Плазуни. Особливості будови і життєдіяльностіМета заняття: Навчальна: вивчення особливостей зовнішньої будови та процесів життєдіяльності плазунів як справжніх наземних тварин, розширити уявлення про вплив умов середовища на будову тваринного організму, формування вміння працювати з текстом та малюнками у підручнику;Розвиваюча: розвиток допитливості, вміння порівнювати, складати опорні схеми;Виховна: виховання любові до всього живого й дбайливе ставлення до тварин, сприяти формуванню в учнів таких якостей, як організованість, культура мовлення та спілкування, вміння працювати у команді, сприймати та аналізувати матеріал.
Номер слайду 2
Вправа “ВІРЮ - НЕ ВІРЮ”Відділи тіла жаби: голова, тулуб, кінцівки;Шкіра земноводних вкрита лускою;Земноводні – холоднокровні тварини;Дихають зябрами;Органи дихання – легені і шкіра;Живуть у воді і на суходолі;Серце двокамерне. Серце – трикамерне;Роздільностатеві, запліднення зовнішнє
Номер слайду 3
Загадки Має жало ядовите,Як вірьовка в’ється. Спритна, влучна та холодна. Як вона зоветься? - Мала та ще й плеската,На спині у неї хата. Та сили має досить: Допомогти на просить- Швидко бігаю в траві,Спробуй ти мене злови!Міцно хвостик мій тримай, та втечу я так і знай. Я тваринка не проста – Проживу і без хвоста
Номер слайду 4
ЧКЯХЗЩРАІМЕОМРІКРЕКЕЯЛОПЕДАОАИНХЛАЧерепахи, крокодили, ящірки, змії, хамелеони. Всіх цих тварин відносять до плазунів або рептилій.
Номер слайду 5
ПЛАН Загальна характеристика класу Плазуни. Характерні особливості зовнішньої будови плазунів як справжніх наземних тварин. Розвиток і розмноження рептилій. Різноманітність плазунів та значення
Номер слайду 6
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: ЯКІ ОСОБЛИВОСТІ СПОСОБУ ЖИТТЯ І БУДОВИ ДОЗВОЛИЛИ ПЛАЗУНАМ СТАТИ СПРАВЖНІМИ НАЗЕМНИМИ ТВАРИНАМИ?
Номер слайду 7
ЗОВНІШНЯ БУДОВА ПЛАЗУНІВ
Номер слайду 8
Вправа «Прогалини»1. Тіло ящірки поділяють на голову, ……, …… і ………..2. На голові розташовані………3. Кінцівки розташовані………..4. Пальці закінчуються………..5. Шкіра……….вкрита………6. Щільний роговий покрив заважає росту тварин, тому вони……
Номер слайду 9
РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТОК ПЛАЗУНІВПлазуни роздільностатеві;Запліднення внутрішнє;Відкладають яйця;Розвиток прямий.
Номер слайду 10
Різноманітність плазунів. Ряд Характерні особливостіПредставники Роль в природі і житті людини
Номер слайду 11
Лускаті
Номер слайду 12
Крокодили
Номер слайду 13
Черепахи
Номер слайду 14
“Лекція-парадокс”Плазуни – гермафродитні тварини. Запліднення у них зовнішнє. Більшість плазунів відкладають ікру у воду. Для плазунів характерний непрямий розвиток
Номер слайду 15
Перша допомога при укусу змії Необхідно оцінити ситуацію навколо себе — чи є той плазун поруч. За можливості необхідно покинути місце укусу.2. Зайняти зручне горизонтальне положення, бажано з піднятими догори ногами, оскільки отрута швидко вражає життєво важливі системи організму людини і може спричиняти алергічні реакції від найменших проявів, до більш серйозних.3. Уражену частину тіла необхідно звільнити від одягу чи взуття.4. Рану потрібно обробити будь-яким антисептиком та накласти на неї стерильну пов’язку.5. Якщо є поруч протиалергічні чи антигістамінні препарати, необхідно їх прийняти. Після укусу змії настає анафілактичний шок – це різновид шоку, коли в організм людини потрапляє якийсь алерген, відбувається перерозподіл рідини в організмі, судини розширяються і відбувається невідповідність між об’ємом судинної системи і об’ємом крові. У результаті падає артеріальний тиск, людина втрачає свідомість, збільшується потовиділення, людина блідніє, перестають працювати в нормальному режимі нирки, які фільтрують кров. Такий стан є загрозливим для життя людини і він може призвести до смерті. Варто при собі мати будь-які таблетки від алергії.6. Пити якомога більше води.7. Людина, яка знаходиться поруч, повинна постійно говорити з тим, хто зазнав укусу для того, щоб контролювати його стан.8. За можливості прикласти до рани лід, обгорнутий у тканину.
Номер слайду 16
Домашнє завдання. Опрацювати § 21, 22, вивчити ознаки рептилій. Індивідуальне завдання – написати невеликий твір «За що я дякую плазунам». Дослідити, які види рептилій вашої місцевості потребують охорони
Номер слайду 17
Незакінчене речення. Сьогодні я дізнався………. Мені було цікаво…………Я змінив своє ставлення до………