ТИЖДЕНЬ «НАЙГОЛОВНІШЕ – БУТИ ЛЮДИНОЮ!»
Мета: допомогти учням з’ясувати зміст понять «людина, «людські якості»;
уточнити уявлення дітей про те, що означає бути людиною»;
учити осмислювати життєві ситуації, розуміти мотиви своєї поведінки та поведінки
однокласників;
розвивати вміння співвідносити свою поведінку із суспільними нормами; формувати
вміння щоденної роботи над зростанням особистості;
виховувати моральні якості.
ДЕНЬ 1 «Що означає бути людиною?»
ПРИВІТАННЯ
Вчитель. «Доброго ранку!» - всіх Вас вітаю.
«Доброго дня!» – щиро бажаю.
Зичу, щоб день цей, що наступає
Став для Вас, діти лише дивограєм.
День починається із щирого вітання, гарного побажання і душевної посмішки, приносить позитивні емоції і гарні події.
Діти, в наших силах запланувати собі і своїм друзям такий день. Зараз кожний, починаючи з мене, по черзі повернеться до сусіда, подарує йому побажання на цей день і щиру усмішку.
Діти. Бажаю, щоб цей день дзвенів, як дзвіночок.
Щоб ти знайшов сьогодні нового друга.
Щоб друзі пограли з тобою у веселі ігри.
Хай радість, як сонечко, зігріває тебе!
Бажаю, щоб твій настрій був радісний і безтурботний!
Щоб ти сьогодні робив гарні вчинки!
Хай тебе сьогодні в усьому супроводжу успіх!
Всі ми добре постарались
І чудово привітались.
Щоб наш день пройшов немарно,
Налаштуємося гарно:
Об’єднаймось в дружнє коло
Скажемо разом всі навколо:
«Будем плідно працювати,
Щоб нові знання пізнати!»
РОБОТА З КАЛЕНДАРЕМ ПРИРОДИ
Вчитель. Діти, яка пора року наступила?
Ніби притомилося сонечко привітне:
У траві пожовклій молочай не квітне.
Облетіло літо листячком із клена,
Лиш ялинка в лісі сонячно зелена.
Журавлі курличуть: летимо у вирій.
Пропливає осінь на хмарині синій.
Б. Чалий
Вчитель. День новий до нас іде
І нові знання несе.
А іще нову погоду
Й нові зміни у природі.
Від природи що чекати,
Треба парасольку брати?
Що за хмарки на тим гаєм?
Ми в синоптиків спитаєм.
Наш народ склав багато прикмет про жовтень.
Чим сухіший і тепліший початок жовтня, тим пізніше настане зима.
Грім у жовтні – на безсніжну зиму.
Як восени випаде ранній сніг, то цей сніг одразу ж згине і ще після цього снігу не буде 40 днів.
ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
Сьогодні усе для тебе —
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба —
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі — людина,
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
• Діти ростуть швидше навесні
• Людина починає відчувати спрагу коли організм втрачає 1% води
• Кожна людина має унікальний відбиток язика
• 11% людей є лівшами.
Вчитель. Ми дізналися багато цікавих фактів про людину і її організм. Але кожен з нас повинен замислюватися над питанням, що означає бути людиною. Скажіть, діти, а як ви розумієте цей вислів «бути людиною»? (Відповіді дітей)
Кожен з вас відповів на моє запитання по-різному. Чому так сталося, діти? (Відповіді дітей)
Бо у кожного своє життя, свої цінності та власне світосприйняття.
Відмінними рисами людини, які визначають її унікальність у Всесвіті, є її свідомість, здатність мислити і здатність до здійснення вільного вибору, приймати відповідальність за власні дії; наявність моральних суджень.
– Діти, а які риси має людина?
- Чому саме ці, а не інші?
ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Щоб краще зрозуміти тему нашого тижня і сьогоднішнього дня в тому числі, я запросила до нас у гості людину, яка щодня оберігає нас і наше житло від пожеж. Це - ….. він пожежний. нещодавно він врятував з палаючого будинку маленького хлопчика.
Доброго дня, …. Ми раді бачити Вас у нашому класі. розкажіть нам, будь ласка, про свою професію.
Люди бувають різними, зустрічаються іноді і такі, яких взагалі важко назвати людиною. Для мене людина – це в першу чергу той, хто слухає свою совість, хто намагається зберегти свою гідність навіть у самих важких життєвих випадках.
Спробуємо визначити, а хто з казковий героїв справжня людина, а хто, на жаль, - ні. Обґрунтовуйте свою відповідь.
На дошці з одного боку написано «Так», з іншого – «Ні». Учні відповідають на запитання і займають відповідне місце біля дошки.
День новий приготував
Нам багато різних справ.
Слухайте уважно, діти,
Що ми будемо робити.
Вчитель. Сьогодні, діти, ми візьмемо участь у акції «Допомога людям похилого віку. А також будемо разом з Вами працювати у центрах навчальної діяльності. У науковому центрі – ми дізнаємося багато цікавого про людей, у математичному - порахуємо скільки людині потрібно друзів, у театральному – діти підготують інсценівку уривка з твору В. Сухомлинського, у мистецькому – переглянемо і обговоримо виставку фото «Гордість нашого краю».
А ще на нас чекає зустріч із відомим поетом, який не один рік збирає на конкурс юних поціновувачів поетичного слова.
День новий наступа неквапливо.
День цей - крок до твоєї мети.
Розкажи, друже, що так тремтливо
Від уроків очікуєш ти?
(Діти висловлюють власні очікування від сьогоднішнього дня)
Вчитель. Бажаю Вам миру і світлої долі,
Запалу, енергії, сили доволі.
Творчого вогнику, віри й наснаги,
Щедрості серця, людської поваги.
Використані ресурси: