Реалізація життєвих компетенцій на уроці фізики

Про матеріал

Розробка уроку на тему «Захист навчального творчого проекту "Електричне поле"» мета якого – узагальнити та систематизувати знання учнів про природу електричного поля, реалізуючи методи життєвих компетенцій (виробити вміння самостійно шукати об'єкти дослідження, що включають основні поняття теми, пояснювати їх дії на основі відомих законів та закономірностей).

Перегляд файлу

Реалізація життєвих компетенцій на уроці фізики

«Захист навчального творчого проекту "Електризація"». (8 клас)

 

Автор: Куліш Наталя Юріївна

Посада: вчитель фізики 2 кат., ЗОШ №3

м. Краматорськ, Донецька обл.

 

Цілі уроку:

Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про природу електричного поля, навчити працювати з джерелами інформації, грамотно аргументувати свої припущення.

Розвиваюча: виробити вміння мислити, робити висновки, розвивати пам'ять, логічність мислення, здатність робити узагальнюючі висновки.

Виховна: підвищити пізнавальну активність, розвивати культуру спілкування та інтерес до предмету.

Тип уроку: захист проекту.

Методи навчання:

1. Діалоговий.

2. Поєднання словесного і візуального.

3. Використання комп'ютерних технологій.

Обладнання: комп'ютер, відео або презентації до уроку виконані учнями.

Етапи уроку:

1. Організаційний момент. Позитивний емоційний настрій на урок (знімає страх, створює ситуацію успіху).

2. Мотивація навчальної діяльності. Девіз уроку – умова успішної роботи учнів на уроці.

3. Планування проекту. Підготовка методичних, матеріально-технічних засобів.

4. Захист проекту.

5. Рефлексія (оцінка діяльності).

Хід уроку.

Компетенція – 1) коло питань, в яких хто-то добре обізнаний;

2) коло чиїхось повноважень, прав.

Компетентний – 1) знаючий, обізнаний; авторитетний у певній галузі;

2) фахівець, що володіє компетентністю

Компетентність – це здатність встановити і реалізувати зв'язок між знанням, умінням і ситуацією.

Компетенції – це цілі (поставлені перед людиною), компетентності – це результати.

 

"Ми надто часто даємо дітям відповіді, які треба вивчити, а не ставимо перед ними проблеми, які треба вирішити".    Роджер Левін

Тема «Електризація» закінчена. Основні поняття теми – електризація, електричний заряд, взаємодія зарядів, електричне поле. І сьогодні у нас незвичайний урок, який ви вже полюбили – захист проектів.

Заздалегідь, ви отримали онлайн – завдання, яке сформульоване у моєму робочому блозі http://kulish1508.blogspot.com/p/3_27.html по даній темі :

1) самостійно знайти об'єкти дослідження, які включають основні поняття теми. (Ціннісно – смислова компетенція - вміння здійснювати індивідуальну і пошукову діяльність при роботі над проектом: вибір теми, актуальність, дослідницька діяльність.),

2) підготувати відео, презентації або реферат з використанням різних джерел інформації: книг, підручників, Інтернету. (Інформаційна компетенція – володіння комп'ютерними технологіями для отримання інформації для вирішення навчальних завдань)

3) підготувати захист проекту. (Навчально-пізнавальні компетенції - виступати усно про результати свого дослідження з використанням комп'ютерних засобів і технологій).

Шкільний проект – це перша сходинка до професійних проектів, тому, щоб правильно його написати потрібно знати загальноприйняті правила оформлення, творчого проекту.

(Формування навчально - пізнавальної компетенції - уміння оформити результати своєї діяльності, представити їх на сучасному рівні).

Правила оформлення також описані в моєму блозі і при розробці проекту ви повинні ними керуватися.

http://kulish1508.blogspot.com/p/2_27.html

В проекті обов'язково присутні наступні розділи:

Титульний лист – повне найменування навчального закладу, вид і тему проекту, П.І.Б. автора, № школи, рік написання.

Вступ - для дослідницької роботи я вибрав тему... тому, що..../я звернув увагу на ... / задумався над цим питанням, коли .../мені завжди було цікаво, чому ...

Актуальність - кожна людина хоча б один раз у житті замислювався над тим .../ завжди викликало у людей безліч питань .../багато цікавляться/ захоплюються/ замислюються ...

Мета творчої роботи - з'ясувати, чому .../відповісти на питання ... / довести, що ...

Завдання дослідження –з'ясувати значення слів .../

Знайти приклади ... ... / зібрати матеріал ... / вивчити склад ... /

Результати і висновки.

В цьому році учні 11 класів захищали свої проекти в МАН України та МАН ДДМА, і теж оформляли їх за цими правилами.

Крім того, при підготовці проектів ви всі використовували формулу компетентності.

1. Знання, але не просто інформація, а різновидова, яку необхідно вміти знайти.

2. Уміння використовувати знання у конкретній ситуації; розуміння, яким способом можна отримати ці знання.

3. Адекватне оцінювання – себе, світу, свого місця у світі, конкретних знань, необхідності або непотрібності їх для своєї діяльності.

Набуття життєво важливих компетентностей дає людині можливість орієнтуватися у сучасному суспільстві, формує здатність особистості швидко реагувати на запити часу.

"Є два способи жити: ви можете жити так, ніби чудес не буває і ви можете жити так, ніби все на цьому світі є дивом."  Ейнштейн.

1. Вас ніколи не цікавило, чому у наелектризованих людей волосся піднімається вгору? Виявляється, волосся електризуються однойменною зарядом. Як відомо, однойменні заряди відштовхуються, тому волосся, подібно листочкам паперового султана, розходяться у всі сторони.

2. Ви, звичайно ж знаєте, що існують електричний вугор, електричний скат. Полюючи, вони вражають свої жертви електричним розрядом.

3. Ну, а електричний кіт? У Давньому Єгипті кішку навіть вважали священною твариною. Кожен кіт годиться для дослідів? Що тут відбувається? Все просто – це електризація.

 А, що побачили сьогодні ви? Що підготували в своїх проектах? Давайте будемо пояснювати красу фізики, красу і складність навколишнього світу.

Побажаємо один одному успіху і тільки хороших результатів. Хто перший?

 Учні виходять по черзі до дошки, встановлюють на комп'ютер свої відео ролики, презентації або захищають реферат. Перегляд і аналіз відео, презентацій сприяє формуванню міцних і систематичних знань, передбачає перехід від схеми "почув - запам'ятав - переказав" до схеми "дізнався - осмислив - запам'ятав - оформив свою думку - застосував отримані знання в житті"(Навчально-пізнавальні компетенції - виступати усно про результати свого дослідження з використанням комп'ютерних засобів і технологій).

Приклади проектів учнів у блозі http://kulish1508.blogspot.com/p/blog-page_44.html

Урок пройшов цікаво і продуктивно.

Ви ще раз переконалися, що Фізика - наука бачити, розуміти, вміти пояснити те, що відбувається навколо нас. Знає не той, хто переказує, а той, хто використовує на практиці. У нашому світі немає нічого особливого, нічого складного немає ніякого чаклунства, є тільки фізика. Людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації життєвих планів. (Навчально-пізнавальна компетенція - рефлексія, самооцінка своєї навчально-пізнавальної діяльності). Дякую за роботу!

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Головко М.В., Непорожня Л.В.)
Додано
27 червня 2018
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку