Проведення діалогу
/ сюжетно-рольової гри на тему
«Чого я хочу навчитися у школі?»
Нова українська школа
Проведення діалогу / сюжетно-рольової гри на тему «Чого я хочу навчитися у школі?»
Варіант 1
Розкажіть, що дорогою до школи ви почули розмову між двома учнями і стисло перекажіть її зміст:
Марійка:
Як добре,що люди придумали школу.
Я так люблю ходити до школи. Стільки нового пізнаю щодня!
А ти?
Остап:
Я? Не знаю...
Я хотів би, щоб ще тривали літні канікули.
Надворі так гарно! Можна плавати в річці,
мандрувати,вранці не треба нікуди поспішати!
А зараз треба раненько вставати і йти до школи...
Марійка:
А я встаю вранці і думаю, скільки всього цікавого мене чекає в
школі...
Запропонуйте учням допомогти Марійці переконати Остапа в тому, що у
школі цікаво і можна багато навчитися та цікаво провести час.
Пари для діалогу
можна дібрати таким способом:
-Учні виходять на вільний від столів простір класу.
-Учні рухаються в цьому просторі хаотично,поки вчителька не плесне один
раз в долоні.
-Тоді учні зупиняються й обговорюють окреслену проблему з тим, хто опинився
до нього найближче.
-Приблизно через хвилину вчителька плескає у долоні двічі.
Усі знову продовжують рухатися хаотично.
-Учителька знову плескає в долоні один раз.
Учні знову зупиняються для створення діалогу із тим, хто поруч.
- Після третього разу вчителька просить усіх сісти за парти.
-Учителька запрошує кількох учнів поділитися власними або зібраними під
час гри ідеями з усім класом.
Варіант 2
Запропонуйте учням послухати вірш про школу і зорганізуйте учнів у
пари для проведення діалогу, навіяного роздумами про вірші і про те,
навіщо мені школа:
Я іду до школи
Я до школи поспішаю,
Все довкола розглядаю:
Як пливуть хмарки перлисті,
Як роса блищить на листі,
Як маленький сірий котик
Вимиває вранці ротик,
Як біжать автомобілі,
Як цвітуть ромашки білі.
Я веселу вдачу маю:
Всім - усім добра бажаю!
М. Чумарна
Цей вірш варто вивчити з дітьми, використавши картинки
- «нагадувалки»
(учителька добирає завчасно або малює, зачитуючи вірш).
Школа
Школо наша, школо,
Приголуб нас, мила,
Пригорни усіх нас,
Як голуб під крила.
Ти нас всіх научиш,
Як у світі жити,
Як зло оминати,
Як добро чинити.
Бджілоньки –на квіти,
Дітоньки — до школи.
Там збирають мудрість,
Як мед в полі бджоли.
Марійка Підгірянка
Когось вона навчить, як в світі жити,
Новини розповість, розкриє тайни,
Інакший світ вона зуміє нам відкрити,
Глибокі мудрості покаже океани...
А нам без неї світ тіснішим стане!
М. Чумарна
Варіант 3
Проведіть сюжетно
-рольову гру «Казкова школа», запропонувавши учням
обрати собі роль улюбленого казкового персонажа. Можна підготувати
умовний реквізит, який би нав’язував до певних ролей, і запропонувати учням
обрати їх.
Серед ролей нехай би була і роль Мудрої Сови чи Царя Звірів Лева (із
відповідним реквізитом), цю роль обрала би для себе вчителька.
Завдання для учнів: переконати Мудру Сову в тому, що казковий персонаж
справді хоче ходити до школи, бо .... (діти подають свої аргументи).