Родина - це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, совісті, правдивості, любові до всього живого. Батьки - головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості - це виховний клімат сім'ї.. Рідна домівка - не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів.
Настав час, коли необхідно рішуче повернутися до української родинної педагогіки, до відродження традиційного статусу української родини з її подружньою вірністю, любов'ю до дітей і відданістю святому обов'язку їх виховання; повагою до батьків і материнським покликанням жінки.
Новоушицький НВК «ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1, гімназія»
Методичні рекомендації для батьків
Автор:
Яворська Наталія Тарасівна
Нова Ушиця
2017
Родина - це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, совісті, правдивості, любові до всього живого. Батьки - головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості - це виховний клімат сім'ї.. Рідна домівка - не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів.
Настав час, коли необхідно рішуче повернутися до української родинної педагогіки, до відродження традиційного статусу української родини з її подружньою вірністю, любов'ю до дітей і відданістю святому обов’язку їх виховання; повагою до батьків і материнським покликанням жінки.
Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло
Ми засіваємо житейське поле
І не на день майбутній - на віки
Між нас не ляжуть вирвані роки
Бо наша кров пульсує в нашій долі
Батьки і діти! Діти і батьки!
О, не діліться ви на спільнім полі,-
Все ж наше - од краплини - й на віки,
До вічної Тарасової муки -
Передаємо дітям і онукам,
І не на день майбутній- на віки!
Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло...
Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини
1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості
2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини
3. Батьки та особи, які їх замінюють зобов'язані:
Стаття 60. Права батьків.
Батьки або особи які їх замінюють, мають право:
1. Не вважайте дитину своєю власністю - вона Божа.
2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіху.
3. Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, --- допоможіть їй стати собою.
4. Запам’ятайте: найголовніший ваш обов’язок-розуміти і втішати. Ви -- не суддя, не приклад для наслідування, а людина, на грудях якої можна.виплакатись і у п'ять, і в п’ятдесят років
5. Не переймайтесь якщо не можете чогось зробити для сина чи доньки. Найгірше, якщо можете, але не робите.
6. Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.
7. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.
-- Учень повинен приходити до школи чистим із чистими руками, шиєю, обличчям. Нігті на руках повинні бути коротко обрізані, волосся охайно розчесане.
-- Учень повинен одягатися в чисту, охайну учнівську форму. Взуття повинно бути начищеним, чистим.
-- Учень повинен мати при собі чисту носову хустку.
Що повинно бути у портфелі:
-- У портфелі мають бути акуратно складені речі, потрібні для занять на цей день.
-- Книжки слід обгорнути. На обгортці має бути напис: предмет, прізвище учня, клас та назва школи.
-- Щоб зошити мали охайний вигляд, потрібно класти їх в папку.
-- Олівці, ручки покладіть у пенал.
-- Стежте за тим, щоб звечора все було готове до навчального дня і в портфелі не було нічого зайвого.
1. Учень упорядковує своє робоче місце, свій стіл для навчальних занять чи місце, відведене йому за спільним столом.
2. За записами у щоденнику встановлює, що саме йому задали.
3. Готує потрібні підручники та приладдя.
4. Згадує навчальний матеріал, який пояснював учитель на уроці.
5. Згадує вказівки вчителя щодо способів виконання вправ.
6. Виконує роботу.
7. Звіряє зроблене з тим, що потрібно було зробити чи часом чого не забув.
8. Перевіряє, чи правильно виконав завдання; якщо є помилки - виправляє.
9. Якщо це можливо, звертається до батьків або до інших старших членів сім'ї з проханням перевірити, чи розуміє він зміст прочитаної статті, чи правильно розповідає, чи навчився пояснювати розв'язання задачі.
Правило 1:заспокойтеся.Сконцентруйте свою увагу на диханні: 1,2...10...Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи". "Постійте в черевиках" своєї рідної дитини. Пам'ятайте, спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі "газ" і натиснути на гальма.
Правило 2:не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини "все й одразу". Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її - вона вчиться, але стає "зубрилкою" і ненавидить учення, школу, а може й... вас.
Правило 3:безмежна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її "успіхи" у школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.
Правило 4: не бийте лежачого. "Двійка", а для когось і "вісім" -- достатнє покарання, тому недоцільно карати. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати той, якого ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього.
Правило 6: головне – хваліть виконавця, а критикуйте невиконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 7: найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами сусідського Івана.
Правило 8: не скупіться на похвалу: будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Немає такого двієчника, котрого немає за що похвалити.
Правило 9: виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому може триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно.
Правило 10: ставте перед дитиною досить конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.
Правило 11: не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес. Якщо ж зацікавленості вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна "витягнути" дитину до активного життя у навчанні.
.
Тест
(Перевірте себе, відповівши на запитання: так, ні, іноді.За кожну позитивну відповідь нарахуйте собі 2 бали,за відповідь "іноді" - 1, за негативну - 0.)
1. Чи стежите ви за статтями в журналах, програмах телебачення та радіо на тему виховання? Чи читаєте час від часу книги на цю тему?
2. Ваша дитина вчинила провину.Чи замислюєтеся ви в такому разі, що її поведінка може бути результатом вашого виховання?
3. Чи одностайні ви з вашим чоловіком (дружиною ) у вихованні ваших дітей?
4. Якщо дитина пропонує свою допомогу, чи приймете ви її, якщо навіть при цьому справа буде затримуватися, а то й зовсім зупиниться?
5.Чи використовуєте ви форму заборони або наказу тільки тоді, коли це дійсно необхідно?
6. Чи вважаєте ви, що послідовність є одним із основних педагогічних принципів?
7. Чи усвідомлюєте ви, що середовище, яке оточує дитину, на неї істотно впливає?
8. Чи знаєте ви, що спорт і фізкультура мають велике значення для гармонійного розвитку дитини?
9. Чи зумієте не наказати, а попросити про що-небудь свою дитину?
10. Чи неприємно вам відмовити дитині фразою на зразок: «У мене немає часу» або «Почекай, поки я закінчу роботу»?
Менше як 6 балів. Про справжнє виховання ви маєте досить віддалене уявлення.І хоча кажуть,що почати ніколи не пізно, радимо не сподіватися на цю приказку й, не гаючи часу, братися до підвищення своєї освіти в цій галузі.
Від 7 до 14 балів. Ви не робите великих помилок у вихованні,але все-таки в чомусь над собою і своїми підсумками в цій галузі варто було б замислитися. Почати можна з того, що найближчий вихідний присвятити дитині, забути на час про приятелів і виробничі проблеми. І, будьте певні, діти вас цілком за це винагородять.
Більше, як 15 балів. Ви цілком справляєтеся зі своїми батьківськими обов’язками, однак, чи не вдається дещо трішки поліпшити.