Психологічний аналіз уроку інформатики.

Про матеріал
Психологічний аналіз уроку інформатики "Вкладені алгоритмічні структури розгалуження". Посилання на відео-урок: https://www.youtube.com/watch?v=DbpKD1CVGYU&t=148s
Перегляд файлу

ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ

Дата:  03.04.2020     День тижня:  п’ятниця     Номер уроку:  17.  Клас:   6.

Ім’я вчителя, предмет: Олександра Тарасенко; інформатика.

Тема уроку: вкладені алгоритмічні структури розгалуження.

Мета уроку: ознайомитися з поняттям вкладених алгоритмічних структур розгалуження.

Мета спостереження: ознайомитися з особливостями та виконати психологічний аналіз діяльності вчителя під час проведення уроку.

Посилання на відео-урок: https://www.youtube.com/watch?v=DbpKD1CVGYU&t=148s

1. Загальна психологічна спрямованість уроку:

мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за обов’язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності);

На мою думку, в уявних учнів у мотивації спостерігаються нестійкі переживання новизни, допитливості; розуміння і первинне осмислення цілей, визначених учителем.

інтерес учителя й учня до уроку (до змісту, методів і форм).

Мотивація навчальної діяльності шляхом бесіди: у вступному слові вчитель окреслює коло питань, що розглядатимуться на уроці. При цьому наводяться приклади, демонструється зв'язок матеріалу що вивчається, з раніше вивченим.

2. Реалізація ідей розвиваючого навчання:

як здійснювалась робота щодо формування активності, само­стійності й творчості;

Самостійність: вчитель пропонує самостійно скласти той самий алгоритм, що був продемонстрований на уроці в середовищі Scratch (або прописати вручну) та перевірити його роботу (хоча самостійного тут може бути мало, якщо учень просто продублює код за зразком);

Використання запитань та вправ, які вимагають активної розумової діяльності учнів: мною не було помічено запитань та вправ протягом уроку.

які засоби використовував учитель для постійного переходу від навчання до самонавчання.

Не використовувала.

3. Організація пізнавальної діяльності на уроці:

чи були установки на сприймання, запам’ятовування і розду­ми (що сприйняти, що завчити, що обговорити);

Установки на усвідомлене сприймання і запам'ятовування проявлялися у відтворенні засвоєного на минулому уроці:

  • з поняттям розгалуження зіштовхувалися в 5 класі (далі проговорює визначення) + приклад + аналіз прикладу (розбір кожного етапу алгоритму);
  • «Згадаємо, які форми має умовний операнд» (слайд схема) → пояснення кожної схеми.

як учитель домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усві­домленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, об­разність тощо);

  • Озвучила тому уроку на початку, пояснила, як тема уроку стосується раніше вивчених.
  • Організувала і спрямовувала навчально-пізнавальну діяльність учнів до досягнення основної мети (актуалізація раніше засвоєних знань та вмінь). Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
  • Наочність – зображення та схеми протягом усієї презентації.

як організував увагу (як спрямовував, як переключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості);

Середній ступінь зосередження уявних учнів (особисто я мало не заснула під час перегляду уроку – а це лише 11 хвилин).

як розвивав пам’ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам’ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам’ятовування, скільки і як повторю­вав, як перевіряв);

Організація запам’ятовування:

  • встановлювала зв'язок нового з раніше вивченим (у п’ятому класі);
  • повторювала основну інформацію впродовж уроку (організація закріплення);
  • пояснила приклад реалізації алгоритму з розгалуженням на візуальній мові програмування Scratch, аби учні могли відтворити і застосувати знання, що отримали та засвоїли на уроці.

 

як розвивав мислення учнів, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генера­лізацію:

Розвиток мислення шляхом порівняння / зіставлення:

Порівняння та зіставлення повного та неповного розгалуження.

Розвиток мислення через аналіз: озвучила визначення розгалуження, навела приклад «якщо на вулиці йде дощ, то я залишусь вдома, інакше я піду гуляти. Цей приклад нам демонструє, що умовою тут є перша частина речення. Якщо умова виконується, ви лишаєтесь вдома, інакше ви йдете гуляти».

Класифікація / систематизація / генералізація видів розгалуження (повне / неповне).

як працював із поняттями, аргументами:

Спочатку вчитель пояснила поняття розгалуження, навела приклади.

як розвивав творчу уяву:

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Сценарії
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку