Конспект уроку
з курсу «Всесвітня історія»
для 8 класу
підготувала вчитель історії
КЗ «Гімназія № 32»
Кам’янської міської ради
Ковбасюк Тетяна Іванівна
Річна контрольна робота з всесвітньої історії
8 клас
І рівень ( по 0,5 б)
1. Позначте поняття, яке відповідає наведеному визначенню.
__ — підприємство, на якому використовується ручна праця, але кожна людина виконує лише одну операцію, що призвело до появи розподілу праці.
а) Фабрика; б) монополія; в) майстерня; г) мануфактура
2. «Криваве законодавство» в Англії XVI ст – це:
а) закони проти жебраків; б) закони проти підкорених народів; в) закони, які дозволяли пиратство проти іспанців.
3. Позначте ім’я вождя гугенотів у Франції, що став королем та якому належать слова: «Париж вартий меси».
а) Генріх III; б) Генріх IV; в) Людовік XI; г) Людовік XIII.
4. Позначте назву князівського титулу в Індії.
а) емір; б) візир; в) емір; г) шейх.
5. Позначте поняття, яке відповідає наведеному визначенню.
__ — національне віросповідання в Англії, що прийшло на зміну католицтву під час Реформації. Главою національної церкви вважався король.
а) Лютеранство;
б) кальвінізм;
в) англіканство;
г) уніатство.
6. Позначте ім’я «государя всея Русі», який першим вінчався на царствування.
а) Іван III; б) Іван IV; в) Борис Годунов; г) Василь Шуйський.
ІІ рівень
7. Встановіть відповідність між призвищем та відкриттям.
1. Христофор Колумб |
А) відкрив Тихій океан |
2. Васко да Гама |
Б) відкрив мис Доброї надії |
3. Фернандо Магеллан |
В) відкрив Американський континент. |
4. Бартоломео Діаш |
Г) відкрив шлях до Індії |
|
Д) відкрив Австралію |
8. . Оберіть правильні варіанти відповідей. (Три правильні варіанти відповіді)
- Позначте назви протестантських церков, що виникли в ході Реформації.
а) Лютеранська;
б) православна;
в) англіканська;
г) кальвіністська.
9. Установіть відповідність між поняттям і його значенням
1) Назва договору про державний союз Польщі та Литви |
|
б) Берестейська унія; |
2) союз православної та католицької церков |
в) фільварок; |
3) станово-представницький орган влади у Польщі |
г) сейм; |
4) господарство, орієнтоване на виробництво продукції на ринок, засноване на праці кріпосних селян |
д) Люблінська унія |
5) офіційна назва держави, яка утворилася в результаті союзу Польщі та Литви |
ІІІ рівень
10. Встановіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми характеристиками.
а) Рішельє |
1) французька династія, члени якої були переважно католиками |
б) Бурбони |
2) англійський мореплавець і пірат, якому Єлизавета І надала лицарський титул |
в) Вільгельм Оранський
|
3) політичний діяч Франції, фактичний правитель держави часів Людовіка ХІІІ |
г) Френсіс Дрейк |
4) правитель незалежних провінцій Нідерландів |
11. Установіть відповідність між термінами та визначеннями.
а) Факторія |
1) італійська назва трипалубного корабля з прямими й косими вітрилами |
б) Реформація |
2) країна-загарбник |
в) Каравела |
3) торговельне поселення |
г) Метрополія |
4) рух за зміни в католицькій церкві |
12. Позначте подію, яка відбулася в українських землях водночас із початком подорожі Христофора Колумба.
а) Руйнування Києва татарами;
б) заснування Запорозької Січі на острові Хортиця;
в) перша письмова згадка про українських козаків;
г) підписання Люблінської унії.
ІV рівень ( по 1,5 б.)
13. Запишіть ім’я людини, яка була тринадцятою дитиною в сім’ї, стала блискучим придворним, брала участь у військових діях і була тяжко поранена. Згодом різко змінила своє життя, присвятивши себе Господові, створила новий релігійний орден
13. ( Ігнатій Лойола)
14. Запишіть назву явища, яке мало місце з кінця ХV ст. в Англії.«Ваші вівці, зазвичай такі покірні, задоволені малим, тепер стали такими ненажерливими і неприборканими, що поїдають навіть людей. Саме в усіх тих частинах королівства, де здобувається більш тонка шерсть, знатні люди не задовольняються щорічними доходами, які зазвичай надходили від маєтків та їхніх предків. У своїх маєтках вони не залишають нічого для ріллі, відводять все під пасовища, зносять будинки, руйнують міста…»
14. ( Обгороджування.)