Тема: « Пташиний двір»
Мета: збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля. розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосний звук [к], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — синій колір; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерами Кк як письмовим позначенням звука [к]; учити утворювати іменники-назви малят свійських птахів: куриця-курча, гуска-гусеня, качка-каченя та ін. Закріпити вживання прийменників: -в, -за, -під. Розвивати мислення, увагу. Розвивати мовний апарат, правильну вимову, вміння звуконаслідувати. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику; виховувати бережливе ставлення до свійських птахів.
Матеріал: аудіозаписи голоси свійських птахів, автобуса; пір’їнки, коректурна таблиця, фішки, рахункові палички
Хід заняття
I. КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Організаційний момент.
Хвилина мовчання.
Привітання: Доброго ранку, рідний наш дім,
Доброго ранку, діткам усім
Доброго ранку, сонечку ясному
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться!
Психогімнастика:
Станьте, діти, всі рівненько
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: « Добрий день!»
А тепер погляньте на мене, посміхніться.
Наберіть в долоні сміху – і розсиплем всім на втіху
І потремо оченята, щоб могли спостерігати,
Нашорошим швидко вуха, щоб могли усе – все слухати
Будем гарно працювати й щось цікаве пізнавати.
II. ЕТАП ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. НАДБАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Вступна бесіда.
Сьогодні вам пропоную вирушити в віртуальну подорож, а куди саме, ви зараз спробуйте відгадати.
(звучить аудіо з голосами св. птахів: півник, курка, качка, індик, гуска).
- Чиї голоси ви почули?
- Де можна побачити св.птахів?
- Поїдемо на пташиний двір? Тоді займіть свої місця, сідайте зручніше і уявіть, що ми їдемо на автобусі. (звучить аудіо звук автобуса)
- Поки їдемо в автобусі, давайте вивчимо чистомовку:
Ходить квочка коло кілочка
Водить діточок коло квіток.
- Діти, яких птахів ви побачили на подвір’ї?
- Як можна назвати цих птахів одним словом?
- Чому їх називають « свійськими» чи «домашніми»?
- Які ж ознаки мають птахи?
- В цій скрині лежить спільна ознака для всіх птахів? Що це може бути? (пір’їна)
- Що ще спільного у всіх птахів: дзьоб, хвіст, 2 крила, 2 лапи, тіло вкрите пір’ям.
Дихальна гімнастика (роздати пір’їнки діткам)
На пташиному дворі нас зустрічає фермер.
- Хто таки фермер?
- Фермер вітає вас і хоче до вас звернутися.
(аудіозапис фермера – діти, що спільного у курки, качки, гуски та індика?)
- Так, молодці. Це звук [к].
- Чудово! Звук [к] на письмі позначається буквою Кк. Звук [к] голосний чи приголосний? Чи можна його проспівати?
- А які звук можна проспівати? (а, о, у, е, и, і)
- Звук [к] – приголосний.
- На що схожа буква К?
- Буква К, буква К
Ой, яка вона швидка
Наче хлопчик, знявши руку, витинає гопака.
- Підійдіть до своїх столів та викладіть із рахункових паличок букву К.
(на картоні половинка А4)
- Повертаємося на килимок.
Гра « Впіймай звук»
- Я називаю слова, якщо в ньому є звук [к], то ви плескаєте.
Качка, пір’я, дзьоб, качур, гуска, крило, індик, листопад, півень, осінь, перепілка, страус, курка, канарейка, вівторок, хвіст, каченя, курча.
Руханка « Я і ти»
- Фермер вже нас зачекався і підготував для вас ще одне цікаве завдання.
(аудіозапис фермера – діти, наступне завдання для вас таке, виконайте звуковий аналіз слова КАЧКА)
- Підійдіть до своїх столів і викладіть за допомогою фішок слово КАЧКА
- Скільки голосних, а скільки приголосних?
III. ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
(аудіозапис фермера – останнє завдання для моїх гостей – попрацюйте з «чарівними клітинками»)
По подвір’ю ходить птах
і співає по складах (півень)
Як він розмовляє?
пишним віялом хвіст
до колін борода
по усьому двору
розгоняв дітвору
порозгоняв і зник
був це, діти ….(індик)
гребінець, борідка, пір’я
А як сяде у гніздечко
нам знесе вона яєчко (курка)
- Добре, молодці!
(аудіозапис фермера – діти, ви чудово впорались із моїми завданнями. Я хочу вам подарувати кошик яєць. )
- Дякуємо!
На цьому наша віртуальна подорож підходить завершення. Нам час повертатися до садочка. Займаємо свої місця в автобусі і вирушаємо. Під час поїздки повторимо з вами чистомовку
Ходить квочка коло кілочка
Водить діточок коло квіток.
IV. ОЦІННО-КОНТРОЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
- Чи сподобалась вам подорож? Що саме вам запам’яталося?
- Який звук ми з вами вивчили? Яки він?