&=C8A@ 5A8 ?=3*48<3;8/43+ (=C # C1 , -$">" : 9. 8’! :$ -$ 2 :
, $:
, $ % ) 8> B :8’ $ 8%2 ":
, $ 2B.8- -"$2
, - 8 8 . : $ 2
, $ 2B.8
7
5 ; 4+ <34 *8< 58A 4 <06
8
Сьогодні наша тема уроку — «Екстрапродукти та здоровий перекус». Ми з вами з’ясуємо, як можна замінити екстрапродукти здоровими, а головне смачними, продуктами.
Розігрів (7 хв)
Гра «Заплющ очі».
Правила гри: закріпіть картки з продуктами на дошці. Попросіть учнів заплющити очі та заберіть одну картку. Попросіть учнів розплющити очі. Запитайте у них: «Яка картка зникла?».
Після того як провели гру — знову продемонструйте всі картки учням. Запитайте їх: «Як можна поділити картки на дві категорії?». Вислухайте пропозиції учнів, а далі скажіть, що такі продукти можна поділити на екстрапродукти та корисні продукти.
3
Екстрапродукти зазвичай дуже смачні, але некорисні. Вони містять недостатньо поживних речовин, щоб називатися здоровими продуктами. А от перероблених жирів, солі або цукру в них забагато.
Аби визначитися, які продукти називають екстрапродуктами та як їх можна замінити корисною їжею, мені знадобиться ваша допомога. Подивіться на зображення (Слайд 2). Назвіть продукти, які бачите там.
Слайд 4 презентації:
Слайд 7 презентації:
Попросіть учнів підвестися та проведіть фізкультхвилинку.
Вправи на закріплення матеріалу (22 хв)
Розмальовка (7 хв)
Роздайте учням робочі листочки та попросіть їх розфарбувати лише ті продукти, які НЕ належать до екстрапродуктів. Встановіть ліміт часу — 5 хвилин. Коли учні закінчать, попросіть їх назвати саме ті продукти, які вони НЕ розфарбували. Запитайте, чому вони не розфарбували саме їх.
Екстрапродукти, які учні не повинні розфарбовувати: тістечко, шоколадні цукерки, малиновий пиріг, полуничне морозиво, наґетси.
Вправа «Правда чи міф?» (7 хв)
Зачитайте учням твердження по черзі. Вони мають визначити: це твердження — правда чи міф. Якщо твердження правдиве — учні мають плескати у долоньки, якщо твердження є міфом — учні мають тупати ногами. В іншому варіанті учні можуть показувати зелені картки, коли це правда, або червоні, коли твердження — міф. Твердження
1. Екстрапродукти можна замінити смачними корисними продуктами. (Правда)
2. Лимонад — це корисний продукт. (Міф)
3. Пломбір — це молочний продукт. (Міф)
4. Шоколадне морозиво — це екстрапродукт. (Правда)
5. Ватрушка — це корисний продукт. (Міф)
6. Екстрапродукт наґетси можна замінити на запечене м’ясо. (Правда)
7. Смажений бекон — це протеїни (білки). (Міф)
8. Замість цукерок можна з’їсти свіжі овочі або фрукти. (Правда)
9. Замість пакетованого соку краще випити склянку води. (Правда) 10. Локшина швидкого приготування — це цільнозерновий продукт. (Міф)
8
Вправа «Буфет зі здоровим перекусом» (8 хв)
Після закінчення завдання попросіть декілька груп показати свої малюнки класу та розповісти про свій буфет.
Сьогодні наша тема уроку — «Екстрапродукти та здоровий перекус». Ми з вами з’ясуємо, як можна замінити екстрапродукти здоровими, а головне смачними, продуктами.
Розігрів (7 хв)
Гра «Заплющ очі».
Перейдіть на Слайд 2 з грою «Заплющ очі».
Далі попросіть учнів заплющити очі. Перейдіть до наступного слайда. Попросіть учнів розплющити очі та назвати, яка картинка зникла — і так до останнього слайда гри.
Після закінчення гри запитайте учнів: «За яким критерієм можна поділити картки на дві категорії?». Вислухайте пропозиції учнів. Потім скажіть, що картки можна поділити на екстрапродукти
та корисні продукти
10
Екстрапродукти зазвичай дуже смачні, але некорисні. Вони містять недостатньо поживних речовин, щоб називатися здоровими продуктами. А от перероблених жирів, солі або цукру в них забагато.
Аби визначитися, які продукти називають екстрапродуктами та як їх можна замінити корисною їжею, мені знадобиться ваша допомога. Подивіться на зображення (Слайд 12). Назвіть продукти, які бачите там.
Слайд 14 презентації:
Слайд 17 презентації:
Попросіть учнів підвестися та проведіть фізкультхвилинку.
Вправи на закріплення матеріалу (22 хв)
Онлайн-вікторина (7 хв)
Перейдіть за покликанням. Натисніть «Play as a guest». Далі оберіть варіант «Continue as a guest». Далі оберіть варіант «Classic mode». Попросіть учнів зайти на сайт kahoot.it та ввести пароль для підключення до цієї гри. Найзручніше буде грати, якщо учні зайдуть з іншого пристрою, а не з того, де вони під’єднані до уроку. Продемонструйте на екрані запитання вікторини та варіанти відповідей. У цей час учні на своїх пристроях повинні обрати правильний варіант відповіді.
Вправа «Правда чи міф?» (7 хв)
1. Екстрапродукти можна замінити смачними корисними продуктами. (Правда)
2. Лимонад — це корисний продукт. (Міф)
3. Пломбір — це молочний продукт. (Міф)
4. Шоколадне морозиво — це екстрапродукт. (Правда)
5. Ватрушка — це корисний продукт. (Міф)
6. Екстрапродукт наґетси можна замінити на запечене м’ясо. (Правда)
7. Смажений бекон — це протеїни (білки). (Міф)
8. Замість цукерок можна з’їсти свіжі овочі або фрукти. (Правда)
9. Замість пакетованого соку краще випити склянку води. (Правда) 10. Локшина швидкого приготування — це цільнозерновий продукт.
(Міф)
Вправа «Буфет зі здоровим перекусом» (8 хв)
Після закінчення завдання попросіть декілька груп показати свої малюнки класу та розповісти про свій буфет.
Щонайменше 400 г фруктів, ягід, овочів та зелені на день (крім картоплі, солодкої картоплі, маніоку та інших крохмалистих коренів). Порція червоних або чорних ягід (навіть заморожених) або 1–2 груші, хрустка морква, огірок і гарнір із тушкованих овочів — це якраз приблизно 400 г. Цю кількість варто розділити на п’ять порцій на день. Блюдо з фруктами, ягодами чи горішками можна поставити у класній кімнаті, щоб діти в будь-який момент мали доступ до корисного перекусу.
Мінімум вільних цукрів. Вільні цукри — це ті, які додають
у продукти під час їхнього приготування або які містяться
у продуктах від природи (наприклад, у меді, фруктових соках).
Мінімум насичених жирів і трансжирів. Жири є двох типів:
насичені та ненасичені. Ненасичені в помірній кількості приносять користь, і ви їх знайдете в таких продуктах, як риба (оселедець, форель, сардини, лосось), олія, горішки (але не арахіс!), оливки, авокадо, насіння (соняшникове, гарбузове, кунжут). Важливо додавати хоча б щось із цього переліку в щоденний раціон. Насичені жири наявні в переробленому м’ясі (ковбаси, сосиски тощо), твердих сирах, вершках, вершковому маслі, пальмовій та рафінованій олії. Здебільшого вони шкодять нам, хоча, здавалось би, у м’ясі є білок, а значить, воно має бути корисним. Саме тому продуктів, які містять насичені жири, має бути менш ніж 10 %
у нашому раціоні, а тих, у яких є трансжири, — менш як 1 %.
18
Трансжири — це продукти переробки рослинних жирів під впливом водню. Вони не беруть участі в жировому обміні, а тому накопичуються в організмі, осідаючи на стінках судин, внутрішніх органів і під шкірою, та працюють як магніт для запалень.
Для помірного смаження, тушкування, запікання варто використовувати оливкову extra virgin, кокосову нерафіновану, авокадову, сафлорову олії, вершкове й топлене (гхі) масло.
Для салатів, овочів і каш підходять усі сиродавлені олії (наприклад,
із гарбузового насіння та льону), лляна, конопляна олії, чіа, а також горіхові олії — з волоського горіха, кедра, фундука, пекана тощо.
За можливості обмежте використання соєвої, кукурудзяної, бавовняної, промислової рапсової, соняшникової олії
(без зазначення ступеня обробки), а також арахісової олії (її можна вживати рідко і якщо немає аутоімунних хвороб). Сюди ж належать промислові перероблені олії, маргарини, олії для фритюру. Зменшуйте споживання солі. Її норму слід розраховувати з огляду на рекомендацію вживати до 5 г (чайна ложка без гірки) для дитини шкільного віку. Найкраще вживати йодовану сіль: йод у ній здатен покращити інтелектуальні та фізичні здібності. Однак пам’ятайте, що сіль уже міститься в багатьох продуктах (хлібі, випічці, сирі, консервах і маринадах), тож під час приготування страв це необхідно брати до уваги.
Діти із задоволенням п’ють воду з ароматом огірка, апельсина, лимона, м’яти, ягід, але без цукру. Для цього невелику кількість таких продуктів помістіть у глечик або пляшку з водою. Також немає нічого поганого у злегка газованій воді без ароматизаторів
і солодкого смаку. Таку воду також можна поставити у класі. Потрібно забезпечити дитині постійний доступ до води —
за допомогою кулерів, пляшечок, можливості використовувати склянки. А сама вода має бути на видному місці.