Психокорекційна робота над казкою "Курочка Ряба"

Про матеріал

Цікава психокорекційна робота над народною, українською казкою "Курочка Ряба". Мета якої : формувати у дітей поняття про казку як художній твір, розвивати мовлення, уяву, фантазію; вчити дітей розпізнавати внутрішній світ дійових осіб казки; збагачувати мовленнєвий словник дітей, виховувати почуття доброти, уваги до ближнього.

Перегляд файлу

Тема.  Українська народна казка «Курочка Ряба» 
 

Мета: формувати у дітей поняття про казку як художній твір, розвивати мовлення, уяву, фантазію; вчити дітей розпізнавати внутрішній світ дійових осіб казки;  збагачувати мовленнєвий словник дітей, виховувати почуття доброти, уваги до ближнього. 
 

І етап – педагогічна робота.

 

Відгадування загадки 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Розвиток уяви
 

– У вас на партах – малюнки яєчка. Візьміть олівці і зробіть його добрим та веселим. Підберіть йому ласкаве ім’я. (Яєчко-раєчко, яєчко-веселечко, яйце-райце)
http://ua-referat.com/dopb441074.zip        http://ua-referat.com/dopb441075.zip                      http://ua-referat.com/dopb441076.zip 
-  Покажіть ваш витвір. Що б ви хотіли нам розповісти про своє яєчко? 
- Чому ви так розфарбували його? 
– Кому б ви подарували свій малюнок? 
 

               Мовна розминка
Ко-ко-ко – гляне сонечко… (в вікно). 
Ка-ка-ка – бігла курочка… (ряба). 
Ки-ки-ки – ти яєчко нам… (знеси). 
Кі-кі-кі – дуже дякуєм… (тобі). 


  – А які страви з яєчка можна зготувати? (Яєчню, варене яєчко іт. д.) 
                 

– Сьогодні ми поговоримо про казочку, в якій головним героєм є яєчко. Можливо, ви знаєте цю казочку? 
 

 

              Потішка (хорове заучування) 
 

 

 

 

 

 

 

завантаження.jpg
                                                                               

 

 

– Кого з тварин можна назвати     

 

   зайвим у потішці та чому? (Квочку) 

 


 

 

 

 

       Знайомство з казкою «Курочка Ряба» 
1. Робота над назвою казки 
– Чому курочку звати Ряба? 
– Як ще можна назвати курочку? (Квочка, Кудкудашка) 


2. Робота з початком казки. Будова твору 
– А які початки мають казки? 
– Подивіться на малюнок (дід і баба). Як ви почнете таку казку? (Був собі дід та баба… Жили собі дід та баба…) 
 

3. Слухання казки за книжкою-складалкою 
 

4. Відтворення казки за пальчиковим театром 
 

Розвиток мовлення 
– Давайте усно намалюємо три картинки до діафільму та підпишемо їх потрібними словами. 

http://ua-referat.com/dopb441078.zip 
                          Мовно-логічні вправи 
– Які букви повторюються у слові курочка? 
 Перебудуйте слова так, щоб кожне з них мало букву «к». 
Яйце (яєчко), дід (дідик), миша (мишка), баба (бабусенька, бабка, бабулька).

  • Утворення слів з поданого 
    Курочка – курка, урок, ручка, курок, качка, рука, крук, кора, рак. 

 

Розмістіть картинки так, щоб утворився сюжет казки

 

ryaba2.jpg77982654_451725239.jpg

 

app-ipad-screenshot-2062-mza_9201984456780381141.1024x1024-65.jpgзавантаження (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ етап – психокорекційнна робота.

 

– Коли вам було сумно? А коли ви раділи? 
 

 Жили-були дід і баба. 
– А як вони жили?

 -  Що ще вони мали в господарстві?

 - Чи працьовиті вони були? 
 

Була в них курочка Ряба. 
– Де жила курочка?

 - Що вона любила їсти?

 - Як її доглядали дідусь і бабуся? 
 

Знесла курочка яйце. 
– А яке було яєчко?

  • Де курочка його знесла?  

 

Бігла мишка, хвостиком зачепила яйце та й розбила. 
- Чому там бігала мишка?

 - Що їй було там потрібно?

 - Яка мишка була за характером?

 - Чи хотіла мишка зробити зле дідусеві та бабусі?

  - Якщо вона мала поганий характер, то які б ще лихі справи вона могла зробити? 
 

Дід плаче, баба плаче. 
– Як би ви втішали бабусю і дідуся?

 -Які б хороші слова говорили?

 -  Що б могло більше заспокоїти і розрадити стареньких? 
– Як курочка у казці заспокоїла дідуся і бабусю? 
– Які б події могли продовжити казочку? 

 

 

Розподіл ролей.

  А) запитання для Дідуся і Бабусі:

  • Скажіть , Дідусю і Бабусю, яке б ви по іншому підійшли до вирішення проблеми, то чи б стали ви бити яйце? Яке інше застосування ви б придумали для нього?
  • Чому ви почали плакати, коли яйце розбилося? Адже ви самі його хотіли розбити!

 - Чи хотіли ви без по сторонньої допомоги його розбити?

- Можливо, побачили всередині зовсім інше, ніж очікували?

 - А може, насправді хотіли бачити яйце цілим?

 - Чи розгнівалися ви на Мишку за її вчинок?

 - Як ви гадаєте, чи переживала Мишка через те, що вона вчинила?

 - Чи пробачите ви їй цей вчинок?

 - Чи зможете надалі жити  в одній хатині?

Б) запитання для Мишки:

 - Як тобі жилося у хатинці Дідуся і Бабусі?

 -  Чи бажала ти зла Дідусі і Бабусі?

 - Чи ображали вони тебе колись?

 - Чи мріяла ти з ними потоваришувати?

 - Як ти ставилася до Курочки Ряби?

 - Чи хотіла б ти з нею дружити?

 - Ти б хотіла допомогти Дідусеві і Бабусі, коли в них настали скрутні часи?

 - Чи засмутилася ти, коли яєчко розбилося?

 - Як ти гадаєш, що коїлося в цей момент у душі Дідуся і Бабусі?

 - Чи співчуваєш ти їм у їхньому горі?

 - Як ти гадаєш, тепер ви зможете потоваришувати?

 - Чи зробиш ти перший крок, щоб помиритися з господарями  хатинки?

 - Які ти слова промовиш до них?

 - Тепер ви всі четверо  будете жити дружньо?

 

  • Чому вчить нас ця казка?

( Пробачати погані вчинки, ставитися з розумінням одне до одного. Бачити глибокий зміст в речах. Тримати будинок в порядку, щоб не заводилися мишей).

 

Творче домашнє завдання:

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
2293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку