Дитині , насправді, важко розрізнити такі поняття як "безпека" та "небезпека". Тільки розв'язок ситуативних завдань, життєвих випадків допоможе учневі орієнтуватися на шкільному подвір'ї, допоможе вибрати вірний шлях у розв'язку проблеми, що можна робити на шкільному подвірї, як з користю використати оточуючий простір.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
Тема. Безпека в школі. Безпечні та небезпечні місця на шкільному подвір’ї.
Мета.
Обладнання. Спортивний інвентар на шкільному майданчику. Правила поведінки на шкільному майданчику.
Місце проведення. Шкільний парк, «Куточок мрій».
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Психологічна гра «Подаруй посмішку». (Діти стають у коло, беруться за руки, промовляючи слова, що вони дарують посмішку).
ІІ. Оголошення теми.
Стоїть вулик при дорозі,
Уночі завжди порожній. (Школа)
ІІІ. Основна частина.
1. Бесіда та встановлення атрибутів.
2. Уявна подорож на космічній ракеті.
- Закрийте очі. Уявіть, що ви летите над просторами нашої країни. Світить яскраве сонце. Земля оповита зеленими лісами, голубими ріками, високими горами. Але що це? Щось незвичайне, ні на що не схоже! Це материк Знань.
- Увага!!! Приземлення у Країні безпеки.
- Доброго дня, шановні земляни. Раді вас вітати у Країні Безпеки.
3. Визначення небезпечних місць на спортивному майданчику.
- Небезпека може підстерігати нас на шкільному майданчику, коли ви граєте в ігри на перерві, відпочиваєте у спортивному містечку на шкільному майданчику.
- Запам’ятайте «Правила поведінки на перервах на спортивному майданчику». (див. додаток № 1)
4. Практична робота «Безпечні й небезпечні місця на шкільному подвір’ї».
- Екіпажі починають обстеження шкільного подвір’я з метою виявлення місць для гри:
* напрямок польоту екіпажу № 1: північний напрямок;
* напрямок польоту екіпажу № 2: південний напрямок;
* напрямок польоту екіпажу № 3: східний напрямок;
* напрямок польоту екіпажу № 4: західний напрямок.
На дослідження дається час: 5 хвилин.
5. Презентація польотів екіпажів:
- Де можна гратися на шкільному подвір’ї?
6. Робота з прислів’ями та приказками.
- Поясніть зміст прислів’їв:
* Бережися лиха, поки тихо;
* Бійка до добра не доводить;
* Захищатися треба словами, а не кулаками;
* Обачність половина порятунку.
7. Розповідь завуча з виховної роботи про травмування дітей нашої школи.
ІІІ. Рефлексія.
1. Тест «Так чи ні»
2. Завершення подорожі.
- Щоб ви хотіли взяти для себе із Країни Безпеки?
- Якщо кожен учень у школі буде дотримуватися правил безпеки, чи можна уникнути травмувань?
- Оцініть свою роботу:
* якщо ви працювали чудово – підніміть руки вгору;
* якщо ви працювали добре – розведіть їх в боки;
* якщо ви працювали не досить старанно – зігніть руки і торкніться пальчиками плечей.
Додаток
Додаток № 1
Правила поведінки на шкільному подвір’ї: