Вступ
Ресторанний бізнес – та сфера, де можна отримувати хорошу зарплату та розвиватися. Природно, англійська для кухарів є основною вимогою до претендента. Велика частина сучасної прогресивної інформації, яка пов'язана з кулінарною тематикою, є тільки на англомовних ресурсах. Тому сподіватися на те, що такі кулінарні книги будуть перекладені українською – не варто. Можна це зробити самостійно.
Кухарі та ресторатори, чиї імена зараз на слуху, колись починали свій шлях із вивчення кулінарної англійської, яка відкрила їм унікальну інформацію та допомогла в розвитку навичок.
Програма експрес-курсу «Англійська для кухара-сушиста» є одним із спеціальних профільних курсів. Програма розрахована на учнів, які вже володіють англійською мовою на рівні «Elementary» і які вже мають можливість сприймати спеціальні предмети англійською. Наша програма не дає академічних знань з граматики, але спрямована на поширення лексичного запасу учнів, розкриває психологічні аспекти вживання іноземної мови для роботи, налагодження контакту з клієнтами та користування мовою у сфері послуг.
Програма даного курсу розрахована на 20 годин. Супроводжується аудіоматеріалом, відеоматеріалом, роздатковим матеріалом та наочністю. Матеріали, використані для завдань, відібрані з автентичних джерел, до складу яких входять книжки, газети, журнали, матеріали англомовних інтернет-сайтів. Створені різнорівневі завдання надають можливість організувати ефективний та якісний процес навчання і сприятимуть розвитку навичок читання та мовлення учнів за професійною тематикою. Використовується широкий діапазон професійної лексики, спрямований на розширення словникового запасу та розвиток мовленнєвих навичок у професійному спілкуванні, ситуації для дискусій та обговорень, тексти пізнавального характеру.
Пояснювальна записка
Спеціальний експрес-курс з англійської мови «Англійська для кухара-сушиста» призначений для учнів необмеженого віку, з поглибленим вивченням професії кухара-сушиста.
Професійна англійська мова існує не сама по собі, а функціонує в якості складової частини бізнесу. Мова бізнесу специфічна, має свою логіку та характерну для неї термінологію, а також свою стилістику. У ділових відносинах високо ціниться точність та лаконічність передачі інформації, уміння користуватися загальноприйнятими кліше. Ось чому даний курс дуже необхідний та корисний для учнів. Вивчення курсу надасть почуття впевненості в учнів в їх подальшому житті, кар’єрі, навчить швидко логічно мислити, лаконічно висловлювати свою думку, долати труднощі у спілкуванні.
Гарне володіння англійською мовою – це запорука досягнення успіху у сфері бізнесу. Дана програма охоплює загальні поняття про кухара-сушиста, вимоги до професії, навички та вміння, обов’язки, особисті якості та ін. У програму входить вивчення японських кулінарних традицій, історія виникнення суші, етикет японської трапези, вивчення основних видів суші і інгредієнтів, які використовуються для їх приготування, технологія приготування суші - інвентар, меню. Правила використання інструментів, різновиди риб, правила з нарізки, приготування рису і приправ. Приготування різних видів суші, ролів, рулетів, супу місо, темпури, морепродуктів, овочів, курки.
В процесі вивчення даного курсу реалізуються практична, освітня, розвивальна та виховна мета.
Практична мета: сформувати практичні навички та вміння спілкування у професійних ситуаціях, закріпити на практиці вже набуті знання з англійської мови.
Освітня мета: поглибити знання учнів з англійської мови за темою курсу, про культуру, історію, реалії та традиції харчування Японії; залучити учнів до діалогу культур (рідної та іншомовної); сформувати уявлення учнів про типові ділові ситуації, професійний етикет; сприяти усвідомленню учнями значення іноземної мови для подальшої роботи у сфері ресторанного бізнесу; формувати вміння використовувати в разі потреби різноманітні стратегії для задоволення власних іншомовних комунікативних намірів
Розвивальна мета: розвивати навички та вміння спілкування у професійному спектрі та вміння розуміти професійну лексику; розвивати мовні, інтелектуальні і пізнавальні здібності; готовності брати участь в іншомовному спілкуванні
Виховна мета: формувати культуру ділового спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому суспільстві; виховувати почуття впевненості у подальшому житті; формувати в учнів позитивне ставлення до іноземної мови як засобу спілкування; виховувати розуміння важливості оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування у професійній сфері
Робочий поурочно-тематичний план експрес-курсу іноземної мови за спеціальністю «Кухар - сушист»
Спеціальність: «Кухар - сушист»
№ |
Тема |
Кількість годин |
|
Професія «Кухар». Загальні поняття |
1 |
|
Професія «Кухар - сушист»: вміння, вимоги, особисті якості |
1 |
|
Японські кулінарні традиції |
1 |
|
Історія виникнення суші |
1 |
|
Етикет японської трапези |
1 |
|
Сервіровка і порядок подачі страв |
1 |
|
Інвентар. Правила використання інструментів. Посуд для приготування і вживання |
1 |
|
Основні види страв та інгредієнтів |
1 |
|
Технологія приготування суші |
1 |
|
Основні види суші. Різноманітність і специфіка інгредієнтів |
1 |
|
Складання меню. Кращі рецепти японської кухні |
1 |
|
Різновиди риби |
1 |
|
Правила з нарізки, приготування рису і приправ, соусів |
1 |
|
Техніка закручування і подача страв |
1 |
|
Замовлення страв. Обслуговування клієнтів та спілкування з ними |
1 |
|
Запрошення гостей. Форми запрошення. |
1 |
17 |
Згода. Відмова. Подяка за прийом. Прощання. |
1 |
18 |
Резервний урок |
1 |
19 |
Резервний урок |
1 |
20 |
Резервний урок |
1 |
|
|
|