Річне календарно-тематичне планування 8 клас з врахуванням компетентностей, які формуються
Біологія. 8 клас
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Компетентності, що формуються |
Примітка |
||||||||
|
Повторення курсу біології 7 класу (коригуюче навчання) |
|||||||||||
1 |
|
Інструктаж з ТБ. Поведінка тварин, методи її вивчення, форми. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||||||
2 |
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення. |
|
|||||||||
3 |
|
Співіснування організмів в угрупуваннях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Природоохоронні території. |
|
|||||||||
|
ВСТУП |
|||||||||||
4 |
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||||||
5 |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|||||||||
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА |
|||||||||||
6 |
|
Організм людини як біологічна система.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
||||||||
7 |
|
Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. Фізіологічні системи. |
|
|||||||||
8 |
|
Поняття про механізми регуляції. Лабораторне дослідження № 1: Ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
|||||||||
9 |
|
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
|||||||||
10 |
|
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція. |
|
|||||||||
11 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Організм людини як біологічна система"
|
|
|||||||||
|
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ |
|||||||||||
12 |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність
|
|
||||||||
13 |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
|||||||||
14 |
|
Функції та будова скелетних м’язів. Робота м’язів. Втома м’язів.
|
|
|||||||||
15 |
|
Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|||||||||
16 |
|
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. |
|
|||||||||
17 |
|
Профілактика порушень опорно-рухової системи. Проект. Сучасні методи діагонстування порушень опорно – рухового апарату. |
|
|||||||||
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ |
|||||||||||
18 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетент |
|
||||||||
19 |
|
Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
||||||||
20 |
|
Значення компонентів харчових продуктів. Дослідницький практикум № 1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|||||||||
21 |
|
Харчові та енергетичні потреби людини. Проект . Збалансоване харчування |
|
|||||||||
22
|
|
Контрольна робота №1 з тем "Опора і рух", Обмін речовин та енергії в організмі людини" |
|
|||||||||
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ |
|||||||||||
23 |
|
Значення травлення.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність
|
|
||||||||
24 |
|
Система органів травлення. Лабораторні дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). |
|
|||||||||
25 |
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. |
|
|||||||||
26 |
|
Регуляція травлення. Дослідницький практикум № 2. Дія ферментів слини на крохмаль |
|
|||||||||
27 |
|
Харчові розлади та їх запобігання.
|
|
|||||||||
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ |
|||||||||||
28 |
|
Значення дихання. Система органів дихання.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність
|
|
||||||||
29 |
|
Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи.
|
|
|||||||||
30 |
|
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
|||||||||
31 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|||||||||
32 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем "Травлення. Дихання" |
|
|||||||||
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
||||||||||||
33 |
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. |
|
|
||||||||
34 |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
|||||||||
35 |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||||||
36 |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Дослідницький практикум № 3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня |
|
|||||||||
37 |
|
Робота серця. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторні дослідження № 5 вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
|||||||||
38 |
|
Інструктаж з ТБ. Лабораторна робота № 1: Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|||||||||
39
|
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|||||||||
40 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Транспорт речовин" |
|
|||||||||
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ |
||||||||||||
41 |
|
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність
|
|
||||||||
42 |
|
Захворювання нирок та їх профілактика.
|
|
|||||||||
43 |
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Проект. Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|||||||||
44 |
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика. |
|
|||||||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА |
||||||||||||
45 |
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||||||
46 |
|
Спинний мозок.
|
|
|||||||||
47 |
|
Головний мозок. Лабораторні дослідження № 6. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|||||||||
48 |
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
|||||||||
49 |
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|||||||||
50 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем "Виділення. Терморегуляція". Зв'язок людини із зовнішнім середовищем. Нервова система" |
|
|||||||||
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ |
||||||||||||
51 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність |
|
||||||||
52 |
|
Зорова сенсорна система. Око.
|
|
|||||||||
53 |
|
Гігієна зору. Лабораторні дослідження № 7 визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
|||||||||
54 |
|
Слухова сенсорна система. Вухо.
|
|
|||||||||
55 |
|
Гігієна слуху. Лабораторні дослідження № 8 вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|||||||||
56 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум № 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|||||||||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ |
||||||||||||
57 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність |
|
||||||||
58 |
|
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.
|
|
|||||||||
59 |
|
Мова. Навчання та пам’ять.
|
|
|||||||||
60 |
|
Мислення та свідомість. Сон. Біоритми.
|
|
|||||||||
61 |
|
Лабораторне дослідження № 9: дослідження різних видів пам’яті. Дослідницький практикум № 5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
|||||||||
62 |
|
Контрольна робота №2 з тем "Сенсорні системи", "Вища нервова діяльність" |
|
|||||||||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 3 год) |
||||||||||||
63 |
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||||||
64 |
|
Взаємодія регуляторних систем.
|
|
|||||||||
65 |
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) |
|
|||||||||
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (5 год) |
||||||||||||
66 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.
|
|
||||||||
67 |
|
Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. |
|
|||||||||
68 |
|
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
|
|||||||||
69 |
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.
|
|
|||||||||
70 |
|
Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|
|||||||||