Якщо у вас інклюзивний клас то обов'язково потрібно буде розробити індивідуальну програму розвитку. Маю надію що моя розробка вам допоможе в цьому.
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: 2020/2021 навчальний рік
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, ім’я, по батькові:
дата народження:
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень:
рік навчання:
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність):
Порядковий номер |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1 |
|
|
|
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
Дає розгорнуті відповіді на питання; Приймає допомогу асистента учителя та товаришів по парті. Розрізняє кольори, орієнтується у просторі. Слухає прочитане, може переказати прослухане, аналіз прочитаного здійснює з допомогою асистента; Має розвинений лексичний запас; Вчить напам’ять невеликі за обсягом вірші; Вміє читати; Обчислює приклади та вирази в межах 1000; Розв’язує прості задачі. Дотримується правил оформлення письмових робіт та списування тексту; має не дуже гарний почерк;
|
- подолання порушень усного мовлення; формування лексичної, граматичної, фонетико-фонематичної сторони мовлення; - спробувати використовувати у мовленні окремі форми словозміни; - навчитися визначати на слух кількість звуків, складів, слів у реченні; - намагатися послуговуватися при висловленні думки правильними формами словозміни та словотворення; - послуговуватися в мовленні іменниками, прикметниками, дієсловами, прислівниками, прийменниками (з, на, над, від, з-під, біля); - навчитися виконувати правильно вправи з написання букв, слів, речень, тексту; - навчити розв’язувати задачі на дві дії; - навчити виокремлювати головне в тексті, формувати формулювання для відповіді; - розвиток дрібної моторики, сенсорна інтеграція; - розвивати та корегувати комунікативні навички, навчитися спілкуватися з дорослими, однолітками. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
Так (зазначити потреби): додаткова підтримка асистента вчителя, робота з учителем-логопедом та дефектологом.
Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення заняття |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Програма з корекційно-розвиткової роботи “Корекція розвитку” |
Практичний психолог
|
|
Протягом 2020/2021 навчального року |
2 години на тиждень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» |
Логопед
|
|
Протягом 2019/2020 навчального року |
2 години на тиждень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» |
Логопед
|
|
Протягом 2020/2021 навчального року |
2 години на тиждень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Характеристика учениці
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
Дитина позитивно налаштована. Вольові якості розвинені достатньо. Контролює свої емоції, розуміє необхідність спілкування з дорослим. Адекватно реагує на зауваження та заперечення оточуючих.
|
Спілкуватися з дитиною, формувати позитивну самооцінку, розвивати вольові якості, формувати довільність поведінки, самостійність у різних видах діяльності, розвивати вміння адекватно оцінювати свої досягнення в продуктивних видах діяльності. Власні вчинки та особистісні якості в повсякденному житті.
|
Сформувати емоційно-вольову зрілість, глибину і стійкість почуттів.
|
Фізична |
Дитина є фізично здорова та розвинена |
Проводити хвилини відпочинку та релаксації, пальчикову та зорову гімнастику. Змінювати види діяльності.
|
Покращити стан загальної та дрібної моторики
|
Когнітивна |
Контакт змістовний, встановлюється поступово. Вміння узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки формується. Працездатність нерівномірна з проявами імпульсивності. Знижений розподіл уваги та активний пошук раціональних прийомів запамятовування і відтворення. |
Розвивати сприймання як планомірний, всебічний, послідовний, активний, контрольований процес. Розвивати мислення: послідовність, гнучкість, самостійність, критичність. Свідомо спрямовувати увагу на певні об є кти. Розвивати уміння аналізувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. |
Підвищити рівень розвитку пізнавальних процесів
|
Мовленнєва |
Мовлення учениці фразове. Словниковий запас відповідає віку. Артикуляційні уклади в нормі. Фонетико-фонематичні уявлення сформовані. Дещо порушена граматична сторона мовлення (з допомогою утворює прикметники від іменника, числівники від іменника, погано їх узгоджує, має труднощі в утворенні зменшено-пестивої форми тощо). При письмі та читанні виникають труднощі. Читає повільно, по складах, часто плутаючи букви, переставляючи склади. Найважче даються слова зі збігом приголосних. На письмі стійкі помилки пропуску голосних (напр.. молоко – млоко, дерево – дерво тощо). Логопедичний висновок: дисграфія, дислексія |
Формування фонематичного сприймання та граматичної будови мовлення, зв’язного мовлення. Розвиток навичок читання. Розширення словникового запасу.
|
Розвинути фразове та граматичне мовлення.
|
Соціальна |
Сім’я приділяє недостатню увагу навчанню та вихованню дитини. |
|
|
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
Порядковий номер |
Навчальний предмет |
Програма |
|
адаптована |
модифікована |
||
1. |
Українська мова |
˅ |
|
2. |
Літературне читання |
˅ |
|
3. |
Математика |
˅ |
|
4. |
Природознавство |
˅ |
|
5. |
Англійська мова |
˅ |
|
Так (зазначити предмет (предмети)
Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше.
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації (за потребою), використання засобів концентрації уваги, інше:
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки (за потребою), використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше.
Необхідне спеціальне обладнання
Так (зазначити обладнання)
˅ Ні
10. Індивідуальний навчальний план
Індивідуальний навчальний план складений на основі рекомендацій ІРЦ, освітньої програми школи та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженої наказом МОН України №407 від 20.04.2018 (таблиця 1)
Індивідуальний навчальний план
для дитини з особливими освітніми потребами
учениці інклюзивної форми навчання
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень у класах |
4 |
||
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) |
Українська мова |
3,5 |
Літературне читання |
3,5 |
|
Англійська мова |
2 |
|
Математика |
Математика |
4 |
Природознавство |
Природознавство |
2 |
Суспільствознавство |
Я у світі |
1 |
Мистецтво |
Музичне мистецтво |
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
|
Технології |
Трудове навчання |
1 |
Інформатика |
1 |
|
Здоров’я і фізична культура |
Основи здоров’я |
1 |
Фізична культура |
3 |
|
Усього |
21+3 |
|
Індивідуальні консультації та групові заняття |
1 |
|
Корекційно-розвиткова робота |
Розвиток емоційно-вольової сфери та пізнавальних здібностей |
2 |
Розвиток мовлення |
2 |
|
Корекція розвитку. Розвиток психомоторики та сенсорних процесів |
2 |
|
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
23 |
|
Сумарна кількість навчальних годин |
31 |
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: українська мова
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання. Дата і прогрес |
Вересень |
Пояснює значення мови в житті народу; знає основні ознаки культури усного і писемного мовлення. Знаходить у тексті зачин, основну частину, кінцівку (завершення); за допомогою вчителя формулює тему і мету (основну думку) тексту добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту записує кожну частину тексту з абзацу. |
Спостереження. Зразки робіт |
Жовтень |
Дає визначення речень за метою висловлювання розрізнює на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення знаходить головні і другорядні члени речення у найпростіших випадках складає речення з однорідними членами, поширює їх залежними словами. Знає значущі частини слова: закінчення, частини основи – корінь, суфікс, префікс розбирає за допомогою вчителя слова прості за будовою. |
Спостереження. Зразки робіт |
Листопад |
Відносить до іменників слова з абстрактним значенням, які відповідають на питання що? добирає до поданого іменника 2-3 синоніми, антонім розкриває значення (2-3) багатозначного іменника, вводить його в словосполучення, речення; визначає рід і число іменників за допомогою вчителя змінює іменники за числами і відмінками користується навчальною таблицею відмінювання іменників у множині у процесі виконання вправ на практичне засвоєння відмінкових закінчень іменників. |
Спостереження. Зразки робіт |
Грудень |
Відносить до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів добирає до поданого прикметника 2-3 синоніми, антонім змінює прикметники за числами і в однині за родами користується таблицею відмінювання прикметників, поданою в підручнику, у процесі виконання навчальних вправ на практичне засвоєння відмінкових закінчень прикметників. |
Спостереження. Зразки робіт |
Січень |
Впізнає серед слів числівники, ставить до них питання скільки? котрий? котрá? котрé? котрі́?; ставить питання до кількісних і порядкових числівників; будує словосполучення з числівниками за зразком, підстановчою таблицею. |
Спостереження. Зразки робіт |
Лютий |
Упізнає серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх ставить питання до займенників користується навчальною таблицею для визначення відмінків займенників у реченні будує словосполучення і речення з особовими займенниками. |
Спостереження Тестові завдання |
Березень |
Відносить до дієслів слова, що означають різні дії добирає дієслова до груп з різними лексичними значеннями (руху, праці, спілкування, сприймання, явищ природи тощо) добирає до поданого дієслова 2-3 синоніми, антонім використовує дієслова в навчальних вправах, у текстах розповідного та описового типу визначає час дієслова у реченнях, тексті. |
Спостереження Стандартні тести |
Квітень |
Розрізнює серед поданих слів прислівники; знає їх основну граматичну ознаку – незмінюваність ставить до них питання добирає до поданого прислівника синоніми й антонім вибирає з-поміж поданих прислівник, який найбільше відповідає змісту речення, тексту. |
Спостереження. Зразки робіт |
Травень |
Застосовує здобуті протягом року мовні знання і мовленнєві вміння у процесі виконання навчальних і контрольних завдань. |
Контрольні аркуші Спостереження |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Контрольні аркуші
Тестові завдання
Стандартні тести
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: математика
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання. Дата і прогрес |
Вересень |
Знати назви чисел в межах 1000, місце числа в натуральному ряді; визначати розрядний склад числа; замінювати число сумою розрядних доданків; порівнювати числа в межах 1000; виконувати дії додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації. |
Спостереження Зразки робіт |
Жовтень |
Знати назви перших двох класів та розрядів, які входять до них; розуміти тисячу як одиницю лічби; лічить тисячами; визначати склад числа за розрядами і за класами; читати і записувати багатоцифрові числа цифрами; утворювати багатоцифрові числа. |
Спостереження Зразки робіт |
Листопад |
Визначати кількість одиниць кожного розряду та класу; порівнювати багатоцифрові числа; записувати багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; виконувати множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число; виконувати ділення круглих чисел на круглі; коментувати свої дії під час виконання обчислень. |
Спостереження Зразки робіт |
Грудень |
Читати і записувати багатоцифрові числа цифрами; утворювати багатоцифрові числа; порівнювати багатоцифрові числа; записувати багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків. |
Спостереження Зразки робіт |
Січень |
Визначати загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі; виконувати усне додавання й віднімання круглих чисел; виконувати множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число; коментувати свої дії під час виконання обчислень. |
Спостереження Зразки робіт |
Лютий |
Виконувати письмове ділення з остачею на одноцифрове число, перевіряє правильність його виконання; коментувати свої дії під час виконання обчислень; володіти навичками письмового множення і ділення на одноцифрове число; виконувати ділення з остачею. |
Спостереження Тестові завдання |
Березень |
Розуміти спосіб одержання дробу; розуміти поняття «чисельник дробу» і «знаменник дробу»; читати і записувати дроби; розрізняти дроби, які дорівнюють 1; порівнювати дроби з однаковими знаменниками. |
Зразки робіт. Спостереження |
Квітень |
Застосовувати алгоритм письмового множення багатоцифрового числа на двоцифрове; застосовувати алгоритм письмового ділення багатоцифрового числа на двоцифрове; володіти обчислювальними навичками письмового множення та ділення багатоцифрового числа на двоцифрове. |
Спостереження. Контрольні аркуші |
Травень |
Знати означення прямокутника, квадрата; зображувати геометричні фігури на аркуші в клітинку, позначає їх буквами латинського алфавіту; будувати прямокутник, квадрат; впізнавати в оточуючих предметах відомі геометричні фігури; розв’язувати рівняння з однією змінною, у яких один з компонентів або права частини представлена числовим виразом; знати якими одиницями вимірюється довжина (мм, см, дм, м, км), маса (г, кг, ц, т), час (с, хв, год), вартість (к., грн), співвідношення між одиницями довжини, маси, часу, грошовими одиницями; перетворювати більші одиниці вимірювання величини у менші і навпаки; порівнювати іменовані числа; виконувати додавання і віднімання, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, виражених в одиницях довжини, маси, вартості, часу. |
Зразки робіт. Спостереження |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Контрольні аркуші
Тестові завдання
Стандартні тести
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: літературне читання
Довгострокова мета:
- Вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів.
- Вчити визначати жанр прочитаного твору: пояснювати свій вибір; розрізняти казку народну і літературну; пояснювати спільне та відмінне у цих творах; розрізняти прозові, поетичні, драматичні твори; називати ,які теми книжок цікавлять; називати улюблені твори та імена улюблених авторів.
- Вчити читати вголос свідомо, правильно, виразно із дотриманням основних норм літературної вимови і мовчки (усвідомлено) в оптимальному для розуміння темпі.
- Розвивати образне мислення, творчу уяву.
- Виховувати любов до прекрасного.
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес |
Вересень |
Називати з кола опрацьованих творів основні теми читання; твори різних жанрів; прізвища, імена 5-6 найвідоміших українських письменників, та їхні твори, з якими ознайомились під час навчання; визначати жанр прочитаного твору: казка, легенда, вірш, оповідання, повість, повість-казка, байка, п’єса; пояснювати спільне та відмінне у цих творах; розрізняти прозові, поетичні, драматичні твори; висловлювати міркування про читання як важливе джерело знань. |
Спостереження |
Жовтень |
Практично вирізняти народну соціально-побутову казку серед інших казок; пояснювати відмінність соціально-побутових казок від казок про тварин та героїко-фантастичних (на конкретних прикладах); знаходить у тексті казки уривок з описом народного побуту, місця події; називати в казках героїв, пояснює їхні вчинки, мотиви поведінки; визначати персонажів, які протиставляються у казці; робити висновок про повчальний зміст казок. |
Спостереження |
Листопад |
Розповідати про свої враження, почуття, які виникли під час читання, слухання твору; називати події, персонажів твору, які вразили, засмутили, викликали сміх, спонукали до певних дій; пояснювати свої думки; визначати події, причини, час і місце подій у творі та як вони пов’язані між собою; наводити приклади фактів, які змінюють хід подій; характеризувати дійових осіб: оцінювати їх вчинки, поведінку, визначає риси характеру персонажів твору (з опорою на перелік назв рис характеру і самостійно); знаходити в тексті слова, вислови, речення, які підтверджують думку читача про героя (персонажа). |
Спостереження |
Грудень |
Знаходити в тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, порівняння без вживання терміна); пояснювати їхнє значення у творах різних жанрів, у створенні художніх образів, описів; використовувати художні засоби у власному мовленні (в описах, розповідях, творах), розуміє їх роль у тексті; висловлювати емоційно-оцінні судження (морально-етичного й естетичного характеру); обґрунтовувати свою думку; пояснювати ставлення автора до зображеного. |
Спостереження |
Січень |
Визначати тему й основну думку твору; пояснювати, хто герої твору, що і як про це сказано в тексті; які події, пригоди трапилися, місце та час подій, як вони пов’язані між собою; визначати головних і другорядних персонажів твору; пояснювати й обґрунтовує вчинки героїв та їхні мотиви; оцінювати дії та вчинки персонажа й робить висновок про те, позитивний чи негативний вчинок; обґрунтовувати свою думку; складати невеликі усні розповіді про життєвий шлях 2-3 письменників, події, які особливо запам’яталися. |
Спостереження |
Лютий |
Читати вголос свідомо, правильно, виразно із дотриманням основних норм літературної вимови і мовчки (усвідомлено) в оптимальному для розуміння темпі; називати після прослуховування чи прочитування твору його жанр, персонажів, факти про їхні дії та вчинки, місце та час подій; готуватись до виразного читання: обирати та застосовує тон, темп, гучність читання, логічний наголос з урахуванням змісту та жанрової специфіки твору; передавати з їхньою допомогою під час читання, декламації, читання в особах, інсценізації різножанрових творів своє та авторське ставлення до змісту твору. |
Спостереження |
Березень |
Розповідати про свої враження, почуття, які виникли під час читання, слухання твору; визначати події, причини, час і місце подій у творі та як вони пов’язані між собою; характеризувати дійових осіб; оцінювати їх вчинки, поведінку, визначає риси характеру персонажів твору; пояснювати, чого навчає читача вчинок героя (персонажа) твору; знаходити в тексті твору й зачитувати частину з описом пейзажу; складати план оповідання, казки, статті (до 5 пунктів); використовувати його для розповіді, різних видів переказу. |
Спостереження |
Квітень |
Розрізняти зміст художньої, науково-художньої, науково-популярної дитячої книжки, спираючись на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат; читати значні за обсягом твори (повісті, повісті-казки, біографічні твори); називати її головних і другорядних героїв; визначати тему твору, основну думку; характеризувати персонажів; переказувати окремі частини книжки; брати участь у колективному обговоренні змісту прочитаного; уважно слухати й розуміти запитання вчителя, думки, міркування однокласників; дотримуватись норм культури спілкування під час дискусії; висловлювати власні оцінні судження щодо прочитаного: твори, які найбільше вразили, змусили замислитися, викликали сміх тощо. |
Спостереження |
Травень |
Називати про що, або про кого йдеться у творі, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті; встановлювати причиново-наслідкові зв’язки; визначати тему і основну думку сприйнятого на слух твору; розповідати про свої враження, почуття, які виникли під час слухання твору; висловлювати власну думку про факти, події у сприйнятому на слух тексті; адекватно виконувати сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань. |
Спостереження |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Контрольні аркуші
Тестові завдання
Стандартні тести
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: природознавство
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Мати уявлення про давні моделі Всесвіту та сучасні уявлення про нього; про зорі, сузір’я, Молочний Шлях; називати склад Сонячної системи, теплові пояси Землі; умови, необхідні для життя живих організмів. |
Спостереження Тесові завдання |
Жовтень |
Пояснювати зв’язок між добовим та річним рухом Землі і періодичними змінами у природі; характеризувати умови на планетах Сонячної системи; застосовувати знання для задоволення пізнавального інтересу про Землю та інші планети Сонячної системи. |
Спостереження Тесові завдання |
Листопад |
Мати уявлення про план місцевості, масштаб; розрізняти план і карту; володіти елементарними прийомами читання плану і карти; знати способи орієнтування на місцевості, деякі умовні знаки на плані та карті. |
Спостереження Тесові завдання |
Грудень |
Називати основні та проміжні сторони горизонту; орієнтуватися на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками; визначати сторони горизонту за допомогою компаса; застосовувати знання про план місцевості і карту для розв’язання навчальних і життєвих ситуацій. |
Спостереження Тесові завдання |
Січень |
Мати уявлення про населення Землі, найбільші країни світу та їхні столиці; показувати на фізичній карті світу та називати океани й материки; позначати на контурній карті материки та океани (або користується електронним ресурсом). |
Спостереження Тесові завдання |
Лютий |
Знати особливості природи океанів і материків; порівнювати природу материків; встановлювати взаємозв’язки між географічним розташуванням океанів і материків та особливостями їхньої природи; усвідомлювати необхідність охорони природних багатств материків та океанів. |
Спостереження Стандартні тести |
Березень |
Знаходити декілька джерел інформації, порівнювати, узагальнювати та аналізувати її; орієнтуватися у відповідних для свого віку словниках і довідниках; працювати з інформацією у різних формах (текст, малюнок, таблиця, діаграма, схема); пропонувати власний маршрут навчального проекту; працювати в групах, у парі; створювати презентацію за результатами проекту. |
Спостереження Стандартні тести |
Квітень |
Мати уявлення про різноманітність природи України; форми земної поверхні; види водойм; знати розташування України на карті; правила збереження природи в рідному краї; розуміти значення корисних копалин, водойм, ґрунтів і лісів для природи та господарської діяльності людини. |
Спостереження Контрольні аркуші |
Травень |
Показувати на карті і називати рівнини, гори, водойми, природні зони; називати рослини і тварин різних природних зон України; використовувати географічну карту України й рідного краю для розв’язання навчальних і життєвих ситуацій. |
Спостереження Тесові завдання |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Контрольні аркуші
Тестові завдання
Стандартні тести
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: основи здоров’я
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Називати: складові здоров’я; чинники впливу на здоров’я; чинники, що сприяють гармонійному фізичному розвитку; пояснювати: цінність людського життя і здоров’я; що таке безпека, небезпека та безпека життєдіяльності людини; необхідність підтримання нормальної маси тіла; |
Спостереження Зразки робіт |
Жовтень |
Розпізнавати: вікові зміни власного організму; аналізувати: цілісність здоров’я; вплив природних і соціальних чинників на здоров’я; уміти: визначати рівень свого фізичного розвитку. |
Спостереження Зразки робіт |
Листопад |
Називати: групи харчових продуктів; принципи загартування (поступовість систематичність, дозованість); фактори, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщень; пояснювати необхідність: уживання різноманітної корисної їжі і належної кількості води; обмежувати вживання жирних, копчених і солодких продуктів та напоїв, смажених страв; дбати про органи зору, слуху, опорно-руховий апарат; регулярного провітрювання приміщень. |
Спостереження
|
Грудень |
Аналізувати: вплив малорухливого способу життя на здоров’я; вплив шкідливих звичок на стан зубів і прикус; уміти: виконувати фізичні вправи для розвитку сили, спритності, витривалості, комплекс процедур загартовування; дотримуватися настанов для профілактики порушень зору, слуху, постави і плоскостопості; поступово долати відставання, яке може виникнути внаслідок пропуску занять. |
Спостереження Зразки робіт |
Січень |
Називати: родинні традиції, сприятливі для збереження здоров’я; різні способи казати «НІ!»; медичні установи свого населеного пункту, мікрорайону; способи допомоги людям з особливими потребами; одяг і взуття, які можуть становити небезпеку у натовпі; правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном; правила дорожнього руху на перехресті, майдані, в місцях ремонту дороги, під час ДТП; причини ДТП; |
Спостереження
|
Лютий |
Розпізнавати: ознаки дружніх стосунків; способи тиску (умовляння, лестощі, погрози); небезпечні ситуації, які потребують категоричної відмови; види перехресть; пояснювати: чому окремі інфекційні хвороби набули соціального значення; необхідність гуманного ставлення до людей з особливими потребами; аналізувати: вплив шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю) на здоров’я; поведінку дитини у місцях великого скупчення людей. |
Спостереження |
Березень |
Уміти: знайомитися з людьми; аналізувати позитивний і негативний вплив друзів; критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну; правильно реагувати на обзивання, намовляння, бійки та інші дії своїх однолітків; надавати допомогу і моральну підтримку тим, хто цього потребує; уникати небезпечних місць в своєму мікрорайоні/населеному пункті; дотримуватися правил переходу дороги в місцях перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; безпечної поведінки у натовпі, під час масових шкільних заходів; відтворювати: порядок дій у ситуації опосередкованої небезпеки, виклику рятувальних служб. |
Спостереження Зразки робіт |
Квітень |
Називати: вольові якості людини; приклади справ, гідних поваги; наводити приклади: активної, упевненої, пасивної і агресивної поведінки; ситуацій, в яких гартується характер; аналізувати: різницю між упевненістю і самовпевненістю; відмінність між «хочу», «можу» і «треба»; вплив звичок на здоров’я людини. |
Спостереження
|
Травень |
Пояснювати: що таке повага і самоповага; вплив самооцінки на поведінку людини; значення позитивного ставлення людини до життя; уміти: обирати мету, розробляти і виконувати план дій щодо досягнення мети (наприклад, формування корисної звички); працювати в команді, мотивувати і зацікавлювати; творчо мислити і продукувати ідеї для пояснення переваг здорового способу життя. |
Спостереження Зразки робіт |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: Образотворче мистецтво
Довгострокова мета:
- закріпити знання з основ кольорознавства;
- знайомити з основними жанрами образотворчого мистецтва;
- ознайомити з видами пейзажу;
- формувати вміння правильно підбирати сполучення кольорів для роботи, поглибити знання про колір;
- удосконалювати вміння раціонально заповнювати робочу поверхню аркуша.
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Милуватися та виявляти (мовленнєвими та образотворчими засобами): емоційне ставлення до краси в природі та в мистецтві; прагнення до власної художньо-творчої праці; Висловлювати власну думку: про художній образ в мистецтві; вживає(за допомогою учителя): у спілкуванні з приводу мистецтва спеціальну термінологію (контраст, нюанс, фактура тощо); мати уявлення про: основні виражальні засоби графіки (лінія, штрих, крапка, пляма), живопису (колір), скульптури (об’єм, фактура). |
Спостереження. Зразки робіт |
Жовтень |
Називати: види скульптури (кругла, рельєф); спостерігає та порівнює: різницю між круглою скульптурою та рельєфом; між скульптурним зображенням та живописним (графічним); описувати й інтерпретувати (на елементарному рівні та при підтримці вчителя): твори живопису, графіки, скульптури; уміє: створювати виразні художні образи на площині за допомогою графічних та живописних матеріалів; змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору; створювати художній образ в об’ємі зручним способом ліплення; дотримується правил: техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами. |
Спостереження. Зразки робіт |
Листопад |
Спостерігати, милуватися та визначати (мовленнєвими та образотворчими засобами): особливості художньо-образної мови творів народних майстрів (глиняної іграшки, кераміки, петриківського розпису); описувати й інтерпретувати (на елементарному рівні та при підтримці вчителя): народні твори декоративно-прикладного мистецтва; зразки мистецтва архітектури; мати елементарне уявлення про: основні народні промисли України; техніку, основні елементи та композиційні особливості петриківського розпису; значення форми та декору у творах декоративно-ужиткового мистецтва; залежність форми будівлі від призначення; способи й прийоми конструювання з паперу; прийоми написання слів (чисел) пензлем (паличкою, пальцем). |
Спостереження. Зразки робіт |
Грудень |
Знати: різницю між конструктивним та пластичним способом ліплення; уміти (на елементарному рівні): створювати виразну, цілісну декоративну форму (на площині та в об’ємі); створювати декоративну композицію, використовуючи елементи петриківського, косівського, опішнянського розписів; створювати декоративно-орнаментальну композицію з уведенням слів і чисел; дотримуватись правил: техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами; прагнути: прикрашати середовище власною художньою працею. |
Спостереження. Зразки робіт |
Січень |
Спостерігати, милуватися та виражати (мімікою, мовленнєвими та образотворчими засобами): емоційне ставлення до краси навколишнього світу та відображеня його в художніх творах; використовувати у спілкуванні: мистецтвознавчі терміни і поняття (колірна гама, колорит, плани (передній, дальній); аналізувати й інтерпретувати (на елементарному рівні та при підтримці вчителя): пейзажі (стан і настрій природи, колорит, роль кольору у передачі настрою); тематичний зміст пейзажів, портретів та анімалістичних картин. |
Спостереження. Зразки робіт |
Лютий |
Мати уявлення про: передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору, тону, деталізації; ілюзорне зближення паралельних ліній, спрямованих у глибину відкритого простору (на елементарному рівні); залежність колірної гами від освітлення; особливості зображення голови (обличчя) людини і засоби створення виразного портретного образу; знати: основні складові фігури людини; відмінності у технічних прийомах роботи гуашевими та акварельними фарбами. |
Спостереження. Зразки робіт |
Березень |
Уміти: передавати стан природи за допомогою графічних і живописних засобів виразності; відтворювати характерні особливості будови і пластичну виразність (витонченість або масивність тощо) фігури людини і тварин; створювати зображення тварин та людей у русі; використовувати прийоми трансформації паперу з метою створення виразного художнього образу; раціонально, вправно і безпечно працювати з ножицями та іншим необхідним приладдям; дотримуватись правил: техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами. |
Спостереження. Зразки робіт |
Квітень |
Спостерігати, милуватися та виражати (мімікою, мовленнєвими та образотворчими засобами): емойційне ставлення до краси рідного міста, села; розуміти (за допомогою вчителя):значення образотворчого мистецтва у житті людей; важливість збереження пам’яток архітектури, історії, культури; характер художніх образів мистецьких творів; інтерпретує їх (мовленнєвими та образотворчими засобами); значення колірної гами, композиційних засобів і прийомів у передачі задуму автора; мати уявлення про: види і жанри образотворчого мистецтва, його взаємозв’язок з іншими мистецтвами; основні виражальні засоби образотворчого мистецтва, інструменти, матеріали, художні техніки; художні традиції рідного краю; роботу художників-дизайнерів. |
Спостереження. Зразки робіт |
Травень |
Уміти: пояснити зміст творів образотворчого мистецтва, висловлювати естетичне ставлення до них; застосовувати найпростіші поняття і терміни у процесі опису та оцінювання художніх творів; втілювати особисті почуття та думки у власній практичні художній діяльності; побачити (при спрямуванні вчителя/вчительки) недоліки у своїй роботі; виправити зауваження за допомогою вчителя; дотримуватися: правил культури роботи, гігієни та техніки безпеки під час виконання завдань на уроці та у самостійній художньо-творчій роботі; володіти: навичками раціональної організації робочого місця; елементарними навичками роботи в колективі. |
Спостереження. Зразки робіт |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: трудове навчання
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Мати загальні уявлення про комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів у виробах; добирати матеріали, інструменти, пристосування необхідні для виготовлення виробів з природних, штучних та пластичних матеріалів; розкривати послідовність дій під час виготовлення виробів з природних, штучних та пластичних матеріалів; вміти виготовляти вироби з природних, штучних та пластичних матеріалів. Мати загальні уявлення про конструювання рухомих моделей з картону та паперу; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення моделей з рухомими деталями; знати способи виготовлення рухомих моделей з паперу та картону; володіти початковими навичками виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. |
Спостереження. Зразки робіт |
Жовтень |
Знати що таке сюжетна витинанка; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення витинанки; мати загальні уявлення про особливості сюжетних витинанок різних регіонів України; розкривати послідовність виготовлення виробів технікою витинанки; вміти виготовляти вироби технікою витинанки. Мати загальні уявлення про виготовлення штучних квітів об’ємної форми; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми; розкривати послідовність дій під час виготовлення штучних квітів об’ємної форми; знати способи кріплення елементів виробу; вміти виготовляти квіти об’ємної форми. |
Спостереження. Зразки робіт |
Листопад |
Мати загальні уявлення про колаж; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виробу технікою колаж: розкривати специфіку комбінування різноманітних матеріалів для створення композицій-колажів; вміти виготовляти сюжетні композиції-колажі за власним задумом. Мати загальні уявлення про виготовлення виробів з пластичних матеріалів; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів з пластичних матеріалів; розкривати послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластичних матеріалів за власним задумом; вміти виготовляти з пластичних матеріалів об’ємні фігури й творчо доповнювати їх; володіти навичками створення колективних композицій з виготовлених виробів. |
Спостереження. Зразки робіт |
Грудень |
Знати властивості штучних матеріалів (пластику, поролону, синтепону, синтетичної вати, тощо); добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів з сучасних штучних матеріалів; мати загальні уявлення про виготовлення виробів з сучасних штучних матеріалів; знати послідовність виготовлення простих виробів з пластику, поролону, синтепону та синтетичної вати; вміти виготовляти вироби з сучасних штучних матеріалів. |
Спостереження. Зразки робіт |
Січень |
Мати загальні уявлення про плетіння виробів; називати способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурів; знати основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння; вміти виготовляти вироби технікою плетіння; мати загальні уявлення про організацією праці; характеризувати види діяльності та результати праці; аналізувати й узагальнювати побачене під час екскурсії. |
Спостереження. Зразки робіт |
Лютий |
Мати загальні уявлення про оздоблення виробів технікою вишивки; добирати матеріали, інструменти та пристосування для оздоблення виробів вишивкою; називати основні прийоми роботи в техніці вишивка; знати як витягувати нитки з основи; вміти виконувати шов «вперед голка» та шов «назад голка»; розкривати послідовність оздоблення виробів вишивкою; володіти початковими навичками оздоблення виробів вишивкою. |
Спостереження. Зразки робіт |
Березень |
Мати загальні уявлення про об’ємну аплікацію з тканини та ґудзиків; добирати матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення об’ємної аплікації з тканини та ґудзиків; пояснювати послідовність виготовлення об’ємної аплікації на тканині з використанням ґудзиків; вміти пришивати ґудзики на ніжці; вміти виготовляти об’ємні аплікації на тканині з використанням ґудзиків; володіти навичками виготовлення найпростішої м’якої іграшки. |
Спостереження. Зразки робіт |
Квітень |
Розуміти значення дизайну, оформлення та оздоблення виробів; мати загальні уявлення про дизайн, оформлення та оздоблення виробів; називати техніки, матеріали, інструменти та пристосування для оформлення та оздоблення виробів; вміти оздоблювати вироби. Має загальні уявлення про оздоблення одяг і взуття; пояснювати послідовність оздоблення одягу та взуття; володіти початковими навичками оздоблення макетів (шаблонів) моделей одягу та взуття з картону раніше освоєними техніками. |
Спостереження. Зразки робіт. |
Травень |
Мати загальні уявлення про техніку пап’є-маше; добирати матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу технікою пап’є-маше; знати послідовність виготовлення виробів технікою пап’є-маше; вміти працювати в парі та групі під час виготовлення виробів технікою пап’є-маше; володіти початковими навичками виготовлення декоративних вироби технікою пап’є-маше; мати загальні уявлення про організацією праці; характеризувати види діяльності та результати праці; аналізувати й узагальнювати побачене під час екскурсії. |
Спостереження. Зразки робіт. |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: я у світі
Довгострокова мета:
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Мати уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер), неприпустимість заподіяння будь- якої шкоди собі й іншим; розповідати про свої інтереси, хобі; пояснювати, чому всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. |
Спостереження. Зразки робіт |
Жовтень |
Розуміти значення знань, освіти, працелюбства в житті людини, в досягненні життєвих успіхів; планувати свою діяльність для досягнення конкретної мети; наводити приклади досягнень відомих людей; презентувати власні успіхи та успіхи людей, з яких бере приклад. |
Спостереження. Зразки робіт |
Листопад |
Пояснювати, чому права та обов’язки батьків і дітей є взаємними; дбати про збереження майна та ощадливе використання сімейного бюджету; дбати про збереження природних об’єктів, цілісність майна та ощадливе використання ресурсів школи, місцевої громади, до яких він/вона належить. |
Спостереження. |
Грудень |
Мати уявлення про культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці; ініціювати, підтримує і завершує розмову, дотримуючись етикетних норм спілкування; виявляти інтерес до діяльності засобів масової інформації; розуміти її значення у житті людей. |
Спостереження. Зразки робіт |
Січень |
Уміти тримати дистанцію, відчувати межу бажаної-небажаної поведінки; брати участь в дискусії: вислуховувати, погоджуватися, відстоювати власну точку зору, домовлятися; моделювати спосіб поведінки у відповідності до конкретної ситуації. |
Спостереження. Зразки робіт |
Лютий |
Усвідомлювати призначення Конституції України та українського законодавства; усвідомлювати себе громадянином України; орієнтуватися у своїх правах і обов’язках; аргументувати значення дотримання правил співжиття в суспільстві, невідворотність відповідальності за порушення законів, прав інших людей. |
Спостереження. |
Березень |
Дбати про пам’ятки природи, історії та культури України; знати про можливі правопорушення серед дітей, наводить приклади; застосовувати знання про свої права у конкретних життєвих ситуаціях. |
Спостереження. Зразки робіт |
Квітень |
Мати уявлення про різноманітність країн світу, про місце України на карті світу; розпізнавати символіку Європейського Союзу; розповідати про окремі досягнення українців в різних галузях (у науці, культурі, спорті тощо). |
Спостереження. |
Травень |
Мати уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; брати участь у суспільно корисній діяльності. |
Спостереження. Зразки робіт |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Зразки робіт
Спостереження
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: фізична культура
Довгострокова мета: зміцнення здоров’я, нормалізація розвитку, загартування, закалювання організму підвищення працездатності учня. Розширення функціональних можливостей систем організму шляхом цілеспрямованого розвитку основних фізичних якостей і природних здібностей. Вимкнення стресових ситуацій під час проведення занять фізичними вправами. Забезпечення достатньої для дитини рухової активності в умовах школи.
Учень оволодіває руховими вміннями і пов’язаними з ними знаннями, розвивають свої фізичні можливості і психічні функції. Від характеру фізичних вправ і методики їх застосування залежить корекційно-розвиваючий потенціал фізичного виховання. Його результативність визначається загальним впливом на удосконалення функціональної діяльності всіх систем організму дитини і поліпшенням його адаптаційних можливостей, а також спрямованим впливом на корекцію психічних процесів і нервово-м’язових механізмів з метою нормалізації їх розвитку.
Уроки фізкультури передусім спрямовуються на сприяння загальному фізичному розвитку і зміцнення здоров’я учня. У плануванні навчального матеріалу, структурі та методиці уроків передбачається взаємозв’язок навчання, виховання, розвитку і корекції. Зокрема поєднується виконання загальнорозвиваючих і спеціальних вправ з метою корекції відхилень у фізичцьному розвитку або у розвитку моторики, властивих учням певного віку.
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Формування уявлень про значущість правил поведінки на уроках фізичної культури, про користь дотримання режиму дня і загартовування. Формування понять про здоров’я людини та безпечну поведінку. Розвиток пам’яті на основі згадування ознак здоров’я та мовлення. Розвиток усіх видів уявлень. Корекція емоційно-вольової сфери у плані формування відповідності переживань ситуації, регульованості занадто сильних емоцій, як негативного так і позитивного плану. |
Спостереження. |
Жовтень |
Збагачення рухового досвіду дітей за рахунок освоєння різноманітних видів ходьби, бігу, стрибків, метань. Формування правильної постави та корекція вад опорно-рухового апарату. Формування уявлень про навколишнє середовище, власне тіло. Розвиток процесів мислення: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Розвиток ініціативи, витримки, послідовності, швидкості під час виконання рухових завдань; виконання вправ на удосконалення тонкої моторики кисті та пальців рук; розвиток здатності до довільного розслаблення м'язів. |
Спостереження. |
Листопад |
Формування довільності дій та волі, пов’язаної з доланням посильних перешкод у розв’язанні поставлених завдань, особливо пов’язаних з проявом витривалості та при навчанні нових рухових дій. Виховання потреби щодо занять фізичними вправами, формування вміння до довільного напруження та розслаблення м’язів, навичок самоконтролю. Розвиток точності рухів, уміння диференціювати свої м’язові відчуття. Оцінка та регуляція просторово-часових та динамічних параметрів рухів. |
Спостереження. |
Грудень |
Розвиток емоційної сфери: формування вміння керувати своїми емоціями. Розвиток координаційних здібностей засобами вправ з м'ячем. Формування усіх форм мислення під час тактико-технічних дій у спортивних іграх. Розвиток просторово-часових параметрів. Формування довільності дій та волі, пов'язаної з подоланням посильних для молодших школярів перешкод. Розвиток координаційних здібностей дітей, через вправи з м'ячем сприяння розвитку інтелектуально-мовленнєвих функцій. Формування довільності дій та волі, пов’язаної з доланням посильних для молодших школярів перешкод у розв’язанні поставлених завдань засобами змагального методу. Формування довільності дій та волі, пов’язаної з доланням посильних перешкод у розв’язанні поставлених завдань, особливо пов’язаних з проявом витривалості та при навчанні нових рухових дій. Розвиток точності рухів, уміння диференціювати свої м’язові відчуття. Оцінка та регуляція просторово-часових та динамічних параметрів рухів. |
Спостереження. |
Січень |
Учень виконує: ходьбу по діагоналі, ходьбу зі зміною частоти кроку; ходьбу із прискоренням та уповільненням; ходьбу зі зміною довжини кроку; ходьбу зі зміною напрямку за звуковим сигналом; ходьбу по підвищеній та обмеженій опорі (гімнастична лава, низька колода) з високим підніманням стегна, з переступанням предметів, приставним кроком правим і лівим боком, із присіданнями та поворотами переступанням з різними положеннями рук. |
Спостереження |
Лютий |
Виконує біг “протиходом”, “змійкою”, по діагоналі; біг із різних вихідних положень (сидячи, лежачи, з високого старту), біг з подоланням перешкод (умовна канава, шириною до 1 м, бар’єр, висотою до 50 см, лабіринт тощо), “човниковий “ біг 4 х 9м, біг із зміною швидкості та напрямку за звуковим сигналом; біг до 30 м, рівномірний біг почергово з ходьбою до 1200 м; рівномірний біг до 900м. |
Спостереження |
Березень |
Виконує лазіння по похилій гімнастичній лаві (кут нахилу 45 градусів) однойменним та різнойменними способами; лазіння по гімнастичній стінці різнойменними та однойменним способом (вгору, вниз, по діагоналі, праворуч, ліворуч на різній висоті); лазіння по гімнастичній стінці з переходом на похилу гімнастичну лаву і навпаки; лазіння по гімнастичній стінці з вантажем на голові (мішечки, картонні квадрати тощо); захват каната ногами у положенні сидячи; лазіння по канату, закріпленому над похилою гімнастичною лавою (лежачи на спині на похилій лаві); перелізання через перешкоди, висотою до 100 см; подолання лазінням, перелізанням та підповзанням смуги із 3-5 перешкод. |
Спостереження |
Квітень |
Виконує підкидання м’яча під час ходьби почергово лівою і правою рукою; із положення стоячи спиною до стіни, кидки м’яча у стіну, повертаючись праворуч (ліворуч), з наступним його ловінням; перекидання м’яча правою рукою в ліву через плече за спиною; метання м’яча “із-за спини через плече”, стоячи на одному, двох колінах; метання м’яча “із-за спини через плече” на дальність з місця, у вертикальну ціль (мішень 1х1 м) на висоті 3 м з відстані 8-10 м; метання м’яча у горизонтальну ціль (ширина 1,5 м) з відстані 10-12 м; вправи з великим м’ячем: елементи баскетболу – тримання баскетбольного м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей на місці; ловіння м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги; ведення м’яча на місці та під час ходьби правою та лівою рукою. |
Спостереження |
Травень |
Застосовує вправи для розвитку сили – у висі піднімання зігнутих і прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині піднімання прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині згинання і розгинання рук, утримуючи обтяження до 1 кг; підтягування у висі лежачи на низькій перекладині; стрибки у довжину з місця; вистрибування вгору із положення в присіді; швидкості – біг за м’ячем, обручем, що котиться; прискорення до 10 м; підкидання і ловіння малого м’яча почергово правою і лівою рукою; удари м’яча об стіну і ловіння його; біг в з високим підніманням стегна в положенні упору; витривалості – рівномірний біг у повільному темпі (до 6 хв., можливий перехід на ходьбу, враховуючи індивідуальні особливості учня); гнучкості – рухи руками, ногами і тулубом амплітудного характеру з поступовим збільшенням амплітуди рухів; вправи біля гімнастичної стінки: пружинясті нахили тулуба, махи ногами у різних площинах; вправи на розтягування; викрути рук вперед і назад, тримаючи гімнастичну палицю або скакалку; координації – перекидання малого м’яча під піднятою ногою, перекидання через плече (під плечем) з однієї руки в другу; ловіння великого м’яча двома руками за спиною після підкидання вгору; пересування по обмеженій і підвищеній опорі з подоланням перешкод; вправи зі зміною положення тіла у просторі. |
Спостереження |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Спостереження
Індивідуальна навчальна програма
Навчальний предмет: інформатика
Довгострокова мета:
- формування основ інформаційної культури, тобто знати основні поняття інформатики, такими, як команда, алгоритм, виконавець;
- розвиток логічного і образного мислення, що можливо завдяки широкому використанню графічних і звукових засобів;
- вживання ЕОМ для вирішення творчих завдань конструювання і проектування;
- закладання основ алгоритмізації, структуризації діяльності, направленої на рішення поставленої задачі;
- індивідуалізація і диференціація навчання, наочність, доступність подачі інформації, введення ігрового елементу в процесі навчання.
|
Короткострокові завдання |
Метод оцінювання. Дата і прогрес. |
Вересень |
Знати правила техніки безпеки при роботі на комп'ютері та гігієну праці; знати порядок вмикання і вимикання комп'ютера ; використовувати знаки на Робочому столі; вміти користуватися клавішами управління курсором. |
Спостереження. Зразки робіт |
Жовтень |
Мати уявлення про призначення текстового редактора; мати уявлення про середовище текстового редактора; вміти розпочинати і завершувати роботу з текстовим редактором; відкривати в середовищі редактора текстовий документ, що зберігається на носії (за допомогою вчителя). |
Спостереження. Зразки робіт |
Листопад |
Розуміти поняття абзацу тексту; вміти переключати мовні режими роботи клавіатури; вводити кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії і пунктуації (за допомогою вчителя); виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац) (за допомогою вчителя); уміти переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури. |
Спостереження. Зразки робіт |
Грудень |
Вставляти до текстового документа графічні зображення (за допомогою вчителя); створювати в середовищі текстового редактора текстовий документ (за допомогою вчителя); розрізняти операції копіювання і переміщення фрагментів тексту; застосовувати прості способи копіювання і переміщення фрагментів тексту; зберігати текстовий документ на носії (за допомогою вчителя). |
Спостереження. Зразки робіт |
Січень |
Мати уявлення про електронну скриньку та її адресу; вміти відкривати власну поштову скриньку, створену вчителем; вміти створювати і надсилати електронні листи (за допомогою вчителя); вміти відкривати одержані електронні листи; мати уявлення про правила і етикет електронного листування; мати уявлення про правила безпечної роботи в Інтернеті при електронному листуванні. |
Спостереження. Зразки робіт |
Лютий |
Мати уявлення про правильні (істинні) та неправильні (хибні) висловлювання; наводити приклади істинних та хибних висловлювань (за допомогою вчителя); виконувати змістовий аналіз формулювання задачі (за допомогою вчителя); створювати схеми умови задачі (за зразком). |
Спостереження. Зразки робіт |
Березень |
Аналізувати задачу та знаходить спосіб її розв’язування; розрізняти алгоритмічні структури (слідування, розгалуження, повторення) (з допомогою вчителя); створювати та виконувати прості алгоритми з розгалуженням у визначеному середовищі (за зразком, допомогою вчителя); створювати та виконувати алгоритми з повторенням у визначеному середовищі (за зразком,допомогою вчителя). |
Спостереження. Зразки робіт |
Квітень |
Мати уявлення про порядок роботи над проектом; створювати проект зі вказаної теми (за зразком); записувати план своєї роботи над проектом (за допомогою вчителя). |
Спостереження. Зразки робіт |
Травень |
Користуватися Інтернетом для пошуку даних із теми проекту (за пізказки вчителя); розуміти, що для оформлення матеріалів із теми проекту можна використовувати текстовий і графічний редактор, та редактор презентацій. |
Спостереження. Зразки робіт |
Умовні позначення :
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети
СП – спостерігається суттєвий прогрес
НП – спостерігається незначний прогрес
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає
Методи оцінювання:
Спостереження
Зразки робіт
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
висновок інклюзивно-ресурсного центру
попередня індивідуальна програма розвитку
батьки/опікуни
учень
інші: психологічні та логопедичні дослідження та спостереження.
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
|
Заступник директора школи з НВР |
|
|
Класний керівник 4 класу |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Асистент учителя |
|
|
Учитель-логопед |
|
13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
|
||
|
|
|
(підпис) |
|
(дата) |
|
||
|
|
|
(підпис) |
|
(дата) |
2) учнем у разі, коли йому виповнилося 16 і більше років
|
||
|
|
|
(підпис) |
|
(дата) |
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
Вересень, 2020 рік |
Отримання інформації про особливості розвитку дитини. |
Практичний психолог
|
Вересень, 2020 рік |
Узгодження індивідуальної програми розвитку. |
Заступник директора з НВР |
Січень, 2021 рік |
Ознайомлення з результатами проміжного моніторингу стану розвитку учня та з планом корекційно-розвиткової роботи на ІІ семестр 2020/2021 навчального року. |
Практичний психолог Класний керівник 4 класу
|
Травень, 2021 рік |
Ознайомлення з результатами підсумкового моніторингу стану розвитку учня та з планом корекційно-розвиткової роботи на наступний 2021/2022навчальний рік. |
Практичний психолог Класний керівник 4 класу
|
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Емоційно-вольова та мовленнєва |
˅ |
|
˅ |
˅ |
Українська мова, літературне читання математика, природознавство, англійська мова |
|
˅ |
|
˅ |
Когнітивна |
˅ |
|
˅ |
˅ |
____________________________ |
_______________ |
_____________________ |
____ ____________ 20__ р.
Індивідуальна програма розвитку
учениці класу
інклюзивної форми навчання
на 2020/2021 навчальний рік