ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА З УЧНЯМИ "Професійне самовизначення"

Про матеріал
Професійне самовизначення – тривалий процес, який охоплює значний період життя людини. Вдалий вибір професії залежить від можливості особистості співвідносити власні можливості з вимогами певної професії, а також здатності адаптуватися до мінливих соціально-економічних умов.
Перегляд файлу

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА З УЧНЯМИ

 

Профорієнтаційна робота – система підготовки особистості до свідомого вибору професії.

Мета профорієнтаційної роботи: формування в учнів готовності до професійного самовизначення.

Професійне самовизначення – тривалий процес, який охоплює значний період життя людини. Вдалий вибір професії залежить від можливості особистості співвідносити власні можливості з вимогами певної професії, а також здатності адаптуватися до мінливих соціально-економічних умов.

Основні завдання профорієнтаційної роботи:

  • Поглиблене вивчення навчальних і спеціальних предметів, до яких виявляється стійкий інтерес та здібності.
  • Зосередження уваги на формування професійно важливих якостей, необхідних для обраного виду професійної діяльності.
  • Здійснення контролю, корекції професійних планів, виявлення ступеня їхньої обґрунтованості.
  • Окреслення шляхів самопідготовки до майбутньої професії, способів само діагностики, оцінка результатів досягнень.
  • Формування основ для соціально-професійної адаптації: розвиток норм, ціннісних орієнтацій, мотивів вибору професії, професійної спрямованості.
  • Формування професійних інтересів.

Форми профорієнтаційної роботи:

1. Загальні:

  • Індивідуальні
  • Групові
  • Колективні
  • Позакласні
  • Загальношкільні

2. Специфічні:

- за тривалістю:

  • Одноразові
  • Короткострокові
  • Довготривалі

- за напрямком допомоги:

  • Учні
  • Батьки
  • Вчителі

- за характером допомоги:

  • Інформаційні
  • Діагностичні
  • Формуючі

Методи профорієнтаційної роботи:

1.Репродуктивні:

  • Лекція
  • Бесіда
  • Розповідь
  • Демонстрація явищ та процесів

2. Інформаційно-дослідницькі:

  • Екскурсії
  • Спостереження
  • Проблемний виклад
  • Робота з літературою

3. Активні:

  • Дискусії
  • Ділові ігри
  • Усний журнал
  • Конференції
  • Диспути
  • „Круглий стіл”
  • Творчі конкурси

Планування профорієнтаційної роботи

№ п/п

Зміст і методи роботи

Термін виконання

1.

Індивідуальна оцінка творчих здібностей учнів. Залучення учнів до проведення предметних олімпіад.

Вересень – жовтень

2.

З’ясування поглядів учнів на професійне самовизначення. Анкетування:

  1. „Ставлення учнів до фізичної праці”.
  2. „Професійні інтереси учня”.
  3. „Ставлення учня до професії, яку він обирає”.

Листопад

Грудень

Квітень

 

3.

Батьківський вечір „Професій є багато в світі і лиш одна із них твоя”.

Грудень

 

4.

Підготовка і випуск тематичної газети: „Знання для майбутньої професії”.

Січень

 

5.

Години спілкування: „Професії наших батьків” (виступи батьків, огляд сімейних альбомів).

Лютий

6.

Огляд літературних творів про професії та різні види трудової діяльності.

Березень

7.

Конкурс „Умілі руки”.

Березень

8.

Години спілкування: „Здібності людини і професія”.

Квітень

9.

Усний журнал: „Професії великі та малі”.

Травень

10.

Родинне свято: „Всі професії важливі, вибирай на смак”.

Травень

 

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку