Календарно-тематичне планування з біології 8 клас

Про матеріал

Річне календарно-тематичне планування 8 клас з врахуванням компетентностей, які формуються

Перегляд файлу

Біологія. 8 клас

 

№ з/п

Дата

Тема уроку

Компетентності, що формуються

Примітка

 

 Повторення курсу біології 7 класу (коригуюче навчання)

1

 

Інструктаж з ТБ. Поведінка тварин, методи її вивчення, форми.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

2

 

Поняття про екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення.

 

3

 

Співіснування організмів в угрупуваннях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Природоохоронні території.

 

 

ВСТУП

4

 

Біосоціальна природа людини.  Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

5

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА

6

 

Організм людини як біологічна система.

 

 

Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

7

 

Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. Фізіологічні системи.

 

8

 

Поняття про механізми регуляції.

Лабораторне дослідження № 1:

Ознайомлення з препаратами тканин людини

 

9

 

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

10

 

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

Імунна регуляція.

 

11

 

Узагальнення та систематизація знань з теми "Організм людини як біологічна система"

 

 

 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ

12

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

13

 

Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин

 

14

 

Функції та будова скелетних м’язів. Робота м’язів. Втома м’язів.

 

 

15

 

Основні групи скелетних м’язів.

Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми.

 

16

 

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

17

 

Профілактика порушень опорно-рухової системи. Проект. Сучасні методи діагонстування  порушень опорно – рухового апарату.

 

 

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В        ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

18

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетент

 

 

19

 

Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

 

20

 

Значення компонентів харчових продуктів.

Дослідницький практикум № 1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

21

 

Харчові та енергетичні потреби людини.

Проект . Збалансоване харчування  

 

22

 

 

 

Контрольна робота №1 з тем "Опора і рух", Обмін речовин та енергії в організмі людини"

 

 

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ

23

 

Значення травлення.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

24

 

Система органів травлення. Лабораторні дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).

 

25

 

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

 

26

 

Регуляція травлення. Дослідницький практикум № 2. Дія ферментів слини на крохмаль

 

27

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

 

 

ТЕМА 5. ДИХАННЯ

28

 

Значення дихання. Система органів дихання.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

29

 

Газообмін у легенях і тканинах.

Дихальні рухи.

 

 

30

 

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

31

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

32

 

Узагальнення  та систематизація знань  з тем "Травлення. Дихання"

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН

33

 

 

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа.

 

 

 

 

34

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

35

 

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

36

 

Система кровообігу. Серце: будова та функції.  Дослідницький практикум № 3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня

 

37

 

Робота серця. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторні дослідження № 5 вимірювання частоти серцевих скорочень.

 

38

 

Інструктаж з ТБ. Лабораторна робота № 1: Мікроскопічна будова крові людини.

 

39

 

 

 

Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

40

 

Узагальнення  та систематизація знань  з теми "Транспорт речовин"

 

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

41

 

Виділення — важливий етап обміну речовин.  Будова та функції сечовидільної системи.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

 

42

 

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

43

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

Проект.  Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.

 

 44

 

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА

45

 

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

46

 

Спинний мозок.

 

 

47

 

Головний мозок. Лабораторні дослідження № 6. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

 

48

 

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

49

 

Профілактика захворювань нервової системи.

 

50

 

Узагальнення  та систематизація знань  з тем "Виділення. Терморегуляція". Зв'язок людини із зовнішнім середовищем. Нервова система"

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ

51

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

52

 

Зорова сенсорна система. Око.

 

 

53

 

Гігієна зору.  Лабораторні дослідження № 7 визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока.

 

54

 

Слухова сенсорна система. Вухо.

 

 

55

 

Гігієна слуху. Лабораторні дослідження № 8 вимірювання порога слухової чутливості.

 

56

 

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум № 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

57

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

 

58

 

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

 

 

59

 

Мова. Навчання та пам’ять.

 

 

60

 

Мислення та свідомість. Сон. Біоритми.

 

 

61

 

Лабораторне дослідження № 9: дослідження різних видів пам’яті. Дослідницький практикум № 5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

 

62

 

Контрольна робота №2 з тем "Сенсорні системи", "Вища нервова діяльність"

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 3 год)

63

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

64

 

Взаємодія регуляторних систем.

 

 

65

 

Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (5 год)

66

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

67

 

Запліднення. Менструальний цикл.

Вагітність.

 

68

 

Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

 

69

 

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я.

 

 

70

 

Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кривенька Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
3 вересня 2022
Переглядів
6997
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку