Задачі; сприяти формуванню і розвитку відповідних знань, умінь і навичок з догляду за кімнатними рослинами. виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність та інші якості сучасного працівника;сприяти розвитку в учнів творчих, технічних, загальних і спеціальних здібностей; сприяти розвитку в учнів відповідних видів і типів сприймання, пам'яті, мислення, уваги, уяви; розвивати уявлення про народне господарство і потребу у трудовій діяльності та
професійному самовихованні, саморозвитку і самореалізації; виховувати повагу до людини праці
корегувати порушення моторики при виконані практичної роботи ; сприяти розвитку мислення , мовлення та. пам'яті.
Урок трудового навчання
«Квітникарство»
«Осіннє перевалювання кімнатних рослин з додаванням поживної суміші ґрунту та його необхідність»
Вчитель : Гавілей М.В
2016р.
Тема:Осіннє перевалювання кімнатних рослин і його необхідність.
Задачі:
1. Навчальна :
― сприяти формуванню і розвитку відповідних знань, умінь і навичок з догляду за кімнатними рослинами.
2. Виховна :
― виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність та інші якості сучасного працівника;
3. Розвивальна :
― сприяти розвитку в учнів творчих, технічних, загальних і спеціальних здібностей;
― сприяти розвитку в учнів відповідних видів і типів сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви;
4. Профорієнтаційна :
― розвивати уявлення про народне господарство і потребу у трудовій діяльності та
професійному самовихованні, саморозвитку і самореалізації;
― виховувати повагу до людини праці
.Корекційна:
- корегувати порушення моторики при виконані практичної роботи ; сприяти розвитку мислення , мовлення та. пам’яті.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
Привітання.
- Доброго дня, діти ! (відповідь класу). Сьогодні до нас прийшли гості, привітайтеся з ними.
2. Перевірка готовності учнів до роботи . Черговий повідомляє , що клас до уроку готов. .
3. Створення позитивного емоційного настрою.
Чи знаєте ви що існує ключ, який допомагає відкрити всі замки в душах людей? Це усмішка Тож поверніться один до одного і подаруйте посмішку (слайд2).
.Побажайте один одному здоров’я радості і знань. До уроку ви приготувались
Тож тепер згдаємо наш девіз: (слайд3)
«Слухати уважно,
Виконувати завдання старанно,
Запитувати ясно і коротко,
Чітко відповідати на запитання»
І урок вже починаємо.
ІІ.Основна частина.
Мотивація навчальної діяльності учнів. ,
Знання отриманні на сьогоднішньому занятті ви зможете використати дома доглядаючи за квітами , які будуть прикрашати ваші кімнати та в майбутній професійній діяльності ,якщо ви оволодієте професію квітникаря.
Яку тему ми почали вивчати на попередньому занятті?( .Кімнатні рослини і правила догляду за ними.)Сьогодні ми продовжуємо вивчати розділ «Кімнатні рослини і догляд за ними» і тема нашого уроку
«Осіннє перевалювання кімнатних рослин з додаванням поживної суміші ґрунтів і його необхідність.»
Перед тім як перейти до вивчання нового матеріалу нам потрібно повторити попередній матеріал та всі ті відомості які допоможуть вам краще засвоїти нові знання.
Повторення (слайд5)
Які види рослин ви знаєте?( дикоростучі ,культурні і кімнатні.(слайд6)
Давайте згадаємо будову рослини.(слайд7)
Яку функцію виконує корінь?(слайд7)
А)випаровування вологи.
Б)поглинання вологи та поживних речовин;
В)закріплення рослини в ґрунті;
На які дві групи поділені кімнатні рослини.(слайд8)
(Декоративне листяні ,квітучі)
Догляд за кімнатними рослинами.(слайд9)
Полив
Оприскування
Рихління грунту
Підживлення
Пересадка
Які види ґрунту ви знаєте?(слайд10)(Дернова ,листяна ,торфова, перегній, пісок, хвойна земля.) З цих ґрунтів виготовляють поживні ґрунтові суміші враховуючи особисті потреби рослин.
За допомогою чого ,ми можемо дізнатися склад ґрунтової суміші для різних видів кімнатних рослин. .(Відповідь дітей :В довіднику )
Цікаво дізнатися коріння деяких рослин в природі іноді росте на сотні метрів так на приклад коріння соняшника росте на глибину 3 м. пирію повзучого 50 м а у такої рослини як повеліка кореня взагалі нема замість нього маненькі присоски рослинка паразит живиться соком інших рослин. Дивимся плокат.
Питання до дітей : Як ви гадаєте навіщо дереву така розгалужена коренева система?(щоб підтримувати життя рослині потрібно збільшувати площу живлення.
Квіткові рослини ,що вирощуються в горщиках мають обмежену площу живлення ,тому вони потребують доброї землі, багатої на поживні речовини.
Перед вами стоять рослини уважно огляньте їх .Що видно з верху ?
Зверніть увагу на розмір рослини ,на стан листя.
Рослина повинна дихати розчиненим у ґрунті киснем і отримувати з ґрунту поживні речовини, а тут ґрунту майже немає, отже коренева система не підтримує рослину, її немає де брати поживні речовини.
Як же діяти в цьому випадку ,чим ми можемо зарадити рослині?
(Діти пропанують свої варіанти)Вірний варіант пересадка.
Пересадка це один із важливіших прийомів догляду за рослинами
Розрізняють три види пересадки кімнатних рослин.
І .Власна пересадка рослини ,коли коренева система максимально очищається від старої землі.
ІІ. Перевалка- при якому грудку землі з корінням зберігаються .
ІІІ. Заміна верхнього шару землі.
Є таке правило
Рослини потрібно пересаджувати весною або восени.
Рослину в фазі розквітання краще не пересаджувати.
Якщо пересадку рослин робити весною. За літній період пошкоджені коріння регенерується . Рослина деякий час адаптується до нового ґрунту. І потім продовжує своє життя.
На відміну від пересадки перевалку росли можна проводити навесні , літом, восени. Залежно від необхідності . А восени ми повинні перевірити стан рослин і як що є потреба перевалити рослину із горщика в якому росте рослина в горщик більшого розміру .
Перед тім як продовжити вивчати нову тему пропаную трошки відпочити.
Релаксація.
Закрийте очі , уявіть собі : лісова галявина, рання осінь. Ще майже по літньому тепло співають пташки ,світить сонечко між поріділою кроною дерев ,а ви перетворилися на лісові квіточки. Ваші ручки –це листячко .а голівка –це красиві квіти.
Вітерець розкачує квіточки а листячко тягнеться до сонечка. Рослинка насолоджується останнім теплом золотої осені.
Вам сподобалось наше перетворення?
Продовжимо.
Які основні причини перевалки кімнатних рослин ?
1.Хвороба рослини.
2.Маленький горщик.
3.Бой горщика
Так ,це основні причини для перевалки кімнатних рослин.
Як відбувається технологія пересадки або перевалка кімнатних рослин.
-Ви уважно слухали ,дещо вам було вже знайоме з попередніх класів і тем ,дещо ви дізнались нове . Тож я пропоную перевірити як ви засвоїли новий тему.
Розставити дії в вірній послідовності .Групова робота «складання інструкційної картки».
Складання інструкційної картки(Робота в парах . Інструкція розрізана .Потрібно скласти по пам’яті послідовно.)
-А зараз перевірте , як ви справились з завданням.
Послідовність перевалювання кімнатної рослини(слайд ,перевірка)
ІІІ Заключна частина
Сьогодні всі ви були активні ,уважні , старанні я гадаю що урок пройшов з користю для кожного з вас.
.А чи здійснилися ваші очікування що до уроку ?На крапельках ви написали чого ви чекали від уроку .(запропонувати кожній дитині прочитати своє очікування і сказати чи воно здійснилось).Пропаную вам самим оцінити свою роботу на уроці.
(діти самі оцінюють свою роботу ,вчитель за потреби корегує) .
Урок закінчився. Всім дякую за старанність та увагу.
Практична робота
Мета :Закріпити знання отриманні на теоретичному занятті. Навчити дітей вибирати рослину для перевалки та технології
перевалки кімнатної рослини; виховувати дбайливе ставлення до рослин, інвентарю, прищеплювати бажання приймати участь у трудовому процесі; розвивати естетичний смак при виборі горщиків , моторику пальців при перевалки рослини ; формувати знання , необхідні для професії квітникаря
І Водний інструктаж « Правила поводження в теплиці»
Виконувати тільки ту роботу ,яку доручає вчитель
Перед початком роботи одіти робочий халат, та спецвзуття , рукавиці.
Волоси підібрати
Руками не торкатися обличчя.
При роботі з ґрунтом користуватися користуватись тільки справним інвентарем .
Під час виконання завдання місце роботи підтримувати в порядку .
Роботу виконувати згідно інструкційної картки та рекомендації вчителя.
ІІ Основна частина
Вчитель показує як потрібно перевалювати рослину .Коментує свої дії. Пропонує всі етапи роботи звіряти з інструкційною карткою.
Самостійна робота учнів. І група :учні виконують завдання самостійно за інструкційною картою).Вчитель спостерігає корегує за потреби.
ІІ. Група: учні виконують роботу з допомогою вчителя..
Привести робоче місце до ладу.
.ІІІ.Підводимо підсумок
Сьогодні всі ви були активні уважні старанні я гадаю що урок пройшов с користю з користю для кожного з вас .А чи здійснилися ваші очікування що до уроку .На крапельках ви написали чого ви чекали від уроку .(запропонувати кожній дитині прочитати своє очікування і сказати чи воно здійснилось
ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА
1.Взяти новий горщик перевірити наявність дренажних отворів і закрийте дренажний отвір черепком (опуклою стороною догори),камінчики.
2.За сипте на дно дренаж(камень,шаром1-1,5см.)
3.За сипте шар землі (1.5-2.5)Її потрібно таку кількість, щоб встановлений в горщику кореневий ком був у підсумку повністю прикритий землею і до краю залишалось 1-2см( таким чином ми залишаємо місце для поливу.)
4.Візьміть горщик правою рукою і перекиньте його на долоню лівої. Стебло пропустить між пальцями. Виймаємо рослину із старого горщика і акуратно видаляємо частину землі рукою намагаючись не пошкодити коріння.
5.Перевіряємо стан коріння : підгниле і мертве видалить гострим ножом .6.Поставити рослину рівно в центрі горщика , рівномірно розмістити коріння в горщику.
7.Притримуючи рослину однією рукою ,іншою (можна совком ) по троху до сипте землю і ущільнить її.
8.Заповнивши необхідний простір ,вже пальцями обтисніть по периметру горщика землю.
9. Поставити рослину на піддон.
10.Полити рослину.
Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат№39
Донецької обласної ради
Урок трудового навчання
«Квітникарство»
«Осіннє перевалювання кімнатних рослин з додаванням поживної суміші ґрунту та його необхідність»
Вчитель : Гавілей М.В
2016р.
Завдання для повторення
Які види рослин ви знаєте?
1.Давайте згадаємо будову рослини.
Яку функцію виконує корінь?
А)випаровування вологи.
Б)поглинання вологи та поживних речовин;
В)закріплення рослини в ґрунті;
2.На які дві групи поділені кімнатні рослини?
.
3. Догляд за кімнатними рослинами.
4. Які види ґрунту ви знаєте?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________