ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
УЧНІВ ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ
НА ПЕРІОД 2018 – 2022 РОКИ
1.Назва:
“Програма військово-патріотичного виховання учнів Гуляйпільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на період 2018-2022 р.р.”
2. Підстава для розроблення :
Конституція України (розділ 1 ст. 4 , розділ ІІ) “Права , обовязки, свободи людини та громадянина”, Концепція виховання громадянина України, Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепція допризивної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.
3. Розробник : адміністрація школи .
4. Мета :
Формування особистості громадянина і патріота України з ціннісними поглядами, орієнтація, установка, мотивами діяльності і поведінки .
5.Темін виконання : початок 2018 рік, закінчення 2022 рік .
6. Етапи виконання : щорічно .
7.Очікувані результати :
Виконання Програми дозволить сформувати систему патріотичного вихован-ня, яка забезпечить оптимальні умови розвитку у кожного юнака і дівчини вірність Батьківщині, готовності приносити користь суспільству і державі , розвиток, потреби у пізнанні культурно-історичних цінностей, стимулювання творчої активності. Усвідомлення взаємозвязків між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю .
8.Контроль за виконанням – рада школи .
Загальні положення
Дана програма розроблена у відповідності:
- Конституції України (розділ 1 ст.4 4 розділ ІІ ) “Права, обовязки, свободи людини та громадянина”;
- Концепції виховання громадянина України;
- Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
- Концепції допризивної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.
Військово-патріотичне виховання – це систематична ціле направлена педагогічна діяльність по формуванню у учнів високої патріотичної свідомості, почуттів вірності своїй батьківщині, цілеспрямованість до виконання свого громадського обовязку, яка будується на таких принципах:
-відкритості ;
-виховання через соціальну значущу діяльність виховного процесу ;
-інтеграції зусиль всіх учасників .
Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків .
Формування особистості громадянина і патріота України з ціннісними поглядами, орієнтаціями, установками, мотивами діяльності і поведінки .
ІІІ. Задачі Програми :
- проведення організаторської діяльності для створення ефективної системи військово-патріотичного виховання школярів ;
- формування ефективної системи військово-патріотичного, яка забезпечить оптимальні умови розвитку у кожного юнака і дівчини вірності Батьківщині, готовності приносити користь суспільству і державі ;
- утвердження в свідомості і почуттях юнаків і дівчат патріотичних цінностей, поглядів, виховання поваги до культурного і історичного минулого України, до традицій рідного краю ;
- розвиток у учнів потреби у пізнанні культурно-історичних цінностей, стимулювання творчої активності .
Програма розрахована на 2018 – 2022 роки.
ІV. Основні направлення по реалізації Програми
1. Розробка заходів направлених на патріотичне виховання в урочний час .
2. Позакласна діяльність, як умова виховання військового патріотизму у учнів школи .
V. Заходи по реалізації військово-патріотичного виховання учнів школи
№ пп |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальні |
І.Заходи, направлені на військово-патріотичне виховання в урочний час |
|||
1. |
Проведення уроків, факультативів, гуртків, курсів за вибором, додаткових занять за державними й авторськими програмами з військово-патріотичного виховання: «Громадянська освіта», “Захист Вітчизни”. |
Щорічно |
Вчитель курсу “Захист Вітчизни”, керівники гуртків, факультативів |
2. |
Проведення інтегрованих уроків історії і літератури по патріотичній тематиці. |
Щорічно |
Вчителі історії та літератури |
3. |
Проведення уроків в міському музеї, бібліотеці. |
Щорічно |
Вчителі історії та літератури |
4. |
Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду із зазначеної проблеми. |
2018-20122роки |
Адмінітрація школи, педагогічний колектив |
5. |
Вивчення та апробація сучасних педагогічних технологій з військово-патріотичного виховання. |
2018-2022 роки |
Заступник з виховної роботи, педагогічний колектив |
6. |
Презентація науково-методичної літератури із військово-патріотичного виховання |
2018 рік |
Заступник директора школи з виховної роботи, бібліотекар школи |
7. |
Проходження кадрових курсів інструкторів з патріотичного виховання «Школа патріотів» |
2019 рік |
Заступник з навчально-виховної роботи |
ІІ.Позакласна діяльність, як умова виховання військового патріотизму |
|||
2.1.Проведення масових заходів. |
|||
1. |
Заходи, присвячені річниці Перемоги у ІІ Світовій війні |
Квітень, травень щорічно |
Заступник директора по виховній роботі |
2. |
Проведення місячника, декади військово-патріотичної роботи, присвяченого Дню захисника України. |
Щорічно |
Заступник директора по виховній роботі, вчитель курсу “Захисник Вітчизни” |
3. |
Участь в шкільних і районних заходах до Дня Збройних Сил України. |
Грудень, щорічно |
Вчитель курсу “Захист Вітчизни” |
4. |
Організація зустрічей з випускниками вищих військових училищ. |
Щорічно |
Заступник директора по виховній роботі |
5. |
Екскурсії до краєзнавчого музею учнів школи . |
Щорічно |
Класні керівники |
6. |
Заходи присвячені річниці визволення Гуляйполя від німецьких окупатнів. |
Вересень, щорічно |
Заступник директора по виховній роботі, класні керівники, вчителі початкових класів |
7. |
Заходи присвячені річниці визволення України від німецьких окупатнів . |
Жовтень, щорічно |
Заступник директора по виховній роботі |
8. |
Постійно діючі та тематичні виставки – огляди мемуарної та історичної літератури, огляди періодичних видань, літературні огляди «Шляхами війни», «Перемога одна на всіх», «Не забудемо ніколи!» |
Протягом 2018-2022 років |
Бібліотекар |
9. |
Участь уобласному конкурсі творчості патріотичного спрямування «Спадщина» |
2018-2022 роки |
Заступник директора по виховній роботі, вчитель музики |
10. |
Участь у районному та обласному етапах літературно-дослідницького конкурсу «Патріотизм у долі Запоріжжя» |
Березень, щорічно |
Вчителі української мови та літератури, вчителі історії. |
11. |
Участь у районному та обласному етапах фестивалю дитячої творчості «Таланти твої, Запорізький краю» в рамках Всеукраїнського відкритого фестивалю дитячої художньої творчості «Єдина родина» та районного конкурсу-виставки з декоративно ужиткового мистецтва «Знай і любт свій край» серед учнівської молоді |
Лютий, щорічно |
Заступник директора по виховній роботі, вчитель музики, класні керівники, вчителі початкових класів. |
12. |
Створення експозаційних стендів та наочності, присвячених видатним постатям України, рідногокраю. |
Щорічно |
Вчителі української мови та літератури, бібліотекар школи |
13. |
Участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу художніх робіт |
Протягом навчального року
|
Заступник директора по виховній роботі, класні керівники. |
14. |
Проведення історичних екскурсій, вечорів, зустрічів з ветеранами ІІ Світової війни, літературно-історичних годин на теми: «У боях за Україну», «І в пам’яті, і в серці назавжди», «Уклін переможцям», «Ніхто не забутий, ніщо не забуто». |
2018-2022 роки |
Заступник з виховної роботи, вчителі історії, літератури, класні керівники |
15. |
Перегляд художніх, хронікально-документальних фільмів про ІІ Світову війну війну під рубрикою «Літопис Великої Перемоги» |
2018-2022 роки |
Вчителі історії |
16. |
Висвітлення у засобах масової інформації хід заходів з військово-патріотичного виховання. |
Щорічно |
Заступник з виховної роботи |
2.2. Фізкультурно-оздоровча і військово-спортивна діяльність. |
|||
1. |
Участь в районній спартакіаді допризовної молоді. |
Квітень, травень щорічно |
Учитель курсу “Захист Вітчизни” |
2. |
Участь в районному конкурсі “Нумо, хлопці!” до Дня Збройних Сил України. |
Грудень, щорічно |
Учитель курсу “Захист Вітчизни” |
3. |
Проведення спортивно-прикладних змагань в рамках проведення місячника військово-патріотичного виховання. |
Лютий, щорічно |
Учитель курсу “Захист Вітчизни” |
4. |
Проведення фізкультурно-патріотичного фестивалю “Нащадки козацької славт”. |
Травень |
Учитель фізичної культури |
5. |
Дні здоровя та спортивні змагання з різних видів спорту. |
Згідно графіка спортивно-масових заходів |
Учитель фізичної культури |
6. |
Робота спортивних секцій. |
На протязі навчального року |
Керівники гуртків |
7. |
Участь у Всеукраїнському спортивно-масовому заході серед дітей та юнацтва «Олімпійське лелеченя» |
Щорічно |
Вчитель фізичної культури |
8. |
Участь у Всеукраїнській військо-патріотичній спортивній грі «Джура» |
Щорічно |
Учитель курсу “Захист Вітчизни” |
2.3. Краєзнавство |
|||
1. |
Організувати роботут щодо підготовки біографічних довідок фронтовиків, чиї імена будуть занесені до «Книг пам’яті України», про земляків-запорожців, які пройшли тернистими фронтовими дорогами Великої Вітчизняної війни |
На протязі навчального року |
Заступник директора з виховної роботи, класні керівники, вчителі історії |
2. |
Участь учнів в науково-практичних конференціях по краєзнавству . |
Щорічно |
Заступник директора з виховної роботи |
3. |
Організація походів, екскурсій рідним краєму. |
Щорічно |
Заступник директора з виховної роботи |
4. |
Участь у Всеукраїнській акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти» |
Щорічно |
Заступник з виховної роботи, класні керівники |
5. |
Оформити куточок бойової та трудової слави |
2019 рік |
Заступник з виховної роботи, вчителі історії |
2.4. Суспільно-корисна праця |
|||
1. |
Проведення прибирання закріпленої території школи, благоустрій. |
На протязі навчального року |
Класні керівники |
2. |
Проведення генеральних прибирань класних кімнат. |
2-га пятниця місяця |
Класні керівники |
3. |
Ремонти класних кімнат. |
Червень, щорічно |
Класні керівники |
4. |
Підтримання спортивного майданчика, смуги перешкод в належному стані. |
Протягом року |
Вчитель фізичної культури, завгосп |
5. |
Операція “Турбота”, “Милосердя”, «Зелений вінок Пам’яті», «Подаруй квіти ветерану» |
Щорічно |
Педагог-організатор |
VІ. Фінансове забезпечення виконання Програми
Програма виконується за рахунок бюджетних коштів і позабюджетних джерел.
VІІ. Механізм виконання Програми та контроль за її виконанням .
Виконання Програми покладається на адміністрацію школи . Програма здійснюється за участю всіх учасників навчально-виховного процесу .
Контроль за виконанням Програми здійснює рада школи, яка інформує про виконання Програми на загально шкільних зборах (конференції).