Ранкові зустрічі для 1 класу

Про матеріал
Розробки ранкових зустрічей для 1 класу, які допоможуть в організації освітнього процесу вччителю-початківцю НУШ
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №47 з поглибленим вивченням іноземних мов та фізико – математичного профілю»

м. Дніпро

 

РОЗРОБКИ

 РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ

ДЛЯ 1 КЛАСУ

 

Розробив: вчитель

 початкових класів

КЗО СЗШ № 47

Ватченко Наталія Анатоліївна

 

 

 

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ № 1

ТЕМА . Я - ШКОЛЯР!

МЕТА: познайомити учнів з однокласниками та вчителем; розвивати різноманітні навчальні та соціальні навички: уважно слухати, коли говорять інші, розв'язувати власні проблеми за допомогою слів, пропонувати свої ідеї ; виховувати взаємоповагу  та толерантність, створити позитивну атмосферу в колективі

І.ВІТАННЯ

1.Привітання

-Дорогі діти. Я запрошую всіх у коло для проведення ранкової зустрічі. Давайте привітаємося один з одним та познайомимося.

Вправа «Знайомство»

Кожен з вас буде по черзі називати своє ім’я  та вітатися з сусідом, який стоїть праворуч. Коли до вас будуть звертатися, потрібно дивитися в очі один одному.  Я почну першою.

- Доброго дня, мене звати Наталія Анатоліївна, я дуже рада вас всіх бачити!

 - (сусід справа відповідає) Привіт, а мене звати Артем, я радий знайомству.

(так по черзі діти називають свої імена, вітають один одного, знайомляться )

Тепер ми трішки познайомилися .

-         Сьогодні ви прийшли перший раз до школи, тепер ви стали  школярами, а  всі ми – класною родиною. Хочу запропонувати вам такий віршик:

Здрастуй, здрастуй, новий друже! (махаємо долонею учням)

Кожен з нас тут не байдужий.

Станем всі – одна сім’я:

Будем друзі – ти і я.

Діти тиснуть руки один одному, усміхаються.

(один раз віршик промовляє вчитель і показує рухи, а потім діти разом з вчителем )

(Діти сідають на стільці в коло)

ІІ. ГРУПОВА РОБОТА

-         ВЧИТЕЛЬ: « А відгадайте загадку»

Великий будинок у місті стоїть,

Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.

Як чаша, він повний знаннями,

Ласкавий будинок цей з нами. 

                                                                (Школа)

- Які ви молодці!!!!Дійсно, це школа.

2.1 Вправа « Асоціативний кущ»

- Діти, скажіть будь ласка, а у вас пов’язується зі словом школа? ( знання, нові друзі, розваги, підручники, зошити тощо )

( створюємо на дошці асоціативний кущ)

 

Діти, а як ви вважаєте, про що йде мова? «На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, І не зважиш на терезах, І ціни не підбереш.» (знання)

Молодці, це знання! Це те, що не можна купити, ми разом будемо вчитися і здобувати знання.

 

-         Діти, а чи знаєте ви, які речі потрібні у школі?( ручки, зошити, олівці, портфель тощо)

-          

Гра «Збери портфель»

Мої дорогі діти. Ви переступили поріг в країну Знань! Всі мешканці цієї країни носять почесне звання «УЧЕНЬ». Тому ми зараз подивимося, як добре ви готові, та перевіримо, чи знаєте ви, що потрібно взяти у портфель. Я буду загадувати загадки, а ви будете відгадувати їх, та потрібні речі класти до портфелю.

( на дошці малюнок портфелю, після відгадування учні наповнюють його потрібними речами )

 

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. 

(Книга)

 

Кулька крутиться, працює,

А з-під кульки – рідина.

Швидко літеру малює

На папері – ось вона. 

(Ручка)

 

Вона вкладається в книжки,

Щоб не шарпать сторінки,

Цей предмет-відгадка

Називається… 

(Закладка)

 

Для письма, сказати прошу, Що потрібно взяти? (зошит)

 

Малювать в альбомі цім допоможуть … (олівці)

 

Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у …(пенали)

 

Я негарно написала,

А вона усе злизала.

 Олівців моїх сусідка,

 Ця вертлява-буквоїдка. (Гумка)

 

Пензлик, аркуш та вода…

 Де ж малюнок? От біда! Що іще забув я взяти,

Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)

-         Молодці! Наш портфелик готовий! Ви справжні учні!!!

 

ІІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

 

-         Сьогодні я одержала листа від невідомого адресата, допоможіть мені розібратися від кого лист.

(вчитель дістає конверт , потім читає дітям лист)

 

В жовте лист пофарбувала,

 Урожай с полів зібрала.

 Золотила вербам коси

Чарівна цариця — … (Осінь)

 

3.1 Історична хвилинка .

Легенда про осінь. Лунає мелодія з альбому «Пори року» Чайковського, а вчитель розказує легенду про осінь.

            

                  ЛЕГЕНДА ПРО ОСІНЬ

         За народним переказом осінь – старша дочка Сонця. Вона 

      останньою залишала батьківський дім і стала Четвертою

       порою року. Посилаючи осінь на Землю Сонце сказало їй:

 - Забирай усе моє багатство я Віддаю все своє золото, будь

 щедрою і люди полюблять тебе.  – І осінь виконує наказ

 Сонця, кожного разу Дарує нам щедрий врожай овочів та

 фруктів, і чарує нас своїм осіннім золотом.

 

(вчитель показує картини осені дітям )

-         Діти, а яка осінь?

-         Які прикмети осені ви знаєте?

-         Чи подобається вам осінь? Чому саме?

 

IV. ЩОДЕННІ НОВИНИ

 

 Діти, ми вже з вами з’ясували, що зараз пора року яка? (осінь)

А хто скаже, яке сьогодні число? ( 3 )

А яке буде  завтра число? (4 )

А який зараз місяць? ( вересень)

А які осінні місяці ви знаєте? (вересень, жовтень, листопад)

А який сьогодні день тижня? (понеділок)

А який завтра день тижня буде? (вівторок )

Скільки всього днів у тижні? (7)

Назвіть їх (понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця, субота, неділя)

 ( під час бесіди вчитель прикріплює на дошку 3 вересня , понеділок)

 

Дорогі діти!  Ви великі молодці! Я з великою радістю поведу вас у перший клас. Хай  шкільне  життя  буде для вас щасливим!  Хай  стеляться  вам сонячні  дороги  у широкий світ знань. Умінь, праці і звершень!  В добру путь, дорогі діти!  Хай кожен із вас запам’ятає такі слова:

Класом ти пишайся,

З друзями ти грайся

Та не ображайся –

Вмій за все простить.

Чисто ти тримайся,

Ввічливим лишайся,

Щоб з тобою в класі

Приємно було жить.

Сьогодні на уроках ми з вами познайомимося з зошитами та підручниками, які будуть нам помічниками у здобутті знань. Дізнаємося більше про нашу школу та спробуємо створити « Правила для нашого класу».

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ № 2

 

Тема. Подорож до весняного лісу.

 

Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки весни, повторити назви весняних місяців, формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовувати слова «за», «попереду», вправляти в кількісній і порядковій лічбі; розвивати увагу, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати

любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин і птахів, бажання допомагати їм.

 

 

І.ВІТАННЯ

 

1.Привітання

( Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.)

-         Доброго ранку, любі діти!

(Діти разом з вчителем промовляють вірш - вітання.)

 

Треба дружно привітатись:

«Добрий день!».

Дружно, голосно сказати:

«Добрий день!».

Вліво, вправо поверніться:

«Добрий день!».

Усім друзям посміхніться:

«Добрий день!».

Вчитель: Діти, коли я йшла до школи, мені на долоню впала краплинка. Подивіться,

яка вона гарна. Ця Краплинка незвичайна. Це Краплинка-компліментинка. Сьогодні ми будемо говорити один одному компліменти та побажання. Давайте один одному щось побажаємо.

 Вчитель: (звертається до сусіда) Оксанко, у тебе сьогодні дуже гарні хвостики, залишайся завжди такою красунею.І всім  бажаю нам гарного настрою та цікавих справ на сьогоднішній день.

 

(діти по черзі промовляють компліменти та побажання)

 

1.2 Обговорення правил спілкування на ранковій зустрічі

 

Вчитель: Нашими привітаннями і побажаннями ми створили спокійний

 та гарний настрій. А тепер скажіть, будь ласка, що допоможе

 нам зберегти і надалі наш гарний настрій?

 (Правила спілкування).

 

 Звичайно! А хто їх складав? (Ми).

 

 Давайте пригадаємо їх, а допоможуть нам малюнки – підказки.

 

Правила спілкування нашого класу:

 - Говорити голосно й чітко.

 - Уважно слухати один одного і дивитися на того, хто говорить.

 - Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.

 - Підтримувати друзів посмішками та оплесками.

- Дітки, ви молодці! Якщо ми будемо дотримуватися цих правил, нам буде легко працювати, спілкуватися та розуміти один одного.

 

ІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

Вчитель: Діти, Краплинка просить, щоб ви відгадали загадку:

 

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

 Та заквітчую гаї.

 Відгадали, хто вона,

 Ця красуня чарівна? (Весна)

Вчитель: -Молодці!. Отже, яка зараз пора року?

 - А скільки місяців має весна?

 - Назвіть їх.

 - Зараз який місяць? (Число)

 - А який сьогодні день тижня?

 - Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?

 - Скільки днів ми працюємо? Відпочиваємо?

 - Яка сьогодні погода?

 

- Отже, зараз весна, сьогодні середа, 12березня , погода сонячна.

 Нас чекає загадкова подорож у весняний ліс.

(на екрані з’являється відео з весняними пейзажами)

ІІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

- Ми вже з’ясували, що зараз весна.

 - А як люди одягаються весною?

 - В які ігри можна гратися навесні?

 - На чому можна кататися весною?

 - Вам подобається весна?

(на екрані з’являється відео з весняними пейзажами)

 

Вчитель: Краплинка мені щось шепоче. Вона запрошує нас в подорож до весняного

лісу. Помандруємо? Подорожувати ми будемо по чарівній стежині, а Краплинка нас

проведе.

 Отже, сідайте зручненько, розслабтеся, закрийте оченята і уявіть, що ми

мандруємо до лісу чарівною стежиною. Все навкруги оживає. Прийшла пора буяння та цвітіння. Під теплим сонячним промінням гордо розправляють свої понурені плечі дерева. Бубнявіють бруньки. Згодом усе зазеленіє від життєрадісного кольору молодого листя. Повертаються з теплих країв пернаті друзі. Чути токування, щебет, стукіт. Звуки наповнюють лісову тишу веселим передзвоном. Тварини покидають зимові схованки. Зустрічають тепле сонячне проміння.   Ліс пробудився, щоб привітати весну.

Вчитель: Ось ми і в чарівному весняному лісі. А тепер відкрийте оченята.

IV. ГРУПОВА РОБОТА

-  Які ви знаєте назви дерев, що ростуть у лісі?( Дуб, бук, береза, ялина, сосна, тополя, верба).

   Для чого потрібні ліси?( Ліси очищають повітря, це домівка різних тварин, птахів, комах.)

-         А чи знаєте ви правила поведінки у лісі?

(Не можна ламати, гілки дерев і кущів, розкидати сміття, голосно кричати тощо.)

Звучить звукозапис співу пташок.

-         Діти , що за звуки ви почули?

Спів пташок.

-         Яких птахів ви знаєте?

-         Як називаються птахи, які зимували у нас?

Зимуючі.

-         Назвіть їх.

Снігур, синичка, ворона, сорока

-         Як називаються птахи, які відлітають у теплі краї? Чому вони відлітають?

Перелітні

-         Які птахи прилетіли до нас з теплих країв першими?

Шпаки, жайворонки, граки.

-         А які ще є перелітні птахи?

Журавель, ластівка, соловейко, зозуля…

 

Дітки, а як ви думаєте, чому ці усі пташки повернулися, якщо там де вони були – тепло, є багато їжі?

( Бо тут їхня Батьківщина)

 

(Під час відповідей дітей, на дошці прикріплюються фото птахів, дерев, утворюється цілий ліс)

Вчитель: Погляньте, який утворився ліс.

 - Скільки дерев?

 - Скільки пташок?

 (Діти рахують, порівнюючи між собою спочатку дерева, а потім пташок).

Вчитель: Наші пташки люблять гратися. Ось вони стали в рядочок. Хто стоїть

першим? Другим? Хто стоїть перед дятлом? За шпаком?

Вчитель: А хто це у нас? (Білочка). Де вона живе?

Вчитель: Що любить їсти білочка? (Горішки, шишки).

Вчитель: Білочка так пустувала, що розсипала горішки й шишки. Тепер не може впоратися з бідою, зібрати горішки та шишки. Ой і сваритиме ж її матуся…

Допоможемо білочці зібрати їх? Нам потрібно зібрати шишки у великий кошик, а горішки у маленький.

Вчитель: Діти, скільки шишок у великому кошику? (Багато). А скільки горішків у маленькому кошику? (П’ять).

Вчитель: От і допомогли ми білочці, тепер вона не буде сумувати, а буде радіти тому, що в неї з’явилося багато друзів, які не залишають товаришів у біді. Білочка понесе горішки до своєї матусі, а я вам пропоную трішки порозважатись та пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки і кажемо

«Так», а, якщо не буває – хитаємо голівкою і кажемо «Ні».

- Вовк по лісі ходить. (Так).

 - Сонце світить уночі. (Ні).

 - Ведмідь в барлозі взимку спить. (Так).

 - Білочка гризе горішки. (Так).

 - Квіти на снігу ростуть. (Ні).

 - Білка їсть смачну ковбаску. (Ні).

 - Півень у норі живе. (Ні).

 - Вовк на гілку прилетів. (Ні).

 - Хлопчик поїхав на лижах збирати ягоди. (Ні).

 - Наші діти молодці? (Так).

Вчитель: Молодці, діти, ви були уважні, але щось ми забарилися з вами у лісі. Час нам повертатися до школи. Краплинка нам допоможе, щоб ми не заблукали в дорозі.

Отже, знов сідайте зручненько, закривайте оченята і уявляйте собі, як ми мандруємо лісовою стежиною. Все навкруги оживає, чутно спів пташок, десь поруч дзвенить струмочок…. Ось ми і у школі. Відкривайте оченята.

Сподобалася вам ця подорож? Давайте подякуємо Краплинці за допомогу.

Вчитель: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.

 

 

 

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ № 3

ТЕМА. МОЇ ДРУЗІ

МЕТА: створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

 

І.ВІТАННЯ

1.1 Привітання

-   Діти,   давайте   утворимо   коло.   Уважно   подивіться   один   на   одного. Усміхніться один одному. Які у вас чарівні усмішки. Я вас усіх люблю. І любіть один одного, бо ми з вами одна сім'я. А зараз давайте привітаємось один з одним

Здрастуй, здрастуй, любий друже!

Кожен з нас тут не байдужий.

Станем всі – одна сім’я:

Будем друзі – ти і я.

Діти тиснуть руки один одному, усміхаються.

 

1.2 Гра в колі «Чарівний клубочок. Комплімент»

 

• Учасники гри сідають у коло.

• Учителька пропонує, передаючи один одному клубок вовняних ниток, говорити

при цьому компліменти.

• Після того, як усі учні висловилися, педагог підбиває підсумок про те, що «чарівний клубочок» зміг усіх об’єднати.

• Після закінчення гри учителька запитує в дітей про їхні відчуття, коли їм говорили компліменти.

ІІ. ГРУПОВА РОБОТА

Дітки, а зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається « Закінчи речення»

     2.1. Вправа «Незакінчені речення про друга»

Подумайте, будь ласка,  про те, хто такий друг і спробуйте продовжити ре-

чення: «Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що ………..»

( При цьому учні мають наводити приклади з життя на підтвердження

думки, яке вони сформулювали в незакінченому реченні.)

 

2.2 Рефлексія

Молодці, ви вже багато знаєте про дружбу. А зараз заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч.

– Пригадайте, щось приємне

        Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки

добро і дружбу.

( учні передають по колу вогник тепла і дружби)

 

   ІІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

3.1 Вправа «Квітка». Збирання квітки з пелюсток, на яких написані/ зображені риси характеру друга.

   Діти, а зараз, будь ласка, сядьте за парти ( парти розставлені по групам)

Я зараз роздам на кожну групу пелюстки, на яких записані слова (можна зробити додаткові позначки для тих дітей, які ще не читають):

«допомагає» (рука),

«підтримує» (дві руки),

«б’ється» (батіжок),

«ображає» (скривлена гримаска),

«радіє» (усміх),

«обзиває» (перекреслений язик),

«ділиться» (поділене навпіл яблучко),

«захищає» (щит) тощо.

 

 

А зараз, кожна група порадьтеся і складіть  у квітку тільки ті пелюстки, на яких записані слова, які на вашу думку, характеризують справжнього друга.

(діти утворюють свої квітки і презентують їх класу)

 

3.2 Мімічна вправа

Діти, а спробуйте за допомогою міміки вашого обличчя показати таке:

-         як виглядає обличчя людей, що не мають друзів.

-         Покажіть, а як виглядає людина, що має друзів.

           

 

IV. ЩОДЕННІ НОВИНИ

 

-  Діти, а яка погода супроводжувала вас сьогодні, коли ви йшли до школи?

-  Що нового помітили?

- Хто дивився зранку, яка температура повітря?

- Хто скаже, який зараз місяць?

- А яка пора року?

- Який сьогодні день тижня?

- Яке сьогодні число?

Підведемо підсумок, сьогодні сонячно, небо ясне. Температура повітря + 20 , зараз весна, місяць травень, день тижня понеділок,21 число.

 

      На цьому тижні ми з вами будемо продовжувати говорити про дружбу. Згадаємо не лише кращих друзів, а ще й поговоримо про друзів-тварин, наших домашніх улюбленців. Адже тварини – це наші друзі. Спробуємо створити правила дружби. Тому що, коли людина має друзів, це чудово! Без друзів жити тяжко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ № 4

ТЕМА.  Я і моя Батьківщина

МЕТА: допомагати дітям усвідомлювати себе і свою родину як частину Батьківщини; розвивати пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення;  виховувати повагу до українських воїнів – захисників України;

виховувати шанобливе ставлення до державних символів України, української історії.

 

І.ВІТАННЯ

1.1 Привітання

.Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

 

Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

 

Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як  є - дорога, явори,

Усе моє - все зветься  (Україна)

 

 ( можна прослухати з дітками ще пісню «Пісня про Україну-Я малюю»)

 

 ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

2.1 Продовження речення «Батьківщина – це … »

Діти, а що таке Батьківщина? Як ви розумієте це слово?

(зразок відповіді надає вчитель, а далі діти )

Наприклад: «Для мене Батьківщина – це гори і сонце, що сідає за гори. А для тебе,

Марійко?»

«Для мене Батьківщина – це річка Буг і цей зелений берег, куди я ходжу

гуляти з батьками». А для тебе, Максиме?

«Для мене Батьківщина – це Тарас Шевченко, український поет».

«Для мене Батьківщина – це синьо-жовтий прапор».

Діти, а чи знаєте ви символи України? ( прапор, гімн, герб )

2.2 Історична хвилинка

( вчитель демонструє дітям герб )

Діти, хто знає, що це?

А чи знаєте ви історію нашого герба?

(вчитель розповідає учням )

 

        З найдавніших часів Тризуб шанують українці як магічний знак, що

оберігає від злих духів. Це зображення, що його знаходять науковці на давніх

монетах, печатках, посуді, цеглі, настінних розписах, має майже два

тисячоліття.

Учені ще досі сперечаються, що означає наш тризуб. Одним він нагадує

сокола, що витає в небі, інші бачать у ньому якір, ще інші – символ триєдиного

світу. Українці – наші сучасники, бачать у тризубі зашифроване слово ВОЛЯ

(вчитель показує це слово на тризубі).

А що бачите ви у  нашому гербі? ( діти фантазують, на що схожий герб ще)

 Молодці! Гарно попрацювали.

-         А зараз послухайте віршик і подумайте, про що він?

Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива,

Це знамено рідне – злото й синева.

Прапор наш, як літо, в сонці майорить,

По долині жито, по горі блакить.

-         Так про що розповідається у вірші? ( про прапор)

Наш прапор – синьо-жовтий. У народі пояснюють, що синій колір

символізує небо, а жовтий – пшеничне колосся. Жовтий і синій кольори

використовували здавна на гербах князів Київської Русі. Синьо-жовті хоругви

мали наші лицарі-козаки.

Із цим прапором боролися за незалежність України, тому він став

державним символом, який шанують українці. Тепер у незалежній Україні існує

гарна традиція – на День Незалежності прикрашати свої домівки українським

синьо-жовтим прапором

Обов’язково з’ясовуємо з дітьми значення незрозумілих слів, пояснюю, що

прапор, знамено, стяг, хоругва позначають те саме, тому це слова із

близьким значенням.

Ще кожна держава має свою урочисту пісню, яка є символом незалежності. Ця пісня називається гімном. Гімн надихає до боротьби, допомагає людям об’єднуватися. Діти чи знаєте ви, яка пісня є гімном України?

(слухання звукозапису « Ще не вмерла Україна»)

ІІІ. ГРУПОВА РОБОТА

3.1 Вікторина «Моя Україна»

А зараз ми трішки пограємо

 

- Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

- Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)

- Який кущ вважають народним символом України? (Калина)

- Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)

- Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)

- Що означають кольори в українському прапорі?

- На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)

- Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція)

- Яка мова в Україні є державною? (Українська)

- Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)

- Державний Герб України – це... (Тризуб)

- Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)

- Кого в родині називають берегинею? (Матусю)

- З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

- Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

- Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

Молодці! Діти, ви справжні українці! Адже ви вже так багато знаєте про свою Батьківщину, про рідну Україну.

3.2 Робота в парах ( діти самі обирають собі пару для роботи)

З’єднати частини прислів’я, пояснити значення одного прислів’я

 

 Людина без Батьківщини, ...               а вдома найкраще.

 

 Всюди добре, ...                                     рідна сторона .

 

 Кожному мила, ...                                 як соловей без пісні!

 

 За рiдний край, ...                                  життя віддай.

 

IV. ЩОДЕННІ НОВИНИ

Ви всі сьогодні гарно працюєте. А нагадайте, який сьогодні день тижня?

А який був вчора ?

Яке сьогодні число?

А який місяць?

А яка пора року?

А яка погода зараз за вікном? Чи є  опади?

( під час бесіди вчитель на дошці прикріплює отриману інформацію та підводить підсумок)

Отже, сьогодні понеділок, 4 грудня, пора року зима, небо ясне, йде сніг.

  Сьогодні ми навчимося співати гімн України, бо для цього треба знати не тільки слова і музику, а й розуміти, що ця пісня – особлива, тому її треба слухати стоячи, а ще можна тримати руку на серці. Цей гімн ми будемо співати разом з учнями 1-А класу.

Цей тиждень ми присвятимо нашій Батьківщині. Ми дізнаємося більше про рідне місто, поговоримо про столицю України – Київ; дізнаємося про українські традиції та народні символи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ № 5

       ТЕМА.  Які бувають професії ?

          МЕТА: викликати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей; систематизувати знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг; виховувати відповідальність, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій; сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

 

    І.ВІТАННЯ

   1.1 Привітання

-Дорогі діти. Я запрошую всіх у коло для проведення ранкової зустрічі. Давайте привітаємося один з одним та побажаємо щось.

(першим починає вчитель, як зразок для дітей)

-         Доброго дня, Оксанко! Я бажаю тобі цікавого дня та гарного настрою.

-         Дякую! Привіт, Сашко! Я бажаю тобі хорошого дня. ( і так далі по колу)

 

    ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

2.1 Гра « Крокодил»

Скажіть, а ви любите грати?

Зараз ми пограємо в гру «Крокодил»

(Вчитель двом учням загадує пошепки професію, а діти повинні вгадати; пари учні утворюють самостійно)

Вчитель просить показати водія, лікаря, вчителя, пекаря, продавця тощо.

Молодці!

Скажіть , будь ласка, а як ми все це можемо назвати одним словом? (професії)

Молодці!

Скажіть, а представників яких професій ви зустріли сьогодні по дорозі до школи?

(водіїв, продавців, вчителів, вихователів, кондукторів тощо)

 

А зараз подивіться на малюнки і поміркуйте:

Чим займаються діти?

Які ролі діти виконують у грі?

З якою групою дітей вони хотіли б бути? Чому?

 

           

Гра «Добери слова»

Трактор водить …(тракторист).

Електричку…(машиніст).

Стіни фарбував …(маляр).

Меблі вистругав …(тесляр).

Пошту нам привіз …(поштар).

Цілий день нам шиє …(швець).

Хто все знає − … (молодець).

        ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

Скажіть, а яка професія у людини, що повідомляє нам погоду?

Зараз ви будете синоптиками і допоможете розповісти про погоду.

Юні синоптики, яка сьогодні погода?

А яка зараз пора року?

А скільки місяців має весна?

 - Назвіть їх.

 - Зараз який місяць? (Число)

 - А який сьогодні день тижня?

 - Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?

 - Скільки днів ми працюємо? Відпочиваємо?

 

- Отже, зараз весна, сьогодні понеділок, 2 березня , небо похмуре.

На цьому тижні ми з вами будемо розглядати професії. Адже кожна професія важлива і цікава. Поговоримо про професії ваших батьків, дізнаємося ким мрієте стати ви самі.

IV. ГРУПОВА РОБОТА

Як ми побачили, ви знаєте вже досить багато різних професій.

Бесіда за малюнком «Улюблена професія»

(Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує завдання роздивитися малюнок і

знайти якомога більше професій, даючи характеристику кожній із них.)

Запитання до обговорення:

Хто нас стриже, використовуючи в роботі дзеркало та гребінець? Як називається

заклад, де він працює? А як можна назвати людину, яка прийшла до перукарні?

(Клієнт. До речі, так називають кожну людину, яка отримує послуги: у перукарні чи

банку, в ательє, майстерні чи кафе). Розкажіть, коли вам довелося бути клієнтом. Чи є правила, яких варто дотримуватися всім клієнтам? Які саме?

Хто нас лікує? Які інструменти використовують під час медичного огляду лікарі? Хто їхні пацієнти?

Хто на роботі має справу з їжею? (кухар і кондитер, пекар, а ще продавець, офіціант). Кого з них бачите на малюнку? Чим подібні їхні професії, а чим різняться? (Вони працюють у ресторані, обслуговують клієнтів. Але кухар працює на кухні, а офіціант – у залі. Кухар готує, а офіціант приймає замовлення, подає їжу та отримує оплату).

 Яких умінь потребує кожна з цих професій? Які знаряддя праці потрібні людям цих професій на роботі?

Хто створює новий одяг?(кравець/кравчиня, швачка, модельєр). Яку назву має місце

їхньої роботи? Чи бували ви колись в ательє? Яке цікаве приладдя там бачили?

Які професії обрали діти, які граються на подвір’ї? Обґрунтуйте свою думку.

Хто створює оселі? (Архітектор і будівельник).

Що Джмелик показує хлопчикові на планшеті? Як ще може знадобитися комп’ютер на будівництві? (Можна креслити схеми розміщення труб та електромережі, розраховувати кількість потрібних матеріалів та купувати їх в інтернет-магазинах, планувати роботу всіх працівників  тощо).

Дидактична гра «Пазли професій» (робота в парах)

( Ігрове поле складається з центрального малюнка і 4-х приєднаних до нього карток. Перед початком гри потрібно картки від’єднати і перемішати. Потім учні в парах підбирають потрібні картинки до центрального малюнка й пояснюють, чому саме ці картинки вони обрали.)

              

 

Рефлексія. «Щоденник вражень» про професії, які зацікавили

Діти, які у вас враження від нашої роботи, що вам сподобалося, що найбільше зацікавило?

Поміркуйте, і спробуйте дати відповіді на ці питання в своєму  «Щоденнику вражень».

(Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію –  близько 10 хв. )

docx
Додав(-ла)
Шпак Наталья
Додано
25 березня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку