Програма та методичні рекомендації для гуртків з військово-прикладним напрямом

Про матеріал
Програма та методичні рекомендації для гуртків з військово-прикладним напрямом з учнями (1-11 класів) загальноосвітніх навчальних закладів Збірник містить програми гуртків військово-прикладного напрямку для різних вікових категорій (1-4 класи, 5-8 класи, 9-11 класи) та може бути використана вчителями предмета «Захист Вітчизни» в позаурочний час.
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації Московського району

Харківської міської ради

 

 

 

 

 

 

Програма

та методичні рекомендації

для гуртків з військово-прикладним напрямом з учнями (1-11 класів)

загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків

2017


Рекомендовано методичною радою районного методичного центра Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради протокол № 11 від 30.08.2017 року.

 

Упорядники: Ткаченко Андрій Миколайович - учитель предмета «Захист Вітчизни» Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 128 Харківської міської ради Харківської області.

Рецензент: Армійський Олег Станіславович – викладач кафедри виховання й розвитку особистості Харківської академії неперервної освіти.

 

Програма та методичні рекомендації для гуртків з військово-прикладним напрямком з учнями 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Збірник містить програми гуртків військово-прикладного напрямку для різних вікових категорій (1-4 класи, 5-8 класи, 9-11 класи) та може бути використана вчителями предмета «Захист Вітчизни» в позаурочний час.


Зміст

  1.               Пояснювальна записка…………………………………………………….4
  2.               Примірні навчальні плани гуртків……………………………………….7
  3.               «Маленький захисник»……………………………………………………8
  4.               «Захисти себе сам»………………………………………………………..16
  5.               «Юний захисник України»……………………………………………….25
  6.               Додатки………………………………………………………………...….35
  7.               Література……………………………………………………………...….38


Пояснювальна записка

Гуртки – ефективний засіб військово-патріотичного виховання та збагачення знань із військової справи у дітей та молоді. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть організовуватися гуртки з вивчення загальновійськової підготовки, стрілецької справи, рукопашного бою тощо.

Актуальність даної програми у тому, що громадяни України мають можливість ще на ранньому етапі свого розвитку: у школі, військово-прикладному гуртку, у спортивній секції здобути необхідні знання та навички із самозахисту від противоправних посягань на життя, честь та гідність як себе, так і інших людей , а також інтересів суспільства.

Згідно зі ст.27; 28 Конституції України та ст.36, 37,38,39 КК України - кожна людина має невід’ємне право на життя та можливість мати право на захист свого життя, здоров’я, честі, гідності, також прав та інтересів іншої особи, суспільних інтересів та інтересів Держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає шкоди, необхідної і достатньої у даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони. Дана учбова програма допоможе нам реалізувати ці конституційні права в житті.

Призначення програми:

  1. Основна мета курсу: Формування необхідних життєвих психо-фізичних якостей людини для виживання та самозахисту в житті (у побуті, на вулиці, при виконанні службових обов’язків у Збройних Силах та правоохоронних структурах та ін.), а також підвищення професійної кваліфікації працівників Збройних Сил, МВС, МНС, охоронних структур, засобом формування психологічної стійкості, формування навиків з рукопашного бою та надання спеціальної фізичної підготовки (С.Ф.П.).
  2. Завдання гуртків:
  • Розвиток практичних навичок і вмінь військової справи.
  • Вивчення широкого переліку технічних дій рукопашного бою за рахунок об’єднання найбільш ефективних технічних дій різноманітних видів двобою.
  • Розвиток особистості учнів, формування їх готовності до захисту Вітчизни, своєї родини та дій у надзвичайних ситуаціях.
  • Надання учню психологічної стійкості, сформування навичок з рукопашного бою, що дають фізичну та технічну можливість протистояти противоправним посяганням, із застосуванням прийомів рукопашного бою та іншими засобами протидії.
  • Забезпечення активної участі молоді в оборонно-масовій та спортивній роботі, виховання учнів у дусі патріотизму.
  • Навчання молоді основ і правил стрільби із пневматичної зброї.
  1. Структура анотованого джерела: Методичні посібники з психології гімнастики, акробатики, ЗФП, різноманітних видів двобою та ін.

Форма проведення занять: теоретичні, практичні заняття, тренування, участь у змаганнях.

Робота розрахована на 3 рівні навчання:

  • Початковий рівень – «Маленький захисник» (для учнів 1-4 класів); 108 годин на рік (3 рази на тиждень, тривалістю 1 година).
  • Середній рівень – «Захисти себе сам» (для учнів 5-8 класів); 108 годин на рік (3 рази на тиждень, тривалістю 1 година).
  • Основний рівень – «Юний захисник України» (для учнів 9-11 класів); 108 годин на рік (3 рази на тиждень, тривалістю 1 година).

Зміст програми для кожного гуртка підібраний відповідно до вікових особливостей учнів.

 Необхідною умовою успішної виховної роботи є правильна організація навчального процесу, а також вимогливість керівника гуртка до виконання завдань учнями.

Гуртки створюються за наявністю 30 та більше бажаючих, але не менше 30 учнів у гуртку.

Заняття в гуртках проводить викладач предмета «Захист Вітчизни» або вчитель фізичної культури. На допомогу керівнику гуртка призначаються помічники керівника гуртка з числа гуртківців. Склад гуртків, графік роботи гуртків затверджується наказом директора навчального закладу.

Заняття в гуртках проводяться в позаурочний час, проте навчання здійснюється й під час шкільних канікул.

Керівник гуртка має право змінювати зміст навчального матеріалу відповідно до свого навчального плану, але не більше ніж 20% матеріалу.

Заходи безпеки:

  1.          Проведення інструктажів із техніки безпеки на заняттях та вимагати від учнів дотримування правил техніки безпеки.
  2.          Недопущення знаходження учнів у спортивному залі без вчителя.
  3.          Застосовування допомоги інструкторів із числа учнів, при вивченні учбового матеріалу, для додаткового контролю за учнями.
  4.          Дотримування виконання вивчення учбового матеріалу згідно з вимогами правил техніки безпеки, а також затвердженого плану уроку та календарного плану на рік.
  5.          По закінчені уроку (тренувань) - необхідне проведення контролю стана здоров’я учнів та забезпечення їх організованого виведення з території учбового закладу.

Примірні навчальні плани гуртків

 

№ з/п

Назва розділу

Кількість годин на навчальний рік

«Маленький захисник»

«Захисти себе сам»

«Юний захисник України»

Усього

Теор. заняття

Практ. заняття

Усього

Теор. заняття

Практ. заняття

Усього

Теор. заняття

Практ. заняття

1.

Вступні заняття

1

1

-

1

1

-

1

1

-

2.

Фізична підготовка

21

-

21

18

-

18

18

-

18

3.

Стратегія та тактика самозахисту

18

3

15

15

1

14

15

2

13

4.

Основи самозахисту

38

3

35

27

3

24

26

-

25

5.

Вогнева підготовка

21

6

15

18

3

15

18

3

15

6.

Спеціальна підготовка

-

-

-

20

2

18

21

2

19

7.

Резерв

9

 

 

9

 

 

9

 

 

 

Усього:

108

13

86

108

10

89

108

8

91

 

Вступне заняття

На вступному занятті курівник гуртка знайомить учнів із цілями й завданнями гуртка, роз’яснює їх обов’язки, правила поведінки на заняттях. На цьому ж занятті керівник гуртка призначає помічника й доводить до нього його обов’язки.

На вступному занятті необхідно цілеспрямовано провести інструктаж учнів щодо правил техніки безпеки на заняттях. Кожен учень розписується в журналі за проведений із ним інструктаж. Перед проведенням стрільб із пневматичної зброї необхідно кожен раз проводити інструктаж із техніки безпеки під особистий підпис учня в журналі інструктажів.


«Маленький захисник»

 

Розділ І. Фізична підготовка

Навчальні та виховні задачі

На заняттях із фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.

Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.

Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих  ігор тощо.

Завдання загальної фізичної підготовки :

  •                 Розвиток та вдосконалення фізичних якостей: сили, витривалості, швидкості та спритності.
  •                 Покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, підвищення працездатності та активності.
  •                 Забезпечення стійкості організму до несприятливих чинників навколишнього середовища та зменшення працевтрат, пов’язаних із захворюваннями.

Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.

Завдання спеціальної фізичної:

  •                 Розвиток та вдосконалення спеціальних фізичних якостей.
  •                 Оволодіння та вдосконалення прикладними руховими навичками.
  •                 Виховання морально-вольових і психічних якостей.

 

 

 

Методичні рекомендації

 Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Загальна фізична підготовка.

12

2.

Спеціальна фізична підготовка.

9

 

Усього:

21

Програма

Тема 1. Загальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи.
  2. Легкоатлетичні вправи.
  3. Вправи для розвитку координації рухів.
  4. Вправи для розвитку силових здібностей.

Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи з вагою.
  2. Вправи зі зброєю.
  3. Подолання елементів смуги перешкод.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гантелі різної ваги.
  • Перекладина.
  • Паралельні бруси.
  • Легкоатлетична бігова доріжка.
  • Елементи смуги перешкод.
  • Скакалки.
  • Гімнастичні мати.
  • Метбольні м’ячі.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  •          правила техніки безпеки у спортивній залі;
  •          правила техніки безпеки при поводженні зі зброєю;
  •          основні вправи для розвитку координації рухів;
  •          основні загальнорозвивальні вправи.

Учні мають уміти:

  •          дотримуватись правил безпеки;
  •          виконувати загальнорозвивальні вправи;
  •          обирати вправи для розвитку різних якостей;
  •          долати елементи смуги перешкод.

 

Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів зі стратегією ведення бою. Надати базові навички тактики ведення поєдинку.

Ознайомити учнів із нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те, коли її необхідно використовувати.

Методичні рекомендації

Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.

Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.

Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Стратегія самозахисту.

1

2.

Тактика самозахисту (теорія).

2

3.

Стійки очікування та бойова стійка.

5

4.

Засоби захисту.

7

5.

Умовний поєдинок.

3

 

Усього:

18

Програма

Тема 1. Стратегія самозахисту.

  1. Конституція України.
  2. Необхідна оборона.
  3. Уявна оборона.
  4. Крайня необхідність.
  5. Кримінальний кодекс України.
  6. Затримання особи, що вчинила злочин.

Тема 2. Тактика самозахисту.

  1. Вибір стійки.
  2. Умови захисту.
  3. Способи захисту.
  4. Захист проти декількох противників.

Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.

  1. Стійки очікування.
  2. Різновиди бойових стійок.

Тема 4. Засоби захисту.

  1. Захист ударною технікою.
  2. Захист борцівською технікою.
  3. Захист із застосуванням підручних засобів.

Тема 5. Умовний поєдинок.

  1. Поєдинок проти одного супротивника.
  2. Поєдинок проти двох супротивників.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Конституція України, Кримінальний кодекс України.
  • Гімнастичні мати.
  • Захисне спорядження.
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо.).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та спортивній залі;
  • основні аспекти стратегії самозахисту;
  • основні стійки очікування;
  • основні способи захисту.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • вибирати стійки очікування та бойові стійки;
  • вміти застосовувати різні засоби захисту;
  • вміти вести поєдинок проти одного та двох супротивників.

 

Розділ ІІІ. Основи самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби впливу на суперника під час поєдинку. Навчити учнів захищатися від різних нападів противника.

 

 

 

Методичні рекомендації

Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Захист від нападу противника з різних сторін.

11

2.

Захист від захоплень.

12

3.

Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

15

 

Усього:

38

Програма

Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.

  1. Захист від нападу противника спереду.
  2. Захист від нападу противника з боку.
  3. Захист від нападу противника ззаду.

Тема 2. Захист від захоплень.

  1. Захист від захоплень за руку(и).
  2. Захист від захоплень тулуба (спереду, ззаду).
  3. Захист від захоплень за шию.
  4. Захист від захоплень за волосся.
  5. Захист від захоплень за одяг.
  6. Захист від захоплень декількома противниками.

Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

  1. Захист від погрози «холодною» зброєю спереду.
  2. Захист від погрози «холодною» зброєю ззаду.
  3. Захист від удару «холодною» зброєю знизу.
  4. Захист від удару «холодною» зброєю зверху.
  5. Захист від удару «холодною» зброєю збоку.
  6. Захист від удару «холодною» зброєю на відмаш.
  7. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю підручними предметами.
  8. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю з використанням «холодної» зброї.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гімнастичні мати.
  • Гумові імітатори «холодної» зброї (ножа).
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у спортивній залі;
  • основні правила та прийоми захисту від нападу противника з різних сторін;
  • різні види захоплень, та захист від них.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • захищатись від нападу противника з різних сторін;
  • захищатись від різних захоплень;
  • захищатись від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

Навчальні та виховні задачі

Надати початкові знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю: автомат Калашникова, пістолет Макарова та ін.. Надати знання про ручні гранати.

Методичні рекомендації

Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.

Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.

 При проведенні перших практичних занять особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки під час стрільб, а також на дотримання правил техніки безпеки при поводженні зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

2

2.

Ручні гранати.

1

3.

Автомат Калашникова.

2

4.

Пістолет Макарова.

1

5.

Основи техніки та тактики стрільби.

2

6.

Оволодіння технікою влучної стрільби.

10

7.

Стрілкові змагання.

3

 

Усього:

21

Програма

Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

  1. Матеріальна частина пневматичної гвинтівки.
  2. Догляд за зброєю та її зберігання.
  3. Постріл та правильність прицілювання.

Тема 2. Ручні гранати.

  1. Ручні осколкові гранати(Ф-1, РГД-5, РГН, РГО).
  2. Ручні кумулятивні гранати.

Тема 3. Автомат Калашникова АК-74.

  1. Основні частини та механізми автомата.
  2. Тактико-технічні характеристики автомата.

Тема 4. Пістолет Макарова.

  1. Основні частини та механізми пістолета.
  2. Тактико-технічні характеристики пістолета.

Тема 5. Основи техніки та тактики стрільби.

  1. Приготування до стрільби з упору лежачи.
  2. Правильність прицілювання та спуск спускового гачка.
  3. Імітація пострілу та робота над диханням.

Тема 6. Оволодіння технікою влучної стрільби.

  1. Тренування у стрільбі по мішені «хрест» на кучність.
  2. Постріл по мішені з чорним колом із дистанції 5 м.

Тема 7. Стрілкові змагання.

  1. 10 пострілів по двом мішеням. Визначення кращого стрільця гуртка.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Пневматичні гвинтівки - 3шт.
  • Мішені «хрест» - 45 шт.
  • Мішень спортивна – 150 шт.
  • Стенди та плакати з вогневої підготовки.
  • Макет АК-74.
  • Макети ручних гранат.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та стрілецькому тирі;
  • правила догляду та зберігання зброї;
  • тактико-технічні характеристики та будову ручних гранат;
  • тактико-технічні характеристики та будову автомата Калашникова;
  • тактико-технічні характеристики та будову пістолета Макарова.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки при поводженні зі зброєю;
  • правильно тримати зброю та виконувати прицілювання;
  • виконувати постріл по мішеням на кучність та точність.

 


«Захисти себе сам»

 

Розділ І. Фізична підготовка

Навчальні та виховні задачі

На заняттях із фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.

Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.

Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих  ігор тощо.

Завдання загальної фізичної підготовки :

  •                 Розвиток та вдосконалення фізичних якостей: сили, витривалості, швидкості та спритності.
  •                 Покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, підвищення працездатності та активності.
  •                 Забезпечення стійкості організму до несприятливих чинників навколишнього середовища та зменшення працевтрат, пов’язаних із захворюваннями.

Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.

Завдання спеціальної фізичної:

  •                 Розвиток та вдосконалення спеціальних фізичних якостей.
  •                 Оволодіння та вдосконалення прикладними руховими навичками.
  •                 Виховання морально-вольових і психічних якостей.

 

 

 

Методичні рекомендації

 Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Загальна фізична підготовка.

8

2.

Спеціальна фізична підготовка.

10

 

Усього:

18

Програма

Тема 1. Загальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи.
  2. Легкоатлетичні вправи.
  3. Вправи для розвитку координації рухів.
  4. Вправи для розвитку силових здібностей.

Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи з вагою.
  2. Вправи зі зброєю.
  3. Подолання елементів смуги перешкод.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гантелі різної ваги.
  • Перекладина.
  • Паралельні бруси.
  • Легкоатлетична бігова доріжка.
  • Елементи смуги перешкод.
  • Скакалки.
  • Гімнастичні мати.
  • Метбольні м’ячі.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  •          правила техніки безпеки у спортивній залі;
  •          правила техніки безпеки при поводженні зі зброєю;
  •          основні загальнорозвивальні вправи;
  •          основні вправи для розвитку координації рухів;
  •          основні легкоатлетичні вправи.

 

 

Учні мають уміти:

  •          дотримуватись правил безпеки;
  •          виконувати загальнорозвивальні вправи;
  •          обирати вправи для розвитку різних якостей;
  •          виконувати загальнорозвивальні вправи з вагою;
  •          долати елементи смуги перешкод.

 

Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Відпрацювати з учнями стратегію ведення бою. Надати основні навички тактики ведення поєдинку.

Ознайомити учнів із нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те коли її необхідно використовувати.

Методичні рекомендації

Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.

Заняття з теми 2 доцільно проводити у формі розповіді з практичним відпрацюванням питань заняття.

Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.

Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах із дотриманням усіх правил безпеки.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Стратегія самозахисту.

1

2.

Тактика самозахисту.

2

3.

Стійки очікування та бойова стійка.

2

4.

Засоби захисту.

6

5.

Умовний поєдинок.

4

 

Усього:

15

Програма

Тема 1. Стратегія самозахисту.

  1. Конституція України про самозахист (Необхідна оборона. Уявна оборона. Крайня необхідність.).
  2. Кримінальний кодекс України про самозахист.
  3. Затримання особи, що вчинила злочин.

Тема 2. Тактика самозахисту.

  1. Вибір стійки.
  2. Умови захисту.
  3. Способи захисту.
  4. Захист проти декількох противників.

Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.

  1. Стійки очікування.
  2. Різновиди бойових стійок.

Тема 4. Засоби захисту.

  1. Захист ударною технікою.
  2. Захист борцівською технікою.
  3. Захист із застосуванням підручних засобів.

Тема 5. Умовний поєдинок.

  1. Поєдинок проти одного противника.
  2. Поєдинок проти двох противників.
  3. Поєдинок проти трьох противників.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Конституція України, Кримінальний кодекс України.
  • Гімнастичні мати.
  • Захисне спорядження.
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та спортивній залі;
  • основні аспекти стратегії самозахисту;
  • основні стійки очікування та бойові стійки;
  • основні способи захисту.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • вибирати стійки очікування та бойові стійки;
  • вміти застосовувати різні засоби захисту;
  • вміти вести поєдинок проти одного, двох та трьох супротивників.

 

 

 

 

Розділ ІІІ. Основи самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби та форми впливу на суперника під час поєдинку. Надати практичні навички щодо захисту від різних нападів противника.

Методичні рекомендації

Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Захист від нападу противника з різних сторін.

7

2.

Захист від захоплень.

8

3.

Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

12

 

Усього:

27

Програма

Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.

  1. Захист від нападу противника спереду.
  2. Захист від нападу противника з боку.
  3. Захист від нападу противника ззаду.

Тема 2. Захист від захоплень.

  1. Захист від захоплень за руку(и).
  2. Захист від захоплень тулуб (спереду, ззаду).
  3. Захист від захоплень за шию.
  4. Захист від захоплень за волосся.
  5. Захист від захоплень за одяг.
  6. Захист від захоплень декількома противниками.

Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

  1. Захист від погрози «холодною» зброєю спереду.
  2. Захист від погрози «холодною» зброєю ззаду.
  3. Захист від удару «холодною» зброєю знизу.
  4. Захист від удару «холодною» зброєю зверху.
  5. Захист від удару «холодною» зброєю збоку.
  6. Захист від удару «холодною» зброєю на відмаш.
  7. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю підручними предметами.
  8. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю з використанням «холодної» зброї.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гімнастичні мати.
  • Гумові імітатори «холодної» зброї (ножа).
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у спортивній залі;
  • основні правила та прийоми захисту від нападу противника з різних сторін;
  • різні види захоплень, та захист від них.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • захищатись від нападу противника з різних сторін;
  • захищатись від різних захоплень;
  • захищатись від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

Навчальні та виховні задачі

Надати знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю: автомат Калашникова, пістолет Макарова, пістолета Форт-14ТП та ін. Надати знання про ручні гранати та під ствольні гранатомети.

Методичні рекомендації

Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.

 Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.

При проведенні перших практичних занять особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки, а також на уміння поводитися зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.

 

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

1

2.

Автомат Калашникова. Пістолет Макарова. Пістолет Форт-14ТП

1

3.

Ручні гранати. Підствольні гранатомети.

1

4.

Основи техніки та тактики стрільби.

2

5.

Оволодіння технікою влучної стрільби.

11

6.

Стрілкові змагання.

2

 

Усього:

18

Програма

Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

  1. Матеріальна частина пневматичної гвинтівки.
  2. Догляд за зброєю та її зберігання.
  3. Постріл та правильність прицілювання.

Тема 2. Автомат Калашникова. Пістолет Макарова. Пістолет Форт-14ТП.

  1. Автомат Калашникова АК-74.
  2. Пістолет Макарова.
  3. Пістолет Форт-14ТП.

Тема 3. Ручні гранати. Підствольні гранатомети.

  1. Ручні осколкові гранати(Ф-1, РГД-5, РГН, РГО).
  2. Ручні кумулятивні гранати. Основні частини та механізми автомата.
  3. Підствольні гранатомети (ГП-25).

Тема 4. Основи техніки та тактики стрільби.

  1. Приготування до стрільби з упору лежачи.
  2. Правильність прицілювання та спуск спускового гачка.
  3. Імітація пострілу та робота над диханням.

Тема 5. Оволодіння технікою влучної стрільби.

  1. Тренування у стрільбі по мішені «хрест» на кучність.
  2. Постріл по мішені з чорним колом із дистанції 5 м.

Тема 6. Стрілкові змагання.

  1. 10 пострілів по двом мішеням. Визначення кращого стрільця гуртка.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Пневматичні гвинтівки - 3шт.
  • Мішені «хрест» - 45 шт.
  • Мішень спортивна – 150 шт.
  • Стенди та плакати з вогневої підготовки.
  • Макет АК-74.
  • Макети ручних гранат.
  • Роздавальний матеріал.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та стрілецькому тирі;
  • правила догляду та зберігання зброї;
  • тактико-технічні характеристики та будову ручних гранат та підствольних гранатометів;
  • тактико-технічні характеристики та будову автомата Калашникова;
  • тактико-технічні характеристики та будову пістолета Макарова
  • тактико-технічні характеристики та будову Пістолет Форт-14ТП.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки при поводженні зі зброєю;
  • правильно тримати зброю та виконувати прицілювання;
  • виконувати постріл по мішеням на кучність та точність.

 

Розділ V. Спеціальна підготовка

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів із основними спеціальними прийомами самозахисту та рукопашного бою. Сформувати уявлення про військово-прикладні засоби та форми впливу на суперника у рукопашному поєдинку.

Методичні рекомендації

Теоретичні заняття проводити із застосуванням нормативних документів, а також відеоматеріалів. Практичні заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Заняття з конвоювання доцільніше проводити в групах по 5-6 учнів.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія).

2

2.

Рукопашний бій.

9

3.

Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.

9

 

Усього:

20

 

Програма

Тема 1. Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини (теорія).

  1. Спеціальна техніка самозахисту.
  2. Наслідки впливу на організм людини спеціальної техніки самозахисту.

Тема 2. Рукопашний бій.

  1. Бойова стійка.
  2. Основні удари руками.
  3. Основні удари ногами.
  4. Кидкова техніка.
  5. Борцівська техніка.

Тема 3. Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.

  1. Спеціальна ударна техніка самозахисту.
  2. Спеціальна борцівська техніка самозахисту.
  3. Задушливі прийоми.
  4. Больові прийоми.
  5. Затримання, обшук, зв’язування, конвоювання.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гімнастичні мати.
  • Захисне спорядження.
  • Гумові імітатори зброї (ніж, пістолет).
  • Підручні засоби.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у спортивній залі;
  • основні наслідки впливу на організм спеціальної техніки.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • виконувати удари ногами та руками;
  • застосовувати кидкову та борцівську техніки;
  • застосовувати спеціальну техніку самозахисту;
  • застосовувати задушливі та больові прийоми.

 


«Юний захисник України»

 

Розділ І. Фізична підготовка

Навчальні та виховні задачі

На заняттях з фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя, а також для подальшої служби в ЗСУ фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.

Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.

Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих  ігор тощо.

Завдання загальної фізичної підготовки :

  •                 Розвиток та вдосконалення фізичних якостей: сили, витривалості, швидкості та спритності.
  •                 Покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, підвищення працездатності та активності.
  •                 Забезпечення стійкості організму до несприятливих чинників навколишнього середовища та зменшення працевтрат, пов’язаних із захворюваннями.

Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.

Завдання спеціальної фізичної:

  •                 Розвиток та вдосконалення спеціальних фізичних якостей.
  •                 Оволодіння та вдосконалення прикладними руховими навичками.
  •                 Виховання морально-вольових і психічних якостей.

 

 

 

Методичні рекомендації

 Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Загальна фізична підготовка.

8

2.

Спеціальна фізична підготовка.

10

 

Усього:

18

Програма

Тема 1. Загальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи.
  2. Легкоатлетичні вправи.
  3. Вправи для розвитку координації рухів.
  4. Вправи для розвитку силових здібностей.

Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.

  1. Загальнорозвивальні вправи з вагою.
  2. Вправи зі зброєю.
  3. Подолання елементів смуги перешкод.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гантелі різної ваги.
  • Перекладина.
  • Паралельні бруси.
  • Штанга різної ваги.
  • Легкоатлетична бігова доріжка.
  • Елементи смуги перешкод.
  • Скакалки.
  • Гімнастичні мати.
  • Метбольні м’ячі.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  •          правила техніки безпеки у спортивній залі;
  •          правила техніки безпеки при поводженні зі зброєю;
  •          основні загальнорозвивальні вправи;
  •          основні вправи для розвитку координації рухів;
  •          основні легкоатлетичні вправи.

Учні мають уміти:

  •          дотримуватись правил безпеки;
  •          виконувати загальнорозвивальні вправи;
  •          обирати вправи для розвитку різних якостей;
  •          виконувати загальнорозвивальні вправи з вагою;
  •          долати елементи смуги перешкод.

 

Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Відпрацювати з учнями стратегію ведення бою. Надати основні навички тактики ведення поєдинку.

Ознайомити учнів з нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те, коли її необхідно використовувати.

Методичні рекомендації

Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.

Заняття з теми 2 доцільно проводити у формі розповіді з практичним відпрацюванням питань заняття.

Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.

Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах з дотриманням всіх правил безпеки.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Стратегія самозахисту.

1

2.

Тактика самозахисту.

2

3.

Стійки очікування та бойова стійка.

1

4.

Засоби захисту.

6

5.

Умовний поєдинок.

5

 

Усього:

15

Програма

Тема 1. Стратегія самозахисту.

  1. Конституція України про самозахист (Необхідна оборона. Уявна оборона. Крайня необхідність.).
  2. Кримінальний кодекс України про самозахист.
  3. Затримання особи, що вчинила злочин.

Тема 2. Тактика самозахисту.

  1. Вибір стійки.
  2. Умови захисту.
  3. Способи захисту.
  4. Захист проти декількох противників.

Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.

  1. Стійки очікування.
  2. Різновиди бойових стійок.

Тема 4. Засоби захисту.

  1. Захист ударною технікою.
  2. Захист борцівською технікою.
  3. Захист із застосуванням підручних засобів.

Тема 5. Умовний поєдинок.

  1. Поєдинок проти одного противника.
  2. Поєдинок проти двох противників.
  3. Поєдинок проти трьох противників.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Конституція України, Кримінальний кодекс України.
  • Гімнастичні мати.
  • Захисне спорядження.
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та спортивній залі;
  • основні аспекти стратегії самозахисту;
  • основні стійки очікування та бойові стійки;
  • основні способи захисту.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • вибирати стійки очікування та бойові стійки;
  • вміти застосовувати різні засоби захисту;
  • вміти вести поєдинок проти одного, двох та трьох супротивників.

 

 

 

 

Розділ ІІІ. Основи самозахисту

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби та форми впливу на суперника під час поєдинку. Навчити учнів захищатися від різних нападів противника.

Методичні рекомендації

Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Захист від нападу противника з різних сторін.

5

2.

Захист від захоплень.

6

3.

Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

8

4.

Умовний поєдинок.

7

 

Усього:

26

Програма

Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.

  1. Захист від нападу противника спереду.
  2. Захист від нападу противника з боку.
  3. Захист від нападу противника ззаду.

Тема 2. Захист від захоплень.

  1. Захист від захоплень за руку(и).
  2. Захист від захоплень тулуб (спереду, ззаду).
  3. Захист від захоплень за шию.
  4. Захист від захоплень за волосся.
  5. Захист від захоплень за одяг.
  6. Захист від захоплень декількома противниками.

Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

  1. Захист від погрози «холодною» зброєю спереду.
  2. Захист від погрози «холодною» зброєю ззаду.
  3. Захист від удару «холодною» зброєю знизу.
  4. Захист від удару «холодною» зброєю зверху.
  5. Захист від удару «холодною» зброєю збоку.
  6. Захист від удару «холодною» зброєю на відмаш.
  7. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю підручними предметами.
  8. Захист від противника озброєного «холодною» зброєю з використанням «холодної» зброї.

Тема 4. Умовний поєдинок.

  1. Поєдинок проти одного противника.
  2. Поєдинок проти двох противників.
  3. Поєдинок проти трьох противників.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гімнастичні мати.
  • Гумові імітатори «холодної» зброї (ножа).
  • Захисне спорядження.
  • Підручні засоби (палка, парасолька, сумка тощо).

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у спортивній залі;
  • основні правила та прийоми захисту від нападу противника з різних сторін;
  • різні види захоплень, та захист від них.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • захищатись від нападу противника з різних сторін;
  • захищатись від різних захоплень;
  • захищатись від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

Навчальні та виховні задачі

Надати знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю Збройних Сил України: автомат Калашникова, автомата Форт-221 й Форт-224, пістолет Макарова, пістолета Форт-14ТП та ін.. Надати знання про ручні гранати та гранатомети. Відпрацювати правильність метання ручних осколкових гранат.

Методичні рекомендації

Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.

Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.

Заняття з метання ручних гранат проводити на стадіоні з дотриманням усіх правил техніки безпеки.

При проведенні перших практичних занять зі стрільби особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки, а також на уміння поводитися зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

1

2.

Вогнепальна зброя Збройних Сил України.

1

3.

Ручні гранати. Гранатомети.

1

4.

Метання ручних осколкових гранат.

1

5.

Основи техніки та тактики стрільби.

2

6.

Оволодіння технікою влучної стрільби.

10

7.

Стрілкові змагання.

2

 

Усього:

18

Програма

Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.

  1. Матеріальна частина пневматичної гвинтівки.
  2. Догляд за зброєю та її зберігання.
  3. Постріл та правильність прицілювання.

Тема 2. Вогнепальна зброя Збройних Сил України.

  1. Автомат Калашникова АК-74.
  2. Автомати Форт-221 й Форт-224.
  3. Пістолет Макарова.
  4. Пістолет Форт-14ТП.

Тема 3. Ручні гранати. Гранатомети.

  1. Ручні осколкові гранати(Ф-1, РГД-5, РГН, РГО).
  2. Ручні кумулятивні гранати. Основні частини та механізми автомата.
  3. Гранатомети (автоматичні та станкові).

Тема 4. Метання ручних осколкових гранат.

  1. Метання на дальність та точність.

Тема 5. Основи техніки та тактики стрільби.

  1. Приготування до стрільби з упору лежачи.
  2. Правильність прицілювання та спуск спускового гачка.
  3. Імітація пострілу та робота над диханням.

Тема 6. Оволодіння технікою влучної стрільби.

  1. Тренування у стрільбі по мішені «хрест» на кучність.
  2. Постріл по мішені з чорним колом з дистанції 5 м.

Тема 7. Стрілкові змагання.

  1. 10 пострілів по двом мішеням. Визначення кращого стрільця гуртка.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Пневматичні гвинтівки - 3шт.
  • Мішені «хрест» - 45 шт.
  • Мішень спортивна – 150 шт.
  • Стенди та плакати з вогневої підготовки.
  • Макет АК-74.
  • Макети ручних гранат.
  • Роздавальний матеріал.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у навчальному кабінеті та стрілецькому тирі;
  • правила догляду та зберігання зброї;
  • тактико-технічні характеристики та будову ручних гранат та підствольних гранатометів;
  • тактико-технічні характеристики та будову автомата Калашникова;
  • тактико-технічні характеристики та будову автомата Форт-221 й Форт-224;
  • тактико-технічні характеристики та будову пістолета Макарова
  • тактико-технічні характеристики та будову Пістолет Форт-14ТП.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки при поводженні зі зброєю;
  • правильно тримати зброю та виконувати прицілювання;
  • виконувати постріл по мішеням на кучність та точність;
  • виконувати метання ручних гранат.

 

Розділ V. Спеціальна підготовка

Навчальні та виховні задачі

Ознайомити учнів із основними спеціальними прийомами самозахисту та рукопашного бою. Сформувати уявлення про військово-прикладні засоби та форми впливу на суперника у рукопашному поєдинку.

Методичні рекомендації

Теоретичні заняття проводити із застосуванням нормативних документів, а також відеоматеріалів. Практичні заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Заняття з конвоювання доцільніше проводити в групах по 5-6 учнів.

Навчально-тематичний план

№ п/п

Найменування тем

Кількість годин

1.

Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія).

2

2.

Рукопашний бій.

10

3.

Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.

9

 

Усього:

21

Програма

Тема 1. Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія).

  1. Спеціальна техніка самозахисту.
  2. Наслідки впливу на організм людини спеціальної техніки самозахисту.

Тема 2. Рукопашний бій.

  1. Бойова стійка.
  2. Основні удари руками.
  3. Основні удари ногами.
  4. Кидкова техніка.
  5. Борцівська техніка.

Тема 3. Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.

  1. Спеціальна ударна техніка самозахисту.
  2. Спеціальна борцівська техніка самозахисту.
  3. Задушливі прийоми.
  4. Больові прийоми.
  5. Затримання, обшук, зв’язування, конвоювання.

Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:

  • Гімнастичні мати.
  • Захисне спорядження.
  • Гумові імітатори зброї (ніж, пістолет).
  • Підручні засоби.

Прогнозований результат

Учні мають знати:

  • правила техніки безпеки у спортивній залі;
  • основні наслідки впливу на організм спеціальної техніки.

Учні мають уміти:

  • дотримуватись правил безпеки;
  • виконувати удари ногами та руками;
  • застосовувати кидкову та борцівську техніки;
  • застосовувати спеціальну техніку самозахисту;
  • застосовувати задушливі та больові прийоми;
  • виконувати та застосовувати затримання, обшук, зв’язування та конвоювання.

 


Додатки

Додаток 1

Атестаційна програма
Стилю «Вуличний самозахист/Street Fight»

Перший рівень (Білий, жовтий пояси)

  1.          Стратегія (теорія) ст.36 КК України «Необхідна оборона» ст.39 КК України «Крайня необхідність». Гігієна, дієта, режим дня - теорія.
  2.          «1-а» «2-а» «3-я» - стійка очікування, + бойова стійка.
  3.          Стройові вправи + розминка + СФП + самостраховка + дихання.
  4.          Захист (рухом, ухилом, нирком, уходом з лінії атаки, блоки).
  5.          Ударна техніка (руки, лікті, ноги, коліна, голова, зв’язки, стрибкова техніка, удари з розворотом тулуба).
  6.          Спец удари: чотири найбільш уразливі точки (очі, шия, пах, коліна). Удари по живій «Маківарі».
  7.          Умовний поєдинок з 1-2 ножем (2хв.). Шоу.
  8.          Вільний бій (1 проти 1,1,1 по 2 хв.) (у партері до 10 сек.). Білий пояс – техніка роботи рук. Жовтий пояс – техніка роботи рук і ніг.
  9.          ЗФП: присідання - 30 разів, піднімання тулуба в сід - 30 разів, згинання рук в упорі лежачи - 30 разів.

Другий рівень (зелений, синій, коричневий пояси)

  1.          Психологічний захист (погляд до бою, у бою). Варіанти взаємовідношень з суперником: «Очі у очі», «Як з гуся вода», «Нерви чоловіка, як струни гітари у чохлі», «Як горохом об стінку», «В одно вухо влітає в інше вилітає (Муха у трубі)», «Дивитись скрізь людину (як шомпол на шматок м’яса)».
  2.          Тактика: (послідовність етапів бою): підхід - бій - вихід:
  •             Підхід - імітація слабкості, п’яного, чоловіка з запитаннями, чоловіка який вибачається, який шукає вихід та ін.;
  •             Бій - раптові удари (комбінації) «бажано без свідків» тривалість декілька секунд (5-10 сек.). Відпрацювання ударів по живій «Маківарі»;
  •             Вихід - швидкий ухід, злитись з навколишнім середовищем (з людьми та ін.).
  1.          Кидки : «Підніжка», «Підйом з переворотом», «З прогином у спині», «Через стегно», «Вертушка» (через шию), «Кочерга» (через плече), «Вонючка» (важіль гомілки), «Підхват» (підбив з переду), «Відхват» (підбив з заду), «Кидок через голову», «Кобра» (ухід від захвата за шию скручуванням), «Вівчок» (скручування від захвата з заду з послідуючим ударом ноги в колінні суглоби суперника), «Млин», «Захист від удару ноги» та ін.

Спец. кидки – «Кидок на 4 сторони» (нирком в середину), «Кидок входом на зустріч» (скручуванням), «Кидок «Колесо»», «Зняття вартового» та ін.

  1.          Умовний поєдинок з палкою. (2хв.). Шоу.
  2.          Вільний бій (1 проти 1,2,3 по 2 хв.) (у партері до 10 сек.). Зелений пояс – техніка роботи рук, ніг та кидок. Синій пояс – техніка роботи рук, ніг, кидок та боротьба у партері. Коричневий пояс - техніка роботи рук, ніг, кидок та боротьба у партері з використанням больових прийомів.
  3.          ЗФП:
  •             Зелений пояс: присідання - 40 разів, піднімання тулуба в сід - 40 разів, згинання рук в упорі лежачи - 40 разів.
  •             Синій пояс: присідання - 45 разів, піднімання тулуба в сід - 45 разів, згинання рук в упорі лежачи - 45 разів.
  •             Коричневий пояс: присідання - 50 разів, піднімання тулуба в сід - 50 разів, згинання рук в упорі лежачи - 50 разів.

Третій рівень (червоний пояс та чорний пояс І Дан)

  1.          Техніка бою (теорія): «Складне» - це сукупність простих речей; «Перехід кількісних змін у якісні»; «Заперечення заперечень»; «Єдність та боротьба протилежностей».
  2.          Партер:
  1.          5 утримань: збоку, зверху, поперек, зі сторони голови, зі сторони ніг.
  2.          Больові прийоми: на руку (лікоть) - важелем, вузлом рук, становою силою; на ногу (стопу, ахіллесове сухожилля, литковий м’яз, коліно, стегно, («мальтійський краб»); зі способу роз’єднання (замка) рук суперника.
  3.          Удушення, «Зубочистка», «Накат» та ін.
  4.          Вправа: «Лампочка» (верхня, нижня), «Равлик», «Камбала», «Жабеня», «Липучка», «Кузнечик», «Мишеловка» та ін.;
  1.          Спец. захист від:
  1.          Спроби захвата (удару ножем, предметом та ін.) – «ЗРЗ», «PPB», «РРН», «Колесом», «Кидком входом на зустріч», «Вузлом рук», «Протяжкою руки», «Захист ударом», «Жорстким наїзником» та ін.
  2.          Захвата - захист викручуванням руки, «ЗРЗ», «РРВ», «РРН», «Кидком на 4 сторони», «Нирком за спину», «РРВ –Z». Захист ударом, будь яким кидком, захист від конвоювання, захист будь яким больовим прийомом та ін.
  3.          Загрози зброєю (газовий балон, ніж, пістолет, автомат) та ін.:

а) загрози газовим балоном, пістолетом - вибиванням, скручуванням, при загрозі ззаду - захист замком, (РРВ-РРН) та ін.;

б) загрози ножем – «ЗРЗ», «Замком» при спробі дістати із кармана ніж, «Кидком на 4 сторони», «РРВ – РРН», жорстким наїзником. Від загрози ззаду в шию – «Вертушкою»; ударом ноги в стопу, гомілку, коліно, пах; ударом ліктя та ін.;

в) загрози автоматом - захист підсічкою, «Кидком на 4 сторони», «РРН, РРВ» та ін.

  1.          Обшук, зв’язування, конвоювання - ЗРЗ, «Наїзником», через передпліччя, через ключицю, дією на кисть.
  2.          Умовний поєдинок з будь якими підручними засобами (2 хв.). Шоу.
  3.          Вільний бій (1 проти 1,2,3 по 2 хв.).
  4.          ЗФП:
  •             Червоний пояс: присідання - 70 разів, піднімання тулуба в сід - 70 разів, згинання рук в упорі лежачи - 70 разів.
  •             Чорний пояс: присідання - 100 разів, піднімання тулуба в сід - 100 разів, згинання рук в упорі лежачи - 100 разів.

Четвертий рівень (Чорний пояс ІІ Дан)

  1.          Володіння 3-а рівнями підготовки.
  2.          Володіння методикою проведення занять із додержанням техніки безпеки на занятті.
  3.          Уміння працювати із документацією.
  4.          Володіння навичками першої медичної допомоги.
  5.          Умовний поєдинок із будь яким підручними засобом (2 хв.). Шоу.
  6.          Умовний поєдинок (1 проти 1,2,3 озброєних суперників). Шоу.
  7.          Розробити методичний посібник із рукопашного бою.

П’ятий рівень (Чорний пояс ІІІ Дан)

  1.          Володіння 4-ма рівнями підготовки.
  2.          Приймання активної участі в пропаганді рукопашного бою (Участь у змаганнях, зйомках учбових фільмів та ін.);
  3.          Умовний поєдинок (1 проти 1,2,3 озброєних суперників). Шоу.

 

Примітка:

Шоу - заздалегідь спланований поєдинок (без захисної екіпіровки).

Вільний бій - вільний спонтанний поєдинок (наявність усієї екіпіровки: шолом, боксерські рукавички або відкриті рукавички не менше шести унцій накладки на гомілку та стопу, пахова раковина, капа та ін.).


Література

  1. Авторська програма спортивного гуртка з рукопашного бою для навчальних закладів системи загальної середньої освіти з предмета «Вуличний самозахист/Street Fight»/ Автор: І.К.Томін – Харків, 2008 рік.
  2. Загальновійськові статути Збройних Сил України.
  3. Програма та методичні рекомендації для гуртків з військово-патріотичного виховання і вивчення основ військової справи з учнями 5-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Автори: Ю.Д.Кривонос, В.К.Борщов. – Харків: ХОНМІБО, 2009. – 32с.
  4. Захист Вітчизни. 10 клас(юнаки). Посібник для викладача. – Харків: Вид. група «Основа», 2012.(Серія «Моя методика»).
  5. Захист Вітчизни. 11 клас(юнаки). Посібник для викладача. – Харків: Вид. група «Основа», 2012.(Серія «Моя методика»).
  6. Національно-патріотичне виховання школярів: методичний посібник / автори-укладачі: І.Г. Сіваченко, Д.В., Ротфорт, В.П. Сідорчук, І.В. Кротова; за заг. ред. ЛД. Покроєвої, С.Є. Вольянської. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2014. – 192 с.

 

1

 

doc
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку