ВСТУП
Навчання іноземної мови – не обов’язковий, але бажаний компонент дошкільної освіти. Дошкільне навчання іноземних мов сьогодні набуло значного поширення, адже цього вимагає суспільний розвиток.
В умовах глобалізацій них змін на часі модернізація змісту дошкільної освіти, гуманізація її цілей та принципів, переорієнтація на розвиток особистості як основного ресурсу, що визначає поступальний рух суспільства.
Одним із завдань раннього навчання англійської мови є формування у дошкільнят елементарної комунікативної компетенції, мовленнєвої активності на основі засвоєння лінгвістичного матеріалу та сприяння загальному розумовому розвитку.
Іноземна мова належить до варіативного компоненту дошкільної освіти. Навчання іноземної мови в дошкільному закладі має на меті формування найпростіших навичок усного мовлення на основі засвоєного лінгвістичного матеріалу, а також сприяння загальному розумовому розвиткові дошкільників.
Пояснювальна записка
Актуальність, педагогічна доцільність.
Мета навчання англійської мови – сприяння повноцінному та своєчасному розвитку дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної, моральної та соціальної сфер у процесі оволодіння основами іншомовного спілкування.
Раннє навчання англійської мови - це передусім система певним чином організованої педагогом цільової ігрової діяльності, що сприяє розвитку та вихованню дитини, реалізації нею у процесі ігрової діяльності нагромадженого досвіду і сформованих якостей для засвоєння мінімізованого обсягу англомовних знань і вмінь.
У змісті розробленої програми реалізовано принцип наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти. Програмні результати навчання узгоджені зі змістом програми з Іноземної мови для початкової школи.
Головні завдання навчання англійської мови дітей дошкільного віку: викликати у дітей стійкий інтерес до вивчення англійської мови та підтримувати цей інтерес упродовж всього періоду навчання: цілеспрямовано навчати спілкуванню англійською мовою в межах комунікативного мінімуму, що пов'язаний зі світом дитинства; залучати мовленнєвий досвід дітей спілкування рідною мовою для перенесення на спілкування англійською та навпаки; активізувати в процесі навчання позитивні риси характеру, формувати культуру спілкування, моральні якості; ознайомлювати з елементами соціокультури англомовних країн.
Запам’ятавши іншомовні слова за «словником» дитина за підказкою педагога орієнтуючись на здобутий досвід складає словосполучення та речення англійською мовою, які після заучування може промовляти, сприймати на слух та розуміти їх зміст. Для закріплення вивченої лексики використовуються ігри, пісні, короткі вірші та вірші – договірки. Таким чином кожна тема побудована так, щоб сформувати мінімальний лексичний мінімум а також виконати завдання програми з аудіювання, діалогічного та монологічного мовлення.
Мета програми: розвиток елементарних мовленнєвих умінь дошкільників здійснювати спілкування іноземною мовою та розширення їхнього світогляду через залучення до вивчення мови та дослідження культури інших народів.
За основу написання перспективного планування взято варіативну складову базового компоненту дошкільної освіти України програму "TIP-TOP ENGLISH ”
Програмові результати навчання у частині розвитку іншомовної та іншомовленнєвої компетенцій дітей дошкільного віку в програмі "TIP-TOP ENGLISH ” визначено за рекомендаціями GSE (Global Scale of English).
Шостий рік життя
Освітні завдання систематизовані та розроблені з урахуванням вікових особливостей дітей шостого року життя:
ВЕРЕСЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
Ітиждень |
Знайомство з артикуляційним апаратом. Це я. It 's. me. |
Розвиток рухливості органів мовного апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків. Вчити особливостям привітання, знайомства, звертання та прощання англійською мовою
|
Артикуляційний апарат, артикуляційна гімнастика. Знайомство з «Фонетична казка про Mr.Tongue»
Good morning, afternoon, evening, night. Nice to meet you. I, you. |
ІІ тиждень |
Моя Україна. Англія. Ukraine. England
|
Виховання інтересу, поваги, толерантності та ціннісного ставлення докультури своєї країни та країни, мову, якої вивчаємо (англійська). Формування елементарної іншомовної компетенції. |
Ukraine, Ukraine/Ukrainian England, Great Britain, London, English, English boy, English girl. |
ІІІ тиждень |
Мій дитячий садок. My Kindergarten. |
Формувати у дітей словник з теми. Формувати знання про назву дитячого закладу, його працівників. Виховувати повагу до працівників дитячого садка. |
Kindergarten, Kindergarten director, Methodist, Educator, Assistant teacher, English teacher, Psychologist, Nurse, Cook, Laundress, Caretaker, Cleaner, Janitor |
ІV тиждень |
Мій будинок. My House. |
Формувати у дітей словник по темі. Вчити називати кімнати, Розуміти значення великий-маленький. Розвивати граматичні та рецептивні вміння та навички. Закріпити навички лічби в межах 5. |
House, bedroom, kitchen, bathroom, living. Big - Small |
ЖОВТЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Час обідати. It’s Time for Lunch |
Вчити сприймати на слух і розуміти основні лексичні одиниці та виучувані граматичні конструкції на рівні простого речення. Вчити розуміти окремі слова та фрази у віршах, які читає вчитель. Закріпити навички лічби в межах 7. |
Lunch, milk, coffee, tea, juice, soup, sausage, porridge, cutlet, chicken, meat, fish, bread, butter, sandwich, cheese,chocolate, cake, honey, candy, ice-cream, yoghurt, sugar, salt, egg, salad, jam. |
ІІ тиждень |
Овочі. Vegetables. |
Формувати у дітей англомовний словник по темі. Вчити називати овочі, розвивати пам’ять, увагу. Вчити сприймати на слух і розуміти основні лексичні одиниці та виучувані граматичні конструкції на рівні простого речення. |
Vegetables, onion, garlic, potato, tomato, cucumber, cabbage, carrot, beet, pepper, radish, corn |
IІІ тиждень |
Фрукти. Fruits. |
Формувати у дітей англомовний словник по темі. Вчити називати фрукти, Вчити сприймати на слух і розуміти основні лексичні одиниці та виучувані граматичні конструкції на рівні простого речення. |
Fruits, melon, water-melon, cherry, strawberry, raspberry, peach, apricot, apple, pear, grape, kiwi, banana, orange, lemon.
|
ІV тиждень |
Мій сад. Му Garden. |
Вчити називати слова по темі. Закріпити назви кольорів англійською мовою. Розуміти об’єкти природи та вказувати на відповідні об’єкти. Закріпити назви кольорів. |
Garden, tree, grass, flower, nest, bug, leaf.
Red, yellow, green, orange, brown. |
ЛИСТОПАД
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Кольори. Colors. |
Формувати у дітей словник по темі. Вчити відтворювати лексичні одиниці за вчителем, розуміти значення англійських слів. Вчити вживати структуру: «Is it…»Закріпити навички лічби в межах 10. |
Colors, white, yellow, orange, red, green, blue, pink, brown, purple, black. |
ІІ тиждень |
Числа. Котра година? Numbers. What time is it? |
Вчити відтворювати за вчителем вивчені слова, вправляти рахувати у прямій і зворотній лічбі в межах 10 англійською мовою. Закріплювати вміння співати пісні і повторювати вірші за вчителем. Вчити відповідати на запитання «Howmany..?» Whattimeisit? — Itis [9] am. — Whendoyou [getup]? — At 7 o’clock |
Numbers, оne, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, time.What time is it? |
IІІ тиждень |
Великі і маленькі літери. |
Сприяти формуванню фонематичного слуху, розвивати артикуляційний апарат. Вчити читати окремі літери англійського алфавіту. Вчити, що є 26 латинських літер, з яких 5 голосних, 20 приголосних і 1 буква “Y”, яка може бути й голосною, і приголосною. |
Big and small letters. A, E, I, O, U, Y. B, C, D, F, G, H, J, K, L, M, N, P, Q, R, S, T, V, W, X, Z |
ІV тиждень |
Одяг. Clothes. |
Ознайомити з словами, вчити відтворювати їх за вчителем. Формувати у дітей словник по темі. Познайомити з новими фразами: «Рut on your scarf», «Put off your hat» .
|
Clothes, hat, scarf, jacket, T – shirt, skirt, dress, trousers, sweatshirt, boots, shoes, socks, coat.
|
ГРУДЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Погода. Weather. |
Ознайомити з назвами погодних явищ. Вчити їх називати і показувати. Вчити відповідати на запитання і вести діалог: - What's the weather like today?
Закріплювати вміння відтворювати іншомовні фрази, вправляти у співанні пісень про погоду. |
Weather, warm, cold, hot, rainy, snowy, cloudy, windy, tornado. |
ІІ тиждень |
Пори року. Seasons of the year. |
Ознайомлювати з новими словами, вчити їх відтворювати за вчителем, відтворювати граматичну структуру:«What season is it?», «It is a…». Вправляти у вивченні пісень та віршів на тему.
|
Seasons of the year, seasons, year,spring, summer, autumn, winter. «What season is it?»
|
IІІ тиждень |
Зимові розваги. Winter activities. |
Активізувати використання лексичного матеріалу за темою, яку вивчаємо. Вчити відтворювати слова за вчителем, вправляти їх у використанні. Вчити відповідати на питання «What are you doing?» |
Winter activities, sledgе, skii, snowboarding, building a snowman, playing with snowballs. |
ІV тиждень |
Різдво. Новий рік. Christmas. NewYear. |
Закріплювати уявлення дітей про свята і традиції святкування Нового року та Різдва в Англії. Вчити використовувати їх у мовленні. Викликати бажання вивчати пісні і вірші іноземною мовою до теми, яку вивчаємо. |
New Year, Christmas, greetings, wishes, Santa Claus, gifts, Christmas tree. |
СІЧЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Посуд. Tableware. (Dishes.) |
Вправляти у вивченні нового лексичного матеріалу. Вміти називати посуд англійською мовою. Вправляти у лічбі предметів, називати їх кольори і розмір. Долучати до ігрових ситуацій. Виховувати культуру сервірування. |
Tableware (dishes), pot, spoon, fork, knife, plate, cup, glass, napkin, kettle, bottle, saucepan, frying-pan, saucer, teapot, tray. |
ІІ тиждень |
Домашні тварини. Pets. |
Вчити називати англійською мовою тварин, правильно використовувати граматичні структури, відповідати на питання вчителя, та виконувати його вказівки. Вчити використовувати граматичні структури: «What is it?»,«It is a…». |
Pets, cow, horse, goat, sheep, fish, cat, dog, chicken, rooster, duck, goose, pig, rabbit, hamster, turkey. |
IІІ тиждень |
Дикі звірі. Wild animals. |
Вчити називати англійською мовою диких тварин, правильно використовувати граматичні структури, відповідати на питання вчителя, та виконувати його вказівки. Вчити використовувати граматичні структури:«What is it?», «It is a…». |
Wild animals, giraffe, tiger, lion, deer, elephant, zebra, monkey, crocodile, kangaroo, polarbear, snake, turtle. |
ІV тиждень |
Лісові звірі. Forest animals. |
Вчити називати англійською мовоюлісових тварин, правильно використовувати граматичні структури, відповідати на питання вчителя, та виконувати його вказівки. Вчити використовувати граматичні структури: «What is it?»,«It is a…». |
Forest animals, wildboar, squirrel, bear, hare, wolf, fox, hedgehog. |
ЛЮТИЙ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Птахи. Birds. |
Вчити називати англійською мовою птахів, правильно використовувати граматичні структури, відповідати на питання вчителя, та виконувати його вказівки. Вчити використовувати граматичні структури:«What is it?», «It is a…». |
Birds, parrot, flamingo, ostrich, swallow, stork, crane, owl. |
ІІ тиждень |
Іграшки. Toys. |
Вчити відтворювати за вчителем іншомовні слова. Закріплювати граматичну структуру: «What’s this?». Ознайомлювати дітей з граматичними структурами: «Take a ball! Showme a dog! Look, it is my toy !», роз’ясненнювати переклад цих структур. Ознайомлення дітей з граматичними структурами: «What do you play with?» «I play with a… (ball)».
|
Toys, car, doll, ball, construction set, buildingset, kite, robot, puzzle, teddybear, yo-yo, toy box. |
IІІ тиждень |
Команди. Commands. |
Сприймати на слух і виконувати вказівки вчителя. Вчити граматичним структурам: «Do you run?» «Yes, I do», «Doyougo?»«No,I do not.». Формувати навички паралінгвістичних засобів спілкування (жести) під час виконання вказівок. |
Commands, stand up, sit down, go, run, swim, fly, march, jump, sleep, close your eyes,open your eyes. Listen carefully! |
ІV тиждень |
Моя родина. My family. |
Вчити сприймати на слух і розуміти членів родини англійською мовою. Вчити складати невеликі діалоги, вживати займенники. |
Family, mom, dad, brother, sister, child, grandparent, grandmother, uncle, aunt, cousin. Pronouns: he, she, my, her, his. |
БЕРЕЗЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Моє тіло. My body |
Закріпити уявлення дітей про будову тіла, вчити називати частини тіла. Закріпити уявлення про функції органів зору, смаку, нюху. Вчити називати частини тіла у множині. Розуміти граматичну структуру:«Touch your..» |
Head, body, arm, leg, finger, ear, nose, mouth, teeth, shoulders, knee, foot, face. |
ІІ тиждень |
Наше здоров’я. Предмети гігієни. Our health. Hygiene products. |
Вчити дітей дбати про своє здоров’я, вміти називати лексичний матеріал з теми. Вміти розрізняти корисну і шкідливу їжу. Вчити вживати граматичну структуру: - «What do you need?» - «I need a…(soap)».
|
Healthy, hygiene products, sick, doctor, pills, temperature, sorethroat, toothache. Healthy and unhealthy foods. Shampoo, toothbrush, toothpaste, brush, soap, wash the face, brush the teeth, comb the hair, walk in the yard. |
IІІ тиждень |
Моя рідна матуся. Слова ввічливості. My dear mum. Words of courtesy. |
Формувати уявлення про повагу і любов до матері. Вчити використовувати елементарні правила поведінки і ввічливі слова. Вчити вживати граматичну структуру: -«May I come in?» -«Yes, you may/No, you may not». |
Love, kiss, present, flowers, happy, dear, mum. Thank you, please, I’m sorry. May I come in? Yes, you may/No, you may not. |
ІV тиждень |
Мої почуття та емоції. My feelings. |
Вчити сприймати на слух і розуміти почуття. Формувати навички паралінгвістичних засобів спілкування (міміка, жести).Знайомити з з граматичними структурами: «Are you sad?», «Is she happy?» та відповідати на них.
|
In love, happy, sad, angry, hungry, thirsty, tired, feelings. |
КВІТЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Професії. Professions. |
Вчити дітей розпізнавати та називати професії англійською мовою. Вживати їх у своєму мовлені. Вчити вживати граматичні структури: «Who is this?», «This is the driver…». Закріплювати вміння рахунок в межах 10. |
Professions, doctor, firefighter, builder, policeman, pilot, singer, dancer, painter, actor. |
ІІ тиждень |
Природа космосу. Наша Планета. The nature of space. Our Planet. |
Вчити сприймати на слух та розуміти основні лексичні одиниці з теми. Сприймати на слух та розуміти основні лесксичні одиниці. Розуміти окремі слова та фрази у коротких простих віршах, піснях. |
Space, planet, planet Earth, 9 planets, solar system, star, sun, nature of space. Day, night, evening. |
IІІ тиждень |
Транспорт. Transport. |
Вчити називати слова по темі. Закріпити назви кольорів англійською мовою. Розуміти об’єкти природи та вказувати на відповідні об’єкти. |
Transport, car, ship, plane, train, tractor. Bicycle, motor-cycle, bus, trolley-bus, tram, helicopter, rocket, trafficlight. |
ІV тиждень |
Великдень. Easter. |
Вчити сприймати на слух та розуміти основні лексичні одиниці з теми. Сприймати на слух та розуміти основні лесксичні одиниці. Розуміти окремі слова та фрази у коротких простих віршах, піснях. Виховувати бажання дотримуватись і поважати національні традиції кожної країни. |
Easter, holiday, Easter bunny, chocolate eggs, games, Easter cake, festive food, dyeing eggs, pysanka, Easter egg. |
ТРАВЕНЬ
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тижні |
Тема тижня |
Мета |
Словник |
І тиждень |
Дні тижня. Days of the week.
Закріплення теми Котра година? What time is it? |
Сприймати на слух і розуміти основні лексичні одиниці та виучувані граматичні конструкції. Вчити розуміти та реагувати та відповідати на прості запитання за зразком. В Вправляти в рахунку в межах 7, закріпити кольори. Вміти розуміти мовленнєві зразки: - «What time is it?»
- «When do you [get up]?» - «At 7 o’clock».
|
Day, week, night, morning, today. Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. Today is Monday…. |
ІІ тиждень |
Мій клас. Шкільне приладдя. My classroom. School supplies. |
Вчити сприймати на слух і розуміти основні лексичні одиниці. Вчити розуміти окремі слова та фрази у коротких історіях, які декламує вчитель. Виховувати дбайливе ставлення до речей. |
School supplies, classroom, book, copy-book, album, pen, pencil, pencil-box, ruler, eraser, paints, Blackboard, computer, desk, bag, classroom, piece of chalk. |
IІІ тиждень |
Фігури. Об’ємні фігури
Shapes. Volume tric shapes. |
Вчити сприймати і розуміти на слух фігури, назви кольорів, числа та вказувати на відповідні об’єкти. Вчити розуміти та реагувати на прості запитання. Закріпити рахунок, кольори. Вчити складати невеликі діалоги за вивченою лексикою:
|
Shapes, volume tric shapes, triangle, square, oval, circle, star, heart, сube, sphere, pyramid, cylinder. Big, small. |
ІV тиждень |
Англійську вивчаю – багато знаю. |
Узагальнення вивченого матеріалу. |
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
ОСВІТНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Аудіювання:
• сприймають та розуміють на слух організаційний вокабуляр;
• сприймають та розміють на слух літери алфавіту;
• сприймають на слух і розуміють основні лексичні одиниці та виучувані граматичні конструкції на рівні простого речення;
• розуміють час доби;
• розуміють окремі слова та фрази у коротких історіях, які читає вчитель уголос;
• розуміють, реагують та відповідають на прості запитаня.
Говоріння;
• вживають формальні та неформальні вирази вітання та прощання;
• вживають вирази етикетного характеру, ввічливі звертання до дорослих (Mister / Missis / Miss);
• здійснюють коротку самопрезентацію (ім’я, вік, країна тощо)
• повторюють фрази та короткі речення, промовлені повільно й чітко;
• декламують короткий вірш, римівку;
• називають день тижня (з допомогою вчителя), пору доби та час.
• використовують кількісні числівники від 1 до 10;
• можуть дати просту оцінку із вживанням сталих виразів (наприклад, Yes / No, Good / Bad);
• називають об’єкти, тварин, людей, що їх оточують, у межах запропонованих ситуацій спілкування з опорою на наочність;
• відповідають на короткі прості запитання одним словом або фразою;
• удосконалюють практику вживання простих слів для опису об’єктів з опорою на наочність;
• запитують про назву предмета / його колір;
• називають основні дії та супроводжують їх відповідними рухами.
Читання:
• розпізнають велику та малу літеру алфавіту;
• розпізнають знак питання на позначення запитання;
• впізнають кількісні числівники від 1 до 10, записані словом у коротких текстах;
Письмо:
• ідентифікують та замальовують окремі літери в межах контурів.
Використана література:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Завідувач ДНЗ «Ромашка»
О. В. Матюхіна
Перспективне планування з англійської мови
"TIP-TOP ENGLISH"
для дітей шостого року життя