Проявити свої почуття - це легко? Для дітей - так, тому що мають невеликий життєвий досвід, налаштовані , як правило, на позитив. Легкий спосіб підняти настрій дитини, додати легкості у спілкуванні -- це посміхнутися.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
Тема. Поділись посмішкою. Урок – тренінг
Мета. Вчити дітей радіти навколишньому світу, цінувати дружбу з однолітками. Розвивати почуття доброти та милосердя, уміння ділитися з усіма своїм гарним настроєм та посмішкою.
Радій дітям, учися в них, слухай їх і
грайся з ними. Дозволь їм пробудити
важливу – вже забуту чи відсунуту на
другий план – частину тебе, зарядити
свіжою енергією твою роботу, відносини,
активувати творчий потенціал.
Клаус Фопель,
дитячий психотерапевт
І. Організаційний момент.
Психологічна гра «Давайте познайомимося».
(Діти вітаються і називають своє ім’я, риси свого характеру)
ІІ. Тренінгове заняття.
Гарні ігри для молодших школярів
«Напиши своє ім’я».
Інструкція
Будь ласка, встаньте так, щоб біля вас був вільний простір. Я хочу запропонувати вам щось незвичайне, чого ви ще ніколи не робили. Одну хвилину постійте, повністю випроставшись, і відчуйте все своє тіло. Тупніть ніжкою по підлозі. Тепер ви повністю готові.
Візьміть себе за лікоть і напишіть ліктем у повітрі своє ім’я. Тепер іншим ліктем напишіть у повітрі своє прізвище. Ті, хто це зробив, подайте мені знак: підніміть руку високо над головою і покажіть пальцями латинську букву V – «знак перемоги».
Наступне завдання складніше. Сконцентруйтеся на своєму правому стегні й напишіть у повітрі ім’я свого друга. Тепер переведіть увагу на ліве стегно і напишіть ім’я людини, яка вам найбільше подобається. Той, хто виконав, має показати мені знак.
На завершення ви повинні спробувати писати головою. Напишіть головою дату свого народження. Той, хто закінчив, повинен подати мені подвійний сигнал (обома руками «знак перемоги»).
«Погладжування».
Інструкція
Діти стають у два ряди, один навпроти одного. Відстань між рядами – приблизно метр. Один з учасників отримує вказівку ведучого – пройти між рядами і попросити кожного сказати йому що – небудь приємне. Групі дається хвилина, аби діти могли подумати про те, що вони хочуть сказати один одному.
Після того, як пройде перший учасник, зверніть увагу дітей на те, яку сяючу усмішку на його обличчі викликають приємні слова, сказані на його адресу.
(Щоб не розвіяти позитивного настрою, обговорення проводити не потрібно).
«Ти де?»
Інструкція
Кожен вибирає собі партнера, який його цікавить. Учасники стають один проти одного, на відстані приблизно 60 – 80 см, і дивляться один на одного.
Граючи в цю гру, можна уявити, що ти «фотографуєш» свого партнера, запам’ятовуєш його зріст, ширину плечей, довжину рук.
Кожен учасник готує руки – тре долоні, поки не зігріються. Після цього всі закривають очі і тримають руки перед собою долонями вперед. Ведучий дає інструкцію:
Вправи повторюються, щоб діти зрозуміли, що можна «бачити» руками.
ІІІ. Підсумок заняття.
Гра «Ти щасливий!»
Візьміться за руки і скажіть один одному такі слова: «Ти щасливий!»