Ранкова зустріч «У колі вірних друзів»
Тиждень10 «У колі вірних друзів»
День перший «Хто такі друзі?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика,квіточка добра,
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
1.Вітання
- Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».
(діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)
Привітаймо Сонечко!
Здрастуй дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик!
Лийся мов з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
(привітання один з одним)
-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
(діти по колу передають квіточку добра та вітаються (Дод.2). Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі)
- Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами…
- Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день.
2.Обмін інформацією.
- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.
Бесіда
- Розкажіть з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
- Що означає дружити?
- До вашої уваги віршик.
«Що це значить — не дружити»
Що це значить — не дружити,
Жити так — одинаком?
Не дружити — це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити —
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
(Оксана Сенатович)
Вправа «Мікрофон»
-Діти, а серед нас є такі «одинаки»?
-Чи добре бути одинаком?
-Щоб ви порадили герою цього віршика?
-Пропоную подивитися мультик «Портфелик». Можливо в його поведінці хтось впізнає і себе? (перегляд мультфільму)
- Яким треба бути, щоб мати багато друзів?
- Що означає бути добрим, щедрим та ввічливим?
3. Групове заняття. Вправа « Сіамські близнюки»
На столах лежать: газета, згорнута в кілька разів пакетом; пляшка з кришкою, що загвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч з якою знаходяться різні дрібні предмети.
Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука: в одного – ліва, у другого – права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя своїми вільними руками виконують команди:
розгорнути газету повністю;
щільно закрутити кришку на пляшці;
скласти предмети до коробки;
усі предмети покласти на газету, акуратно її згорнути подарунковим пакетом.
Обмін інформацією.
- Чи легко було виконувати вправу?
- Що вам допомогло?
- Як ви розумієте вислів «друзі – нерозлийвода»?
- На наступну ранкову зустріч намалюйте ,будь ласка, портрет свого друга.
4. Щоденні новини.
Розучування пісеньки «Дружать діти на Землі».
- На цьому тижні ми з вами вивчимо пісеньку про друзів. Подаруйте її своїм рідним.
Вправа «Мережа вражень»
Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від зустрічі.