Управління освіти адміністрації Московського району
Харківської міської ради
Програма
та методичні рекомендації
для гуртків з військово-прикладним напрямом з учнями (1-11 класів)
загальноосвітніх навчальних закладів
Харків
2017
Рекомендовано методичною радою районного методичного центра Управління освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради протокол № 11 від 30.08.2017 року.
Упорядники: Ткаченко Андрій Миколайович - учитель предмета «Захист Вітчизни» Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 128 Харківської міської ради Харківської області.
Рецензент: Армійський Олег Станіславович – викладач кафедри виховання й розвитку особистості Харківської академії неперервної освіти.
Програма та методичні рекомендації для гуртків з військово-прикладним напрямком з учнями 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Збірник містить програми гуртків військово-прикладного напрямку для різних вікових категорій (1-4 класи, 5-8 класи, 9-11 класи) та може бути використана вчителями предмета «Захист Вітчизни» в позаурочний час.
Зміст
Пояснювальна записка
Гуртки – ефективний засіб військово-патріотичного виховання та збагачення знань із військової справи у дітей та молоді. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть організовуватися гуртки з вивчення загальновійськової підготовки, стрілецької справи, рукопашного бою тощо.
Актуальність даної програми у тому, що громадяни України мають можливість ще на ранньому етапі свого розвитку: у школі, військово-прикладному гуртку, у спортивній секції здобути необхідні знання та навички із самозахисту від противоправних посягань на життя, честь та гідність як себе, так і інших людей , а також інтересів суспільства.
Згідно зі ст.27; 28 Конституції України та ст.36, 37,38,39 КК України - кожна людина має невід’ємне право на життя та можливість мати право на захист свого життя, здоров’я, честі, гідності, також прав та інтересів іншої особи, суспільних інтересів та інтересів Держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає шкоди, необхідної і достатньої у даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони. Дана учбова програма допоможе нам реалізувати ці конституційні права в житті.
Призначення програми:
Форма проведення занять: теоретичні, практичні заняття, тренування, участь у змаганнях.
Робота розрахована на 3 рівні навчання:
Зміст програми для кожного гуртка підібраний відповідно до вікових особливостей учнів.
Необхідною умовою успішної виховної роботи є правильна організація навчального процесу, а також вимогливість керівника гуртка до виконання завдань учнями.
Гуртки створюються за наявністю 30 та більше бажаючих, але не менше 30 учнів у гуртку.
Заняття в гуртках проводить викладач предмета «Захист Вітчизни» або вчитель фізичної культури. На допомогу керівнику гуртка призначаються помічники керівника гуртка з числа гуртківців. Склад гуртків, графік роботи гуртків затверджується наказом директора навчального закладу.
Заняття в гуртках проводяться в позаурочний час, проте навчання здійснюється й під час шкільних канікул.
Керівник гуртка має право змінювати зміст навчального матеріалу відповідно до свого навчального плану, але не більше ніж 20% матеріалу.
Заходи безпеки:
Примірні навчальні плани гуртків
№ з/п |
Назва розділу |
Кількість годин на навчальний рік |
||||||||
«Маленький захисник» |
«Захисти себе сам» |
«Юний захисник України» |
||||||||
1. |
Вступні заняття |
1 |
1 |
- |
1 |
1 |
- |
1 |
1 |
- |
2. |
Фізична підготовка |
21 |
- |
21 |
18 |
- |
18 |
18 |
- |
18 |
3. |
Стратегія та тактика самозахисту |
18 |
3 |
15 |
15 |
1 |
14 |
15 |
2 |
13 |
4. |
Основи самозахисту |
38 |
3 |
35 |
27 |
3 |
24 |
26 |
- |
25 |
5. |
Вогнева підготовка |
21 |
6 |
15 |
18 |
3 |
15 |
18 |
3 |
15 |
6. |
Спеціальна підготовка |
- |
- |
- |
20 |
2 |
18 |
21 |
2 |
19 |
7. |
Резерв |
9 |
|
|
9 |
|
|
9 |
|
|
|
Усього: |
108 |
13 |
86 |
108 |
10 |
89 |
108 |
8 |
91 |
Вступне заняття
На вступному занятті курівник гуртка знайомить учнів із цілями й завданнями гуртка, роз’яснює їх обов’язки, правила поведінки на заняттях. На цьому ж занятті керівник гуртка призначає помічника й доводить до нього його обов’язки.
На вступному занятті необхідно цілеспрямовано провести інструктаж учнів щодо правил техніки безпеки на заняттях. Кожен учень розписується в журналі за проведений із ним інструктаж. Перед проведенням стрільб із пневматичної зброї необхідно кожен раз проводити інструктаж із техніки безпеки під особистий підпис учня в журналі інструктажів.
«Маленький захисник»
Розділ І. Фізична підготовка
Навчальні та виховні задачі
На заняттях із фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.
Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.
Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих ігор тощо.
Завдання загальної фізичної підготовки :
Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.
Завдання спеціальної фізичної:
Методичні рекомендації
Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Загальна фізична підготовка. |
12 |
2. |
Спеціальна фізична підготовка. |
9 |
|
Усього: |
21 |
Програма
Тема 1. Загальна фізична підготовка.
Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів зі стратегією ведення бою. Надати базові навички тактики ведення поєдинку.
Ознайомити учнів із нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те, коли її необхідно використовувати.
Методичні рекомендації
Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.
Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.
Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Стратегія самозахисту. |
1 |
2. |
Тактика самозахисту (теорія). |
2 |
3. |
Стійки очікування та бойова стійка. |
5 |
4. |
Засоби захисту. |
7 |
5. |
Умовний поєдинок. |
3 |
|
Усього: |
18 |
Програма
Тема 1. Стратегія самозахисту.
Тема 2. Тактика самозахисту.
Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.
Тема 4. Засоби захисту.
Тема 5. Умовний поєдинок.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІІ. Основи самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби впливу на суперника під час поєдинку. Навчити учнів захищатися від різних нападів противника.
Методичні рекомендації
Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Захист від нападу противника з різних сторін. |
11 |
2. |
Захист від захоплень. |
12 |
3. |
Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю. |
15 |
|
Усього: |
38 |
Програма
Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.
Тема 2. Захист від захоплень.
Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІV. Вогнева підготовка
Навчальні та виховні задачі
Надати початкові знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю: автомат Калашникова, пістолет Макарова та ін.. Надати знання про ручні гранати.
Методичні рекомендації
Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.
Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.
При проведенні перших практичних занять особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки під час стрільб, а також на дотримання правил техніки безпеки при поводженні зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби. |
2 |
2. |
Ручні гранати. |
1 |
3. |
Автомат Калашникова. |
2 |
4. |
Пістолет Макарова. |
1 |
5. |
Основи техніки та тактики стрільби. |
2 |
6. |
Оволодіння технікою влучної стрільби. |
10 |
7. |
Стрілкові змагання. |
3 |
|
Усього: |
21 |
Програма
Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.
Тема 2. Ручні гранати.
Тема 3. Автомат Калашникова АК-74.
Тема 4. Пістолет Макарова.
Тема 5. Основи техніки та тактики стрільби.
Тема 6. Оволодіння технікою влучної стрільби.
Тема 7. Стрілкові змагання.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
«Захисти себе сам»
Розділ І. Фізична підготовка
Навчальні та виховні задачі
На заняттях із фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.
Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.
Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих ігор тощо.
Завдання загальної фізичної підготовки :
Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.
Завдання спеціальної фізичної:
Методичні рекомендації
Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Загальна фізична підготовка. |
8 |
2. |
Спеціальна фізична підготовка. |
10 |
|
Усього: |
18 |
Програма
Тема 1. Загальна фізична підготовка.
Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Відпрацювати з учнями стратегію ведення бою. Надати основні навички тактики ведення поєдинку.
Ознайомити учнів із нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те коли її необхідно використовувати.
Методичні рекомендації
Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.
Заняття з теми 2 доцільно проводити у формі розповіді з практичним відпрацюванням питань заняття.
Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.
Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах із дотриманням усіх правил безпеки.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Стратегія самозахисту. |
1 |
2. |
Тактика самозахисту. |
2 |
3. |
Стійки очікування та бойова стійка. |
2 |
4. |
Засоби захисту. |
6 |
5. |
Умовний поєдинок. |
4 |
|
Усього: |
15 |
Програма
Тема 1. Стратегія самозахисту.
Тема 2. Тактика самозахисту.
Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.
Тема 4. Засоби захисту.
Тема 5. Умовний поєдинок.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІІ. Основи самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби та форми впливу на суперника під час поєдинку. Надати практичні навички щодо захисту від різних нападів противника.
Методичні рекомендації
Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Захист від нападу противника з різних сторін. |
7 |
2. |
Захист від захоплень. |
8 |
3. |
Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю. |
12 |
|
Усього: |
27 |
Програма
Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.
Тема 2. Захист від захоплень.
Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІV. Вогнева підготовка
Навчальні та виховні задачі
Надати знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю: автомат Калашникова, пістолет Макарова, пістолета Форт-14ТП та ін. Надати знання про ручні гранати та під ствольні гранатомети.
Методичні рекомендації
Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.
Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.
При проведенні перших практичних занять особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки, а також на уміння поводитися зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби. |
1 |
2. |
Автомат Калашникова. Пістолет Макарова. Пістолет Форт-14ТП |
1 |
3. |
Ручні гранати. Підствольні гранатомети. |
1 |
4. |
Основи техніки та тактики стрільби. |
2 |
5. |
Оволодіння технікою влучної стрільби. |
11 |
6. |
Стрілкові змагання. |
2 |
|
Усього: |
18 |
Програма
Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.
Тема 2. Автомат Калашникова. Пістолет Макарова. Пістолет Форт-14ТП.
Тема 3. Ручні гранати. Підствольні гранатомети.
Тема 4. Основи техніки та тактики стрільби.
Тема 5. Оволодіння технікою влучної стрільби.
Тема 6. Стрілкові змагання.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ V. Спеціальна підготовка
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів із основними спеціальними прийомами самозахисту та рукопашного бою. Сформувати уявлення про військово-прикладні засоби та форми впливу на суперника у рукопашному поєдинку.
Методичні рекомендації
Теоретичні заняття проводити із застосуванням нормативних документів, а також відеоматеріалів. Практичні заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Заняття з конвоювання доцільніше проводити в групах по 5-6 учнів.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія). |
2 |
2. |
Рукопашний бій. |
9 |
3. |
Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою. |
9 |
|
Усього: |
20 |
Програма
Тема 1. Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини (теорія).
Тема 2. Рукопашний бій.
Тема 3. Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
«Юний захисник України»
Розділ І. Фізична підготовка
Навчальні та виховні задачі
На заняттях з фізичної підготовки учні оволодівають усіма необхідними для повсякденного життя, а також для подальшої служби в ЗСУ фізичними якостями. Мета фізичної підготовки - забезпечити фізичну готовність дітей до виконання різних завдань.
Фізична підготовка поділяється на загальну та спеціальну.
Загальна фізична підготовка спрямована на досягнення оптимального рівня розвитку загальних фізичних якостей для подальшого успішного оволодіння спеціальними фізичними якостями і військово-прикладними навичками, покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я шляхом систематичного виконання вправ із гімнастики, легкої атлетики, плавання, лижної підготовки, спортивних та рухливих ігор тощо.
Завдання загальної фізичної підготовки :
Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток спеціальних фізичних якостей, оволодіння учнями прикладними навичками, виховання морально-вольових якостей, систематичного комплексного виконання спеціальних фізичних та прикладних вправ з атлетичної підготовки, прискореного пересування, подолання перешкод.
Завдання спеціальної фізичної:
Методичні рекомендації
Заняття проводяться у формі тренувань із використання різноманітних тренувальних засобів. Доцільно заняття зі спеціальної фізичної підготовки проводити у спортивній залі з м’яким покриттям.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Загальна фізична підготовка. |
8 |
2. |
Спеціальна фізична підготовка. |
10 |
|
Усього: |
18 |
Програма
Тема 1. Загальна фізична підготовка.
Тема 2. Спеціальна фізична підготовка.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІ. Стратегія та тактика самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Відпрацювати з учнями стратегію ведення бою. Надати основні навички тактики ведення поєдинку.
Ознайомити учнів з нормативно-правовою базою щодо необхідної оборони та те, коли її необхідно використовувати.
Методичні рекомендації
Заняття з тем 1 та 2 доцільно проводити у формі бесіди та розповіді з використанням нормативно-правової бази, а також демонстрацією відеофрагментів.
Заняття з теми 2 доцільно проводити у формі розповіді з практичним відпрацюванням питань заняття.
Заняття з теми 3 доцільно проводити в парах, а також перед дзеркалами.
Заняття з тем 4 та 5 необхідно проводити на гімнастичних матах з дотриманням всіх правил безпеки.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Стратегія самозахисту. |
1 |
2. |
Тактика самозахисту. |
2 |
3. |
Стійки очікування та бойова стійка. |
1 |
4. |
Засоби захисту. |
6 |
5. |
Умовний поєдинок. |
5 |
|
Усього: |
15 |
Програма
Тема 1. Стратегія самозахисту.
Тема 2. Тактика самозахисту.
Тема 3. Стійки очікування та бойова стійка.
Тема 4. Засоби захисту.
Тема 5. Умовний поєдинок.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІІІ. Основи самозахисту
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів із основними прийомами самозахисту. Сформувати уявлення про засоби та форми впливу на суперника під час поєдинку. Навчити учнів захищатися від різних нападів противника.
Методичні рекомендації
Заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Методика навчання - від простого до складного.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Захист від нападу противника з різних сторін. |
5 |
2. |
Захист від захоплень. |
6 |
3. |
Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю. |
8 |
4. |
Умовний поєдинок. |
7 |
|
Усього: |
26 |
Програма
Тема 1. Захист від нападу противника з різних сторін.
Тема 2. Захист від захоплень.
Тема 3. Захист від нападу противника озброєного «холодною» зброєю.
Тема 4. Умовний поєдинок.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ ІV. Вогнева підготовка
Навчальні та виховні задачі
Надати знання з вогневої підготовки. Довести до учнів прийоми та правила стрільби із пневматичної зброї. Ознайомити з вогнепальною зброєю Збройних Сил України: автомат Калашникова, автомата Форт-221 й Форт-224, пістолет Макарова, пістолета Форт-14ТП та ін.. Надати знання про ручні гранати та гранатомети. Відпрацювати правильність метання ручних осколкових гранат.
Методичні рекомендації
Заняття проводяться згідно з тематичним планом із дотриманням основних педагогічних принципів навчання, якими є: індивідуальність, систематичність, доступність, свідомість, активність.
Заняття слід проводити з дотриманням статутних взаємовідносин, які зазначені у Загальновійськових статутах Збройних Сил України.
Заняття з метання ручних гранат проводити на стадіоні з дотриманням усіх правил техніки безпеки.
При проведенні перших практичних занять зі стрільби особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки, а також на уміння поводитися зі зброєю. Заняття закінчуються проведенням стрілецьких змагань.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби. |
1 |
2. |
Вогнепальна зброя Збройних Сил України. |
1 |
3. |
Ручні гранати. Гранатомети. |
1 |
4. |
Метання ручних осколкових гранат. |
1 |
5. |
Основи техніки та тактики стрільби. |
2 |
6. |
Оволодіння технікою влучної стрільби. |
10 |
7. |
Стрілкові змагання. |
2 |
|
Усього: |
18 |
Програма
Тема 1. Матеріальна частина зброї. Основи та правила стрільби.
Тема 2. Вогнепальна зброя Збройних Сил України.
Тема 3. Ручні гранати. Гранатомети.
Тема 4. Метання ручних осколкових гранат.
Тема 5. Основи техніки та тактики стрільби.
Тема 6. Оволодіння технікою влучної стрільби.
Тема 7. Стрілкові змагання.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Розділ V. Спеціальна підготовка
Навчальні та виховні задачі
Ознайомити учнів із основними спеціальними прийомами самозахисту та рукопашного бою. Сформувати уявлення про військово-прикладні засоби та форми впливу на суперника у рукопашному поєдинку.
Методичні рекомендації
Теоретичні заняття проводити із застосуванням нормативних документів, а також відеоматеріалів. Практичні заняття доцільніше проводити на гімнастичних матах із використанням спеціального спортивного обладнання. Заняття з конвоювання доцільніше проводити в групах по 5-6 учнів.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Найменування тем |
Кількість годин |
1. |
Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія). |
2 |
2. |
Рукопашний бій. |
10 |
3. |
Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою. |
9 |
|
Усього: |
21 |
Програма
Тема 1. Спеціальна техніка та її наслідки на організм людини(теорія).
Тема 2. Рукопашний бій.
Тема 3. Спеціальна техніка самозахисту та прикладного рукопашного бою.
Перелік навчального майна, необхідного для гуртка:
Прогнозований результат
Учні мають знати:
Учні мають уміти:
Додатки
Додаток 1
Атестаційна програма
Стилю «Вуличний самозахист/Street Fight»
Перший рівень (Білий, жовтий пояси)
Другий рівень (зелений, синій, коричневий пояси)
Спец. кидки – «Кидок на 4 сторони» (нирком в середину), «Кидок входом на зустріч» (скручуванням), «Кидок «Колесо»», «Зняття вартового» та ін.
Третій рівень (червоний пояс та чорний пояс І Дан)
а) загрози газовим балоном, пістолетом - вибиванням, скручуванням, при загрозі ззаду - захист замком, (РРВ-РРН) та ін.;
б) загрози ножем – «ЗРЗ», «Замком» при спробі дістати із кармана ніж, «Кидком на 4 сторони», «РРВ – РРН», жорстким наїзником. Від загрози ззаду в шию – «Вертушкою»; ударом ноги в стопу, гомілку, коліно, пах; ударом ліктя та ін.;
в) загрози автоматом - захист підсічкою, «Кидком на 4 сторони», «РРН, РРВ» та ін.
Четвертий рівень (Чорний пояс ІІ Дан)
П’ятий рівень (Чорний пояс ІІІ Дан)
Примітка:
Шоу - заздалегідь спланований поєдинок (без захисної екіпіровки).
Вільний бій - вільний спонтанний поєдинок (наявність усієї екіпіровки: шолом, боксерські рукавички або відкриті рукавички не менше шести унцій накладки на гомілку та стопу, пахова раковина, капа та ін.).
Література
1