Прогулянка "Як дикі тварини готуються до зими"

Про матеріал
Дана розробка заняття розрахована для дітей другого класу зі зниженим слухом
Перегляд файлу

«Як  тварини  готуються до зими»

Мета:  поглибити знання вихованців про диких тварин, формувати уявлення про особливості їх життя і підготовки до зими.

Сприяти розвитку слухового сприймання, зв’язного мовлення,  мислення. Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу.

Корегувати вимову, поповнювати словниковий запас школярів новими словами.

Виховувати бережне ставлення до  природи, тварин. Викликати бажання їм допомагати.

Словник: дикі тварини, білка, ведмідь, їжак, вовк, лисиця, заєць, дупло – у дуплі, нора, барліг, кубельце.

Обладнання: таблиці, ілюстрації тварин, шишки, горіхи, кошики, м’яка іграшка їжачок.

Попередня робота: перегляд відео про диких тварин

Хід проведення

  1. Організаційний момент. НПН  с/з
  • Станьте, діти, півколом.
  • Як ви мене чуєте?
  • Куди ми з вами вийшли?

        Діти, подивіться один на одного і посміхніться. Бажаю вам гарного настрою. Сподіваюсь, що на сьогоднішній прогулянці ви будете старанними і активними.

  1. Хвилинка спостереження  з/е
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яка пора року буде після осені?
  • Сьогодні на вулиці холодно чи тепло?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми заняття   с/з

     З кожним днем стає все холодніше. Скоро обпадуть усі листочки, і випаде пухнастий сніг. Усі діти радіють першому снігу, а чи зрадіють цьому тварини?

От сьогодні ми з вами про це і поговоримо. Тема нашої прогулянки називається «Як тварини готуються до зими».

     До нас на заняття завітав Їжачок, він теж хоче дізнатись, як же готуються і зимують тварини.  Чому саме Їжачок, ми подумаємо протягом заняття і дізнаємось у кінці прогулянки.

  1. Сприйняття і вивчення нового матеріалу  с/з

      З настанням холодів багато клопоту у тварин. Вони змушені рятуватись від холоду і голоду.

  • Яких диких тварин ви знаєте?
  • Де вони живуть?

        Коли настає холодна пора, у тварин змінюється шерсть. Вона стає густішою й теплішою.

Показ ілюстрації.

 

  • Чи знаєте ви, хто змінює свою шубку?

Показ ілюстрації.

  • Це – заєць. Він змінює колір хутра з сірого на білий. Він робить це для того, щоб бути непоміченим на снігу.

       Зайці не мають нори, вони живуть під кущами. Взимку вони їдять кору з дерев і кущів.

Наступна тварина, про яку ми будемо говорити, це – білка.

Показ  ілюстрації

        Білка живе у дуплі. Вона дуже старанно запасає на зиму корм – горіхи, шишки, гриби. Це все зберігається у неї в дуплі. У зимову сплячку білки не лягають, проте у люті морози і хуртовину можуть спати кілька днів.

  • Де живе білка?
  • Що вона їсть?

    Діти, чи знаєте ви тварину, яка своїм хутром схожа на білку?

          Це – лисиця.

Показ  ілюстрації

 Лисиця живе у норі. Запасів їжі вона не робить. Взимку ця красуня бігає по снігу, ловить мишей та зайців.

  • Де живе лисиця?
  • Чим вона харчується?

         Ще одна тварина, про яку ми поговоримо, це – вовк.

Показ  ілюстрації

Вовк – всім відомий хижак. Майже всю зиму він голодний, тому багато бігає у пошуках їжі. Полює вовк на мишей, зайців, птахів. Живе вовк у лігві.

  • Що їсть вовк?
  • Де він живе?

Продовжуємо далі…Наступна тварина – їжак.

Показ  ілюстрації

       Готуючись до зими, влітку та восени їжаки намагаються добре вигодуватись. Вони накопичують запаси жиру. Їдять їжаки мишей, жаб, змій.  А пізно восени, коли промерзає грунт і зменшується кількість кормів, їжаки готують кубельце з опалого листя. Там, згорнувшись клубком,  вони сплять усю зиму.

  • Що їсть їжак?
  • Де він спить взимку?

      Діти, яку ще ви знаєте тварину, яка спить взимку?

Це – ведмідь.

Показ  ілюстрації

        До настання холодів ведмідь намагається якомога більше наїстись – він їсть усе, що трапляється їстівного: горіхи, ягоди, гриби, шишки. Потім вибирає у тихому лісі куток під деревом і готує барліг: носить туди сухе листя, гілочки ялини і вкладається спати на всю зиму.

  • Що їсть ведмідь?
  • Що він робить взимку?

 

  1. Закріплення  с/з

А зараз я пропоную вам підвести підсумки і пограти у гру «Хто я?»

(за описом діти повинні назвати тварину)

  • ….готує запаси шишок, горіхів…
  • ….ховається взимку під кущем, не має житла…
  • Живе у норі, полює на мишей…
  • Згортається  у клубок і спить всю зиму у кубельці
  • Спить усю зиму…

         Молодці, гарно впорались із завданням. Давайте тепер повернемось до нашого гостя-їжачка.  Пам’ятаєте,  на початку заняття, він хотів дізнатись про те, як готуються до зими і зимують тварини.

    Як ви гадаєте, чому  саме їжачок, а не лисиця чи зайчик?

       (Їжачок хотів  дізнатись про тварин, бо він сам спить усю зиму і не знає, як важко доводиться зимувати його сусідам-тваринам)

 

  1. Підсумок  з/е
  • Яке було заняття?
  • Що ми робили?
  • Про що ми говорили?
  • Де живуть ці тварини?
  • Чому ці тварини називаються дикими?
  • Хто спить усю зиму?

       У природі всі тварини потрібні. Кожна займає своє місце і має певне значення. Тварин треба оберігати, щоб зберегти той світ, у якому ми живемо.

Діти! Кожна тварина варта любові, оберігайте їх, підгодовуйте їх!

       На останок я пропоную вам пограти ще в одну гру «Нагодуй білочку».

(Дівчаткам потрібно зібрати для білочки шишки, а хлопцям горіхи)

Ці гостинці ми обов’язково передамо білочці.

  • Як називалась гра, у яку ми грали?

 

 На сьогоднішній прогулянці ви всі добре працювали, молодці!

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Виховна робота
Інкл
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку