Профорієнтаційна гра " Подорож у світ професій"

Про матеріал
Профорієнтаційна гра " Подорож у світ професій" для старшокласників під час проведення тижня трудового навчання
Перегляд файлу

Профорієнтаційна гра « Подорож у світ професій»

Мета: підвищити якість допрофільної підготовки учнів; актуалізувати знання підлітків про професії; створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; формувати вміння оцінювати і аналізувати предмети, якості і явища з різних точок зору; розвивати комунікативні здібності школярів та вміння працювати в команді.

Зміст гри: команди змагаються у розвязанні інтелектуальних і творчих завдань.

Хід гри.

  1. Привітання. Знайомство з командами. Пояснення правил гри

Сьогодні ми вирушимо у захопливу подорож до світу професій. Промайне час, і кожен з вас повинен буде вибирати власний шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професії. Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Що більше професій вам знайомі, то ширша можливість вибору, а отже, і більше шансів знайти і опанувати ту  професію, у якій ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити власну особистість. Наша гра допоможе зрозуміти, наскільки точно ви уявляєте світ професій, а також дасть змогу перевірити себе в розв’язанні інтелектуальних задач, застосувати свої знання на практиці. Бажаємо вам творчих успіхів і задоволення від  інтелектуальної роботи. Будьте уважними, цілеспрямованими, наполегливими і впевненими  в собі.

Представлення команд.

  1. Основна частина
  1. Інтелектуальна гімнастика.

Перший конкурс вимагає від учасників швидкості. У ньому два завдання і на виконання  кожного дається 2 хв.

А) Аналогії.

Дано три слова,перші два повязані за значенням. З поданих пяти слів необхідно вибрати слово.яке повязане з третім.

Пісня – співак= Картина - ?

( сліпий; художник; малюнок; водій; глядач)

Школа – навчання = Лікарня - ?

( хворий; учень;  лікування;установа; лікар)

Пісня – композитор = Літак - ?

( льотчик; соловей; механік; конструктор; художник)

Паровоз – вагони = Кінь - ?

( потяг; пасажир; овес; віз; стайня)

 

Б) «Асоціації» 
Шланг, вода, костюм (пожежник). 
Дзеркало, ножиці, гребінець (перукар). 
Кисть, валик, відро з фарбою (маляр) 
Черпак, ковпак білий, каструля (кухар). 
Мяч, бутси, форма (футболіст). 
Корова, відро з молоком (доярка). 
Фарби, пензлик, картина (художник). 
Автобус, квиток, гроші (кондуктор). 

 

2. Конкурс « Шифр»

Ви маєте код, що є ключем для розшифровування назв професій. Ваше завдання розшифрувати якомога більше назв професій за 5 хв.

C:\Users\Владелец\Pictures\img237.jpg

16, 10, 20, 10, 0, 14, 5, 16 ( фотограф)

7, 11, 21, 5, 11, 8, 6, 14 ( дизайнер)

2, 10, 0, 10, 15, 6, 7 ( логопед)

22, 77, 14, 13, 14, 0 ( хірург)

15, 14, 10, 7, 5, 3, 6, 18, 54 ( продавець)

9, 77, 9, 2, 77, 10, 20, 6, 17, 5, 14 ( бібліотекар)

15, 10, 1, 6, 1, 8, 11, 17 ( пожежник)

5, 14, 22, 77, 20, 6, 17, 20, 10,14 ( архітектор)

1, 13, 14, 8, 5, 2, 77, 12, 20 ( журналіст)

20, 14, 6,8, 6, 14 ( тренер)

 

 

  1. Конкурс « Алфавіт професій»

Ми з вами говорили про існування тисяч професій. А скільки знаєте ви? Ви отримаєте аркуші з написаними першими літерами назв професій. Спробуйте за 5 хв написати якомога більше професій, що починаються на ці букви

C:\Users\Владелец\Pictures\img238.jpg

  1. Конкурс « Відгадай професію»

Тепер вам необхідно прослухати опис професії. Ваше завдання -  визначити за описом, про яку професію йдеться.

Ще всі навколо міцно сплять,

а він вже встати встиг,

аби духмяним калачем

ти смакувати зміг.  (Пекар )

Тобі задачі заважкі —

терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки  -

він їх  розборонив. (Вчитель)

Гроші витрачає вміло:

він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

  їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

рахувати і читати? (Вихователька)

Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

  то бідняк він, то король. (Актор)

Хто в лікарні по палаті

ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує,

хто хвороби всі лікує?... (Лікар).

В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Рекламна пауза.

Вірш Джанні Родарі « Чим пахнуть ремесла».

5. Гра «Вгадай слово»

 Ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах «кар». Відгадайте ці слова.

 — кар (лікар)

Той, хто лікує людей.

 — кар (токар)

Фахівець, який працює на токарному станку.

 — кар (казкар)

Той, хто знає багато казок.

 — кар (друкар)

Фахівець, який працює в видавництві. Друкує книги, журнали, газети

   кар (аптекар)

Той, хто працює в аптеці.

 — кар (перукар)

Той, хто робить людям зачіски

6.Змагання – гра  «Крок до успіху» (Учасники шикуються в шеренги. На кожен крок –  слово – назва професії . Кожен учасник за порядком робить крок уперед і називає професію.)

 

 

 

 

  1. Підведення підсумків гри.

                      Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

Судді оприлюднюють результати гри. Команда-переможниця отримує          « Зірку чемпіона», а команда, що посіла друге місце – заохочувальні призи.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Завируха Віктор Якович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Григоришина Вікторія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ravilevna Svetlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
2793
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку