Ранкова зустріч у 4 класі із циклу занять "Як ми дружимо". Заняття 4

Про матеріал
Ранкова зустріч Цикл «Як ми дружимо» Заняття 4 Тема. Скажи, хто твій друг… Мета: з’ясувати значення етичних понять «товаришування», «честь колективу», проаналізувати з учнями етичні проблеми, виховувати почуття поваги до друзів, товариські стосунки в колективі. Матеріали: картки для роботи в групах з описом ситуацій, сторінка з «Портфоліо», кольорові олівці.
Перегляд файлу

 

Ранкова зустріч

Цикл «Як ми дружимо»

Заняття 4

Тема. Скажи, хто твій друг…

Мета: з’ясувати значення етичних понять «товаришування», «честь колективу», проаналізувати з учнями етичні проблеми, виховувати почуття поваги до друзів, товариські стосунки в колективі.

Матеріали: картки для роботи в групах з описом ситуацій, сторінка з «Портфоліо», кольорові олівці.

  І Вітання.

  – Запросіть свого товариша до кола на РЗ (в руках у учня м’ячик, який передається тому, кого учень хоче запросити до кола)

        Придумайте разом зі своїм товаришем смішне вітання і покажіть, як ви привітали один одного.

Пари повторюють придумане їхніми товаришами вітання.

 ІІ Новини.

 – В народі кажуть: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Сьогодні ми продовжимо говорити на тему дружби, з’ясуємо такі поняття, як «товаришування», «честь колективу».

 ІІІ Обмін інформацією.

 – Про що дізналися з новин?

 – Як ви розумієте слово товаришування?

 – Що означає, на вашу думку,  честь колективу?

 1. Робота в творчих групах.

Ситуація 1 (завдання для І групи)

    Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв’язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

           ● Чи правильно вчинив Андрій?

           ● Чи можна взаємини між хлопцями назвати дружніми?

           ● Чи відомі вам приклади такої «дружби» між людьми, в основі якої лежить користолюбство?

Ситуація 2 (завдання для ІІ групи)

    Сашко та Петро дружили кілька років, жили в одному будинку, вчилися в одному класі. Якось Сашко скоїв поганий вчинок, а Петро вирішив захистити друга та виправдати його поведінку перед однокласниками. Він розповів про знервованість Сашка, проблеми в його сім’ї, і таким чином розголосив усім таємниці, які довірив йому друг.

       ● Чи правильно вчинив Петро, чи допоміг він другові насправді?

       ● Яку заповідь дружби він порушив?

       ● Як можуть скластися після цього стосунки між друзями?

Ситуація 3 (завдання для ІІІ групи)

     Упродовж місяця учні 4 класу готувалися до шкільного свята: вчили напам’ять ролі, брали участь у репетиціях, готували костюми. Усе було гаразд, проте напередодні виступу захворів виконавець однієї з головних ролей. Мишкові, який мав гарну пам'ять, доручили вивчити додатковий текст. Хлопець відмовився, бо й так мав чималий шматок. Проте ніхто з дітей не зважав на пояснення. «Ти маєш найкращу пам’ять», – не вгавали четвертокласники. Коли наступного дня виявилося, що Мишко ролі не вивчив, із ним перестали розмовляти.

      ● Чи можна твердити, що Мишко зневажив честь колективу?

      ● Чи можна було вчинити так, щоб нікого не перевантажувати, нікого не ображати, і водночас не зірвати виступ?

 2. Обговорення ситуацій.

 3. Слухання казки «ЯКЩО ХОЧЕШ МАТИ ДРУЗІВ». І.  Радичкова (Додаток)

 ІV Практична робота.

 – Народне прислів’я говорить: «Дерево міцне корінням, а людина друзями».

Намалюйте себе у вигляді дерева, а всіх своїх друзів у вигляді коренів цього дерева. Подумайте, який із коренів вашого дерева найтривкіший і чому?

 V Підсумок.

 – Що цінного для себе ви взяли з нашої сьогоднішньої зустрічі?

 – Як ви використаєте ці знання?                               

                                                  До зустрічі!!!

 

H:\фото до друку\мультики 012.jpg

 

H:\фото до друку\мультики 016.jpg

                                                                                               

    ДОДАТОК

ЯКЩО ХОЧЕШ МАТИ ДРУЗІВ

                                                                                                              І. Радичков

     Не так уже й важко придбати друзів!.. Одне дерево самотньо стояло біля

дороги і сумувало, тому що в нього не було друзів. Рівнина була пустою, по полю бродили вітри, але ніхто не зупинявся поруч із деревом; у небі пролітали птахи, але жоден не сідав на його віти, бо вони були голі. Неподалік текла ріка, але і

вона жодного разу не зупинилася  поблизу дерева поговорити з ним. Вона поспішала з’єднатися з іншою рікою, щоб веселіше було бігти до моря.

     Звичайно, по дорозі ходили люди, але в усіх були свої справи, і ніхто не зупинявся біля дерева. Часом воно думало, що найкраще йому піти світ за очі.

Але дерева не можуть ходити, вони не можуть утекти навіть тоді, коли бачать, що до них ідуть люди із сокирами.

     Так було до весни. Як тільки настала весна, дерево вкрилося листям, наділо гарний зелений капелюшок. Але все одно залишилося самотнім.

     Якось дерево побачило, що яструб женеться за горобцем. Горобець кричав зі страху.

     Не знаючи, куди подітися, він шаснув у зелене листя дерева. Дерево було задоволене. Всю ніч воно шепотілося із горобцем, а ранком пташка звила на

ньому гніздо і сіла виводити пташенят.

     Раптом біля дерева зупинився віз. Візник розпріг коней, кинув їм сіна, а сам ліг відпочити. Їхали мимо нього інші люди, побачили рясну тінь і т е ж  вирішили відпочити. Вони сіли у затінку і почали розповідати одне одному різні історії, а дерево слухало і раділо, що воно вже не самотнє. Воно намагалося створити кращий затінок, щоб люди не вирішили, що тінь погана, і не пішли.

     Відтоді кожен, хто йшов по дорозі, зупинявся відпочити під деревом. Звісно, дерево не може йти в ногу з людиною по дорозі, але зате воно може огортати його у дорозі своєю тінню! Так у дерева з’явилися друзі. Воно зрозуміло: якщо хочеш мати друзів, потрібно огортати їх своєю тінню.

   Як ви думаєте, що сталося б із цим деревом, якби не випадок із горобцем?

Чого цей випадок навчив дерево?

  Чи змінився зовнішній вигляд дерева, коли воно стало допомагати людям?

Чи були у вашому житті моменти, коли ви почувалися зле і ставало краще вам тоді, коли ви допомагали іншим?

Як ви думаєте, чи багато друзів з’явилося у дерева, коли воно стало

 допомагати людям? Розкажіть про друзів дерева.

Чи багато друзів у вас?

           Список літератури:

  1. Лопатіна О. О., Скребцова М. В. «50 уроків про чесноти». – Х.: Вид. група «Основа»», 2009.
  2. Виховні години для сучасних дітей. / упоряд.: Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К.: Шк. світ,2008.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку