Урок з використанням мультфільму
Тема: Наслідки зла. Людська заздрість. Мультфільм «Злидні».
Мета: формувати уявлення учнів про поняття «заздрість», «злидні»; розвивати здатність до передбачення і розуміння наслідків передбачення й розуміння наслідків зла ; формувати в учнів хороше ставлення до інших людей, толерантне ставлення до сусідів; виховувати в учнів чесність, порядність, людяність і милосердя.
Обладнання: засоби ТЗН, пластилін, наочний матеріал.
Клас: 4
-
Мотивація художнього інтересу до перегляду мультиплікаційного фільму .
-
Створення проблемної ситуації.
-
Діти, сьогодні у нас з вами буде дуже цікавий урок, я впевнена , що він вам сподобається. А головне, що він стане для вас повчальним.
-
Поставте руки на свої сердечка! Всі ви ще маленькі дітки, і у ваших серцях панує доброта , милосердя, щирість…
-
Сьогодні йтиме мова про одну з людських рис , яка є наскільки негативною , що може призвести до безлічі проблем.
-
Як ви вважаєте , що це за риса? ( учні пропонують свої варіанти)
-
Діти, послухайте прислів’я. Можливо вони для вас будуть складними, але все ж я думаю здогадаєтеся про що іде мова.
Бідний мужик і хліба не їсть, а багатий і мужика з`їсть.
В чужих руках завше більший шматок.
-
То ви здогадалися про яку рису характеру ідеться ? (заздрість)
-
Як ви розумієте дане поняття?
-
А яку людину називають заздрісною?
-
Розповідь вчителя про бесіду.
-
Заздрість, діти, це дуже погана риса характеру. На жаль, вона присутня багатьом людям.
-
Часто трапляється, що ти бачиш на подрузі нову сукню й із заздрістю думаєш, що в тебе такий немає? Або на контрольної однокласникам ставлять оцінки вище, ніж тобі, і ти починаєш заздрити їм. Почуття заздрості вважається руйнівним: болісно думаючи про те, що вам хотілося б бути на місці відмінниці Оленки, ти псуєш собі настрій. У підсумку в тебе опускаються руки й ти відмовляєшся якось змінити ситуацію, адже однаково нічого не вийде!
-
Кожна людина неповторна і особлива, тому заздрити іншому не можна! Ви ще маленькі і я думаю у вас цієї риси не виникне.
-
Зараз ми переглянемо мультфільм.
-
Сприймання, аналіз-інтерпретація та оцінка переглянутого мультиплікаційного фільму.
-
Перегляд мультфільму.
-
Мультфільм має назву «Злидні».
-
Дивимося і слухаємо його уважно, щоб після перегляду ви могли мені відповісти , чому ж все-таки заздрість це погано?
-
Первинне сприймання мультфільму.
-
Отже, ви переглянули мультфільм.
-
Вам сподобався мультик? Чим?
-
То що погано в заздрості? ( те зло яке бажаєш іншим повертається тобі)
-
Яке золоте правило моралі ви знаєте? Чи доречним є воно в нашій ситуації? ( Так. Стався до людей так, як хочеш , щоб вони ставилися до тебе).
-
Хто головні герої мультфільму ? (Петро і Марічка)
-
Хто мені скаже , яка тема цього мультфільму?
-
Яка головна думка? Ідея?
-
Інформаційне повідомлення.
-
Всі ви любите мультики , і напевне помітили , що вони часто
суттєво відрізняються одне від одного. В чому ж справа? Все тому, що в світі анімації існують різні види.
графічна (мальована) анімація — класичний вид анімації, де об'єкти малюються вручну (сьогодні часто переносять малюнки на комп'ютер).
об'ємна (матеріальна) анімація — об'єкти є окремими елементами матеріального світу (лялька, витинанка, тощо).
пластилінова анімація
лялькова анімація;
сипка анімація;
комп'ютерна анімація — вид анімації в якому об'єкти створюються з допомогою комп'ютерних засобів.
-
Як ви вважаєте, наш мультик «Злидні « до якого виду анімацій належать? (пластилінова анімація)
-
Даний мультик є пластиліновою анімацією. Що це таке. Давайте прочитаємо визначення
-
А ви раніше бачили мультфільми в цьому стилі? Які?
-
Дуже цікаво, що для цього мультфільму «Злидні» пішло майже 200 кг пластиліну;
-
13-хвилинний мультик ”Злидні” знімали 9 місяців на цифровий фотоапарат;
- для ”Злиднів” замовили іспанський пластилін ”Джові” — з органічних речовин, а не з нафтопродуктів.
-
Робота над зовнішнім виглядом (наповненням) мультфільму.
-
Де відбуваються події? ( На гуцульщині, в Карпатах)
-
А хто з вас був у горах? Вам сподобалося?
-
Чи передано в мультфільмі природу Карпат?
-
І справді ми бачимо наскільки змальовані краєвиди гір. Передано звичаї і традиції гуцулів.
-
На дошці перелік символів України, які з них ви помітили в мультику?
Відповідь: вишиванка, українська мова, ікони Матері Божої, вареники, сопілка
-
Як в мультфільмі діти ставляться до батьків? ( поважають і допомагають)
-
Які страви готувала Марічка? (вареники з грибами та рибою)
-
На якому інструменті грає Петро?
-
Чи була сім’я дружньою? Працьовитою? Християнською?
-
Які тваринки зустрічаються в мультику?(домашні свійські: свині, кури, корова, кінь, собака, кіт , а також гадюки)
-
Психологічний аналіз мультфільму «Злидні»?
-
Що допомогло Петру позбавитися злиднів? (Те що він їх закоркував в бутилу і викинув в болото)
-
А ще йому допомогло те, що він був наполегливий, і прагнув встановити справедливість. Його кмітливість і ерудиція відіграли значну роль. А ще ми простежуємо в мультику і те , що дружина Марічка йому допомогла.
-
Як ви вважаєте, чому сусіди в кінці мультфільму вирішили віднайти злидні і відіслати знову до Петра?
-
Як ви відноситеся до вчинку сусідів?
-
Чи справедливо Злидні вирішили залишитися жити в сусідів?
-
Як ви охарактеризуєте сусідів? ( Злі, жорстокі)
-
Чи показано в мультику те , що вони є заздрісними?
-
Як ви вважаєте, чи дізнаються Марічка і Петро про вчинок сусідів?
-
Як ви думаєте, що вони відчуватимуть?
-
Що відчували б ви в такому випадку?
-
Чи осуджуєте сусідів?
-
Що ви б хотіли їм порадити?
-
Давайте створимо порівняння героїв
ЯКІ ВОНИ?
Відповідь:
Петро і Марічка – добрі, працьовиті, побожні, щирі гуцули…
Злидні – наглі, жорстокі, черстві…
Сусіди – заздрісні, злі, вперті…
-
Чи є щось спільне в них ? (Ні)
-
Кого ми можемо об’єднати за спільними рисами? ( сусідів і злиднів)
-
Практична художньо-творча діяльність .
-
Детальне відтворення сюжетів мультфільму.
-
Ваше завдання зараз: відтворити сюжет , побачений на ілюстрації
-
Встановлення послідовності сюжету. (робота в групах)
-
У вас на партах є карточки з сюжетами мультфільму. По пам’яті відтворіть в голові послідовність даних сцен і розмістіть їх по порядку. Працюємо в групах.
-
Художньо-творча самореалізація.
-
Ліплення героїв з пластиліну.
-
На партах у вас є пластилін. Як ви вважаєте, чому саме пластилін я просила вас взяти для цього уроку?
-
Так. Тому що в нас пластилінова анімація, тому користуватися будемо саме ним.
-
Зараз ви можете пофантазувати і виліпити з пластиліну героя , який вам найбільше сподобався, можете зліпити тваринку.
-
Наприклад:
-
Підсумкова бесіда.
-
Отже, яка тема нашого уроку? Який мультфільм ми дивилися?
-
Що нового ви для себе зрозуміли?
-
Чи сподобався вам мультфільм?
-
Я сподіваюся після сьогоднішнього уроку ви зрозумієте наскільки поганою рисою є людська заздрість! Ніколи не будете заздрити однокласникам , одне одному, а навпаки радіти за іншого, тоді у вас все буде добре!