3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Реалізація міжнародного проекту «Реформа міського теплозабезпечення в Україні». Розробка сценарію до вистави «В країні Снігової королеви»

Про матеріал

Реалізація міжнародного проекту «Реформа міського теплозабезпечення в Україні» в рамках Всеукраїнської програми «Енергоефективні школи»

та в рамках втілення «Уроків для сталого розвитку».

Перегляд файлу

 

Реалізація   міжнародного проекту

«Реформа міського

теплозабезпечення в Україні»

в рамках Всеукраїнської програми

«Енергоефективні  школи»

C:\Users\Администратор\Desktop\Школа №3 малюнок.bmp

та  в рамках  втілення

«Уроків  для  сталого розвитку»

 

picture

 

 

Розробка  сценарію до  вистави

«В країні  Снігової королеви»

Авторський колектив ЛДКСЗШ № 3:

  • Баран  Ірина  Іванівна, вчитель географії;
  • Парфенюк  Наталія Степанівна, керівник  шкільного  театрального гуртка «Пегасики».

      Дія 1.

На сцені фрагмент класу: кілька парт, дошка, двері. Скрізь ознаки холоду: бурульки, сніжинки. На дошці написано «холод». В кутку за партою сидить хлопчик, він щось ретельно пише, перед ним великий стос зошитів.

До глядачів виходить домовичок. Він труситься від холоду.

Лунає музика з кінофільму «Снігова королева».

Ведучий  1.

В місті Лева – в місті Львові

В третій  школі, 

Є  чарівная  країна. 

В тій країні – учні  гарні

Семикласники  чудові,

Брали  участь у  проекті -

«Енергоефективні  школи».

Цілий  рік  всі  працювали!

І сьогодні  тут  всі разом,

Ми  про це  Вам  все розкажем,

Заспіваєм  і  станцюєм,

І виставу всім  покажем.

Про  проект  наш  знають  всі

І  великі,  і  малі,

І  студенти  й  професори,

Знають  всі  у  нас  на  дворі.

    Домовичок:

Привіт! Ви ще мене впізнаєте?

Зовсім недавно, на святі першого дзвоника ми  вітались та знайомились. Так я Домовичок,  я маю піклуватися про школу та всі її потреби (хлюпає носом). Але за всі 200 років, що я тут мешкаю, я ніколи так не мерз. Так, так, я правду вам кажу.

CIMG0010

Ведучий  2.

Перед нами  є  завдання,

Як  нам  далі  працювати.

Щоби  холод  подолати.

Чули  ми, що  є країна,                                   

Тепло  там  в людських  домівках,                 

Може  нам  до  них  сходити                            

І спитати,  що  робити?

І ще скажу вам по секрету, що я знаю, чому так холодно. (Озирається, чи його не чують).

В школі оселилась злюча, холоднюча Снігова королева разом зі своєю свитою. І вона заставляє мерзнути всіх учнів і вчителів, які змирились зі своїм становищем (ще раз озирається). А найсміливішого Дмитрика, який пообіцяв посадити королеву на пічку в учительській, замкнула в самий холодний клас і заставила з ранку до ночі писати у зошиті тільки одне слово «холод».

Ведучий  1.

Холодно  в  моїй  оселі,                                  

Дує  вітер  в  вікна,  двері,                              

Бо  лютують  вже  надворі,                            

Слуги  злої  Королеви.                                   

Заглядають  в  наші  вікна,                             

Прокрадаються  крізь  шпари,                      

Холод  в  двері  проникає,                             

І  тепла  уже  немає.  

А я сьогодні від свого друга домовичка з Тепландії, отримав електронну пошту з інформацією, як можна відчинити ці двері, тому біжу шукати Оксанку, подругу Дмитрика.

Дія 2.

Лунає музика з кінофільму «Снігова королева». На сцену виходить Снігова королева зі свитою. Всі веселяться. Сніговики та Сніжинки танцюють.

  CIMG0006   CIMG0003

Снігова королева підходить до дверей, розморожує двері і піднімається на

сцену до Дмитрика.

Снігова королева:

Ну, які у нас успіхи?

Дмитрик:

Все добре.

Снігова королева:

Так, я бачу. Ти вже майже виправився. І дуже гарно все в тебе виходить. А я дуже скоро запаную над всім світом. І слово «холод» стане головним словом людей.

Снігова королева співає пісню про холод та зиму.

Снігова королева:

Тобі сподобалось?

Дмитрик:

Так, все добре.

Снігова королева:

Ну що ж, тоді я піду подивлюсь, як там дітки і повернусь. А ти працюй, працюй над собою.

Виходить, знову заморожує двері.

Ведучий  2.

Хто  це,  хто  це  так  лютує? –

Крижаная  королева?

Заморозила  всіх  учнів,

Стало  холодно  навколо.

Як  нам  бути?  Що  робити?

Снігова королева:

Слуги мої! Я маю повідомити вам про грандіозний план захоплення нової школи. Мені доповіли, що в ній розхитані двері і зовсім всохлі старі вікна, вітер давно свище на горищі, а в підвалах наче на північному полюсі. І це означає, що ми без зусиль матимемо, ще одну перемогу. Тому прошу всіх за мною. Всі виходять.

Дія 3.

Лунає музика з кінофільму «Снігова королева».

З‘являється Оксанка, вона пробирається через зал, озирається, підходить до дверей, пошепки кличе Дмитрика, але марно. Намагається відкрити двері. Вибігає Домовичок.

Домовичок:

Оксанка, як я радий тебе бачити.

Оксанка:

Чого ж тут радіти?

Домовичок:

Як чого? Я скрізь тебе шукаю, щоб розповісти, як можна відкрити ці двері  та як далі працювати.

Ведучий  1.

Як  нам  далі  працювати.

Щоби  холод  подолати.

Чули  ми, що  є країна,                                   

Тепло  там  в людських  домівках,                 

Може  нам  до  них  сходити                            

І спитати,  що  робити?

Оксанка (зрадівши):

Це правда? Так кажи швидше як можна потрапити до цієї країни або відкрити зачаровані двері.

Домовичок:

Мені повідомили, що двері можна відкрити тільки теплом.

Оксанка:

Теплом? А де ж його взяти?

Домовичок:

Нам у цьому може допомогти Теплинка.

Оксанка:

Теплинка?

Домовичок:

Так!

Оксанка(здивовано):

Хто.., як.., звідки вона візьметься?

Домовичок:

А нам треба, просто подумати про сонечко, весну, але всім разом і вона обов‘язково з‘явиться.

Оксанка:

Давай, думаймо негайно, нам неможна зволікати. Стає дуже холодно. Снігова королева лютує.

Ведучий  2.

Холодно  в  моїй  оселі,                                  

Дує  вітер  в  вікна,  двері,                              

Бо  лютують  вже  надворі,                            

Слуги  злої  Королеви.                                   

Заглядають  в  наші  вікна,                             

Прокрадаються  крізь  шпари,                      

Холод  в  двері  проникає,                             

І  тепла  уже  немає.  

Ведучий 1.

Хто  це,  хто  це  так  лютує? –

Крижаная  королева?

Заморозила  всіх  учнів,

Стало  холодно  навколо.

Як  нам  бути?  Що  робити?

Дмитрик і Оксанка заплющують очі і лунає весела пісня про сонечко та літо.

З‘являється Теплинка.

picture

Теплинка:

Привіт! Я Теплинка, а ви хто?

Оксанка:

Я, Оксанка, а це наш шкільний Домовичок. Ми дізнались, що тільки ти можеш нам допомогти.

Теплинка:

Можливо, але, що я маю зробити?

Домовичок:

Спочатку, нам потрібно розморозити ці двері, і тоді ми врятуємо Дмитрика.

А потім нам потрібно зігріти школу і врятувати її від Снігової королеви.

Зможеш?

Теплинка:

Так, обов‘язково. Я завжди рада допомогти.

Теплинка кладе руки на двері і вони відкриваються. Ще  порадила  Теплинка

Ведучий 2.

Щоб  нам  холод  подолати.

Слід  екскурсію  провести

І  котельню  збудувати.

Ми  на  ТЕЦ-1  ходили,

Там  навколо  все  шуміло,

Грохотало  і  гриміло.

Труби  були  там  великі

Й  величезні  водні  баки,

Був  ставочок  невеликий,

Й  чудернацькії  кімнати.

Ми  спитали  там  поради,

Як  нам  холод  подолати?

І почули, що  у  школі

Слід  свою  котельню  мати.

Ще  потрібно  Вам  у  класах

Пічки  ваші  розібрати.

Встановити  батареї

Й  захисні  екрани  також.

Фіксувать  температуру 

Вам  термометр  допоможе,

А  встановлений  лічильник

Зекономить  Ваші  гроші.

Ми  послухались  порад  всіх

І  зробили  все  як  треба.

І тепер у нас  у  школі,

Тепла  добра  Королева.

Оксанка заходить до класу і підходить до не рухомого Дмитрика, починає його трясти.

Дмитрик:

Хто ти? Я тебе не знаю.

Оксанка:

Як? Я ж твоя подруга, Оксанка, ми від першого класу дружимо.

Данилко:

Я такої не знаю.

Оксанка починає плакати, Теплинка підходить до Дмитрика і кладе йому руки на голову.

Лунає мелодія з кінофільму «Снігова королева».

Дмитрик струхнувся та підвівся. Побачивши та впізнавши Оксанку протягнув до неї руки. Цим часом Теплинка розводячи руками відігріває школу, Домовичок стрибає від радощів. Теплинка співає свою пісню.

Теплинка (звертаючись до Оксанки та Дмитрика):

Щоб зберегти тепло і більше ніколи не бачити Снігової королеви, вам потрібні помічники.

Оксанка та Дмитрик:

Так ми це зараз погукаємо помічників (вибігають та повертаються з учнями 7 класу, які допомагали боротись із Сніговою королевою).

CIMG0011

Ведучий 1.

Аудитом  ми  займались,

Обійшли  усю  ми  школу.

Виміряли,  заміряли

Ми  рулеткою  всі  стіни,

Ще  ми  вікна  рахували

Й  температуру  визначали.

Всі  дослідження  провели,

Все  в  щоденник  записали.

І  сьогодні  результати

Ми  Вам  наші  показали.

Ще  ми  креслення  робили,

Кабінет  свій  малювали -

Парти,  крісла  рахували,

Все  умовно  зображали.

Кабінет  географічний

Ми  сьогодні  показали.

Не  забули  про  спортзал  ми,

Та  й  про  актовую  залу.

Все  чудово  записали

У  таблицю  все  сховали.

Тут  і  вікна, і  підлога,

Батареї  та  екрани,

Стіни, стеля,  навіть  двері,

Букви,  цифри  на  папері.

Все  чудово, все  як  треба,

Ідеально  все  у  школі,

Економія  велика,

Й  нестрашний  тепер  нам  холод.

Бо  в Тепландію  ходили                    

І  поради  в  них  просили.

CIMG0049  CIMG0051 CIMG0060

CIMG0038  CIMG0041  CIMG0028

Ведучий 2.

Як  нам  школу  утепляти?    

І  як  холод  подолати?

Дякуємо  за  поради,  

Знаєм,  що  тепер  робити.

Як  від  холоду  оселі

Наші  можна  захистити.

І  тепер  всі  добре  знають,                            

Щоб  було  в  домівці  тепло,

Треба  вікна  поміняти,

Зачиняти  добре  двері.

Утеплять  фасад  будинку,

Фіксувать  температуру,

І  тоді  ніякий  холод

Не  знайде  у  нас  притулку.

Моніторинг  ми  зробили

Всіх  охочих  залучили.

Всіх  питали  і  питали,

Ще  й  анкети  роздавали.

Будували  діаграми

І  проценти  рахували,

І  ось  тут  все  показали.

 

Оксанка та  Дмитрик  (разом промовляють)…

Затишно  в  моїй  оселі,                                         

Вітер  вже  не  дує  в  двері,                                     

Вже  не  заглядають  в  вікна                                    

Слуги  злої  Королеви.                                          

І  нехай  лютують  слуги,

Крижаної  Королеви.

Захищає  всі  будинки

Серце   крихітки   Теплинки.

CIMG0064  CIMG0095  CIMG0048

Слово для виступу надається гостям…

Гості проекту:

Дорогі друзі!

 Сьогодні розпочинається ваша подорож країною Тепландією. Ця подорож представляє собою грандіозний міжнародний проект під назвою «Реформа міського тепло забезпечення в Україні, який фінансується Агенством США з міжнародного розвитку (USAID)». Цей проект ставить собі за мету виховати свідомого та відповідального споживача теплової енергії задля її збереження та раціонального використання.

Упродовж навчального року ви разом з однокласниками, класним керівником, батьками та  Теплинкою будете розглядати ключові питання, пов'язані з теплозабезпеченням: вивчатимете технічні та фінансові проблеми теплопостачання, досліджуватимете думку споживачів тепла, навчитеся планувати та проводити тепловий аудит, а головне, розробите рекомендації з тепло збереження та ефективного використання теплової енергії у вашій школі й по можливості втілюватимете їх у життя.

Ваші дослідження обов'язково будуть оцінені. Переможці цього проекту в рамках шкіл України отримають значну матеріальну винагороду, яку зможуть залучити для покращення теплозбереження в своїй школі.

Ми віримо, що здобуті знання ви зможете передати іншим і таким чином у світі стане більше людей, які розуміють важливість тепло- та енергозбереження для майбутнього людства.

Бажаємо вам успіхів!

CIMG0016   CIMG0017   CIMG0019

Дівчинка Оксанка  звертаючись до Теплинки.

Оксанка:

Дякуємо, тобі Теплинко. Ти врятувала нас від холоду.

Дмитрик:

Дякуємо і тобі Домовичку, що закликав Теплинку.

Оксанка:

Надалі, ми дізнаємось про збереження тепла більше і зможемо самостійно захистити себе і школу від підступної і лютої Снігової королеви. Давайте заспіваємо пісеньку Теплинки!

Дмитрик:

Друзі допомагайте! Всі дружньо співають пісеньку Теплинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка  сценарію  до шкільної  вистави

«В країні  Тепландії»

 

Авторський  колектив  ЛДКСЗШ № 3:

  • Баран  Ірина  Іванівна, вчитель географії;
  • Руссо  Інна  Володимирівна, вчитель  української  мови та літератури;
  • Хороз  Марія  Петрівна, вчитель  української  мови та літератури;
  • Яремчук  Мирослава  Романівна, вчитель  української  мови та літератури.

 

Дія 1.

Ведучий  1:

Хай хмара віє снігом рясно,

Зима в гілках плете шитво…

Нам в домі затишно й прекрасно,-

Бо в нас вже є своє тепло!

Лунає пісня про тепло або сонечко.

 Ведучий 2:

Дорогі  друзі!

Зійшли, станули з вулиць міста сніги.

Сонце вже рішуче повернуло на весну.

Духмяним  вітром  війнуло над землею тепло.

Уже  відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень,

Зазеленів  молодим зелом на лугах юний  квітень.

Ведучий  1:

І сьогодні  завершується  наша подорож  країною  Тепландією. Шлях до цієї  дивовижної країни не був легкий, багато довелось нам подолати  перешкод  та  наріжних каменів, які зустрічались нам на дорозі. Але з цієї  подорожі  ми зрозуміли,  що наша  сила  в єдності  та дружбі. А найголовніше ми  дійшли  висновку: щоб  чогось досягнути, треба працювати.

Ця  подорож представляла собою міжнародний проект під назвою «Реформа міського теплозабезпечення в Україні».

Ведучий 2:

Цей проект поставив перед нами мету виховати свідомого та відповідального споживача теплової енергії для її збереження та раціонального використання.

На уроках з  теплозбереження  ми дізнались про те, що:

  •        джерел енергії людству вистачить лише на 50…70 років:
  •        спалювання викопного палива спричиняє викиди шкідливих речовин в  атмосферу, а саме  вуглекислого газу;
  •        шкідливі викиди посилюють дію парникового ефекту, який полягає у порушенні природного температурного балансу на планеті й призводить до глобального потепління та зміни клімату;
  •        глобальне  потепління  загрожує  існуванню людства на Землі.

Ведучий  1:

Упродовж    навчального  року  наш  клас  разом з класним  керівником, при  підтримці  батьків  та  нашої маленької помічниці Теплинки,  розглядали ключові запитання, пов'язані з теплозабезпеченням:

  •        вивчали технічні та фінансові проблеми теплопостачання;
  •        досліджували думки споживачів тепла;
  •        навчились планувати та проводити тепловий аудит;
  •        розробили рекомендації з теплозбереження та ефективного використання теплової енергії у нашій  школі.

Ведучий 2:

Крислата тінь

Майнула -  і нема!

- Ой  мамо, мамо!

Там  щось ходить  біле!

- Чого ж ти налякався?

То до нас

Пливе на крилах

 Королева біла.…

Дія 2. Виходить на сцену Снігова королева.

CIMG0003

Снігова  королева:

В третій школі дуже довго

Я хазяйкою була,

Керувала як директор

Слугами своїми я.

Холод жив у класах школи,

Вітер в пічках ночував,

А коли приходив ранок,

В коридорах він блукав.

Думала, що все в порядку,

Але тут прийшла біда,

Відчуваю, що я тану,

Гублю свою владу я.

Снігова  королева:

Привіт!

Ви  що  мене  не  впізнали?

Зовсім  недавно,  я  віталась та знайомилась з  вами. Так це я - Снігова  королева. Що не  схожа?

За   час,  що  я тут  не  була,  все  якось  змінилося. Змінилася  і  я. Раніше  у  моєму крижаному  царстві  було  холодно, сиро  та  непривітно. Я  заставляла  мерзнути  всіх. Замерзали   учні  та  вчителі, батьки та гості школи. А найсміливішого  учня Дмитрика, який пообіцяв посадити мене - Снігову  королеву - на пічку, замкнула  в  найхолодніший  клас  і заставила з ранку до  ночі  писати  у зошиті  тільки  одне слово «холод».

Дія 3.

Виходить на сцену хлопчик Дмитрик…

Дмитрик (тремтить від холоду, у кутку стоїть Крижана королева):

Ой, як холодно, в нас же всю зиму працювала Теплинка (ходить по сцені виглядає Теплинку).

Снігова  королева (дуже тихо): У-у-у-у-у і ледве махає руками. А, це ти! Не вистачає в мене сили заморозити тебе. І ще  скажу вам по секрету, що я знаю, чому  зараз  все  не  так, як  було  раніше.  Бо все  це робота  Теплинки.

Дія 4.

На сцену виходить Теплинка.

 

picture

Теплинка:

Тоненькі  сніжинки на мене сідають,

Мене за ялинку

Напевне, вважають.

Не знають сніжинки-

Смішинки  тоненькі,

Що я – не  ялинка,

А просто – Теплинка.

Я Теплинка… Я прийшла до вас із країни Тепландії, принесла у вашу школу тепло, затишок. Навчила дітей зберігати тепло, підтримувати температуру в приміщенні, але це я робила не сама, мені допомагали учні 7 класу. Якщо не вірите, то подивіться як це насправді було.

Учні школи переглядають фотографії про діяльність учнів 7 класу в проекті.

 

Снігова  королева:

Так правду мені доповіли, що в школі відбулися справжні зміни. Дійсно не розхитані двері, не має старих вікон, через які гуляв вітер. І все дійсно змінилося на краще. Адже в школі був  грандіозний  план-проект:  «Перетворення  країни  Холоду в  країну  Тепландію». Марними виявилися мої зусилля, невже крах моїм планам? Невже я змушена покинути цю школу назавжди?

Дмитрик:

Так  холодна  королево, але твої плани були неправильними, у нашій школі

ми завжди мріяли про тепло, про гарні вікна, про затишок, зручність. А ти багато років перешкоджала нам, і тому цей рік був останнім роком твого владарювання. Ти змушена покинути нас на завжди.

Снігова  королева:

 Так, так холодні сили покидають мене. В своєму серці я теж відчуваю тепло, адже воно пройняло всю вашу школу. І мене… Я це відчуваю… Невже ви зуміли мене перетворити на добру? Але мені важко прощатися з вами, я хочу залишитися тут.

Дмитрик:

Для цього тобі, Снігова королево, доведеться стати королевою Добра та Тепла.

Снігова  королева:

Гаразд, я погоджуюсь. Тому що в цій школі немає місця злу і холоду.

Троє беруться за руки і танцюють під веселу музику.

Дмитрик:

А для цього ти повинна зачитати присягу «Королеви Добра і Тепла».

І таким чином ти залишишся назавжди у нас.

Снігова  королева (зачитує присягу):

Я, Снігова королева, присягаюсь назавжди покинути країну Холоду, не чинити зла, працювати разом з вами в проекті «Енергоефективні школи».

Подивіться, як  вони  все  змінили.

Дія 5.

Ведучий 2:

Побувавши  в  країні  Тепландії, учні 7  класу  навчились  проводити  тепловий  аудит  школи. 

Завдяки  Теплинці  ми  подолали  Снігову  королеву  та  її  країну  Холоду. Перетворили Снігову королеву на королеву Добра і Тепла. І хочемо  поділитись з  вами  своїми  знаннями. Адже, добре знаємо,  як  зберегти  тепло  в  своїх  оселях.

Демонструється презентація про різі способи збереження тепла у школі.

 

Дія 6.

Ведучий  1:

Боротись   з  крижаною   Сніговою  королевою  та  її  свитою  нам  допомагали  працівники  Львівтеплоенерго.  Учні  7  класу  відвідали  теплоелектроцентраль (ТЕЦ-1).  Подивіться  як  це  відбувалось.

Учні та гості школи переглядають окремі відео сюжети про перебування учнів 7 класу на території ТЕЦ -1.

CIMG0023 CIMG0026 CIMG0050

 

Дія 7.

Ведучий 2:

Сподіваємось, що наші дослідження обов'язково будуть оцінені. Якщо ми станемо переможцями цього проекту, то отримаємо значну матеріальну винагороду, яку зможемо залучити для покращення теплозбереження в нашій  школі.

Ведучий  1:

Ми  віримо, що  здобуті  знання ми  зможемо передати  багатьом і   у світі

стане більше людей, які зрозуміють  важливість  тепло- та 

енергозбереження  для  майбутнього людства.

Ведучий 2:

Ми  вдячні  вам  за  вашу  підтримку.

Адже, зібратися  разом – це тільки початок.

Залишатися разом – це прогрес.

Працювати  разом – це  успіх.

Ведучі  разом:

Бажаємо  всім  успіхів!

 

 

doc
Додано
23 лютого
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку