Урок-квест "В пошуках золота гетьмана Полуботка"

Про матеріал
Географічний квест "В пошуках золота гетьмана Полуботка" розрахований на учнів 6 -х класів. Дана розробка допоможе вчителю організувати цікавий позакласний захід до тижня географії в школі. Виконня учнями різноманітних завдань сприяє розвитку та закріпленню знань про способи орієнтування на місцевості, розвиває в учнів пізнавальний інтерес, пам’ять, логічне мислення, увагу, уяву, формує практичні вміння і навички; виховує почуття поваги до думки інших людей.
Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЧНИЙ КВЕСТ

«В ПОШУКАХ ЗОЛОТА ГЕТЬМАНА ПОЛУБОТКА».

Мета заходу:

Навчальна: закріпити знання про масштаб, способи орієнтування на місцевості та визначення напрямків.

Виховна: розвивати вміння працювати у команді, спостережливість, уважність; виховувати почуття відповідальності.

Розвивальна: добирати та упорядковувати інформацію, виконувати самостійну, дослідницьку роботу,  розвивати практичні вміння орієнтуватися на місцевості.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

Вступне слово вчителя

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Він буде проходити у формі квесту.

Квест – це командна гра, де учасникам необхідно переходити від однієї станції до іншої, виконувати завдання на кожній із них та отримувати підказки для досягнення певної мети.

Вчитель призначає трьох капітанів. До їх обов’язків входить:

  1.               Набрати собі команду.
  2.               Слідкувати за тим, щоб команда вірно переходила від однієї станції до іншої.
  3.               Слідкувати за часом виконання завдань.
  4.               Оголошувати відповіді на завдання квесту.

Легенда.  

Згідно легенди, один із запорізьких гетьманів, який саме ви дізнаєтесь в ході виконання завдань квесту, таємно передав до Лондона все своє золото (понад 200 тисяч золотих монет). Але старожили кажуть, що частину золота він сховав на запорізькій землі. Цей скарб ви і повинні відшукати. Для цього вам стануть у пригоді гострий розум, винахідливість, вміння працювати у команді, орієнтуватися на місцевості, користуватися компасом та картою.

Завдання квесту – знайти золото запорізького гетьмана.

Умови проведення.

Для того, щоб знайти скарби, необхідно, за допомогою карти (маршрутного листа), просуватися по заданому маршруту. На шляху до скарбів вас підстерігають різні випробування (станції). Слідкуйте за тим, щоб вчасно виконувати завдання. Якщо команда не вкладається у відведений час – її чекає штрафне завдання: необхідно вишикуватися та тричі голосно промовити козацьку речівку: «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух». За успішне проходження кожного із випробувань ви отримаєте право подальшого просування по маршруту.

 

ІІ. Проведення квесту 

Станція 1. Таємниця стародавньої карти.

Вчитель розробляє для кожної команди маршрутний лист – порядок проходження станцій (наприклад, у вигляді стародавньої козацької карти). Цей лист вчитель розрізає як пазл. Потім, частини пазлу кладе до невеликої миски заповненої піском або крупою та перемішує.

Обладнання: карта – 3 шт., миска – 3 шт., пісок.

Завдання: вилучити за допомогою паличок частини пазлу та скласти карту, на якій буде позначено шлях до скарбів.

Час виконання 3 хв.

 

Станція 2. Загадковий гетьман.

Обладнання: аркуш паперу з шифрованим текстом – 3 шт.

Завдання: розгадати зашифрований текст.

1 команда повинна розгадати прізвище гетьмана (Полуботок);

2 команда – в якому місті знаходилася головна резиденція цього гетьмана (Чернігів);

3 команда – яку посаду займав гетьман до того, як очолив Гетьманщину (полковник).

Літери зашифрованого тексту відповідатимуть цифровому положенню літер в українському алфавіті.

20,19, 16, 24, 2, 19, 23, 15 (Полуботок)

28, 7, 21, 18, 12, 4, 12, 3 (Чернігів)

20, 19, 16, 15, 19, 3, 18, 11, 15 (Полковник)

Час виконання 5 хв.

 

Станція 3. Доля гетьмана.

Вчитель завчасно готує по шість надувних кульок з маленькими аркушами паперу в середині на яких будуть написані літери.

Обладнання: надувні кульки – 18 шт.

Завдання: вилучити із середини кульок аркуші паперу з літерами та скласти їх так щоб отримати ім’я, або назву міста.

1 команда – ім’я російського царя, що ув’язнив гетьмана (Петро 1).

2 команда – прізвище попередника гетьмана (Мазепа).

3 команда – в банку якого європейського міста гетьман залишив на зберігання своє золото (Лондон)

Час виконання 3 хв.

 

Станція 4. Компас.

Вчитель завчасно готує коробку із певною кількістю предметів. Їх повинно бути більше за потрібне для створення компасу.

Обладнання: голка, папір, миска, пляшка води та ін.

Завдання: учні, по-перше, повинні вибрати необхідні для створення компасу предмети (голка, папір, вода, миска). По-друге, сконструювати компас (намагнітити голку, налити в миску води, покласти в воду невеликий аркуш паперу, потім голку). По-третє, визначити сторони світу.

Час виконання 5 хв.

 

Станція 5. Масштаб.

Обладнання: географічна карта, лінійка.

Завдання: за допомогою лінійки визначити на карті відстань спочатку між містами, а потім загальну відстань між першим та останнім містом:

1 команда: Київ – Берлін – Лондон;

2 команда: Київ – Рим – Лондон;

3 команда: Київ – Кишинів  – Лондон.

Час виконання 5 хв.

 

Станція 6. Ребус.

Обладнання: аркуші з ребусами.

Розгадати ребус (Див. Додаток 5)

Відповіді:

  1. Хортиця;
  2. Булава;
  3. Дніпро.

Час виконання 3 хв.

 

Станція 7. Золото гетьмана Полуботка.

Обладнання: компас.

Вчитель до початку квесту ховає на шкільному подвір’ї козацькі скарби для кожної команди. Наприклад, шоколадні цукерки у вигляді золотих монет.

Завдання: визначити за вказаним азимутом місце знаходження скарбів.

Час виконання 5 хв.

 

ІІІ. Підведення підсумків. Нагородження учасників.


Додатки

Додаток 1. Стародавня карта

Результат пошуку зображень за запитом "стародавня карта україни"


Додаток 2 Маршрутні листи

 

Команда 1

Порядок проходження станцій: 1, 3, 4, 6, 5, 2, 7.

 

 

Команда 2

Порядок проходження станцій: 2, 6, 5, 1, 3, 4, 7.

 

 

Команда 3

Порядок проходження станцій:3, 4, 2, 5, 6, 1, 7.

 


Додаток 3. Зашифрований текст

 

Команда 1

20,19, 16, 24, 2, 19, 23, 15

 

 

Команда 2

28, 7, 21, 18, 12, 4, 12, 3

 

 

Команда 3

20, 19, 16, 15, 19, 3, 18, 11, 15


Додаток 4.

П

Е

Т

Р

0

1

М

А

З

Е

П

А

Л

О

Н

Д

О

Н

 


Додаток 5. Ребус

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку