Урок на тему "Наслідки зла. Людська заздрість. Мультфільм «Злидні».

Про матеріал

Урок на основі мультфільму "Злидні". Тема: Наслідки зла. Людська заздрість. Мета: формувати уявлення учнів про поняття «заздрість», «злидні»; розвивати здатність до передбачення і розуміння наслідків передбачення й розуміння наслідків зла ; формувати в учнів хороше ставлення до інших людей, толерантне ставлення до сусідів; виховувати в учнів чесність, порядність, людяність і милосердя.

Обладнання: засоби ТЗН, пластилін, наочний матеріал.

Для 4 класу

Перегляд файлу

Урок з використанням мультфільму

Тема: Наслідки зла. Людська заздрість. Мультфільм «Злидні».

Мета:  формувати уявлення учнів про поняття «заздрість», «злидні»; розвивати здатність до передбачення і розуміння наслідків передбачення й розуміння наслідків зла ; формувати в учнів хороше ставлення до інших людей, толерантне ставлення до сусідів; виховувати в учнів чесність, порядність, людяність і милосердя.

Обладнання:  засоби ТЗН, пластилін, наочний матеріал.

Клас: 4

 

  1. Мотивація художнього інтересу  до перегляду мультиплікаційного фільму .
    1.        Створення проблемної ситуації.
  • Діти, сьогодні  у нас з вами буде дуже цікавий урок, я впевнена , що він вам сподобається. А головне, що він стане для вас повчальним.
  •  Поставте руки на свої сердечка! Всі ви ще маленькі дітки, і у ваших серцях панує доброта , милосердя, щирість…
  • Сьогодні йтиме мова про одну з людських рис , яка є наскільки негативною , що може призвести до безлічі проблем.
  • Як ви вважаєте , що це за риса? ( учні  пропонують свої варіанти)
  • Діти, послухайте прислів’я. Можливо вони для вас будуть складними, але все ж я думаю здогадаєтеся про що іде мова.

 Бідний мужик і хліба не їсть, а багатий і мужика з`їсть.

 В чужих руках завше більший шматок.

  • То ви здогадалися про яку рису характеру ідеться ? (заздрість)
  • Як ви розумієте дане поняття?
  • А яку людину називають заздрісною?
    1.        Розповідь вчителя про бесіду.
  • Заздрість, діти, це дуже погана риса характеру. На жаль, вона присутня багатьом людям.
  • Часто трапляється, що ти бачиш на подрузі нову сукню й із заздрістю думаєш, що в тебе такий немає? Або на контрольної однокласникам ставлять оцінки вище, ніж тобі, і ти починаєш заздрити їм. Почуття заздрості вважається руйнівним: болісно думаючи про те, що вам хотілося б бути на місці відмінниці Оленки, ти псуєш собі настрій. У підсумку в тебе опускаються руки й ти відмовляєшся якось змінити ситуацію, адже однаково нічого не вийде!
  • Кожна людина неповторна і особлива, тому заздрити іншому не можна! Ви ще маленькі і я думаю у вас цієї риси не виникне.
  • Зараз ми переглянемо мультфільм.

 

 

  1. Сприймання, аналіз-інтерпретація та оцінка  переглянутого мультиплікаційного фільму.
    1.        Перегляд мультфільму.
  • Мультфільм має назву «Злидні».
  • Дивимося і слухаємо його уважно, щоб після перегляду ви могли мені відповісти , чому ж все-таки заздрість це погано?
    1.        Первинне сприймання мультфільму.
  • Отже, ви переглянули мультфільм.
  • Вам сподобався мультик? Чим?
  • То що погано в заздрості? ( те зло яке бажаєш іншим повертається тобі)
  • Яке золоте правило моралі ви знаєте? Чи доречним є воно в нашій ситуації? ( Так. Стався до людей так, як хочеш , щоб вони ставилися до тебе).
  • Хто головні герої мультфільму ? (Петро і Марічка)
  • Хто мені скаже , яка тема цього мультфільму?
  • Яка головна думка? Ідея?

 

  1.        Інформаційне повідомлення.
  • Всі ви любите мультики , і напевне помітили , що вони часто

суттєво відрізняються одне від одного. В чому ж справа? Все тому, що в світі анімації існують різні види.

  графічна (мальована) анімація — класичний вид анімації, де об'єкти малюються вручну (сьогодні часто переносять малюнки на комп'ютер).

 

 

 

 

l3oi8HCjrUo.jpg

 

 

 

  об'ємна (матеріальна) анімація — об'єкти є окремими елементами матеріального світу (лялька,  витинанка,  тощо).

plastilinanimation.jpg

 

  пластилінова анімація

 

1.jpg

 

  лялькова анімація;

TfK13DQst9Q.jpg

 

  сипка анімація;

maxresdefault.jpg

 

  комп'ютерна анімація — вид анімації в якому об'єкти створюються з допомогою комп'ютерних засобів.

present_smurf1.png

  • Як ви вважаєте, наш мультик «Злидні « до якого виду анімацій належать? (пластилінова анімація)
  • Даний мультик є пластиліновою анімацією. Що це таке. Давайте прочитаємо визначення

 

 

 

 

 

 

  • А ви раніше бачили мультфільми в цьому стилі? Які?
  • Дуже цікаво, що для цього мультфільму «Злидні»  пішло майже 200 кг пластиліну; 
  • 13-хвилинний мультик ”Злидні” знімали 9 місяців на цифровий фотоапарат; 
    - для ”Злиднів” замовили іспанський пластилін ”Джові” — з органічних речовин, а не з нафтопродуктів. 
     
    1.        Робота над зовнішнім виглядом (наповненням)  мультфільму.
  • Де відбуваються події? ( На гуцульщині, в Карпатах)
  • А хто з вас був у горах? Вам сподобалося?
  • Чи передано в мультфільмі природу Карпат?
  • І справді ми бачимо наскільки змальовані краєвиди гір. Передано звичаї і традиції гуцулів.
  • На дошці  перелік символів України, які з них ви помітили в мультику?

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: вишиванка, українська мова, ікони Матері Божої, вареники, сопілка

  • Як в мультфільмі діти ставляться до батьків? ( поважають і допомагають)
  • Які страви готувала Марічка? (вареники з грибами та рибою)
  • На якому інструменті грає Петро?
  • Чи була сім’я дружньою? Працьовитою? Християнською?
  • Які тваринки зустрічаються в мультику?(домашні свійські: свині, кури, корова, кінь,  собака, кіт ,  а також гадюки)
    1.        Психологічний аналіз  мультфільму «Злидні»?
  • Що допомогло Петру позбавитися злиднів? (Те що він їх закоркував в бутилу і викинув в болото)
  • А ще йому допомогло те, що він був наполегливий, і прагнув встановити справедливість.  Його кмітливість і ерудиція відіграли значну роль. А ще ми простежуємо в мультику і те , що дружина Марічка йому допомогла.
  • Як ви вважаєте, чому сусіди в кінці мультфільму вирішили віднайти злидні і відіслати знову до Петра?
  • Як ви відноситеся до вчинку сусідів?
  • Чи справедливо Злидні вирішили залишитися жити в сусідів?
  • Як ви охарактеризуєте сусідів? ( Злі, жорстокі)
  • Чи показано в мультику те , що вони є заздрісними?
  • Як ви вважаєте, чи дізнаються Марічка і Петро про вчинок сусідів?
  • Як ви думаєте, що вони відчуватимуть?
  • Що відчували б ви в такому випадку?
  • Чи осуджуєте сусідів?
  • Що ви б хотіли їм порадити?
  • Давайте створимо порівняння героїв

                    ЯКІ ВОНИ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

Петро і Марічка – добрі, працьовиті, побожні, щирі гуцули…

Злидні – наглі, жорстокі, черстві…

Сусіди – заздрісні, злі, вперті…

  • Чи є щось спільне в них ? (Ні)
  • Кого ми можемо об’єднати за спільними рисами? ( сусідів і злиднів)

 

 

 

  1. Практична  художньо-творча діяльність .

 

  1.        Детальне відтворення сюжетів мультфільму.
  • Ваше завдання зараз: відтворити сюжет , побачений на ілюстрації

8.jpg7.jpg

 

5.jpg14.jpg

  1.        Встановлення послідовності сюжету. (робота в групах)
  • У вас на партах є карточки з сюжетами мультфільму. По пам’яті відтворіть в голові послідовність даних сцен і розмістіть їх по порядку. Працюємо в групах.

 

3.jpg10.jpg5.jpg

 

12.jpg2.jpg13.jpg

 

11.jpg14.jpg

 

 

 

  1. Художньо-творча самореалізація.
    1.        Ліплення героїв з пластиліну.
  • На партах у вас є пластилін. Як ви вважаєте, чому саме пластилін я просила вас взяти для цього уроку?
  • Так. Тому що в нас пластилінова анімація, тому користуватися будемо саме ним.
  • Зараз ви можете пофантазувати і виліпити з пластиліну героя , який вам найбільше сподобався, можете зліпити тваринку.
  • Наприклад:

3.jpg11.jpg

 

  1.        Підсумкова бесіда.
  • Отже, яка тема нашого уроку?  Який мультфільм ми дивилися?
  • Що нового ви для себе зрозуміли?
  • Чи сподобався вам мультфільм?
  • Я сподіваюся після сьогоднішнього уроку ви  зрозумієте наскільки поганою рисою є людська заздрість! Ніколи не будете заздрити однокласникам , одне одному, а навпаки радіти за іншого, тоді у вас все буде добре!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 липня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку