Профорієнтаційний урок у 9 класі

Про матеріал
Профорієнтаційний урок у 9 класі "Зроби свідомий вибір". Створений з метою ознайомити учнів із різноманіттям професій, допомогти виявити здібності до певного виду діяльності, визначити суспільну значущість обраної професії, виховати повагу до різних типів діяльності.
Перегляд файлу

 

 


Тема: Зроби свідомий вибір

Цілі: ознайомити учнів із різноманіттям професій, допомогти виявити здібності до певного виду діяльності, визначити суспільну значущість обраної професії, виховати повагу до різних типів діяльності.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною  мовою, інформаційно-цифрова компетентність,уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність.

Обладнання: тест, інформаційні буклети, мережа Інтернет, сайти https://hryoutest.in.ua; https://kariera.in.ua; https://www.work.ua; http://profi.dcz.gov.ua; https://nus.org.ua; https://naurok.ua

Методи і прийоми: бесіда, розповідь  вчителя, тестування.

Тип уроку: тренінг.

Хід уроку:

І. Оголошення теми і мети уроку з мотивацією.

«Вибери професію, яку ти любиш, і тобі не доведеться працювати жодного дня в твоєму житті»

Конфуцій

Вступне слово вчителя

Скоро ви отримаєте атестат, і доведеться приймати рішення щодо свого майбутнього. Адже можна продовжити навчання у школі, піти у ПТУ та здобути практичні фахові навички та досвід, якого бракує іншим, піти у ВНЗ та здобути корисні знання й розширити свій кругозір, чи відразу влаштуватись на роботу й відчути незалежність від батьківського гаманця. То який шлях обрати? Якщо вчитись далі, то як дізнатись, до якої сфери діяльності ти схильний, щоб не помилитися у своєму виборі? Хто може допомогти тобі з’ясувати, куди йти далі, щоб у майбутньому не заповнити нішу безробітних або працюючих не за фахом? Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам прийняти правильне рішення.

Що ж потрібно для того, щоб зробити свій професійний вибір? Щоб вибрати свою справу розумно, потрібно для початку розібратися у собі. Зараз я розповім про основні типи професійної діяльності людини.

 

ІІ. Обговорення майбутньої професії з учнями.

1. ЯК ПРАВИЛЬНО ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ!?

Перший крок. Визначтеся з напрямом професійної діяльності, де можна застосувати те, що вмієте робити, що подобається, що добре виходить.

Другий крок. Після уподобання певних напрямів професійної діяльності є необхідність ознайомитися зі змістом тієї чи іншої професії. Для цього пропонуємо зайти на сайт державної служби зайнятості і, використовуючи вкладинку “Професії від А до Я”, за алфавітним порядком знайти потрібні професії. Є й інші сайти, де також можна ознайомитися з описами професій. Якщо немає можливості вийти в мережу Інтернет, Ви можете завітати до найближчого центру зайнятості.

Третій крок. З’ясуйте, що Ви вмієте робити, що у Вас добре виходить. Для цього складіть перелік, де по пунктам розпишіть те, що Ви можете, умієте, що подобається робити, за що хвалять батьки, друзі. Якщо це складно зробити самотужки, попросіть допомогти друзів, знайомих, батьків або зверніться до психолога у школі чи профконсультанта центру зайнятості.

Четвертий крок. З урахуванням Ваших здібностей, можливостей і побажань визначте професії, які Вам підходять.

П’ятий крок. З’ясуйте, який існує попит на професії та спеціальності, що Вам рекомендовані за результатами тестування. Для цього відвідайте сайти з пропозиціями роботи за визначеними професіями чи спеціальностями: trud.gov.ua, work.ua, rabotaslando.com.ua, rabota.ua, job.ukr.net, hh.ua та ін. Якщо попит незначний або відсутній, тоді продовжуйте пошуки і з’ясовуйте, в яких ще професіях можна реалізувати свої здібності, можливості і прагнення. Тобто, вивчайте суміжні професії. Доцільним буде відвідування профконсультанта центру зайнятості, який допоможе розширити коло прийнятних професій чи спеціальностей.

Шостий крок.  Визначте,які уміння, навички необхідні для побудови успішної кар’єри. Для цього проаналізуйте вакансії за обраною професією чи спеціальністю на сайтах: trud.gov.ua, work.ua, rabotaslando.com.ua, rabota.ua, job.ukr.net, hh.ua та ін.

Визначте, які вимоги до освіти і досвіду роботи, переліків професійних навичок (компетенцій) та особистісних якостей, пред’являють роботодавці.

Отриманий перелік особистісних якостей порівняйте з тими якостями, що проявляються у Вас вже зараз. Розвивайте необхідні якості!

Доцільно сформувати вміння: самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність; знаходити спільну мову з різними людьми; володіти іноземними мовами; уміти працювати з різними комп’ютерними програмами тощо. У цьому Вам допоможе відвідування різноманітних гуртків за професійним спрямуванням, активна участь в організації та проведенні шкільних заходів, тематичних дискусіях, тощо.

 

 

2. Класифікація професій

У багатьох країнах намагалися й намагаються створити класифікацію професій. Найефективнішою психодіагностикою є методика Джона Голланда.  Він виділяє шість типів особи­стості: реалістичний, інтелектуальний, соціальний, конвенційний, підприє­мницький, артистичний. Відповідно до зазначених типів особистості виді­лено і шість типів професійного середовища з аналогічними назвами.

 

3. Перегляд відео про названі типи особистості на сайті https://hryoutest.in.ua

 

4.  Розповідь про специфіку професійних середовищ із використанням інформаційних буклетів (див. додаток 1)

  •      РЕАЛIСТИЧНЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ. Завдання його конкретнi, рiшення передбачають наполегливiсть, силовий натиск. Переважають психомоторні навички, а соцiальнi навички потрiбнi в незначнiймiрi – тiльки для того, щоб передавати i сприймати словеснiiнструкцiї. Представники цього середовища займаються конкретними матеріальними обєктами (інструментами, матералами, машинами та механізмами, тваринами тощо): диспетчер, механнік, електрик, інженер, агроном, фермер, садівник, водій тощо.
  •      IНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ допускає швидше iнтелектуальний тиск, який потребує наявностi абстрактного мислення, творчих, аналітичних, логічних та гуманітарних здiбностей, тобто орієнтується на розумову, переважно наукову, пошуково-дослідницьку працю. Мiжособовi стосунки при цьому вiдiграють незначну роль, зводяться до передачi та сприйняття складних словесних конструкцiй. Це середовище представляють такі професії: науковий співробітник, фізик, математик,біолог, геолог, астроном, історик, хімік тощо.
  •      СОЦIАЛЬНЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ передбачає наявнiстьвмiнь розбиратись у поведiнцi людей i навчати iнших, вимагає постiйного особистого спiлкування з ними. Для цього необхiдно комунікативні вмiння, красномовнiсть та гуманітарні здібності. Представниками цього середовища є: вчитель, вихователь, лікар, офіціант, бармен, працівники мілції та прокуратури тощо.
  •      КОНВЕНЦIЙНЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ (умовне). Для розв'язування задач, якi в ньому виникають, необхiднiздiбностi до обробки конкретної рутинної та цифрової iнформацiї, тобто виконуються розрахунки за встановленою схемою. Його представники є слабкими організаторами та керівниками, надають переваги канцелярським видам роботи. Здатнiсть до спiлкування може бути розвинута дуже слабо. Це середовище представляють такі професії: бухгалтер, програміст, оператор, економіст, податковий інспектор, стенографіст тощо.
  •      ПIДПРИЄМЛИВЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ. Представники цього середовища обирають мету та завдання, що дозволяють їм виявити енергію, підприємливість, ентузіазм тощо, реалізувати потяг до пригод. Вербальні здібності у них перевалюють над інтелектуальними та математичними, вони повинні володiтикрасномовнiстю, мати добре розвинутiсоцiальнi навички, вмiти розбиратись в мотивах поведiнки людей. Спецiалiсти цього середовища повинні керувати iншими людьми. Це: директор, адміністратор, товарознавець, суддя, журналіст, телерепортер, менеджер, дипломат, продюсер тощо.
  •      АРТИСТИЧНЕ ПРОФЕСIЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ характеризується рiшенням завдань i проблем, якi передбачають наявнiсть художнього смаку i творчої уяви. Його представники ухиляються від чітко структорованих видів діяльності та фізичної праці. Складнi завдання вирiшуються переважно за допомогою фантазiї. Гуманітарні та артистичні здібності переважають над математичними. Всi свої знання, емоцiї людина в цьому середовищi прагне присвятити досягненню конкретної мети. До нього відносяться такі професії: художник, модельєр, актор, фотограф, реставратор, хореограф тощо.

 

ІІІ. Тестування з визначення типу особистості і типу інтелекту.

Виконання тесту на порталі за покликанням https://hryoutest.in.ua/profession-test

Ви пройдете два етапи тестування - визначення типу особистості і типу інтелекту. Всього буде поставлено до десяти питань на кожному етапі, але система інколи може ставити уточнюючі питання для більш точного результату.
Після завершення тестування система покаже ваші провідні типи особистості та інтелекту, а також у відповідності до них згенерує професії, які найбільше тобі підходять. Всі ці дані будуть автоматично збережені у твоєму Особистому профілі на Порталі.

 

ІV. Обговорення результатів

 

V. Підсумок уроку

  •        Чи допоміг тобі урок у виборі майбутньої професії?
  •        Я вирішив обрати професію _______, тому що …
  •        Від своєї професії я очікую…
  •        Чим корисна моя професія суспільству?

 

VІ. Висновок вчителя

Вибір професії — це важка справа. Потрібно враховувати дуже багато: ваші здібності, можливості, потенційний рівень доходу, престижність професії і ваш інтерес до неї. Варто подумати також і про спосіб життя, про те, де ви хочете жити. Гроші — це не все. Душевне задоволення від роботи є не менш важливим, ніж рівень доходу. Пам'ятайте - найкраща професія враховує Ваші інтереси (чим Ви хочете займатись), нахили і здібності (що у Вас якнайкраще виходить і до чого Ви здібні).

 

Джерела:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\Admin\Desktop\голланд 705 с резкостью.gif

1

 

docx
Додано
3 вересня 2022
Переглядів
1546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку