ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ
Дата: 03.04.2020 День тижня: п’ятниця Номер уроку: 17. Клас: 6.
Ім’я вчителя, предмет: Олександра Тарасенко; інформатика.
Тема уроку: вкладені алгоритмічні структури розгалуження.
Мета уроку: ознайомитися з поняттям вкладених алгоритмічних структур розгалуження.
Мета спостереження: ознайомитися з особливостями та виконати психологічний аналіз діяльності вчителя під час проведення уроку.
Посилання на відео-урок: https://www.youtube.com/watch?v=DbpKD1CVGYU&t=148s
1. Загальна психологічна спрямованість уроку:
✔ мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за обов’язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності);
На мою думку, в уявних учнів у мотивації спостерігаються нестійкі переживання новизни, допитливості; розуміння і первинне осмислення цілей, визначених учителем.
✔ інтерес учителя й учня до уроку (до змісту, методів і форм).
Мотивація навчальної діяльності шляхом бесіди: у вступному слові вчитель окреслює коло питань, що розглядатимуться на уроці. При цьому наводяться приклади, демонструється зв'язок матеріалу що вивчається, з раніше вивченим.
2. Реалізація ідей розвиваючого навчання:
✔ як здійснювалась робота щодо формування активності, самостійності й творчості;
Самостійність: вчитель пропонує самостійно скласти той самий алгоритм, що був продемонстрований на уроці в середовищі Scratch (або прописати вручну) та перевірити його роботу (хоча самостійного тут може бути мало, якщо учень просто продублює код за зразком);
Використання запитань та вправ, які вимагають активної розумової діяльності учнів: мною не було помічено запитань та вправ протягом уроку.
❌ які засоби використовував учитель для постійного переходу від навчання до самонавчання.
Не використовувала.
3. Організація пізнавальної діяльності на уроці:
✔ чи були установки на сприймання, запам’ятовування і роздуми (що сприйняти, що завчити, що обговорити);
Установки на усвідомлене сприймання і запам'ятовування проявлялися у відтворенні засвоєного на минулому уроці:
-
з поняттям розгалуження зіштовхувалися в 5 класі (далі проговорює визначення) + приклад + аналіз прикладу (розбір кожного етапу алгоритму);
-
«Згадаємо, які форми має умовний операнд» (слайд схема) → пояснення кожної схеми.
✔ як учитель домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усвідомленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, образність тощо);
-
Озвучила тому уроку на початку, пояснила, як тема уроку стосується раніше вивчених.
-
Організувала і спрямовувала навчально-пізнавальну діяльність учнів до досягнення основної мети (актуалізація раніше засвоєних знань та вмінь). Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
-
Наочність – зображення та схеми протягом усієї презентації.
✔ як організував увагу (як спрямовував, як переключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості);
Середній ступінь зосередження уявних учнів (особисто я мало не заснула під час перегляду уроку – а це лише 11 хвилин).
✔ як розвивав пам’ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам’ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам’ятовування, скільки і як повторював, як перевіряв);
Організація запам’ятовування:
-
встановлювала зв'язок нового з раніше вивченим (у п’ятому класі);
-
повторювала основну інформацію впродовж уроку (організація закріплення);
-
пояснила приклад реалізації алгоритму з розгалуженням на візуальній мові програмування Scratch, аби учні могли відтворити і застосувати знання, що отримали та засвоїли на уроці.
✔ як розвивав мислення учнів, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генералізацію:
Розвиток мислення шляхом порівняння / зіставлення:
Порівняння та зіставлення повного та неповного розгалуження.
Розвиток мислення через аналіз: озвучила визначення розгалуження, навела приклад «якщо на вулиці йде дощ, то я залишусь вдома, інакше я піду гуляти. Цей приклад нам демонструє, що умовою тут є перша частина речення. Якщо умова виконується, ви лишаєтесь вдома, інакше ви йдете гуляти».
Класифікація / систематизація / генералізація видів розгалуження (повне / неповне).
✔ як працював із поняттями, аргументами:
Спочатку вчитель пояснила поняття розгалуження, навела приклади.
❌ як розвивав творчу уяву: