ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬСТВА В СІМЇ
ПО ГУЛЯЙПІЛЬСЬКІЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНІЙ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ І-ІІІ СТУПЕНІВ
роки по Гуляйпільській спеціалізованій загальноосвітній
школі І-ІІІ ступенів”.
2. Підстава для
розроблення : Закон України «Про освіту» (ст.54, 56), Конвенція про права
дитини і жінок, Закон України «Про попередження насиль-
ства у сім’ї», Закон України «Про охорону дитинства»,
3. Розробник : адміністрація школи .
4. Мета: Гуманне ставлення до дитини, яке передбачає уникнення по-
карань як методу приниження особистості, її гідності, права
на вибір.
5. Початок – 2017 рік
Закінчення – 2021 рік
6. Етапи вико-
нання: щорічно.
7. Виконання
Програми доз-
волить : Забезпечити оптимальні умови для виховання дітей у
сімї. Створити дієву систему надання допомоги потерпілим
від насильства в сімї .
8. Контроль за ви-
конанням – рада школи.
Шкільна програма попередження насильства в сімї на 2017-2021 роки розроблена з метою реалізації сучасної політики і стратегії держави, спрямо-ваних на забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сімї та кожного з її членів, найповнішу реалізацію сімєю своїх функцій, поліп-
шення її життєвого рівня, підвищення ролі сімї як головного осередку відт-
ворення населення та основи суспільства.
Сімейне насильство – проблема, з якою необхідно боротися всім суспіль-ством. Масштаби цього явища не до кінця відомі, оскільки не всі жертви на-сильства звертаються в правоохоронні органи й соціальні служби по допо- могу.
Найбільш пагубно позначається напружений клімат у родині, у якій систе-матично відбуваються факти сімейного насильства, на фізичному й психічно-
му здоровї дітей. Насильство над дітьми в їх родинах – явище більш приховане і жорстоке. Насильство в родинах одна з головних причин росту кількості бепритульних дітей.
Саме цьому боротьбу із сімейним насильством потрібно вести всією громадою і різними засобами. Робота повинна проводитися у різних напрямках: надання конкретної допомоги жертвам насильства, покарання винуватих, а головне, повинна проводитись широка просвітницька і виховна робота з дітьми, підлітками і молоддю.
ІІ. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є гуманне ставлення до дитини, яке передбачає уник-нення покарань як методу приниження особистості, її гідності, права на ви
бір. Шлях до виховання без покарань – процес тривалий і складний, успіш-ність якого безпосередньо повязана із соціальним розвитком суспільства, особливостями його національно-педагогічних традицій, індивідуальної пси-хологічної культури батьків.
Основними завданнями Програми є :
- забезпечення ефективної системи раннього виявлення сімей, у яких вчинюєть-
ся насильство або є реальна загроза його вчинення, та організації соціально-
го супроводу таких сімей ;
- підвищення рівня правової культури населення та поінформованості про проб-лему насильства в сімї шляхом проведення інформаційно-просвітницької та розяснювальної роботи ;
- вдосконалення системи санкцій по відношенню до осіб, які вчиняють насиль-ство в сімї, та запровадження нових засобів впливу на них;
створення дієвої системи надання допомоги потерпілим від насильства в
сімї.
№ пп |
Зміст заходу
|
Термін виконання |
Відповідальні виконавці |
1. |
Взаємодія школи з державними установами, органами місцевого самоврядування та громадсь-кими обєднаннями |
|
|
1. |
Підтримувати взаємодію з правоохоронними органами, з центром соціальних служб для сімї, дітей та молоді, райдержад-міністрації з метою раннього вияв-лення сімей та його постійне поновлення. |
2017-2021 |
Заступник директора з виховної роботи, громадський інспектор по охороні дитинства |
1. |
Робота діючої комісії з питань розгляду й ухвалення рішення по кожному факту звернення зі скаргами на насильство в родині. |
2017-2021
|
Директор школи, заступник директора з виховної роботи, практичний пси-холог, інспектор по охороні дитинства. |
2. |
Інформаційно-просвітницька та розяснювальна робота з питань запобігання насильства в сімї |
|
|
1 |
Проводити профілактичну роботу та здійснювати соціально-психо-логічну реабілітацію дітей, які зазнали різних форм насильства у сімї . |
Постійно |
Класні керівник, практичний психолог |
2 |
Здійснювати соціальне інспекту-вання сімей в яких існує загроза вчинення насильства. |
2017-2021 |
Інспектор по охороні дитинства |
3 |
Брати участь у щорічному прове-денні Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства”. |
Постійно |
Заступник з виховної роботи, практичний психолог |
4 |
Проводити широкомасштабну інформаційно-просвітницьку кампанію, тренінки та інтерактивні семінари з питань запобігання та протидії насильству в сімї з педа-гогічними працівниками школи. |
Постійно |
Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог |
5 |
Здійснювати проведення семінарів, тренінгів, лекцій для батьків з питань запобігання насильству в сімї. |
Постійно |
Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог |
6 |
Проводити психолого-педагогічний всеобуч для батьків |
2017-2021 |
Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів,практичний психолог |
7 |
Проводити профілактичну та соціально-психологічну роботу з реабілітації дітей, які зазнали різних форм насильства у сімї. |
Постійно |
Інспектор по охороні дитинства, практичний психолог |
8 |
Взяти під соціальний супровід сімї, в яких існує загроза вчинення насильства. |
2017 – 2021 |
Інспектор по охороні дитинства |
9 |
Проводити корекційно-відновлю-вальну роботу з дітьми, які зазнали різних форм насильства у сімї. |
Постійно |
Практичний психолог |
10 |
Провести загально-шкільні бать-ківські збори |
Лютий 2018 |
Дирекція школи, класні керівники |
11 |
Проводити моніторинг ефективності реалізації Закону України “Про попередження насильства в сімї, інших нормативно-правових актів з цього питання”. |
2020 |
Практичний психолог Заступник директора з виховної роботи |
12 |
Увести до навчального плану елективні курси з агресології та віктимології. |
З 2017 року |
Директор школи |
13. |
Підготувати інформаційно-просвітницькі програми з питань виховання гендерної культури та запобігання всім формам насильства в сім’ї . |
2017-2021 роки |
Заступник з виховної роботи, практичний психолог, інспектор по охороні дитинства |
14. |
Залучати органи учнівського самоврядування та батьківської громадськості до профілатичної роботи |
Постійно |
Заступник з виховної роботи, педагог – організатор, інспектор по охороні дитинства |
15. |
Постійно діючі тематичні виставки з питань запобігання насильству у сім’ї |
Щорічно |
Бібліотекар школи |
16. |
Розробка механізму аналізу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді |
2017 рік |
Заступник з виховної роботи, практичний психолог, інспектор по охороні дитинства |
17. |
Вивчення досвіду «Шкільної медіації», як одного із способів розв’язання конфліктних ситауцій |
2017-2018 роки |
Практичний психолог |
18. |
Участь у районних, обасних, Всеукраїнських конкурсах: «Світ без насилля», «Скажемо насильству – ні!», «Безпека у родині», «Зупиннемо насильство разом!» |
Щорічно |
Заступник з виховної роботи, вчителі української мовита літератури, образотворчого мистецтва, класні керівники, вчителі початкових класів |
19. |
Участь у благодійних акціях |
Щорічно |
Учнівський та педагогічний колективи |
20. |
Проведення заходів щодо запобігання протидії торгівлі людьми |
2017-2021роки |
Заступник з виховної роботи, класні керівнники, вчителі початкових класів, інспектор по охороні дитинства, практичний психолог |
21. |
Впроваджувати інноваційні технологій, проблемно-діалогічні підходи, активні форми і методи навчання та виховання з даної проблеми |
2017-2021 роки |
Адміністрація школи, педагогічний колектив |
22. |
Проведення засідань МО, педрад, семінарів-практикумів, психологічних тренінгів, круглих столів з проблем пропередження насильства в сім’ї |
Щороку
|
Адміністрація школи, педагогічний колектив. |
23. |
Проведення моніторингового дослідження «Життєві цінності старшокласників». |
20120рік |
Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи |
24. |
Робота школи для батьків «Сімейне виховання та майбутнє школяра», лекторіїв для батьків «Усвідомлене батьківство» та «Педагогічний мінімум для батьків». |
2017-2021 роки |
Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи, класні керівники, вчителі початкових класів |
25. |
Робота «Скриньки довіри». |
Постійно |
Практичний психолог |
26. |
Перегляд відеофільмів із даної тематики. |
Щорічно |
Практичний психолог |
27. |
Створенні відеотеки соціальних фільмів |
2019-2021 роки |
Вчитель інформатики |
ІV. Очікувані результати Програми
Виконання Програми дасть змогу :
- забезпечити оптимальні умови для виховання дітей у сімї ;
- поліпшити якість соціальних послуг сімям, які перебувають у складних жит-тєвих обставинах ;
- зменшити кількість злочинів пов’язаних з насильством в сім”ї .
VІ. Фінансове забезпечення виконання Програми
Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.
VІІ. Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням
Виконання Програми покладається на адміністрацію школи, практичного психолога, громадського інспектора по охороні дитинства .
Програма здійснюється за участю всіх учасників навчально-виховного процесу, органів місцевого самоврядування .
Контроль за виконанням Програми здійснює рада школи, яка інформує про виконання Програми на загальношкільних зборах (конференції) .