ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА З УЧНЯМИ
Профорієнтаційна робота – система підготовки особистості до свідомого вибору професії.
Мета профорієнтаційної роботи: формування в учнів готовності до професійного самовизначення.
Професійне самовизначення – тривалий процес, який охоплює значний період життя людини. Вдалий вибір професії залежить від можливості особистості співвідносити власні можливості з вимогами певної професії, а також здатності адаптуватися до мінливих соціально-економічних умов.
Основні завдання профорієнтаційної роботи:
Форми профорієнтаційної роботи:
1. Загальні:
2. Специфічні:
- за тривалістю:
- за напрямком допомоги:
- за характером допомоги:
Методи профорієнтаційної роботи:
1.Репродуктивні:
2. Інформаційно-дослідницькі:
3. Активні:
Планування профорієнтаційної роботи
№ п/п |
Зміст і методи роботи |
Термін виконання |
1. |
Індивідуальна оцінка творчих здібностей учнів. Залучення учнів до проведення предметних олімпіад. |
Вересень – жовтень |
2. |
З’ясування поглядів учнів на професійне самовизначення. Анкетування:
|
Листопад Грудень Квітень
|
3. |
Батьківський вечір „Професій є багато в світі і лиш одна із них твоя”. |
Грудень
|
4. |
Підготовка і випуск тематичної газети: „Знання для майбутньої професії”. |
Січень
|
5. |
Години спілкування: „Професії наших батьків” (виступи батьків, огляд сімейних альбомів). |
Лютий |
6. |
Огляд літературних творів про професії та різні види трудової діяльності. |
Березень |
7. |
Конкурс „Умілі руки”. |
Березень |
8. |
Години спілкування: „Здібності людини і професія”. |
Квітень |
9. |
Усний журнал: „Професії великі та малі”. |
Травень |
10. |
Родинне свято: „Всі професії важливі, вибирай на смак”. |
Травень |