Перетворення інформації. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами.

Про матеріал
навчити перетворювати інформацію: текстової та числової форми в графічну у вигляді схем, діаграм за допомогою поданих учителем/учителькою шаблонів; пригадати способи подання інформації;розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратністьу роботі.
Перегляд файлу

вч. ОЛЕКСИК  Я.В.                                                                                             1

 

клас

 

 

 

 

дата

 

 

 

 

 

УРОК  _____         

 

Тема.  Перетворення інформації.  Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами.

Мета: навчальна: навчити перетворювати інформацію: текстової та числової форми в графічну у вигляді схем, діаграм за допомогою поданих учителем/учителькою шаблонів; пригадати способи подання інформації; розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері; виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: браузер, текстовий редактор.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  •               привітання; перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.             Пояснення вчителя
  2.             Бесіда
  3.             Фізкультхвилинка

ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь

  1.             Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.             Інструктаж учителя. (працюємо в браузері на підтримку вивчення теми)
  3.             Робота за комп’ютером / робота в зошитах ст. 50-51
  4.             Вправи для очей.

V. Підбиття підсумків уроку

  1.          Опитування
  2.          Цікаві історії (з завданням)
  3.          Завдання на логічне мислення.

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

  •               привітання; перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

— Дощ лив цілий тиждень. Води ставало дедалі більше. Вінні-Пух давно вже заліз на дерево та спостерігав за сміттям, яке пропливало повз нього. Аж ось він побачив великий горщик, закритий кришкою. У горщиках зазвичай буває мед, тому ведмежатко злізло донизу, щоб спіймати цю цінну річ. Меду в горщику не виявилося, але там була записка. «Це Послання!» —  подумав Пух. Писати вміє лише Кристофер Робін, отже, у нього щось трапилося. Треба пливти до нього. Але на чому? на гілці не попливеш, а дерева повз не пропливали. Що робити Вінні-Пуху? Допоможімо йому.

Відповідь. Використовуй те, що під рукою, та не шукай інше. Вінні-Пух використав горщик. Він закрив його кришкою, щоб туди не залилася вода, й ліг на нього зверху. Так і доплив.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення вчителя

Первісна людина подавала повідомлення за допомогою зарубок на деревах і наскельних малюнків. Так вона повідомляла, де знаходяться місця для вдалого полювання і рибальства, які з них небезпечні, як дістатися до потрібного місця. Такий спосіб подання повідомлень називається графічним. Запорізькі ко­заки сигналізували про не­безпеку, ударяючи в литаври, розпалюючи великі вогнища. Спосіб подання повідомлення вибирають залеж­но від того, як воно буде передаватися. Подання повідомлень малюнками збереглося і в наш час.

З часом у давніх людей виникла мова, за допомогою якої було значно зручніше подавати повідомлення, а згодом і писемність. Текстові повідомлення могли зберігатися протягом тривалого часу, передаватися з покоління в покоління. Спочатку їх наносили на каміння і глиняні дощечки, згодом — на бересту і папіруси, а ще пізніше — на папір. Так з'явилися книги.

Текстовий спосіб подання повідомлень широко використовується і в наші дні. У стародавні часи до виникнення мови люди передавали повідомлення одне одному за допомогою міміки та жестів. Цей спосіб подання повідомлень зберігся і до наших днів. Міліціонер-регулювальник на перехресті спеціальними жестами подає повідомлення пішоходам і водіям.

За допомогою жестів спілкуються люди з вадами слуху. Одним з найпоширеніших у давнину і в наш час є звуковий спосіб. Дзвінок у школі повідомляє про початок або закінчення уроку. Вчитель на уроці, мама, яка читає дитині казку, однокласник, що розповідає, як він провів літо, — всі вони подають повідомлення звуковим способом.

Повідомлення часто подаються комбінованим способом. Диктор на телебаченні не тільки голосом повідомляє новину, а й демонструє відповідний відео-сюжет. Учитель на уроці не лише пояснює новий матеріал, а й демонструє малюнки, карти, плакати тощо

Ту саму інформацію можна отримати або передати за допомогою різних повідомлень. Залежно від  способу подання повідомлення поділяються на такі типи

Ти дивишся мультфільм. Яке це повідомлення за способом подання?

Комбіноване. Адже в ньому скомбіновано різні типи повідомлень — графічне і звукове. Дані, які використовує людина, можуть бути подані числами, текстами, графічними зображеннями, спеціальними позначками тощо

Наприклад, на коробці з олівцями напис «Олівці» — текстові дані, малюнок — графічні дані, кількість олівців — числові дані. Одну й ту саму інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень.

2. Бесіда

Розглянь малюнки. Поміркуй, якими способами подано повідомлення «Стій!» для водія автомобіля.

Ти вже знаєш, що повідомлення можуть подаватися умовними жестами, світловими і звуковими сигналами, графічним, текстовим або комбінованим способами. Повідомлення зберігаються на різних носіях. Це дає змогу використовувати їх і надалі.

На уроці вчитель повідомляє учням їх оцінки за відповіді. Ці повідомлення подаються звуковим способом і зберігаються в пам'яті учнів. Учитель також записує оцінки до журналу та щоденників. У цьому разі спосіб подання повідомлень — текстовий, а зберігаються вони на паперових носіях.

З оцінками, збереженими в щоденнику, можуть ознайомитися батьки та  дізнатися про твої успіхи в навчанні. Оцінки, збережені в журналі, дають змогу вчителеві виставити оцінки за семестр. Одну і ту саму інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень. Усі знають, що переходити вулицю можна тільки у дозволених місцях. Про це нам повідомляє:

3. Фізкультхвилинка

Долоньки — Де ваші долоні?(Діти показують руки, складають у кулачки.)

Тут-тут-тут!

А в долонях пальчики живуть. (Розкривають кулачки і показують.)

Працювали пальчики, (Пальчики в русі.)

не лінувалися: Ліпили, ліпили, малювали, (Імітують ліплення, будівництво.)

Будували, будували — зупинилися. А потім, а потім, а потім

(Повільно опускають руки на стіл.) стомилися.

ІV. Засвоєння нових знань, формування вмінь

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.             Інструктаж учителя. (працюємо в браузері інтер.вправа «Способи подання повідомлень»)

  1. Робота за комп’ютером / робота в зошитах ст. 50-51

 G:\2 семестр\4 клас\50.pngG:\2 семестр\4 клас\51.png

  1. Вправи для очей.

V. Підбиття підсумків уроку

1. Опитування

  •               Навіть види інформації за способом подання.
  •               Якими способами подання ти отримав інформацію на уроці?
  •               Чи може інформація перетворюватись з одного виду в інший? Наведи приклади.
  1. Цікаві історії (з завданням)

Смайлик потрапив у країну, мешканці якої, відповідаючи на два запитання, один раз казали правду, а другий — неправду. Тобто одна з двох відповідей була істинною, а інша — хибною. Де я перебуваю? — запитав Смайлик.

У країні, де всі кажуть тільки правду, — відповіла зеленоока дівчинка. Як тебе звати? — поцікавився Смайлик у дівчинки, що весело дивилася на нього. Мене звуть Аніта, — відповіла дівчинка, усміхнувшись.

Яке з двох висловлювань є істинним?

Відповідь: Друге висловлення

  1.             Завдання на логічне мислення.

По стовбуру повзе слимак. За ніч він піднімається на 6 см, а за день спускається на 3 см. Почавши повзти від основи стовбура, на п'яту ніч він досягне його вершини. Яка висота стовбура рослини? Відповідь: 18 см.

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
16 січня 2019
Переглядів
3282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку