Програма з національно-патріотичного виховання

Про матеріал
Задачі:  створення системи загального, комплексного, безперервного патріотичного виховання, освіти дітей на основі збереження та примноження культурної спадщини, відродження традиційних цінностей;  формування національної свідомості крізь призму історичної та культурної спадщини українського народу;  створення умов для глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;  упровадження волонтерських практик у систему виховної роботи;  розвиток лідерських якостей, оволодіння прийомами та техніками створення персонального бренду, формування іміджу та креативного мислення лідера;  сприяння розвитку критичного мислення, навичок рефлексії власної діяльності та діяльності інших;  розвивати інтелектуальні, духовні, трудові, художньо-естетичні риси, розумні потреби та установки, ініціативність, творчі здібності й таланти вихованців;  виховувати високі моральні якості особистості;  забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку.
Перегляд файлу

Програма з національно-патріотичного виховання

Новогродівський  заклад загальної середньої

освіти   І-ІІІ ступенів № 7

на 2016-2019 н.р..

 

 

 

Школа  як відкрита  системи, конкурентоздатна   й орієнтована на підготовку громадянина  - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави.

 

 

 

 

 

 

 

Патріотизм – серцевина людини,основа її активної позиції.

В.О.Сухомлинський

 

 

 

Мета Програми

 Створення в школі дієвої та ефективної системи виховної роботи щодо формування в дітей і молоді патріотичних почуттів, активної життєвої позиції, формування особистісних рис громадянина своєї країни, виховання конкурентоспроможної особистості, здатної успішно самореалізуватися в соціумі як громадянин, професіонал, носій української національної культури.

Задачі:

  •     створення системи загального, комплексного, безперервного патріотичного виховання, освіти дітей на основі збереження та примноження культурної спадщини, відродження традиційних цінностей;
  •     формування національної свідомості крізь призму історичної та культурної спадщини українського народу;
  •     створення умов для глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
  •     упровадження волонтерських практик у систему виховної роботи;
  •     розвиток лідерських якостей, оволодіння прийомами та техніками створення персонального бренду, формування іміджу та креативного мислення лідера;
  •     сприяння розвитку критичного мислення, навичок рефлексії власної діяльності та діяльності інших;
  •     розвивати інтелектуальні, духовні, трудові, художньо-естетичні риси, розумні потреби та установки, ініціативність, творчі здібності й таланти вихованців;
  •     виховувати високі моральні якості особистості;
  •     забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку.

 

 

Індикатори досягнення результату

  • Активізація форм масової національно – патріотичної діяльності.
  • Активізація роботи педагогічного та учнівського колективу, органів учнівського самоврядування, батьківської громадськості з питань національно - патріотичного виховання.
  • Підвищення рівня сформованості в вихованців патріотичних і громадянських якостей.
  • Школярі володіють  державною мовою, застосовують  її у повсякденному житті.
  • Учні  ідентифікують себе з українським народом.
  • Школярі  ініціюють розбудову інститутів громадянського суспільства, проведення акцій, конкурсів щодо затвердження ідеї Соборності України.
  • Учні виявляють почуття солідарності зі співгромадянами та відповідальності за долю країни, підтримує інтенсивні комунікативні зв’язки між членами громади.
  • Школярі  взаємодіють з іншими у процесі власного становлення як суб’єкта громадянського суспільства на засадах толерантності.

 

Очікувані результати:

  • Знання особливостей функціонування суб’єкту в умовах громадянського суспільства, сформована самоідентичність особистості з українським народом, готовність активно брати участь у соціальній, економічній, духовній і політичній сферах життя держави, спроможність робити вибір і ставити перед собою цілі у соціальних взаємодіях, критично сприймати соціально спрямовану інформацію, орієнтування на активне перетворення соціальної дійсності як в межах навчального закладу, так і в межах місцевої громади.
  • Підвищення престижу військової служби, готовність до захисту України та виконання громадянського та конституційного обов’язків щодо захисту національних інтересів і незалежності країни, усвідомлення себе нащадком героїчної нації, набуття навичок у військовій сфері.

ф№

Заходи

Терміни

Відповідальні

1

Вивчення педагогами та учнями нормативно-правових документів про права та обов’язки громадян (Декларація про права людини, конвенції про права  дитини)

Вересень

2016

Адміністрація

2

Проведення:

  • Семінарів для вчителів з правової тематики;
  • батьківських зборів;
  • класних годин;
  • позакласних заходів;

Щорічно

2016-2019

Адміністрація

3

Поповнення бібліотеки літературою з військової та правової тематики

Щорічно

2016-2019

Адміністрація

Бібліотекар

4

Участь у Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнському творчому конкурсі ім..Т.Г.Шевченка, Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!».

Щорічно

2016-2019

Голова ШМО вчителів української мови

5

Проведення традиційних заходів

  • «Україна – єдина країна» 
  • Акція «Ветеран живе поруч» 
  • Виступ агітбригади «Імпульс»
  • Родинне свято « Калинова моя Україна»
  • Театралізовані вистави на твори Т.Г.Шевченка 
  • Науково-краєзнавча конференція «Наша Вітчизна - Україна» 
  • Конкурси віршів до дня рідної мови
  • Конкурс військово-патріотичної пісні 
  • Благодійні акціії «Радість людям», «Добро починається з тебе» 
  • Благодійний ярмарок "Ми - не байдужі" 

Щорічно

2016-2019

Заступник директора з ВР

Педагог-організатор

Класні керівники

6

Організація  Школи  лідерів

«Моя ініціатива»

Вересень

2016

Педагог-організатор

 

7

 Проект «Формування мовно-літературної грамотності учнів». Створення достатньої організаційної, кадрової, науково-методичної, матеріально-технічної бази для забезпечення оптимальної ефективності процесу вивчення української мови та літератури з метою досягнення високого рівня володіння нею випускника

2016-2019

Адміністрація

Голова ШМО вчителів української мови

8 Національно-патріотичного виховання здійснюється  через систему взаємопов’язаних проектів, запропонованих  Регіональною програмою  національно-патріотичного виховання:

І. Реалізація проекту «Відповідальна особистість – міцна держава»

Розвиток української самоідентичності у дітей та молоді

 

Проведення міні-проекту «Патріотична гра»

2016-2017

Адміністрація

Педагог-організатор

 

 

Проведення міні-проекту «Духовні святині України»

2017-2018

Адміністрація

Педагог-організатор

 

Проведення культурно-мистецької акції «Україна – це ми!»

2016-2019

Адміністрація

Педагог-організатор

 

Проведення тренінгів: «Знайди себе», «Пізнай свою особистість»

2016-2019

Педагог-організатор

Психолог

 

Впровадження проекту «Патріотична школа»

2016-2019

Адміністрація

Педагог-організатор

 

 

Формування суспільно активної особистості

 

 

 

Проведення On-line зустрічі Ради учнівського самоврядування з представниками органів учнівського самоврядування інших областей

2016

Педагог-організатор

 

 

Участь у конференції Донецької обласної Ради старшокласників

2016-2019

Педагог-організатор

 

 

Участь у форумах  молодіжних лідерів: «Студентська веселка», «Молодіжна хвиля»

2016-2019

Педагог-організатор

 

 

Впровадження міні-проектів Школи лідерів Донеччини: «Чистий Донбас», «Книга пам’яті та звитяги», «Рушник єднання», «Україна очима молоді: новий погляд»

2016-2019

Заступник директора з ВР

Педагог-організатор

 

Реалізація навчальної програми «7 вершин»

2016-2019

Адміністрація

Педагог-організатор

 

Проведення тренінгу: «Цінність кожного в житті суспільства», «Моє его»

2016

2017

Педагог-організатор

Психолог

 

Впровадження міні-проекту «Ділові ігри»

2016-2019

Педагог-організатор

Психолог

 

Проведення профорієнтаційних тренінгів та зустрічей «Конкурентоспроможна особистість – конкурентоспроможна держава»

2016-2019

Педагог-організатор

Психолог

Соціальний педагог

 

Формування правової культури особистості

 

 

 

Проведення майстер-класу «Використання інструментів демократії»

2016

Заступник директора з ВР

 

 

Проведення круглого столу «Використання державної символіки»

2016

Педагог-організатор

 

 

Проведення інтерактивних ігор «Ознайомлення вихованців із Конвенцією ООН про  права дитини», «Конституційні права та обов’язки», «Місцеве самоврядування: особливості та перспективи»

2016-2019

Заступник директора з ВР

 

9

ІІ. Реалізація проекту «Збережи країну для майбутнього»

 

 

 

Робота військово-спортивних клубів, патріотичних  молодіжних організацій, військових ліцеїв

 

 

 

Виготовлення тематичних білбордів до Дня завершення Другої світової війни та Дня захисника України

2016-2019

Педагог-організатор

 

 

Розвиток військово-прикладних видів спорту

 

 

 

Змагання зі спортивного орієнтування

2016-2019

Педагог-організатор

Учитель географії,

Захисту Вітчизни

 

Проведення марафонського пробігу у м.Новогродівка

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі фізкультури

 

Участь у змагання з вільної боротьби «Кубок древлян», «Торські ігри»

2016-2019

Педагог-організатор

 

 

Проведення виставки-конкурсу з початково-технічного моделювання

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі трудового навчання

 

Проведення військово-патріотичної гри «Сокіл» (Джура)

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі фізкультури, Захисту Вітчизни

 

Участь у міській Спартакіади серед допризовної молоді

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі фізкультури,Захисту Вітчизни

10

ІІІ Реалізація проекту «З любов’ю у серці, з вірою в душі»

 

 

 

Пошуково-дослідницька діяльність щодо вивчення історії України

 

 

 

Проведення круглих столів, засідання дискусійних клубів за темами «Мій рідний край – моя Земля», «Історичні пам’ятки природи», «Моя країна – Україна!», «Дерево мого роду», «Традиції моєї сім’ї»

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі історії

 

Проведення конкурсу учнівських проектів «З душею про Україну»

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі історії

 

Реалізація пошуково-дослідницької роботи з увінчання бойових подвигів захисників Батьківщини

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі історії

Учителі української мови

 

Проведення інтерактивного свята «Народні гуляння»

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі історії

Учителі української мови

 

Проведення свят: «За все, що маю, мамо, дякую тобі!», «Ми - майбутнє України», «Свято мужності», «Донеччина – край, де сходить сонце України», «Резиденція Святого Миколая», «Масляна прийшла», «Свято Богоявлення», «Андріївські вечорниці», «Різдвяний вертеп», «Святкові дзвони Великодня»

2016-2019

Педагог-організатор

Учителі історії

Учителі української мови

Класні керівники

 

Участь у відкритій  обласній краєзнавчій конференції учнівської молоді «Південно-Східна Україна: від стародавності ц ХХІ століття»

2016-2019

Учителі історії

 

 

Вивчення та збереження традицій українського народу, розвиток мистецтва

 

 

 

Реалізація міні-проекту «Родовід українського народу»

2016-2019

Учителі історії

 

 

Проведення конкурсу- презентацій «Краю мій рідний – моя Україно»

2016-2019

Учителі історії

 

 

Проведення майстер-класів з декоративно-ужиткового мистецтва: «Патріотичний бантик», «Мак пам’яті

2016

2017

Керівники гуртків

 

Проведення шкільного фестивалю української пісні «З Україною в серці»

2017

Керівники гуртків

Учитель музики

 

Виховання духовно-моральних цінностей

 

 

 

Участь в  обласній акції «Червоний Хрест в навчальному закладі» за участю обласної організації Товариства Червоного Хреста України

2016-2019

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Участь в обласному  конкурсі «Шляхом милосердя разом з Червоним Хрестом» за участю обласної організації Товариства Червоного Хреста України

2016-2019

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Участь в ХІ Всеукраїнській  благодійній акції “Серце до серця” за участю Всеукраїнської молодіжної організації «Серце до серця»

2016-2019

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Викладання факультативних курсів з етики, християнської етики

2016-2019

Адміністрація

 

Участь у Всеукраїнському  конкурсі «Моральний вчинок»

2016-2019

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Проведення інформаційних зустрічей "Толерантність та милосердя – шлях до миру" за участю обласної організації Товариства Червоного Хреста України

2016-2019

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Відкриття класів з інклюзивним навчанням

2017

Адміністрація

 

Круглий стіл «Інноваційні технології національно-патріотичного виховання оздоровчої кампанії»

2016

Адміністрація

11

IV. Реалізація проекту «Соборно жито засіваємо»

 

 

 

Туристична та екскурсійна діяльність

 

 

 

Проведення екскурсії «Ми єдина Україна»

2016-2019

Учителі історії

Педагог-організатор

Класні керівники

 

Проведення учнівського телемосту «Схід та Захід разом»  зі школами м.Калуша

2017

Адміністрація

Педагог-організатор

 

Проведення учнівського телемосту з Птахівською ЗОШ І-ІІІ ст.. Скадовської районної ради Херсонської області.

2016

Адміністрація

Педагог-організатор

 

Налагодження та зміцнення  міжрегіональних освітніх та культурних зв’язків.

 

 

 

Впровадження обміну учнівськими делегаціями Новогродівки та Калуша

2017

Адміністрація

 

 

Новогродівська ЗОШ І=ІІІ ст..№7 -Птахівська ЗОШ І-ІІІ ст.. Скадовської районної ради Херсонської області. Педагогічний Hyde Park «Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти у контексті національно-патріотичного виховання».

2017

Адміністрація

 

 

Організація діяльності в межах територіальної громади

 

 

 

Проведення тренінгу «Культура добросусідства»

2017

Адміністрація

 

 

Проведення педагогічних студій, конференцій: «Сучасні підходи до реалізації завдань національно-патріотичного виховання»

2016-2017

Адміністрація

 

 

Засідання дискусійного клубу «Децентралізація в освіті»

2016

Адміністрація

 

 

Участь у міжшкільному конкурсі молодіжних ініціатив «Школа Молодої Демократії»

2017

Педагог-організатор

 

12

V.  Реалізація проекту «А мова – це душа народу, народ без мови –
не народ»

 

 

 

Популяризація творів класиків української літератури

 

 

 

Проведення шкільного  конкурсу «Природа оспівана в роках»

2016

Учителі української мови

Класні керівники

 

Проведення шкільного конкурсу читців «І ллється наше українське слово»

2016-2019

Учителі української мови

Класні керівники

 

Реалізація проекту «Славетні та великі мужі України»

2016-2019

Учителі української мови

 

 

Проведення обласних конкурсів виразного читання «Майстер слова» та ораторського мистецтва «Заговори, щоб я тебе побачив»

2016-2019

Учителі української мови

 

13

VІ. Реалізація проекту

 «Ми – українці. Ми – європейці»

 

 

 

Виховання загальноєвропейських цінностей у молодого покоління

 

 

 

Участь у Всеукраїнському  конкурсі  есе «Я - європеєць»

2016-2019

Учителі української мови

Учителі англійської мови  

 

Проведення  шкільного фестивалю «Європа на долонях» в межах святкування Дня Європи

2016-2019

Учителі  іноземних  мов

Керівник шкільного євроклубу  

 

Відзначення Тижня європейської демократії

2016-2019

Учителі  іноземних  мов

Керівник шкільного євроклубу  

 

Спільні проекти України та країн ЄС

 

 

 

Впровадження проекту «Демократична школа»

2016-2019

Учителі  іноземних  мов

Керівник шкільного євроклубу  

 

Участь у воркшопі «U-Report» від ЮНІСЕФ

2016-2019

Учителі  іноземних  мов

Керівник шкільного євроклубу  

 

 

Продовження реалізації проекту «Класна школа»

2016-2019

Учителі  іноземних  мов

Керівник шкільного євроклубу  

Класні керівники

Підтримка євроінтеграційних   програм

 

Робота шкільного  євроклубу «Yes»

2016-2019

Керівник шкільного євроклубу  

 

Упровадження факультативних курсів щодо вивчення прав людини

2016-2019

Адміністрація

 

Участь у  науково-практичній  конференції «Формування індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога в системі неперервної освіти в умовах євроінтеграції»

2016-2019

Адміністрація

 

Участь у панельній  дискусії «Інтеграція науки та вищої освіти в умовах трансформаційних процесів»

2016-2017

Адміністрація

  •  Збільшення кількості дітей і молоді, задіяних у пошуково-дослідницькій роботі, шанобливе та дбайливе ставлення до своєї історії, культури та історії і культури інших етнічних спільнот української нації, готовність до збереження та примноження традицій українського народу, виявлення власного ставлення до мистецтва як засобу духовного становлення, здійснення творчої діяльності в мистецькій сфері, сформовані духовно-моральні цінності та академічна доброчесність, толерантне ставлення до інших, здатність до успішної соціалізації та адаптації особистості в соціумі.
  • Усвідомлення особливостей українських державотворчих традицій, сформованість національної свідомості та почуття гідності громадянина України, цінності єдності країни, розвинена толерантність, активна участь у житті громади, реалізація локальних молодіжних ініціатив, підвищення рівня участі молоді в публічному діалозі та співпраці з владою, формування активних громадян із середовища молоді, небайдужих і готових брати активну участь у реформуванні країни, встановлення міжшкільного співробітництва з навчальними закладами інших регіонів України.
  • Вдосконалення мовно-літературної грамотності, використання української мови учнями та молоддю в повсякденному житті, усвідомлення важливості мови як фактору державотворення, шанобливе ставлення до української літератури, розвиток крос-культурної компетентності.
  • Усвідомлення спільних європейських цінностей, значущості та важливості євроінтеграції України, дієва співпраця української молоді з ровесниками з інших європейських країн, розвинена мовленнєва компетентність, толерантне ставлення до інших народів і культур.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку