Конспект ранкової зустрічі
Тема: Розвиваємо увагу.
Мета: розширити уявлення дітей про увагу, про види уваги, познайомити із вправами та іграми, спрямованими на розвиток уваги; розвивати уміння порівнювати та робити висновки, вміння працювати у команді; формувати бажання розвивати свою увагу.
Обладнання: презентація, кубик Блума, картки із малюнками предметів, картка із малюнком з геометричних фігур.
Хід зустрічі.
I. Організаційний момент. Привітання. (слайд 2)
― Доброго ранку! ― кожному зичу я.
― Доброго ранку! ― мовлю за звичаєм.
― Ви усміхніться у відповідь, люди,
Бо добрі слова для кожного любі!
II. Щоденні новини. Заповнення календаря спостережень. (слайди 3, 4, 5).
Один із учнів працює із 3, 4, 5 слайдами презентації за допомогою інтерактивної дошки (переміщує відповідні слова та цифри у червоний прямокутник). Інші учні дають усні відповіді на запитання вчителя, що спрямовані на визначення пори року, назви та числа місяця, дня тижня, стану неба, наявності вітру та опадів. Один із учнів класу заповнює паперовий варіант щоденного календаря спостережень.
Вчитель розповідає про те, яке свято святкують сьогодні і про події, які траплялися в цей день в історії українського народу.
III. Визначення теми ранкової зустрічі. (слайд 6)
― Тему нашої ранкової зустрічі вам підкаже вірш:
Хто вміє слухати, той буде більше знати,
Бо інформація сама до нього йде.
Вчись слухати і чути, вмій змовчати,
Бо щось пропустиш, не знайдеш ніде…
― Отже, яка на вашу думку тема нашої сьогоднішньої ранкової зустрічі? (Тема нашої сьогоднішньої ранкової зустрічі ― увага.)
IV. Обмін інформацією.
― Що вам відомо про увагу?
1. Індивідуальні повідомлення учнів.
Ваші однокласники підготували повідомлення про увагу. (слайд 7)
Послухаємо їх:
― Увага відіграє важливу роль у житті людини. Без уваги неможлива цілеспрямована практична діяльність, ні фізична, ні розумова, адже людина повинна з увагою ставитися до об'єкта та плану своєї діяльності.
― Увага є необхідною умовою чіткого, усвідомленого відображення навчального матеріалу та його міцного засвоєння. Вирізняють мимовільну і довільну увагу.
― Мимовільна увага виникає несподівано, незалежно від свідомості, непередбачено, не потребує вольових зусиль. Вона є короткочасною, але за певних умов, залежно від сили впливу сторонніх подразників, що впливають на нас, вона може виникати досить часто, заважаючи основній діяльності.
― Довільна увага ― це свідомо спрямоване зосередження особистості на предметах та явищах навколишньої дійсності, на внутрішній психічній діяльності. Основним компонентом довільної уваги є воля.
― Характерними особливостями довільної уваги є цілеспрямованість, організованість діяльності, усвідомлення послідовності дій, дисциплінованість розумової діяльності, здатність долати сторонні відволікання.
2. Бесіда на усвідомлення почутого за допомогою гри «Чарівний кубик»:
― А зараз ми перевіримо, як уважно ви слухали повідомлення своїх однокласників. А перевіримо ми це у грі «Чарівний кубик». (Діти кидають кубик, на гранях якого розміщені такі питальні речення: Що таке увага? Яка роль уваги у житті людини? Які два види уваги вирізняють? Як виникає мимовільна увага? Що характерно для мимовільної уваги? Які характерні особливості довільної уваги? Одна дитина зачитує запитання на грані кубика, а інші діти дають відповідь на нього.)
V. Групове заняття. (слайд 8)
а) Розвивати увагу можна через деякі вправи. Повправляємося в умінні виконувати деякі з них.
1. Із подібних малюнків одного предмета потрібно вибрати лише двоє малюнків із однаковим зображенням.
2. Із групи зображень малюнків, які накладені один на одного, виділяють окремі предмети і називають їх.
3. Діти поділяються на групи. Учасникам на 1 хвилину демонструється нескладний малюнок із геометричних фігур. Вони уважно розглядають усі елементи зображення, а потім відтворюють побачене на папері. Що точніше відтворено малюнок, то краще розвинена увага.
4. Дано майже однакові два малюнки. Потрібно знайти і назвати всі відмінності.
б) А зараз пограємо у такі рухливі ігри на розвиток уваги.
1. Вчитель називає одні рухи, а виконує інші. Завдання дітей ― виконувати ті рухи, які вчитель називає, а не показує.
2. Гра "Найуважніший".
Учасники гри утворюють коло. Потім визначають ведучого. Ведучий повинен запам'ятати розташування учасників гри. Потім ведучий відвертається.
У цей час гравці міняються місцями. Ведучий має сказати, як стояли його товариші на початку гри. На місці ведучого мають побувати всі гравці. Всі, хто не помилився, вважаються переможцями.
3. Гра "Граймо в лічилки".
Учасники гри поділяються на пари, стають один проти одного. За командою ведучого кожна пара починає лічити від 1 до 100, причому один партнер вимовляє непарні числа, а другий — парні. Поруч стоять такі ж учасники гри, і вони так само лічать.
У такій обстановці лічити важко. Але учасники гри повинні намагатися не збитися. Перемагає та пара, яка швидше полічить до 100.
― Отже, які відомості про увагу запам’ятали? Охарактеризуйте кожен вид уваги. За допомогою чого розвивають свою увагу? Які вправи на розвиток уваги запам’ятали? Які ігри запам’ятали?
VII. Побажання. (слайд 9)
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати,
Щоб допомагало вам вміння міркувати,
Та міцні знання дружно здобувати.