Сила традицій
Складно уявити своє життя без традицій, починаючи зі святкування Нового року, і Різдва, і 8 березня та закінчуючи обіймами на прощання близьких людей.
Кожна країна, регіон, місто, сім’я має свої традиції, як і школа і клас.
Я збагнула силу традиції в момент, коли одну з них ми не могли виконати. Саме в цю мить я помітила очі дітей та зрозуміла, як це важливо.
Традиція створює стійкий фундамент в нашому мінливому світі, вона захищає, окутує своєю стабільністю та передбачуваністю.
Доцільно створювати традиції вже в 1 класі, але вони можуть виникати і в четвертому. Головне, щоб вони були корисні, безпечні та позитивні.
З власного досвіду:
-
Ранковий позитив. Чому б не розпочати день з позитиву?!! Учні діляться, що хорошого, приємного сталося вдома, перед уроком. Спочатку у дітей виникає бажання ділитися своїми позитивними новинами, а коли це сталося – починають займатися своїми справами. Та я відчувала, що це їм потрібно і була єдиним слухачем на протязі кількох місяців. З часом учні почали слухати та чути один одного, уточнювати, радіти, задавати уточнюючі питання. Це не тільки покращує настрій, об’єднує дітей, а ще дає вчителю інформацію про життя своїх учнів, їх інтереси та потреби.
-
Турніри (шашки, шахи). В моєму класі в грудні ми грали в шашки (в четвертому класі, паралельно проходив турнір з шах). В класному куточку в перший понеділок грудня вивішувався аркуш, на якому всі бажаючі записувалися. В п’ятницю – шляхом жеребкування створювалися пари. З наступного понеділка на перервах розпочиналися турніри. Переможець отримує грамоту та приз. Були задіяні не лише гравці, а й ті хто не вміє грати. Додатковий бонус, спокій на перерві)))
-
Звітний концерт. Показати батькам, чому ми навчилися за рік.
-
«Я раджу». В нашому класному куточку висів аркуш паперу
Учні радять своїм однокласникам мультфільми, ігри, смаколики тощо. Це дозволяє знайти для себе щось новеньке, а спробувавши – знайти друга за інтересами.
-
Привітання з Днем Народження. Можна кожну дитину окремо, можна в кінці місяця чи пори року. Вигадати свої рухи, слова, пісню.
-
Майстер класи від учнів. Кожен учень в чомусь майстер. Чому б цим не поділитися. Ми почали на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва, фізичної культури, основ здоров’я ділитися своїми знаннями та навичками. Це згуртовує класс, підвищує самооцінку та дає розуміння, що всі люди унікальні та талановиті.
-
Прощання. Говорять щоб відчувати себе щасливим, необхідно обійняти 9 людей. Ми щасливі)))) бо на прощання обіймаємо один одного.
-
Живий ланцюг до Дня Соборності України. Тут все просто. Необхідно в цей день взятися за руки. Ми долучаємо сусідів по коридору. Можна вийти на вулицю, можна в класі чи коридорі.
-
Голосне читання. Діти заздалегідь готують вірші (можна вивчити чи прочитати). Теми та дати вивішуються в класний куточок. Обов’язково створити тематичний атрибут до теми (намалювати на дошці, принести з дому, одягнути тощо).
-
Кодове слово. Вигадати слово чи фразу чи жест, яка буде передавати інформацію, зрозумілу лише нашому класу. Наприклад, фраза «Ви найкращі» в нас означала, що стало в класі стало дуже шумно, а такі чудові учні вміють себе вести по іншому. Або, «Якого вовка ти зараз годуєш?», по притчі в якій говориться, що в середині кожної людини живе два вовки: чорний та золотий. Вчинки та слова людини годують їх. Сильніший той вовк, якого частіше годують. Такою і стає людина. Така традиція економить час.
-
Черговий. В класному куточку список учнів з датами. Але черговий 1. Він головний помічник вчителя. Він обирає собі помічника. Таким чином в нас зникає проблема, коли хтось з пари відсутній на заняттях. А також дає вчителю інформацію, хто з ким дружить, хто популярний, кого почали уникати (та вчасно втрутитися)
-
Овочі. Бувають випадки, коли учні, щось не поділили чи не знайшли спільної мови. Це призводить до напруження ситуації. В цю мить я дозволяю їм обізвати один одного, але використовуючи лише назви фруктів та овочів. Спробуйте, ви не пожалкуєте, вже через кілька хвилин діти сміються та сварка припиняється.
-
Дискотека. Бал. До дня захисника України, 8 березня, Нового року. Може бути тематичною, костюмованою.
-
Прикрашання класу до свят. Свят багато і до кожного необхідне своє оздоблення. Можна залучити батьків, але більш доцільно, щоб це робили самі учні. У 1 класі кімнату прикрасили батьки, діти навіть не помітили. А коли самостійно почали прикрашати зрозуміли скільки необхідно прикласти зусиль та витратити часу. Це згуртовує колектив, кожен може проявити лідерські якості та пишатися результатом своєї роботи.
-
Чистий четвер. Прибирання очищує не тільки подвір’я чи клас, а й душу))) мої учні із задоволенням приймали участь у шкільному прибиранні подвір’я та прибирання класу перед канікулами.
-
Фото звіти))) сучасні діти люблять фотографувати та знімати відео. Традиція створювати фото звіти допоможе вчителю знайти вдалі фотографії з заходу та розкрити таланти дітей.
Головне регулярність та позитивний настрій!