Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху

Про матеріал
Сданий конспект уроку допоможе сформувати у дітей знання про рівномірний рух та поняття швидкість.
Перегляд файлу

1

 

Урок 13 Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху

Мета уроку:

Навчальна. Сформувати знання про рівномірний рух та поняття швидкість.

Розвивальна. Розвивати вміння встановлювати зв'язки між величинами швидкості та пройденим шляхом.

Виховна. Виховувати самостійність прищеплювати бажання удосконалюватися.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.

 

План уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

1. Дайте визначення механічного руху.  Наведіть приклади.

2. Що таке тіло відліку?

3. Що таке система відліку?

4. Що називають матеріальною точкою?

5. У яких випадках тіло, що рухається, можна розглядати як матеріальну точку?

6. Дайте визначення траєкторії руху.

7. Що таке шлях? Назвіть одиниці шляху

8. Наведіть приклади прямолінійного та криволінійного рухів.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Коли ми чуємо, що швидкість автомобіля 20 метрів у секунду, то інтуїтивно розуміємо зміст цих слів: за 1 с автомобіль пройде 20 м.

Якщо поїзд за 3 години пройшов 270 км і при цьому не гальмував і не розганявся, це означає, що він проїжджав 90 км щогодини. Тобто швидкість його руху становила 90 км за годину.

У цих прикладах ми вважали, що автомобіль і поїзд рухалися так, що за будь-які рівні проміжки часу вони проходили однакові шляхи. Такий рух називають рівномірним.

Рівномірний рух — це механічний рух, у ході якого за будь-які рівні інтервали часу тіло проходить однаковий шлях.

Сподіваємося, що вам неважко визначити, наприклад, швидкість рівномірного руху пішохода, який пройшов 30 м за 20 с. З курсу математики вам добре відомо, що для цього слід шлях, який подолав пішохід (l = 30 м), поділити на час руху пішохода (t = 20 с).

Швидкість рівномірного руху — це фізична величина, що дорівнює відношенню шляху, який пройшло тіло, до інтервалу часу, протягом якого цей шлях був пройдений.

Швидкість руху зазвичай позначають символом v (ве).

Одиниця швидкості руху в СІ — метр на секунду:

— дорівнює швидкості такого рівномірного руху, під час якого тіло за 1 с долає шлях 1 м.

Значення швидкості руху може бути подано не тільки в метрах на секунду, але й в інших одиницях.

Швидкість руху можна вимірювати й у

Приладом для вимірювання швидкості руху слугує спідометр.

Окрім значення швидкість руху має й напрямок.

Напрямок і значення швидкості руху тіла залежать від того, відносно якого тіла розглядають рух.

Уявіть, що ви сидите у вагоні потяга, який прямує на схід (рис.1). Потяг проїжджає повз станції зі швидкістю . У цей час стюард іде вагоном зі швидкістю рухаючись проти руху потяга.

Як ви вважаєте, чи однаковою буде швидкість руху стюарда для вас і для людини на пероні? Звісно, ні! Для вас стюард рухається на захід зі швидкістю , а для людини на пероні стюард разом із поїздом рухається на схід зі швидкістю .

Рис.1

 

 

 

Обчислення шляху й часу руху.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Бесіда за питаннями

1. Який рух називають рівномірним? Наведіть приклади.

2. Як знайти швидкість рівномірного руху тіла?

3. Назвіть одиниці швидкості руху.

4. Як обчислити шлях, пройдений тілом, якщо відомі швидкість його руху та час руху?

5. Як обчислити час руху, якщо відомі шлях і швидкість руху тіла?

Розв’язування задач

1. Переведіть в

2. Переведіть в   

3. Швидкість ковзаняра може досягати 50 . Чи зможе він обігнати коня, що скаче риссю зі швидкістю 3,5?

4. Турист ішов 20 хв зі швидкістю 5,4 . Який шлях він пройшов за цей час?

5. Поїзд рухаючись рівномірно, пройшов міст за 2 хв. Яка швидкість поїзда, якщо довжина моста дорівнює 360 м?

6. Один автомобіль, рухаючись рівномірно зі швидкістю 16 проїхав тунель за 30 с, а інший автомобіль, рухаючись рівномірно, проїхав той самий тунель за 24 с. Яка швидкість другого автомобіля?

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

VIІ. Домашнє завдання

Вивчити § 9, Вправа № 9 (2,3,4,5)

 

Використана література

  1. Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — X. : Вид-во «Ранок», 2015. - 268 с. : іл., фот.
  2. Уроки фізики у 7 класі. Нова програма. Частина 1. / упоряд. Ю. П. Ломачинська. — X. : Вид. група «Основа», 2015. — 109, [3] с. — (Серія «Б-ка журн. “Фізика в школах України”»; Вип. 4 (136)).
  3. Фізика. 7 клас / О. М. Євлахова, М. В. Бондаренко. — X Вид. група «Основа», 2015. — 144 с. : іл., схеми, табл. (Серія «Мій конспект»).

 

docx
Додав(-ла)
Вірьовка Інна
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
22 січня 2021
Переглядів
4591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку