Результати підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах

Про матеріал
В основі ефективної роботи з обдарованими здобувачами освіти лежать соціальні, економічні, науково-педагогічні і психологічні чинники, тісно пов’язані між собою.
Перегляд файлу

Результати підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах

В основі ефективної роботи з обдарованими здобувачами освіти лежать соціальні, економічні, науково-педагогічні і психологічні чинники, тісно пов’язані між собою.

Інтелектуальні змагання, зокрема міжнародні освітні конкурси та олімпіади, як форма позанавчальної роботи в умовах сучасності, є дієвим засобом формування внутрішньої мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, підтримки і стимулювання обдарованих здобувачів освіти, створення умов для збереження й розвитку інтелектуального потенціалу України.

Участь у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах допомагає здобувачам освіти в реалізації творчого потенціалу, розширенні естетичного і наукового світогляду, забезпечує реалізацію розвитку, стимулювання творчого самовдосконалення юнаків та дівчат.

Процес  підготовки   здобувачів освіти до міжнародних конкурсів та  олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю в закладі освіти викладачів та майстрів виробничого навчання, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими здобувачами освіти. Перш за все, такий педагог повинен розуміти сучасне призначення даної освітньої дисципліни, володіти науково-креативним підходом до її реалізації, використовувати такі методики викладання, в основі яких

  •      застосування інтерактивних форм і методів навчання
  •      запровадження комп’ютерних технологій
  •      використання особистісно зорієнтованого навчання
  •      застосування компетентнісних технологій навчання. 

У педагогічній діяльності творчість викладача або майстра виробничого навчання займає особливе місце. Адже лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати.                                                  

Можна виділити такі складові готовності викладача або майстра виробничого навчання  до роботи з обдарованими здобувачами освіти:

  •      відповідний рівень і постійна підтримка фахово-інформаційного рівня роботи з обдарованими здобувачами освіти (курси, семінари, конференції тощо);
  •      володіння методиками роботи з обдарованими здобувачами освіти (індивідуальна робота, робота в групах тощо);
  •      володіння психологічними аспектами роботи з обдарованими здобувачами освіти.

 Робота педагога з обдарованими здобувачами освіти не повинна носити хаотичний, епізодичний характер, а має бути системною, неперервною, спланованою на перспективу. У підготовці до участі у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах береться за основу:

  •      застосовування проблемного методу у навчанні
  •      проведення  самостійної роботи творчого характеру
  •      застосовування  індивідуального  підходу у навчанні
  •      впровадження  розвивальної  творчої  гри
  •      виконання креативних завдань.

Також є широкий спектр позанавчальної роботи на виявлення та розвиток творчих здібностей здобувачів освіти:

  •      підготовка і участь здобувачів освіти в олімпіадах
  •      участь в інтелектуальних іграх та круглих столах
  •      робота над проєктом
  •      участь у науково-практичних конференціях
  •      участь в Інтернет-олімпіадах та конкурсах.

Період підготовки та реєстрації до участі здобувачів освіти у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах відбувається на початку навчального року. Ми, члени методичної комісії педагогічних працівників з професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення», виробили алгоритм за яким виявляємо здібних здобувачів освіти, проводимо психологічну їх підготовку до участі у конкурсах та олімпіадах, адже вони не були активними в школі і мають проблеми з заниженою самооцінкою.  Після цього реєструємо їх на таких міжнародних дистанційних конкурсах, як «Олімпік» та «Брейн Ринг». На цьому етапі вже відчутно зростає підвищення внутрішньої мотивації до навчання, здатність до самостійної роботи та самоорганізації. Це заохочує інших одногрупників до участі в конкурсах, адже є завдання різного рівня складності, тому в них можуть взяти участь всі здобувачі освіти без винятку.

Кожний рівень складається з 24 цікавих завдань різних типів. Завдання мають різний ступінь складності і оцінюються різною кількістю балів.

Тривалість конкурсу - 40 хвилин (один урок).

Цього року конкурс «Олімпік 24 - Осіння сесія» з інформатики відбудеться з 01.11.2024 до 30.11.2024 на сайті www.olimpis.com.ua. Взяти участь у конкурсі можна в будь-який зручний час. Виконати завдання конкурсу здобувачі освіти можуть у комп’ютерному класі (рекомендується), а якщо такої можливості немає, то у себе вдома.

Оскільки у зв'язку з війною багато закладів освіти не мають змоги отримати диплом поштовим відправленням, учасники цієї сесії конкурсів отримають не друковані, а електронні дипломи, грамоти та сертифікати.

Викладачі та майстри виробничого навчання, що підготували учасників, нагороджених дипломами 1-3 ступенів, отримають електронні свідоцтва, з підтвердженнями цих досягнень здобувачами освіти.

 

Отже, участь у міжнародних освітніх конкурсах та олімпіадах додає учасникам впевненості, підвищує рівень їх організації самостійної роботи, мотивує до навчання, а отримання дипломів, сертифікатів та призів   підвищує їхню самооцінку.

 

 

Слава Україні!

 

 

docx
Додано
19 вересня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку