«Інтегрований урок» Тема: «Звірі восени. Як звірі готуються до зими. Ліплення лісових звірів». Клас 2

Про матеріал
«Інтегрований урок» з природознавства та трудового навчання. Тема: «Звірі восени. Як звірі готуються до зими. Ліплення лісових звірів». Клас 2
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 «Інтегрований урок»

Тема: «Звірі восени. Як звірі готуються до зими. Ліплення лісових звірів».

 

Клас 2

 

 

 

 

 

Вчитель  Блюй І. В

 

 

 

 

 

                                         2017 рік

Інтегрований урок з природознавства і образотворчого мистецтва. 

Тема. Звірі восени. Як звірі готуються до зими.                                                   Поняття про об’єм і фактуру як засіб виразності скульптури. Ліплення лісових звірів.

Мета. ознайомити учнів із життям звірів восени, основними змінами в живій і неживій природі,про життя звірів восени,зі змінами,що відбуваються в їхньому житті;

Учити називати тварин,які змінюють забарвлення хутра,готують запаси кормів,готуються до зимової сплячки;

Розвивати вміння творчо працювати у складі невеликих груп, спостережливість,уміння порівнювати,узагальнювати;

Виховувати навички охорони на прикладі звірів, любов до природи,взаємоповагу,під час спільної роботи.

Розвивати вміння передавати форму і об’єм зображуваних предметів,моторику рук,уяву і фантазію;

Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання:ілюстрації лісових звірів та їх місць проживання,осінні листочки,картки із завданнями для груп,словничок «линяння», пластилін,природний матеріал,дощечки,стеки,відео та аудіоматеріали,підручники.                                                                                               

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.                                                                                                                              Живої природи світ таємничий,                                                                                                           Ми на уроці сьогодні відкриємо.                                                                                                               Навчимось його красу не руйнувати,                                                                                                              А примножувати, любити, оберігати.                                                                         __Погляньте  на дошку і прочитайте девіз нашого уроку. Мандруємо разом в осінній світ природи. А  нашим провідником сьогодні буде Осінній листочок.                                                               II. Актуалізація опорних знань.                                                                                                        1.Слово вчителя.                                                                                                                                       У садах гуляє,жовті шати одягає.                                                                                                             Золотисту стелить постіль,                                                                                                                                       Жде сестрицю білу в гості.                                                                                                            __З якою порою року ми зустрінемося сьогодні на уроці?                                                              __Наш осінній листочок  допоможе здійснити віртуальну екскурсію  до осіннього лісу.  Але перш ніж вирушити на екскурсію,мусимо знати сьогоднішні погодні умови.                                                                                                                   III. Хвилинка спостереження.                                                                                                                   1)Яке сьогодні число і місяць?                                                                                                           2)Тепло чи холодно  надворі ?                                                                                                                       3)Яка пора року?                                                                                                                                 4)Який сьогодні  день?                                                                                                                                       5)Який стан  неба?                                                                                                                                          6)Яка температура повітря?                                                                                                                       7) Чи були зранку опади?                                                                                                                             8)Що ви помітили в природі цікавого,незвичного?                                                                                         9)Яку народну прикмету ти перевірив?                                                                                           IV. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                              1.Гра Хто зайвий?                                                                                                                                   _Шпак, ластівка, ведмідь, грак.                                                                                                                  –Бабка, метелик, заєць, бджола.

 ---До якої групи тварин ми відносимо ведмедя, зайця?  (До звірів).

 V. Повідомлення теми і завдань уроку.

--Багато клопоту восени не тільки птахам,комахам,а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду.

-- Сьогодні на уроці під час екскурсії дізнаємося про підготовку лісових мешканців до зими, а також навчимося виготовляти їх з пластиліну та природного матеріалу.

--Проведемо ми  цей урок працюючи в групах. За кожне правильно виконане завдання група отримає осінній листочок. Ваші листочки  допоможуть сплести для осені чарівний віночок. Чим більше прозвучить правильних відповідей, тим кращий віночок  ми подаруємо господині нинішньої пори року.

Доведіть, що ви справжні маленькі скульптори і надійні друзі природи.

1.Робота з ілюстраціями.

--Доведіть,що заєць,ведмідь належать до групи Звірі?

2.Робота за пам’яткою.

1)Яку будову тіла мають звірі?

2)Яка тварина за розміром?

3)Яке забарвлення хутра має?

4)Чим найчастіше харчується?

5)Де проживає?

VI. Робота   над  темою уроку.

1.Бесіда на тему Осінь.

--Листочок запрошує нас до лісу. Дорогою пригадаємо, які зміни відбулися восени в природі.

--Як світить сонечко? (Не так яскраво,не так гріє,як улітку,його не видно).

--Яке небо восени?  (Хмарне,похмуре).

--Які дощі йдуть? (Холодні).

--Що відбувається з деревами?  (Змінюють колір,опадає листя).

Вчитель роздає листочки групам.

--Ми прийшли до осіннього лісу.

Вчитель виставляє макет осіннього лісу. Лунає аудіозапис пташок і замовкає.

--Чому у лісі панує така тиша? Не чути пташиного співу?  (Птахи відлетіли у теплі краї).

2.Гра Відгадай звірятко.

--Пошукаймо мешканців лісу! Спробуймо відгадати загадки, що запропонував нам листочок. Тільки будьте дуже уважними, адже кожна група повинна  відгадати назву звірятка про якого ви підготували повідомлення.

По гілках вона стрибає,                                                                                                                Хоч сама мала на зріст,                                                                                                                      Та великий має хвіст.                                                                                                                          Як намисто оченята.                                                                                                           Хто це? Спробуй відгадати! (Білка,група Білочки-господиньки).

Котиться клубочок,                                                                                                                          Зовсім без ниточок,                                                                                                                     Замість ниточок-                                                                                                                            Триста колючок. (Їжак,група Їжачки-хитрячки).

Хоч у нього шуба є                                                                                                                                Та як холод настає,                                                                                                                               Він не їсть тоді,не п є,                                                                                                                                     І не ходить, не гуляє                                                                                                                                                                                А у лігво залягає. ( Ведмідь, група Ведмедики-пухнастики).

Я-вухатий ваш дружок                                                                                                                            В мене сірий кожушок,                                                                                                              Куций хвостик,довгі  вуха                                                                                                                      Я усіх-усіх боюся.(Заєць, група Зайчики-побігайчики).

Вчитель вручає таблички з назвами груп і листочки за правильні відповіді.

3.Лабіринт.

Групи презентують своє звірятко і проводять його крізь лабіринт.

1-ша група Їжачки-хитрячки.

--Їжаки накопичують під шкірою багато жиру. А для цього треба влітку і восени добре харчуватися. Їжак полюбляє їсти різних  комашок,мишей,грибів.

Діти проводять Їжачка крізь лабіринт.

Вчитель. Допоможіть Їжачкові потрапити до галявини з жучками,хробачками, грибами.

2-га група Білочки-господиньки.

--Білки розвішують на гілках дерев гриби,а горіхи і шишки ховають у дупла. Іноді  в білчиних запасах буває до 3-х і більше кілограмів горіхів.

Вчитель. Допоможіть Білці потрапити до дупла, щоб підрахувати свої запаси.

Діти проводять Білочку крізь лабіринт.

3-тя група Зайчики-побігайчики.

--У середині осені у зайців змінюється забарвлення хутра-воно біліє, стає густішім. Запасів їжі на зиму вони не заготовляють. Харчуються дрібними корінцями, згризають молоді пагони дерев, кору. Зайчик  має багато ворогів і від кожного слід сховатися.

 Вчитель. Допоможемо зайчикові знайти надійний кущик для захисту.

Діти проводять Зайчика крізь лабіринт.

4-та група Ведмедики-пухнастики.

--Ведмідь переживає холод, залігши у зимову сплячку. Він вибирає  у тихому густому лісі закуток під великим дубом і там готує барліг. Викине зайву землю, нанесе туди сухого листя й гілочок ялини і вкладеться спати на всю зиму.

Вчитель. А щоб Ведмедику добре спалося, знайдемо для нього зручний барліг.

Діти проводять його крізь лабіринт.

--Молодці, діти, ви  підготували гарні повідомлення, допомогли звірятам влаштуватися на зиму.

Ось вам винагорода- листочки!

Вчитель роздає листочки.

4.Музична фізкультхвилинка.

--А тепер листочок запрошує  вас  трішки відпочити і разом з нашими звірятами наслідувати їхні рухи.

5.Робота з підручником.

--А зараз листочок запрошує нас на сторіночку підручника. Кожна група має знайти розповідь про своє звірятко. Уважно прочитайте і повідомте, що ще нового  ми дізналися про підготовку наших звірів до зими.

Діти читають текст. Роблять  повідомлення 1-2речення.

Цікавинки.

1)Одна білка запасає на зиму 10-15 кг горіхів.

2)У зайця-русака до зими шубка стає сірою, схожою на пеньок чи камінь.

3)У ведмедя бурого за літо під шкірою відкладається багато жиру. Жир для цих тварин-зимовий запас їжі.

4)Їжак залягає у сплячку, заривається в сухе листя, мох,траву або облаштовує гніздо в норі.

6.Словникова робота.

--Яке незнайоме слово зустрічалося вам у тексті? (Линяння).

--Хто зможе пояснити значення цього слова? (Зміни забарвлення і густоти хутра у тварин ).

Про яких тварин, ви ще дізналися? (Миші, кроти, хом‘яки,бобри,борсуки ).

--Які звірі роблять на зиму запаси корму?  (Миші,кроти, білки,бобри ).

--Які звірі відкладають запаси жиру? Навіщо? (Ведмідь, борсук, їжак. Жир-зимовий запас їжі ).

--Які звірі впадають у зимову сплячку? (Ведмідь, їжак,борсук ).

Вчитель роздає листочки групам.

VII. Практична робота. Ліплення лісових звірів.

1.Ознайомлення з інструкцією техніки безпеки, перевірка підготовки матеріалів до роботи.

--Вчитель. Ось тепер ви знаєте,як звірі готуються до зими в осінньому лісі. Листочок пропонує нам поселити в наш чарівний ліс мешканців. Для цього ми повинні зробити їх з пластиліну і природного  матеріалу.

Спочатку повторимо, як правильно і безпечно працювати з пластиліном.

2.Правила користування пластиліном.                                                                                     Перед роботою пластилін необхідно трохи розім‘яти.                                                        Ліпити тільки  на підкладній дощечці.                                                                                             Не залишати шматочків пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.                                  Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

3.Пояснення етапів роботи, способів виготовлення тварин із пластиліну.

Кожна група виготовлятиме одну тваринку, що відповідає назві його групи. Вчитель демонструє зразки тварин і пояснює їх виготовлення.

4.Фізкультхвилинка для пальців.

5.Творча  робота.

Виготовлення фігурок тварин і поселення їх до лісу.

Вчитель роздає листочки групам.

VIII. Узагальнення  і систематизація знань.

Ви дуже гарні скульптори, але я хочу дізнатися як ви запам‘ятали, як звірі готуються до зими. 

1.Тести.

1)Які звірі роблять на зиму запаси корму?                                                                                а)зайці                                                                                                                                                  б)ведмідь                                                                                                                                                в)білки

2)Що таке линяння тварин?                                                                                                          а)зміна забарвлення густоти хутра                                                                                              б)зміна довжини хвоста                                                                                                                 в)зміна кольору очей

3)Які звірі впадають у сплячку?                                                                                                 а)зайці                                                                                                                       б)ведмеді                                                                                                                                      в)бобри

4)Для чого деякі звірі відкладають запаси жиру?                                                                 а)щоб спати до весни                                                                                                                           б)щоб швидше бігати                                                                                                                                   в)щоб краще виглядало хутро                                                                                                  Вчитель роздає листочки за відповіді.

IX.Підсумок уроку. 

--А тепер сплетімо віночок для осені з листочків. Ви гарно засвоїли матеріал. Ми бачимо, який чудовий віночок сплели для осені. Скільки в ньому листочків,стільки ви залишили собі знань!

1.Вправа Рефлексія.

Чи відкрили ви для себе якісь таємниці? 

Сьогодні я дізнався …

Мене здивувало…

Мені сподобалося…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку