Пташиний двір. Заняття з грамоти та мовленнєвого розвитку

Про матеріал
Мета: збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля. розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосний звук [к], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — синій колір; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерами Кк як письмовим позначенням звука [к]; учити утворювати іменники-назви малят свійських птахів: куриця-курча, гуска-гусеня, качка-каченя та ін. Закріпити вживання прийменників: -в, -за, -під. Розвивати мислення, увагу. Розвивати мовний апарат, правильну вимову, вміння звуконаслідувати. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику; виховувати бережливе ставлення до свійських птахів. Матеріал: аудіозаписи голоси свійських птахів, автобуса; пір’їнки, коректурна таблиця, фішки, рахункові палички
Перегляд файлу

Тема: « Пташиний двір»

Мета: збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля. розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосний звук [к], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — синій колір; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерами Кк як письмовим позначенням звука [к]; учити утворювати іменники-назви малят свійських птахів: куриця-курча, гуска-гусеня, качка-каченя та ін. Закріпити вживання прийменників: -в, -за, -під. Розвивати мислення, увагу. Розвивати мовний апарат, правильну вимову, вміння звуконаслідувати. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику; виховувати бережливе ставлення до свійських птахів.

Матеріал: аудіозаписи голоси свійських птахів, автобуса; пір’їнки, коректурна таблиця, фішки, рахункові палички

Хід заняття

I. КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Організаційний момент.

Хвилина мовчання.

Привітання: Доброго ранку, рідний наш дім,

                      Доброго ранку, діткам усім

                       Доброго ранку, сонечку ясному

                      Доброго ранку, садочку прекрасному!

                      Вліво-вправо поверніться,

                      Один одному всміхніться!

Психогімнастика:

Станьте, діти, всі рівненько

Посміхніться веселенько.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: « Добрий день!»

А тепер погляньте на мене, посміхніться.

Наберіть в долоні сміху – і розсиплем всім на втіху

І потремо оченята, щоб могли спостерігати,

Нашорошим швидко вуха, щоб могли усе – все слухати

Будем гарно працювати й щось цікаве пізнавати.

II. ЕТАП ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. НАДБАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Вступна бесіда.

Сьогодні вам пропоную вирушити в віртуальну подорож, а куди саме, ви зараз спробуйте відгадати.

(звучить аудіо з голосами св. птахів: півник, курка, качка, індик, гуска).

- Чиї голоси ви почули?

- Де можна побачити св.птахів?

- Поїдемо на пташиний двір? Тоді займіть свої місця, сідайте зручніше і уявіть, що ми їдемо на автобусі. (звучить аудіо звук автобуса)

- Поки їдемо в автобусі, давайте вивчимо чистомовку:

Ходить квочка коло кілочка

Водить діточок коло квіток.

- Діти, яких птахів ви побачили на подвір’ї?

- Як можна назвати цих птахів одним словом?

- Чому їх називають « свійськими» чи «домашніми»?

- Які ж ознаки мають птахи?

- В цій скрині лежить спільна ознака для всіх птахів? Що це може бути? (пір’їна)

- Що ще спільного у всіх птахів: дзьоб, хвіст, 2 крила, 2 лапи, тіло вкрите пір’ям.

Дихальна гімнастика (роздати пір’їнки діткам)

На пташиному дворі нас зустрічає фермер.

- Хто таки фермер?

- Фермер вітає вас і хоче до вас звернутися.

(аудіозапис фермера – діти, що спільного у курки, качки, гуски та індика?)

- Так, молодці. Це звук [к].

- Чудово! Звук [к] на письмі позначається буквою Кк. Звук [к] голосний чи приголосний? Чи можна його проспівати?

- А які звук можна проспівати? (а, о, у, е, и, і)

- Звук [к] – приголосний.

- На що схожа буква К?

- Буква К, буква К

Ой, яка вона швидка

Наче хлопчик, знявши руку, витинає гопака.

- Підійдіть до своїх столів та викладіть із рахункових паличок букву К.

(на картоні половинка А4)

- Повертаємося на килимок.

Гра « Впіймай звук»

- Я називаю слова, якщо в ньому є звук [к], то ви плескаєте.

Качка, пір’я, дзьоб, качур, гуска, крило, індик, листопад, півень, осінь, перепілка, страус, курка, канарейка, вівторок, хвіст, каченя, курча.

Руханка « Я і ти»

- Фермер вже нас зачекався і підготував для вас ще одне цікаве завдання.

(аудіозапис фермера – діти, наступне завдання для вас таке, виконайте звуковий аналіз слова КАЧКА)

- Підійдіть до своїх столів і викладіть за допомогою фішок слово КАЧКА

- Скільки голосних, а скільки приголосних?

III.   ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

(аудіозапис фермера – останнє завдання для моїх гостей – попрацюйте з «чарівними клітинками»)

  • Про кого я:

По подвір’ю ходить птах

і співає по складах (півень)

Як він розмовляє?

  • Величезний на зріст

пишним віялом хвіст

до колін борода

по усьому двору

розгоняв дітвору

порозгоняв і зник

був це, діти ….(індик)

  • Ходить птаха по подвір’ю

гребінець, борідка, пір’я

А як сяде у гніздечко

нам знесе вона яєчко (курка)

  • Хто є зайвим у першому рядку? Чому? (канарейка)
  • Що знаходиться під канарейкою?
  • Хто знаходиться над гускою?
  • Хто знаходиться справа від індика?
  • Хто знаходиться зліва від голуба?
  • Чи є в слові півень звук  [к]?
  • Назвіть слова в яких є звук [к]?

- Добре, молодці!

(аудіозапис фермера – діти, ви чудово впорались із моїми завданнями. Я хочу вам подарувати кошик яєць. )

- Дякуємо!

На цьому наша віртуальна подорож підходить завершення. Нам час повертатися до садочка. Займаємо свої місця в автобусі і вирушаємо. Під час поїздки повторимо з вами чистомовку

Ходить квочка коло кілочка

Водить діточок коло квіток.

IV. ОЦІННО-КОНТРОЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

-  Чи сподобалась вам подорож? Що саме вам запам’яталося?

- Який звук ми з вами вивчили? Яки він?  

docx
Додано
23 листопада
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку