Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про навчальні і виробничі проекти; оцінити рівень їхніх навчальних досягнень; навчити виконувати міні-маркетингові дослідження; розвивати вміння логічно мислити, лаконічно висловлюватись; виховувати почуття впевненості у своїх можливостях, відповідальність, уміння працювати в команді.
Презентація учнівських проектів. Маркетингові дослідження
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про навчальні і виробничі проекти; оцінити рівень їхніх навчальних досягнень; навчити виконувати міні-маркетингові дослідження; розвивати вміння логічно мислити, лаконічно висловлюватись; виховувати почуття впевненості у своїх можливостях, відповідальність, уміння працювати в команді.
Обладнання: творчі проекти, плакати, комп’ютери.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Якщо хочеш, щоб робітники збудували корабель,
не наказуй їм йти в ліс та заготовляти дерево.
Зроби так, щоб вони полюбили море..."
А. Де Сент-Екзюпе
І. Організаційний момент.
Я рада бачити вас усіх на сьогоднішньому уроці і прошу звернути увагу на вислів, написаний на дошці. Мені хотілося б розпочати наше заняття саме цими словами. Послухайте уважно і скажіть, як ви його розумієте. (Учні пояснюють зміст вислову, після чого пропоную виконати тренінгові вправу «Візерунок настрою»)
Вправа «Візерунок настрою»
Напевно, ви знаєте, що від настрою залежить якість роботи. Тож я пропоную визначити характер вашого настрою. На дошці – незвична корзина з квітами. Це візерунок настрою, він допоможе нам визначитись з емоційним станом та налаштуватись на сьогоднішній урок. Перед вами лежать листочки відповідного кольору, візьміть їх і прикріпіть на квітах.
Синій – спокій
Зелений – упевненість
Червоний - збудженість
Жовтий – активність
Оранжевий – веселість
Блакитний –задоволення, спокій
Рожевий – ніжність, жіночність
Бузковий – емоційність
Коричневий – впевненість
Одночасно ми з вами пригадаємо основні терміни, які ми вивчали на попередніх уроках. Ви вже вибрали квітку певного кольору, на зворотній стороні написане слово, вам потрібно пояснити його значення.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
На кольорових аркушах паперу, які вирізані у формі квітів, написані терміни і поняття. Вони прикріпленні до дошки. Учні пояснюють значення слів. Якщо відповідь правильна , то квітку зривають.
(За «зірваними» квітами робимо висновок про рівень термінологічної грамотності учнів)
Терміни: проект, клаузура, портфоліо, Інтернет, собівартість, маркетинг, амортизація, домен, презентація, декупаж.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні в нашій творчій майстерні панує особлива атмосфера, адже кожен з вас упродовж багатьох занять старанно працював, докладав чимало зусиль для того, щоб врешті -решт довести, що цей час витрачено недарма і що результат вашої праці зможуть побачити і оцінити інші.
Ви працювали в класі і поза класом, довідались багато нового, навчились здобувати нову інформацію. Настав день показати всім, про що ви довідались, як змогли застосувати отриманні знання, які зробили відкриття.
«Я ненавиджу вашу думку. Але готовий віддати життя за ваше право її висловлювати». - говорив Сократ.
Тому від того, як уміло ви зможете донести до слухачів ваші наробітки, буде залежати ваша оцінка. А в майбутньому від цього уміння може залежати ваша кар’єра. Зараз ви маєте змогу навчитися на своїх і чужих помилках – скористайтеся цим.
Отже, першим представляють свій проект Марина, Тетяна і Настя.
Захист проекту «Друге життя парасольки»
На думку Сенеки, розум полягає не лише у знанні, але й вмінні застосувати ці знання. Тому, як втілили свої знання у проект, представлять нам Алла, Світлана і Тетяна.
Захист проекту «Фруктові підставки»
Якщо ви вдало оберете працю та вкладете в неї всю душу, то щастя саме вас знайде, висловився Ушинський, а чи найшли своє щастя Віка, Віта і Вікторія, вони продемонструють нам у своїй презентації.
Захист проекту «Оберіг для класної родини»
Обговорення проектів.
Виконуючи власні проекти, ви проводили маркетингові дослідження. Сьогодні ми проаналізуємо і зробимо висновок, який із виробів користується попитом на ринку збуту і чому, виконавши міні-практикум.
Практична робота
ІV.Міні-практикум.
1. Маркетингові дослідження у програмі Microsoft Excel. (Додаток1,2)
2.Створення рекламного проспекту у програмі Office Publisher. (Додаток4, 5, 6)
3.Робота з оцінюючими листами у програмі Microsoft Word. (Додаток3)
Працюючи над практичною роботою, ви повинні проаналізувати маркетингові дослідження усіх груп, створити рекламний проспект та провести самооцінку власних проектів. Оскільки ви працювали в групах і створювали колективні проекти, відповідно у вас буде по одному оцінюючому листу.
Для успішного виконання міні-практикуму згадаємо правила роботи під час практичних робіт:
- Доброзичливість.
- Активність.
- Чесніть.
- Правдивість.
- Тут і зараз.
Історична довідка
У 1896 році в Єкатеринбурзі один селянин побудував великий будинок з колод. Потім обставив його дерев’яними меблями, обклав з усіх боків полінами, облив гасом і підпалив перед натовпом. У результаті цього він розбагатів. До кінця практичної роботи спробуйте здогадатися, що відбулося?
(Селянин винайшов протипожежний розчин. Пропитане ним дерево ставало негорючим. Селянин побудував і підпалив будинок на торговельно-промисловій виставці, зробивши прекрасну рекламу своєму винаходу)
ІV. Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення»
Під час проекту я дізналась….
Було цікаво…
Було важко…
Я набула…
Я спробую…
Я відчула, що…
Тепер я можу …
Я навчилася…
Я змогла…
У процесі виконання проекту мене здивувало…
Проект дав мені для життя…
Мені захотілося досліджувати у майбутньому проекті….
На дошці залишилась одна квітка. До неї не було відповідного листочка, тому наприкінці уроку я дозволяю її зірвати з умовою, що ви дасте пояснення даного терміну (декупаж).
(Декупаж — це декоративна техніка на тканині, склі, дереві (та інших поверхнях), що полягає у вирізуванні візерунків із різних матеріалів та наклеюванні їх на поверхню, що декорується.
Отже, це вид ДПМ, який ми з вами будемо застосовувати під час вивчення розділу «Художнє конструювання об’єктів технологічної діяльності».
Повертаючись до девізу нашого уроку, я хочу, щоб ви полюбили працю, творчість, креативність, а також приносили людям задоволення виробами, виготовленими власноруч .Дякую вам за урок!
Додаток 1
Маркетингові дослідження
Творчий проект «Фруктові підставки»
Кількість опитуваних --------------30
Інформування покупців ------------7
Ринок збуту ----------------------------3
Стимулювання попиту -------------4
Користуються попитом------------15
Творчий проект «Друге життя парасольки»
Кількість опитуваних --------------30
Інформування покупців ------------21
Ринок збуту ----------------------------9
Стимулювання попиту -------------16
Користуються попитом------------7
Творчий проект «Оберіг для класної родини»
Кількість опитуваних --------------30
Інформування покупців ------------19
Ринок збуту ----------------------------8
Стимулювання попиту -------------4
Користуються попитом------------13
Додаток 2
Додаток 3
Лист самооцінювання
Прізвище, імя ______________________________________
Клас ______________________________________________
Дата початку роботи _______________________________
Дата захисту проекту________________________________
Тема проекту ______________________________________
Що оцінюємо |
Критерії оцінювання |
макс. оцінка |
факт. оцінка |
Виріб (60 балів) |
Естетичність |
10 |
|
Оригінальність конструкції |
10 |
|
|
Практичність |
10 |
|
|
Ергономічність |
10 |
|
|
Економічність |
5 |
|
|
Якість технологічної обробки |
15 |
|
|
Презентація (40 балів) |
Оформлення слайдів |
10 |
|
Розробка таблиць |
10 |
|
|
Застосування анімації |
5 |
|
|
Повнота розкриття всіх етапів проекту |
10 |
|
|
Дизайн презентації |
5 |
|
|
Захист (20 балів) |
Обсяг і глибина знань із теми |
10 |
|
Творча форма презентації проекту |
5 |
|
|
Повнота відповідей на запитання |
5 |
|
|
Всього балів: |
|
120 |
|
Додаток4
Додаток 5
Додаток 6
1