Програма для класних керівників 11 кл. з національно-патріотичного виховання

Про матеріал
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ОСОБИСТОСТЕЙ КРАЮ: «ВИДАТНИЙ МИТЕЦЬ БУКОВИНИ – ІВАН МИКОЛАЙЧУК» (Програма для класних керівників 11класів з національно- патріотичного виховання)
Перегляд файлу

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

РОЗГЛЯНУТО                                                   СХВАЛЕНО

 

Радою районного методичного                        Науково-методичною радою Інституту

кабінету відділу освіти,молоді та                     післядипломної педагогічної освіти

спорту Кіцманської районної                           Чернівецької області

державної адміністрації                                     Протокол № 2 (91) від 14.06.2016р.

Протокол № 4 від 19.05.2016р.

Завідувач РМК______Г.І.Артименко              Голова НМР_______Г.І.Білянін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ОСОБИСТОСТЕЙ КРАЮ:

«ВИДАТНИЙ МИТЕЦЬ БУКОВИНИ – ІВАН МИКОЛАЙЧУК»

(Програма для класних керівників 11 класів

з національно-патріотичного виховання)

 

 

 

 

 

                                                              Укладач:

Лакуста Н.В., класний керівник

                                                                                       БрусницькогоЗНЗ І-ІІІст.

                                                                              ім. І.В.Миколайчука

                                                                   Рецензенти:

                                                                                                  Слободян С.Є., методист РМК

                                                                                                   відділу освіти, молоді та спорту

                                                                                                  Кіцманської районної державної

                                                                  адміністрації

                                                                              Грималовський І.С.,

                                                                                           кандидат філологічних наук.

                                                                                                   викладач кафедри історії та

                                                                                        культури української мови

                                                                                           Чернівецького національного

                                                                                                  університету ім. Ю.Федьковича

 

 

 

м.Чернівці – 2016

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Формування творчо обдарованої особистості як енергії національного відродження є пріоритетним завданням сучасної української школи. Вивчення і збереження історико-культурної спадщини українського народу, формування освіченої розвиненої особистості та виховання в неї любові до України, поваги до національних традицій та цінностей – важливі завдання кожного навчального закладу. Їх розв’язанню сприяє залучення учнів до факультативів, спецкурсів, музейної справи, присвячених життю і творчості славетних земляків. Прикладом могутньої сили духу і національного патріотизму є видатний митець, актор, сценарист, кінорежисер Іван Миколайчук, який заслуговує на те, щоб в кожному навчальному закладі вшановували його пам'ять.

Метою курсу  є поглиблене ознайомлення з життям, творчою діяльністю та світоглядом  видатного кіномитця Івана Васильовича Миколайчука – Білого Птаха Буковини.

Завдання курсу:

  • ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом, осмислити роль особи (а отже і своєї власної) в історичному процесі, а також її відповідальності за свої дії;
  • формувати в школярів уміння застосовувати отримані знання, вміння та навички на практиці;
  • навчити учнів аналізувати історичні джерела і використовувати їх як матеріал для дослідження;
  • розвивати у дітей уміння висловлювати й відстоювати свої думки, оцінювати думки інших, виявляти розбіжності в різних позиціях та поглядах;
  • виховувати в учнів ціннісне ставлення до суспільства і держави;
  • виховувати в учнів риси толерантності, поваги до національних традицій та звичаїв, національну гідність , гордість за своїх     талановитих земляків.

 

 

 

 

 

 

Рецензія

Серед основних завдань сучасної освіти найважливішими є формування національно-патріотичного виховання учнівської молоді та здійснення якомога повнішого розвитку нахилів і здібностей кожного учня.

Програму складено відповідно до Основних орієнтирів  виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів і доповнено ціннісним ставленням до особистостей рідного краю, яке  виявляється в патріотизмі , правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.

У пояснювальній записці сформульовано мету й завдання програми, яка передбачає формування творчо обдарованої особистості , вивчення і збереження історико-культурної спадщини українського народу, формування освіченої розвиненої особистості та виховання в неї любові до України, поваги до національних традицій та цінностей, що є важливими завданнями кожного навчального закладу.

Програму структуровано: визначено зміст навчання та основні вимоги до рівня знань, умінь і навичок учнів, складність та обсяг матеріалу відповідає можливостям засвоєння його учнями на належному рівні, має цілісну структуру, компоненти взаємопов'язані між собою. Зміст програми має загальнокультурну спрямованість та відповідає принципам науковості, доступності, самостійності й активності учнів у процесі навчання.

 

 

 

 

 

 

Методист РМК відділу освіти,

молоді та спорту

Кіцманської районної

 державної адміністрації

Слободян С.Є.

 

 

Рецензія на програму «Видатний митець Буковини – Іван Миколайчук»

 

 

   Буковинська земля дала світові багатьох видатних особистостей – письменників, співаків, композиторів, майстрів народної творчості … чільне місце у цьому гроні займає Іван Миколайчук – кіномитець світового рівня, поет українського кіно. Його творча спадщина, безперечно, повинна бути об'єктом уваги і кіномитців, і пересічних глядачів, адже вона, на наш погляд, є дуже дієвим засобом у вихованні справжнього українця. Вище сказане дає підстави констатувати, що рецензована програма є актуальною, своєчасною і доречною.

  Укладачка добре продумала як тематику занять, так і їхню послідовність. У першу чергу звернена увага на Івана Миколайчука як актора, передбачено також дослідження його режисерського  і сценаристського доробку.Особливо хочемо відзначити, що Н.В.Лакуста прагне розглянути постать видатного режисера у контексті його співпраці з іншими знаними митцями –шістдесятниками, дасть змогу краще усвідомити реалії та специфіку того періоду. Вивчення поезії, присвяченої Іванові Миколайчуку, а також дослідження документалістики про нього стане вдалим доповненням, новими шляхами до портрета митця.

  Безперечно структура і зміст програми допоможуть учням детально вивчити і глибоко осмислити усі грані таланту свого великого земляка.

    Вважаємо, що програма відповідає усім критеріям і вимогам, що ставляться до документів такого типу , а її реалізація буде важливим кроком у вихованні і формуванні творчих здібностей учнів.

 

 

Кандидат філологічних наук,

викладач кафедри історії та культури

української мови Чернівецького

національного університету

ім. Ю.Федьковича                                                              І.С.Грималовський

Орієнтовна сітка розподілу навчальних годин

 

№ п\п

Назва розділів, тем

К-сть годин

Дата

1

Життєвий і творчий шлях І.В.Миколайчука

1

 

2

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як актора

1

 

3

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як сценариста

1

 

4

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як кінорежисера

1

 

5

Іван Миколайчук в колі митців- шістдесятників

1

 

6

Українська поезія про Івана Миколайчука -  обличчя і душі українського поетичного кіно, аристократа духу, блискучого самородка.

1

 

7

Українська документалістика про Білого Птаха Буковини

1

 

8

Народні традиції в кіномистецьких стрічках митця

1

 

9

Музейна спадщина. Екскурсія до музею с.Чортория та музею народної шани с.Брусниця , Брусницький ЗНЗ І-ІІІст.

ім. І.В.Миколайчука.

1

 

Навчальний матеріал

п/п

К-сть

год.

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Примітка

1

1

Життєвий і творчий шлях І.В.Миколайчука-

людини, яка пробуджувала національний дух українців. Створення мультимедійних проектів.

Учні:

Знають і розповідають основні  біографічні відомості про Івана Миколайчука та цікаві епізоди з його життя. Створюють мультимедійні проекти .

 

2

1

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як актора.

Зіграно 34 ролі в кіно.

Учні:

Досліджують творчу спадщину Івана Миколайчука  як актора,знають акторські ролі та фільми ,  в якихзнімався артист.

 

3

1

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як сценариста .

Написано9 сценаріїв:

«Білий птах з чорною ознакою», «Вавілон ХХ», «Камінна душа», «Небилиці про Івана» та інш.

Учні:

Досліджують творчу спадщину Івана Миколайчука  як сценариста, знають сценарії, які він створив.

 

4

1

Дослідження творчої спадщини Івана Миколайчука як кінорежисера.

«Вавілон ХХ», «Така пізня, така тепла осінь».

Учні:

Досліджують творчу спадщину Івана Миколайчука  як кінорежисера, знають режисерські роботи.

 

5

1

Іван Миколайчук в колі митців- шістдесятників.

Зв'язок з кінорежисерами С.Параджановим, Ю.Іллєнком,  Л.Осикою, Л. Танюком, актором Л.Биковим.

Учні:

Порівнюють життя Івана Миколайчука з митцями-шістдесятниками  (Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко,  Лесь Танюк, Леонід Осика,Л.Биков та інш.), виховують почуття любові до батьків, родини, відстоюють власну життєву позицію.

 

6

1

Українська поезія про Івана Миколайчука -  обличчя і душі українського поетичного кіно, аристократа духу, блискучого самородка.

Учні:

Знайомляться з поезією земляків , присвяченою Іванові Миколайчуку; (Богдан Мельничук, Ліна Костенко, Тамара Севернюк, Володимир Візнюк, Марія Кубей, Ольга Винничук-Флорескул); виразно й усвідомлено читають вірші та аналізують їх.

 

 

7

1

Українська документалістика про Білого Птаха Буковини

Учні:

Вміють презентувати художньо – біогра -фічні та документальні твори про життя І.В.Миколайчука

 

 

8

1

Народні традиції в кіномистецьких стрічках митця

Учні:

Розвивають допитливість , шанобливе ставлення до народних традицій та звичаїв; формують шанобливе ставлення  до свого роду, народу та держави.

 

9

1

Музейна спадщина. Екскурсія до музею

с.Чортория та музею народної шани с.Брусниця, Брусницький ЗНЗ І-ІІІ ст.

ім. І.В.Миколайчука.

Учні:

Відвідують музеї, висловлюють враження про побачене та почуте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список рекомендованої літератури

Миколайчук Марія. Білий птах з чорною ознакою.

Іван Миколайчук: спогади, інтерв’ю, сценарії. Київ,1991р.

Брюховецька Лариса. Поетичне кіно: заборонена школа.

Кубей Марія. Карби про Івана.

Брюховецька Лариса . Іван Миколайчук. Життєпис, фільми, сценарії , задуми, спогади, світлини, бібліографія. Київ, 2002р.

Білий птах з доброю ознакою // Гусар Ю. Зірки не гаснуть: художньо-документальні розповіді про видатних митців Буковини, чиї імена занесено на «Алею зірок» у Чернівцях / Ю. С. Гусар.- Чернівці, 2003. — С. 36-40.

Іван Миколайчук: бібліографічний покажчик / авт. упоряд. А. Лупан. — Чернівці: ПП Глібка, 2011. — 104 с.

Брюховецька Л. Реабілітація духовності: Парадокс І. Миколайчука // Кіно-Театр. – 1998. – № 2. – С. 24–26.

Лемешева Л. Іван Миколайчук. Присвята: Кіносценарій // Сучасність. – 1996. – №3–4. – С. 15–41.

Мащенко М. Іванове літо // Укр. культура. – 1996. – №6. – С. 20–21.

Іван Миколайчук:біобібліографічний покажчик.- Чернівці, 2011.- 119 с.

 

Фільми про Івана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очі сонця до вежі туляться,

золотовлять брук промінці,

стрепенеться душа на вулицях

Чернівці мої, Чернівці...

docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку