Цей матеріал стане у пригоді вчителям перших класів, допоможе провести цікаво і змістовно ранкову зустріч на 26 тижні навчання присвячену весняним святам та Великдню.
26 Ранкова зустріч «Весняні свята. Великдень.»
Мета. Вчити дітей висловлювати власні думки, уважно слухати, коли говорять інші. Розвивати критичне та самостійне мислення. Виховувати відчуття особистої цінності.
Хід ранкової зустрічі.
Діти з вчителем гуртуються на ранкове коло.
1.Привітання
1. З добрим ранком!
Світлим днем
Хай буде затишно у нім!
2. Гра «Повітряна кулька»
Всі діти отримують повітряні кульки, надувають їх і пишуть своє ім’я. За командою вчителя всі підкидають кульки вгору і через деякий час ловлять іншу кульку, читають ім’я, віддають власнику з побажаннями і привітаннями.
Гра повторюється кілька разів, щоб діти змогли привітати якомога більше однокласників.
2. Групове заняття.
1. Діти знову стають у коло – гра «Чарівна скринька». Ведучий передає скриньку з предметом всередині по черзі кожному учневі. Її можна трясти, не відкриваючи, і задати одне питання.
-Це навчальний предмет?
-Це рослина?
-Це можна їсти? Та інші. Гра закінчується тоді, як предмет буде відгадано.
2. Вчитель: Дійсно, це іграшкове яєчко.
Писане яєчко кольорове
Свято принести у дім готове.
Ми його розпишемо словами,
Що звучать у серденьку між нами.
Кожен наш узорець кольоровий –
Це послання нашої любові.
3. Діти розповідають, якого кольору бувають пасхальні крашанки,а вчитель знайомить їх з символікою найпоширеніших кольорів.
Червоний - мабуть є найбагатозначнішим кольором і найдавнішим. Символізує добро, радість життя, для молодих - надію на щасливий шлюб. Саме червоне яйце є головним символом Воскресіння, жертовності і небесного вогню. Символізує також пролиту за людей кров воскреслого Спасителя і радість життя.
Жовтий - небесне світило, тепло, врожай.
Зелений - означає весняне пробудження природи, надію, життя.
4. Активність «Будь уважним»
Діти розподіляються на три групи за своїм улюбленим кольором, стають колами, найменше всередині, потім – більше, а зовні – найбільше.Діти виконують завдвння на увагу: кожній групі – своє:
Червоним – присісти, жовтим – поплескати в долоні, зеленим – пострибати;
Червоним – закукурікати, жовтим – пострибати на правій нозі, зеленим – поклацати язичком і т.д.
5. Активність «Желе на таці»
Вчитель: А тепер згуртуємось і утворимо різнокольорове «желе на таці». Я несу обережно, але воно рухається. Діти разом повторюють рухи «желе»:
3. Обмін інформацією.
1. Розповіді дітей про підготовку до свята в їхній родині. Вчитель повідомляє, що можна робити в який день тижня.
У Великий понеділок –потрібно закінчити всі роботи по дому: відремонтувати, пофарбувати, прибрати.
У Великий вівторок - потрібно закінчити всю роботу, яка пов'язана з одягом – прання, прасування тощо.
У Велику середу - з дому виносять останнє сміття. Також починають готувати яйця до фарбування, запасаючись усім необхідним.
У Чистий четвер - прийнято купатися до сходу сонця. У церквах запалюють свічки, які потрібно зберегти і принести додому, так як така свічка буде захищати будинок від пожежі протягом всього року. Також в цей день починають пекти паску.
У Страсну п'ятницю - не можна нічого робити по дому, а також співати, танцювати і навіть просто слухати музику. На згадку про муки Христа забороняється їсти до того моменту, як увечері в церкві під час богослужінь винесуть Плащаницю.
У Велику суботу- готують все для святкового столу, а також продовжують фарбувати яйця.
Закінчується Страсний тиждень Великим Воскресінням – Великоднем. В цей день закінчується Великий піст.
4. Крісло автора.
Маринка розповідає дітям, що в їхній родині збираються класти до Великоднього кошика. Показує заздалегідь приготований малюнок.
Підготувала: Пєлих Тетяна Леонідівна
Криворізька загальноосвітня школа № 94