Ранкова зустріч на тему «Які невидимі зв’язки є у природі? Кому потрібна вода?»
Мета: ознайомити учнів з важливістю водних ресурсів та проблемною зникнення прісної води і забрудненням питної води; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати дружелюбність та командну роботу.
Матеріали: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, паперові стаканчики, питна вода, повітряні кульки і соломинки для пиття.
І. Вітання
Вправа «Водний привіт»
А давайте ми також станемо капітошками.
Кожна дитина отримує по дві повітряні кульки, щоб діти були схожими на Капітошку.
А тепер давайте привітаємося і всі разом заспіваємо пісеньку Капітошки.
https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA
ІІ. Обмін інформацією
Вода — цінний дар природи. Без води не було б життя на Землі. «Не можна сказати, що вода необхідна для життя: вона і є життя». Цей вислів Антуана де Сент-Екзюпері варто згадати сьогодні, коли вся планета відзначає Всесвітній день води. Головне завдання цього дня – нагадати кожному жителю планети про величезну важливість водних ресурсів для підтримання життя на Землі.
Прокинутися, вмити обличчя, заварити чай, полити квіти - буденний ритуал для мільйонів європейців, зокрема - й українців. І водночас - нездійсненна мрія для мільярдів мешканців планети. Тільки один відсоток водних ресурсів планети доступний для використання людиною.
З якістю питної води пов'язаний стан здоров'я, екологічно безпечне харчування, вирішення проблем медичного і соціального характеру. Ще в ХІХ столітті Луї Пастер сказав, що 80 відсотків усіх своїх хвороб ми випиваємо з водою.
Учені передбачають, що причиною більшості серйозних політичних та економічних конфліктів у XXI ст. стане значний дефіцит прісної води. До середини XXI ст., як зазначено в оприлюдненій доповіді ООН, питної води бракуватиме 7 млрд. чол. Нині 2 млрд чол. на планеті потерпає від її нестачі. Споживання води на душу населення скоротиться на третину вже впродовж наступних 20 років.
Всесвітня організація охорони здоров’я оприлюднила жахливі цифри: щодня у світі помирає 42 тисячі людей від хвороб, що пов’язані з неякісною водою. Найбільше ця проблема торкається країн Африки і Південної Азії, де чиста вода – небувала розкіш.
Вправа «Вода потрібна для …» у форматі методу «Кластер»
Діти на стікерах пишуть навіщо потрібна вода, де вона використовується.
Більшість організмів на Землі, як і сама людина, складаються з води. Існують тварини, які живуть у воді і без неї загинуть. Рослини потребують води, щоб рости і приносити урожай.
Найбільше водних ресурсів використовує людина.
Робота з мультимедійною презентацією
Ми будуємо міста й села біля води, ми відпочиваємо біля води, ми використовуємо воду у виробництві. Наша економіка побудована на використанні води і продукція, яку ми купуємо або продаємо, так чи інакше складається з води. Повсякденне наше життя побудовано на воді і створено з води.
Для того, щоб слідкувати за чистотою води, її рівнем, температурою, прозорістю, швидкістю течії, створюють спеціальні гідрологічні пости. Слово «гідро» — грецького походження і означає «вода».
22 березня у світі офіційно відзначається як Міжнародний день води, який нагадує всім жителям планети про значення і важливість води і продовження життя на Землі. Це не день радості, це – день тривоги… Адже людині доступно для використання всього близько 1% водних ресурсів нашої планети, з яких значна частина щороку все більше виснажується і забруднюється!
Тому кожен з нас повинен зробити якусь маленьку добру справу для збереження, охорони та відтворення водних ресурсів. Хтось вчасно закриє кран на кухні чи у ванній кімнаті й тим самим збереже десяток літрів чистої води, інший – викине випиту пляшку води не в річку, а в спеціальний сміттєвий контейнер, а дехто навіть очистить джерело, яке повністю замулене і може просто пересохнути спекотним літом.
А що саме зробити, хай підкаже Вам серце. Не відмовляйтесь від добрих справ, адже все що Ви зробите повернеться Вам сторицею. Не будьте байдужими, не будьте осторонь.
Поясніть
Як ви розумієте вислів? Хліб — батько, вода — мати
ІІІ. Групове заняття
Тренінг.
Уявіть, що (вчитель бере стакан з водою) це запаси води на землі. Червоним маркером потрібно зробити на стакані відмітку рівня води. Кожен учень отримує трубочку для води.
Через трубочку зробіть кожен по невеличкому ковтку, але не ковтайте, а потримайте в роті. Що сталося з земними запасами води? Вони були випаруванні або використанні людиною.
Тепер через трубочки поверніть воду назад. Чи змінився рівень води? Чи змінилася чистота води?
Діти те ж саме стається з земними запасами води. А тепер вчитель в стакан кидає шматочки тканини, паперу, пластику (можна використати пайетки, бісер,) уявіть, що люди забруднили водойми. Чи приємно буде таку воду вживати? Яка користь буде від такої води?
ІV. Щоденні новини
Робота з календарем погоди та щоденною інформацією.
Доброго ранку, школярі!
Сьогодні понеділок, 19 березня 2021 року.
Погода ______________
У нашому класі ___________ учнів
Вітаємо з днем народження _________________ !