Реалізація здоров’язберігаючих технологій під час проведення уроків інформатики

Про матеріал

Використання здоров'язбережувальних технологій в навчальному процесі дає змогу учням успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі, проявити свої творчі здібності . Ми повинні навчати дітей з дитинства цінувати, берегти і зміцнювати своє здоров'я, то можна сподіватися, що майбутні покоління будуть здоровішими. Якщо раніше говорили: “В здоровому тілі - здоровий дух”, то не помилиться той, хто скаже, що без духовного не може бути здорового.

Перегляд файлу

Реалізація здоров’язберігаючих технологій під час проведення уроків інформатики

 

Здорове тіло - продукт здорового розуму

Б. Шоу

 

Слайд 2.

На сучасному етапі людина, її життя і здоров’я визначаються як найвищі людські цінності, бо саме вони є показником цивілізованості суспільства, головним критерієм ефективності діяльності всіх його сфер.

Слайд 3.

Знання, володіння і застосування здоров’язберігаючих технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога.

Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому.

Слайд 4.

Уроки мають бути здоров’язберігаючими, здоров’яформуючими, здоров’язміцнюючими, спрямованими на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, повинні навчати культурі здоров'я на засадах розвитку життєвих навичок.

Проблема здоров'я стоїть гостро на уроках інформатики.

Що повинен зробити вчитель інформатики для забезпечення безпечного співробітництва дитини з комп'ютером?

В першу чергу це умови роботи і дотримання санітарно-гігієнічних норм. Навчальний процес повинен бути організований в оптимальному режимі поєднання розумової активності і розрядки, зміни видів діяльності, врахування індивідуальних особливостей учнів. Існує вплив частоти використання аудіовізуальних засобів (ТЗН) на ефективність процесу навчання.

Ефективність застосування ТЗН залежить також від етапу уроку. Структуру уроку можна змінювати залежно від виду і теми уроку, етапів може бути різна кількість, методів проведення може бути декілька, але робота на комп'ютері - не більш встановленого часу і плюс доброзичлива обстановка на уроці.

Слайд 5.

Час безперервної роботи на комп'ютері протягом уроку, згідно з санітарними нормами, становить: для учнів початкової школи – 10-15 хвилин, середньої ступені - 20-25 хвилин, старшій ступені - 30 хвилин. Загальний сумарний час роботи в день відповідно 50, 120 і 200 хвилин.

Слайд 6.

Періоди напруженої розумової праці та вольових зусиль необхідно чергувати з емоційною розрядкою, релаксацією зорового і слухового сприйняття. Обов'язковою умовою ефективного використання здоров'язберігаючих технологій  є їх позитивне емоційне забарвлення. Виконання вправ з нудьгою, без бажання не дасть позитивного результату, а скоріше навпаки. Сама радість навчання, так само, як і радість будь-яких вправ і праці, робить дитину здоровішою.

 

Використання засобів мультимедіа

Ми з вами живемо в епоху комп’ютерних технологій і просто повинні користуватися цим. Все більше часу діти проводять за іграми, Інтернет контактами та пошуками цікавої інформації. А нам з вами потрібно викликати в них інтерес до навчання. Треба  не забувати, що краще один раз побачити, ніж сім раз почути.

Слайд 7

 Можливість надати інформацію в незвичайній формі надає використання засобів мультимедіа.  Це може бути:  презентації Power Point, розвиваючі предметні комп’ютерні ігри,  відеоролики, діафільми, фотографії.

Не слід забувати про інструктаж З техніки безпеки і правила поведінки перед виконанням практичних вправ, який також можна подати за допомогою мультимедіа.

 

Ігри та ігрова терапія

Переступаючи шкільний поріг, дитина починає процес навчання. Але ігрова діяльність продовжується, хоча змінюється її характер. Тепер гра допомагає виконати завдання різної складності, формувати нові необхідні вміння та навички.  Чим цікавіші ігрові події, які вчитель використовує на уроках, тим непомітніше, але ефективніше учні закріплюють, узагальнюють, систематизують отримані знання.

Слайд 8

Існує багато ігор, які  можна назвати терапевтичними: «Чи уважний ти- учням показує вчитель картинку із зображеннями у певній послідовності 10с, потім закриває її і діти повинні відтворити зображення у такій ж послідовності (на картках або у навч.програмах),  «Знайди пару», «Мовний аукціон» або «Кроки-поняття»- учень, крокуючи  називає терміни, поняття або пристрій ПК по вивченій темі. Виграє той, хто пройде далі, «Слабка ланка»-учні стоять один за одним і швидко говорять терміни (чи їх пояснюють) із даної теми. Учень, який зробив паузу чи дав неправильну відповідь вибуває. Дія повторюється. Останній – виграє.

 

Дихальна гімнастика та фізкультхвилинка

Слайд 9

Допомагають зняти втомленість, відновити рівновагу учнів фізкультхвилинки. Оздоровчі хвилинки під час уроків повинні комбінувати в собі  фізичні вправи для осанки,  вправи для очей, рук, шиї, ніг, які краще проводити під музичний супровід. Такі вправи можна досить успішно надавати проводити самим учням або поєднувати з елементами ігор.

 Наприклад: зараз нахиляться вперед ті, у кого день народження взимку та весною,  теж саме зроблять всі, хто народився влітку та восени.

Гра на уважність «Світлофор»

Правила гри: коли вчитель показує жовтий колір – діти тупають ногами. На червоний колір – тиша, а на зелений – плескати в долоні. В кожній команді учень, який припустив помилки, сідає. Виграє та команда, що допустить найменше помилок.

Слайд 10

Можна проводити віршовані фізкультхвилинки:


Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки.

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

 

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте

 

.


 

Крім того, можна поєднати вивчений матеріал з фізкультхвилинкою. Наприклад, у 2 класі при повторенні теми «Інформаційні процеси» можна провести вправу «Передай інформацію мімікою та жестами»- вчитель озвучує інформацію, а учні показують її. Наприклад :

  1. Ми з’їли лимон.
  2. Ми з’їли цукерку.
  3. Ми обпекли руку.
  4. Ми відомі співаки
  5. Ми міркуємо.
  6. Ми слухняні учні. І інше.

 

Гімнастика для очей.

Слайд 11

Після роботи за комп’ютером проводять вправи для зняття втоми очей. Мені подобається гімнастика очей за технікою Аветисова Е.С (офтальмолог), створена за допомогою Редактора презентацій.

 

Слайд 12

Пальчикова гімнастика

Динамічні вправи для пальців сприяють формування правильної постановці кисті і пальців при роботі з клавіатурою.

  1.     Початкове положення. Ударяти по черзі кожним пальчиком по столу, як по клавішах, супроводжуючи рухи пальців ритмічним поскладовим промовлянням скоромовки.

Ми то-па-ли, ми то-па-ли,

До то-по-лі до-то-па-ли,

До то-по-лі до-то-па-ли,

Трохи но-ги не від-то-па-ли.

 

  1.     Поставити руки, зігнуті в ліктях, на край столу. Кисті рук підняти вгору долонями один до одного. На рахунок раз - розвести пальці в сторони, на рахунок два - зібрати всі пальці разом.
  2.     Вправу «Бджола» можна використовувати паралельно з вивченням клавіш клавіатури:

Вихідне положення. Випрямити вказівний палець, інші пальці прижаті до долоні великим пальцем. Обертати вказівним пальцем.

Жу-жу-жу, жу-жу-жу,

Я над кнопкою Shift кружляю!

(Назва кнопок можна міняти у міру знайомства з їх призначенням)

 

Тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей.

Здійснюючи масажні рухи пальців, учень відповідає на питання:

*МІЗИНЕЦЬ. Що нового я дізнався?

*БЕЗІМЕННИЙ. Що я робив на уроці?

*СЕРЕДНІЙ. Який у мене настрій?

*ВКАЗІВНИЙ. Від чого отримав задоволення ?

* ВЕЛИКИЙ. Що я зробив для свого здоров’я?

 

Існують різні терапевтичні техніки.

Арт-терапевтична техніка «Намалюй хмаринку»

Цілісне уявлення про внутрішній стан дитини можна отримати під час інтерпретації дитячих робіт. Так при вивченні теми «Графічний редактор» поставити завдання намалювати хмаринку, використовуючи тільки еліпс, гумку та заливку; зробити хмаринку «живою» - намалювати оченята, носик та ротик.

Слайд 13

Кольоротерапія

(Вік: молодші, середні класи.)

У наш час ученими доведено, що колір має сильний вплив на самопочуття людини, її працездатність, настрій. Доцільним  є використання  кольоротерапії після практичних вправ.

Учні концентрують 15 с  погляд на зеленому кольорі. Зелений колір заспокоює. Жовтий та фіолетовий  активізують роботу мозку. Учні кілька разів, затримуючись на кожному кольорі, приблизно, 5с,  переводять погляд із фіолетового на жовтий колір.

 

Слайд 14

Або у підсумку уроку використати кольорові капелюшки для оцінки знань, умінь, настрою та ситуації успіху або

 Слайд 15

за допомогою смайла передати свій настрій.

 

Релаксація

Ще одну групу вправ складають прийоми, які заспокоюють нервову систему, знімають напруження. У цьому випадку особливо важливим є голос учителя та його внутрішній спокій. Такі вправи можна проводити під музичний супровід або з використанням відеоролика.

Слайд 16

Наприклад, вправа «Біля моря»:

Заплющіть очі. Уявіть себе біля моря. В ньому чиста прохолодна вода. Тиша. Хвилі ледь-ледь хлюпаються біля берега. А у воді рибки плавають. Вода така прозора, що всіх рибок видно. Он вони які. Діти, яких рибок ви уявляєте? Розплющіть очі.

 

Висновок

 

Отже, використання здоров’язбережувальних технологій в навчальному процесі дає змогу учням успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі, проявити свої творчі здібності .

 Слайд .17

Якщо ми навчимо дітей з дитинства цінувати, берегти і зміцнювати своє здоров’я, то можна сподіватися, що майбутні покоління будуть здоровішими . Якщо раніше говорили: “В здоровому тілі - здоровий дух”, то не помилиться той, хто скаже, що без духовного не може бути здорового.

Тільки в тісному взаємозв’язку з учнями, батьками, медичними працівниками, практичними психологами, соціальними педагогами, усіма тими, хто зацікавлений у збереженні і зміцненні здоров’я дітей, педагоги спроможні створити здоров’язберігаюче освітнє середовище.

Слайд .18

Тож давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
11 січня 2019
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку