Кожен із нас виконує багато ролей у своєму житті. Одна з них - пасажир. Як поводити себе в транспорті, щоб не зашкодиити власному здоровю? Чи варто голосно говорити, сміятися? Кому потрібно поступатися місцем і чи потрібно це робити? Ситуацій дуже багато.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
ТЕМА: Ми – пасажири. Практична робота.
МЕТА: розширити уявлення учнів про те, хто такі пасажири; вчити правил користування громадським транспортом; ознайомити дітей з дорожньою розміткою й дорожніми знаками, що позначають місце зупинки пасажирського транспорту; виховувати культуру поведінки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Інтерактивна технологія «Мікрофон».
- Що таке громадський транспорт?
- Хто такі пасажири?
(відповіді дітей)
Робота із тлумачним словником.
Пасажир – людина, яка здійснює поїздку різними видами транспорту.
- Сьогодні ми з вами повторимо правила користування громадським транспортом, ознайомимось з дорожньою розміткою й дорожніми знаками, що позначають місце зупинки пасажирського транспорту.
Очікувані результати:
- розширити уявлення про те, хто такі пасажири;
- навчити правилам користування громадським транспортом;
- ознайомити з дорожньою розміткою та дорожніми знаками, що позначають місце зупинки пасажирського транспорту;
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Тест «Так чи ні»
- Чекаючи на автобус, трамвай або тролейбус, ти:
• Вийдеш на проїжджу частину вулиці;
• Будеш чекати на зупинці;
• Підійдеш до узбіччя дороги.
- Під час посадки у транспорт:
• Зайдеш спокійно, дотримуючись черги;
• Забіжиш поза чергою;
• Відштовхнеш літніх людей і зайдеш.
- Під час виходу з транспортного засобу:
• Самовільно відчинятимеш двері;
• Обережно, не штовхаючись, вийдеш;
• Вийдеш на проїжджу частину дороги.
- Якщо відходить автобус, а ти не встигаєш до нього сісти, то:
• Голосно закричиш;
• Швидко побіжиш;
• Будеш чекати наступного.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. Розгляд ситуацій за технологією «Дискусії»
• На зупинці чимало людей, ти підійшов останній. Підходить автобус. Твої дії?
• Після тебе в черзі на зупинці стоїть дівчинка…
• Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь…
• Ти з мамою увійшов до автобуса, а вільне місце лише одне…
• Ти виходиш на наступній зупинці. Як ти звернешся до пасажирів, щоб вони тебе пропустили?
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. Розгляд ситуацій за технологією «Дискусії»
• На зупинці чимало людей, ти підійшов останній. Підходить автобус. Твої дії?
• Після тебе в черзі на зупинці стоїть дівчинка…
• Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь…
• Ти з мамою увійшов до автобуса, а вільне місце лише одне…
• Ти виходиш на наступній зупинці. Як ти звернешся до пасажирів, щоб вони тебе пропустили?
2. Колективне складання правил користування громадським транспортом:
1. Чекати транспорт необхідно на тротуарі або посадковому майданчику;
2. Не підходити близько до краю проїзної частини дороги;
3. Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього – не штовхайся, не наступай на ноги іншим;
4. Пропусти вперед старших, людей з особливими потребами, пасажирів з маленькими дітьми;
5. Посадка чи висадка повинна відбуватися після повної зупинка транспортного засобу;
6. Заходь на задні двері, а виходь – на передні;
7. Обирай місце подалі від дверей, там найбезпечніше; тримайся за поручень;
8. Не розмовляй голосно у салоні та не пустуй.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ. РЕФЛЕКСІЯ.
Технологія «Незакінчене речення»
- Сьогодні я зрозумів…
- Хочу бути…