Програма "Попередження насильства в сім'ї"

Про матеріал
Шкільна програма попередження насильства в сімї на 2017-2021 роки розроблена з метою реалізації сучасної політики і стратегії держави, спрямо-ваних на забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сімї та кожного з її членів, найповнішу реалізацію сімєю своїх функцій, поліп- шення її життєвого рівня, підвищення ролі сімї як головного осередку відт- ворення населення та основи суспільства. Сімейне насильство – проблема, з якою необхідно боротися всім суспіль-ством. Масштаби цього явища не до кінця відомі, оскільки не всі жертви на-сильства звертаються в правоохоронні органи й соціальні служби по допо- могу. Найбільш пагубно позначається напружений клімат у родині, у якій систе-матично відбуваються факти сімейного насильства, на фізичному й психічно- му здоровї дітей. Насильство над дітьми в їх родинах – явище більш приховане і жорстоке. Насильство в родинах одна з головних причин росту кількості бепритульних дітей. Саме цьому боротьбу із сімейним насильством потрібно вести всією громадою і різними засобами. Робота повинна проводитися у різних напрямках: надання конкретної допомоги жертвам насильства, покарання винуватих, а головне, повинна проводитись широка просвітницька і виховна робота з дітьми, підлітками і молоддю.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

ПОПЕРЕДЖЕННЯ  НАСИЛЬСТВА  В СІМЇ

ПО  ГУЛЯЙПІЛЬСЬКІЙ  СПЕЦІАЛІЗОВАНІЙ

ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ   ШКОЛІ   І-ІІІ  СТУПЕНІВ

НА ПЕРІОД  2017 - 2021 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ

 

 

  1. Назва :             “Програма  попередження  насильства  в сімї  на 2017-2021

                               роки   по  Гуляйпільській  спеціалізованій  загальноосвітній

                               школі І-ІІІ ступенів”.

 

     2. Підстава  для 

       розроблення :    Закон України «Про освіту» (ст.54, 56), Конвенція про права

                                    дитини і жінок, Закон України «Про  попередження насиль-

                                    ства у сім’ї», Закон України «Про   охорону дитинства»,

 

 

     3. Розробник :       адміністрація школи .

 

     4. Мета:                 Гуманне ставлення до дитини, яке передбачає уникнення по- 

                                     карань як методу приниження особистості, її гідності, права

                                     на  вибір.

 

     5. Початок             – 2017 рік                 

         Закінчення        2021 рік

 

     6. Етапи вико-

         нання:                щорічно.

 

     7. Виконання

         Програми  доз-

         волить :              Забезпечити   оптимальні   умови     для  виховання  дітей  у 

                                      сімї. Створити дієву систему надання допомоги потерпілим

                                      від насильства в сімї .

 

     8. Контроль за ви-

         конанням           – рада школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.Загальні  положення

      Шкільна  програма  попередження   насильства  в  сімї  на 2017-2021 роки розроблена з метою реалізації  сучасної політики  і стратегії  держави, спрямо-ваних  на  забезпечення  сприятливих   умов  для  всебічного  розвитку сімї та  кожного   з  її  членів,  найповнішу  реалізацію  сімєю   своїх   функцій,  поліп-

шення  її   життєвого рівня, підвищення  ролі сімї  як головного осередку відт-

ворення населення та основи суспільства.

      Сімейне  насильство – проблема, з якою необхідно  боротися всім  суспіль-ством. Масштаби цього явища не до кінця  відомі, оскільки  не  всі  жертви на-сильства  звертаються  в  правоохоронні  органи  й  соціальні  служби по допо- могу.

     Найбільш пагубно  позначається  напружений  клімат  у родині, у якій систе-матично відбуваються  факти  сімейного  насильства, на фізичному й  психічно-

му здоровї  дітей. Насильство над дітьми в їх родинах – явище більш приховане і жорстоке. Насильство в родинах одна з головних причин росту кількості бепритульних дітей.

 Саме цьому боротьбу із сімейним насильством потрібно вести всією громадою і різними засобами. Робота повинна проводитися у різних напрямках: надання конкретної допомоги жертвам насильства, покарання винуватих, а головне, повинна проводитись широка просвітницька і виховна робота з дітьми, підлітками і молоддю.

 

ІІ. Мета та основні  завдання  Програми

     Метою  Програми  є  гуманне  ставлення  до дитини, яке  передбачає  уник-нення  покарань  як  методу  приниження  особистості, її  гідності, права на ви

бір. Шлях  до  виховання  без покарань – процес  тривалий і складний,  успіш-ність   якого  безпосередньо  повязана  із  соціальним  розвитком  суспільства, особливостями  його  національно-педагогічних  традицій, індивідуальної пси-хологічної культури батьків.

     Основними  завданнями  Програми  є :

- забезпечення ефективної системи  раннього виявлення  сімей, у яких  вчинюєть-

ся насильство  або є  реальна  загроза  його  вчинення, та організації  соціально-

го  супроводу  таких сімей ;

- підвищення рівня правової культури  населення  та  поінформованості  про проб-лему   насильства  в  сімї  шляхом  проведення інформаційно-просвітницької та розяснювальної  роботи ;

- вдосконалення системи  санкцій  по  відношенню  до осіб, які  вчиняють насиль-ство в сімї, та запровадження нових засобів впливу на них;

створення  дієвої   системи   надання  допомоги  потерпілим  від   насильства  в 

сімї.

ІІІ. Заходи, спрямовані  на  реалізацію  Програми

 

пп

Зміст заходу

 

Термін виконання

Відповідальні виконавці

1.

Взаємодія школи з державними установами, органами місцевого самоврядування   та    громадсь-кими  обєднаннями

 

 

1.

Підтримувати  взаємодію з правоохоронними органами, з центром соціальних служб для сімї, дітей та молоді, райдержад-міністрації з метою раннього вияв-лення сімей та його постійне поновлення.

2017-2021

Заступник директора з виховної роботи, громадський інспектор по охороні дитинства

1.

Робота  діючої  комісії з питань розгляду  й ухвалення рішення  по кожному  факту звернення зі скаргами на насильство в родині.

2017-2021

 

 

Директор школи, заступник директора з виховної роботи, практичний пси-холог, інспектор по охороні дитинства.

2.

Інформаційно-просвітницька та розяснювальна робота з питань запобігання насильства в сімї

 

 

1

Проводити профілактичну роботу та здійснювати соціально-психо-логічну реабілітацію дітей, які зазнали різних форм насильства у сімї .

Постійно

Класні керівник,

практичний психолог

2

Здійснювати соціальне інспекту-вання сімей в  яких існує загроза вчинення насильства.

2017-2021

Інспектор по охороні дитинства

3

Брати участь у щорічному прове-денні Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства”.

Постійно

Заступник з виховної роботи, практичний психолог

4

Проводити широкомасштабну інформаційно-просвітницьку кампанію, тренінки та інтерактивні семінари з питань запобігання та протидії насильству в сімї з педа-гогічними працівниками школи.

Постійно

Заступник директора з виховної роботи,

практичний психолог

5

Здійснювати проведення семінарів, тренінгів, лекцій для батьків з питань запобігання насильству в сімї.

Постійно

Заступник директора з виховної роботи, практичний психолог

6

Проводити психолого-педагогічний всеобуч для батьків

2017-2021

Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів,практичний психолог

7

Проводити профілактичну та соціально-психологічну роботу з реабілітації дітей, які зазнали різних форм насильства у сімї.

Постійно

Інспектор по охороні дитинства, практичний психолог

8

Взяти під соціальний супровід сімї, в яких існує загроза вчинення насильства.

2017 – 2021

Інспектор по охороні дитинства

9

Проводити корекційно-відновлю-вальну роботу з дітьми, які зазнали різних форм насильства у сімї.

Постійно

Практичний психолог

10

Провести загально-шкільні  бать-ківські збори

Лютий 2018

Дирекція школи, класні керівники

11

Проводити моніторинг ефективності реалізації Закону України “Про попередження насильства в сімї, інших нормативно-правових актів з цього питання”.

2020

Практичний психолог

Заступник директора з виховної роботи

12

Увести до навчального плану елективні курси з агресології та віктимології.

З 2017 року

Директор школи

13.

Підготувати інформаційно-просвітницькі програми з питань виховання гендерної культури та запобігання всім формам насильства в сім’ї .

2017-2021 роки

Заступник з виховної роботи, практичний психолог, інспектор по охороні дитинства

14.

Залучати органи учнівського самоврядування та батьківської громадськості до профілатичної роботи

Постійно

Заступник з виховної роботи, педагог – організатор, інспектор по охороні дитинства

15.

Постійно діючі тематичні виставки з питань запобігання насильству у сім’ї

Щорічно

Бібліотекар школи

16.

Розробка механізму аналізу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді

2017 рік

Заступник з виховної роботи, практичний психолог, інспектор по охороні дитинства

17.

Вивчення досвіду «Шкільної медіації», як одного із способів розв’язання конфліктних ситауцій

2017-2018 роки

Практичний психолог

18.

Участь у районних, обасних, Всеукраїнських конкурсах: «Світ без насилля», «Скажемо насильству – ні!», «Безпека у родині», «Зупиннемо насильство разом!»

Щорічно

Заступник з виховної роботи, вчителі української мовита літератури, образотворчого мистецтва, класні керівники, вчителі початкових класів

19.

Участь у благодійних акціях

Щорічно

Учнівський та педагогічний колективи

20.

Проведення заходів щодо запобігання протидії торгівлі людьми

2017-2021роки

Заступник з виховної роботи, класні керівнники, вчителі початкових класів, інспектор по охороні дитинства, практичний психолог

21.

Впроваджувати інноваційні технологій, проблемно-діалогічні підходи, активні форми і  методи навчання та  виховання з даної проблеми

2017-2021 роки

Адміністрація школи, педагогічний колектив

22.

Проведення засідань МО, педрад, семінарів-практикумів, психологічних тренінгів, круглих столів з проблем пропередження насильства в сім’ї

Щороку

 

Адміністрація школи, педагогічний колектив.

23.

Проведення моніторингового дослідження «Життєві цінності старшокласників».

20120рік

Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи

24.

Робота школи для батьків «Сімейне виховання та майбутнє школяра», лекторіїв для батьків «Усвідомлене батьківство» та «Педагогічний мінімум для батьків».

2017-2021 роки

Заступник директора школи з виховної роботи, психолог школи, класні керівники, вчителі початкових класів

25.

Робота «Скриньки довіри».

Постійно

Практичний психолог

26.

Перегляд відеофільмів із даної тематики.

Щорічно

Практичний психолог

27.

Створенні відеотеки соціальних фільмів

2019-2021 роки

Вчитель інформатики

 

ІV. Очікувані результати Програми

      Виконання Програми  дасть  змогу :

- забезпечити  оптимальні умови  для  виховання  дітей   у  сімї ;

- поліпшити  якість  соціальних  послуг  сімям, які перебувають  у складних жит-тєвих обставинах ;

- зменшити кількість  злочинів пов’язаних  з насильством в сім”ї .

 

VІ. Фінансове забезпечення виконання Програми

Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.

 

VІІ. Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням

       Виконання  Програми  покладається   на  адміністрацію  школи,  практичного психолога, громадського інспектора по охороні  дитинства .

       Програма   здійснюється  за    участю   всіх   учасників   навчально-виховного процесу, органів місцевого самоврядування .

       Контроль за виконанням Програми здійснює рада школи, яка інформує  про виконання Програми  на  загальношкільних  зборах (конференції) .

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку