Для формування та розвитку будьякої з 11 компетентностей,
педагогу потрібно мати наявність таких знань та поповнювати чи
вдосконалити теоретичну базу, з
1. Прогностична компетентність ЗНАННЯ:
структурні компоненти освітнього процесу; види, типи, основні підходи до планування, їхні переваги та недоліки; специфіка планування освітнього процесу в різновікових групах; основи тайм-менеджменту освітньої діяльності та самоменеджменту; основи особистої ефективності; види та вимоги до документування професійної діяльності. 2. Організаційна компетентність ЗНАННЯ:
нормативно-правове забезпечення організації освітнього процесу, зокрема інклюзивного навчання в ЗДО; норми та стилі літературної української мови, використання усного та писемного мовлення; наукові основи та закономірності становлення та розвитку мовленнєвої діяльності дітей раннього та дошкільного віку; вітчизняні та зарубіжні концепції, теорії, парадигми дошкільної освіти; основи дошкільної педагогіки, дидактики, методики і технології дошкільної освіти;
види дитячої діяльності та їхні характерні особливості; теорії провідних видів діяльності дітей раннього та дошкільного віку; природа дитячої гри;
основи психолого-фізичного розвитку дітей із ООП та способи виявлення індивідуальних потреб в освітньому процесі; технології індивідуального та диференційованого навчання; соціалізація вихованців із ООП під час освітнього процесу; види адаптацій і модифікацій освітнього процесу, зумовлених особливими освітніми потребами дітей. 3. Оцінювально-аналітична компетентність ЗНАННЯ:
засади здійснення моніторингу в освітньому процесі; технології проведення моніторингу якості освітньої діяльності та сфери застосування його результатів; методи оцінки результатів рівня сформованості ключових компетентностей вихованців та сфери їх застосування.
4. Предметно-методична компетентність ЗНАННЯ:
Державний стандарт дошкільної освіти, типова освітня програма для дітей раннього та дошкільного віку;
теорії та технології когнітивного, фізичного, мовленнєвого, соціального та емоційного розвитку дітей раннього та дошкільного віку;основи загальної, вікової, дитячої, педагогічної психології, нейропсихології; загальна та дошкільна педагогіка.
5. Здоровязбережувальна компетентність ЗНАННЯ:
основи пожежної безпеки, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, вимоги санітарного законодавства та нормативне забезпечення організації харчування; способи поведінки в небезпечних ситуаціях та фактори можливого ризику у приміщеннях і на території закладу освіти; симптоми, перебіг, способи передачі, інкубаційний період дитячих хвороб; порядок надання домедичної допомоги учасникам освітнього процесу; психологічна природа булінгу та способи його попередження,подолання. 6. Проєктувальна компетентність ЗНАННЯ:
принципи універсального дизайну та розумного пристосування в організації освітнього середовища ЗДО; особливості та принципи організації та зонування освітнього простору; призначення та розвивальний потенціал навчально-методичного та ігрового наповнення освітнього середовища. 7. Психо-емоційна компетентність ЗНАННЯ:
теорія емоційного інтелекту; причини та ознаки професійного вигорання;