Ранкове коло для початкових класів
Тема: «Дружба — велика сила»
Мета: Створити у класі дружню атмосферу; допомогти дітям з’ясувати хто такий справжній друг; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до однолітків та взагалі до людей;
Сприяти розвитку цінності дружніх стосунків та їх важливості для людини.
Коригувати психоемоційний стан та психофізичне напруження.
Виховувати колективізм, згуртованість.
Обладнання: куточок настрою, прищіпки, компʼютер, кольорові олівці, силуетні малюнки обличчя, плакат «Друзі нашого класу»
Хід ранкової зустрічі:
Запрошення на ранкову зустріч
Звучить мелодія, яка повідомляє дітям,що треба збиратися у коло.
Всі встають у коло.
1.Вітання у колі друзів.
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Вправа «Комплімент»
Діти відрекомендовують себе в особливий спосіб, додають до привітання прикметники для опису себе (“Доброго ранку, я розумний Миколка”).
Далі всі учасники зустрічі сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
Вчитель:
— Скажіть,будь ласка, а кому було важко сказати комплімент однокласнику?
— А кому з вас було приємно чути гарні слова?
Вправа «Ти - молодець!»
Учитель пропонує дітям сказати один одному: « Ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?
— Чи легко було знайти слова підтримки?
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
-З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
2.Обмін інформацією
- Діти, послухайте уважно віршик, і спробуйте здогадатися, про що сьогодні буде йти мова.
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти.
Коли ж якесь нерозуміння,
Потрібно виявить терпіння.
При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?
(Відповіді дітей: Дружба – це коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)
Читання й обговорення вірша А. Грицаюк «Друзі»
У малої Марусі,
Десь пропали друзі,
Де вони поділись,
Вчора посварились.
А сьогодні їх немає,
Вона бігає, шукає,
Нудьга геть її обсіла,
Що ж вона не так зробила.
Бігає по лузі,
Де ви, мої, друзі,
Годі вже ховатись,
Хочу з вами гратись.
Може завинила,
Так я ж не хотіла,
Ось вам лялька нова,
Не промовлю й слова.
Будемо разом гратись,
У ставку купатись,
Новий м’ячик скаче,
Збіглися тут друзі,
Радість у Марусі,
Сміх всюди лунає,
Дружба силу має.
- Чому плакала Маруся?
- Чому так сталося?
- Подумайте, чи буваєте ви жадібними?
Вчитель:
– У світі немає однакових людей, усі ми різні. Часто ми сваримося,не поважаємо один одного, але треба миритися.
– Дітки, а чи знаєте ви мирилки?
Вивчення «мирилки»
Ти — не ворог, я — не ворог.
Нам сваритись просто сором.
Помирились, помирились,
Щоб ніколи не сварились.
Перегляд казки про дружбу «Рюкзачок»
3. Групове заняття
– Я впевнена, що у кожного із вас в класі є своя симпатія, свій, можливо, друг або є
бажання з кимось подружитися. Ми це покажемо на плакаті «Друзі нашого класу» і
об’єднаємось тією золотою ниткою, про яку йшлося на початку нашої зустрічі.
Діти розфарбовують силуетний малюнок обличчя і прикріплюють його на плакат, де написано ім’я учня, з’єднуючи себе ниточкою зі своїм другом. Створюється колективний плакат.
4.Щоденні новини.
Робота з календарем.
5. Підсумок.
– Що цінного для себе ви взяли з нашої сьогоднішньої зустрічі?
– Як ви використаєте ці знання?
- Дякую вам за нашу зустріч!