«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Директор ЗДО № ___
____________ Директор
Річний план роботи асистента вихователя
середньої групи «_____»
з інклюзивним навчанням
Богатової Катерини Сергіївни
на 2024-2025 навчальний рік
м.Львів
Вступ
До нормативних документів, на яких ґрунтується діяльність асистента вихователя, належить:
- Конституція України;
- Конвенція ООН про права дитини;
- Закони України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про дошкільну освіту» (із змінами та доповненнями);
- Постанова МОН України від 26.04.2022 № 483 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти» (зі змінами);
- Постанова МОН України від 27.01.2021 № 86 «Про затвердження положення про заклад дошкільної освіти» (зі змінами);
- Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»;
- Лист МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році»;
- Лист МОН України від 06.09.2022 № 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»;
- Посадова інструкція.
І. Аналітична частина
Інклюзивне навчання в закладі дошкільної освіти № 139 забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.
В інклюзивних групах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення. Головним аспектом інклюзивної освіти в закладі дошкільної освіти є зосередженість уваги на соціалізації дітей та якості їх навчання.
Для дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від визначеного рівня підтримки, команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку та індивідуальний навчальний план, для тих дітей з особливими освітніми потребами, які цього потребують. Діти з особливими освітніми потребами здобувають дошкільну освіту в закладі відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти як і всі діти, проте за допомогою найбільш прийнятних методів, що враховують їхні потреби та можливості.
Особливості дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами зумовлені специфікою структури дефекту, яка характерна для зазначеної аномалії розвитку (зниження інтелекту, недостатність пізнавальних процесів, незрілість емоційно-вольової сфери). За умови раннього корекційного впливу спостерігається суттєве підвищення рівня розвитку особистості дитини.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Метою спеціальної освіти й виховання дитини з особливими освітніми потребами є: корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової, когнітивної сфер, переваг особистості, що дало б можливість значній частині з них після виховання й навчання в закладах дошкільної освіти навчатися в звичайних умовах початкової школи, а іншим продовжити навчання в школі інтенсивної педагогічної корекції або в умовах інклюзивного чи інтегрованого класу закладу загальної середньої освіти та здобути базовий рівень освіти.
Асистентом вихователя інклюзивної групи було сплановано річний план роботи на 2024/2025 навчальний рік.
Пріоритетні завдання асистента вихователя на 2024/2025 навчальний рік:
Освітні завдання педагогічного колективу на 2024/2025 навчальний рік:
ІІІ. Змістова частина
1. РОБОТА З ДОКУМЕНТАЦІЄЮ
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Опрацювання нормативно - правових документів з питань організації дошкільної освіти на 2024/2025 н.р. |
Листопад 2024 |
|
2. |
Ознайомлення з наказами про організацію інклюзивного навчання в дошкільному закладі |
Листопад 2024 |
|
3. |
Щоденник із підвищення професійного рівня |
Протягом року |
|
4. |
План роботи асистента вихователя на рік
|
Листопад 2024 |
|
5. |
Графік роботи асистента вихователя на рік |
Листопад 2024 |
|
6. |
Портфоліо асистента вихователя |
Протягом навчального року |
|
7. |
Щоденник спостережень за дитиною з ООП |
Протягом навчального року |
|
8. |
Портфоліо робіт дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
9. |
Складання звітів за рік |
Травень |
|
2. ОРГАНІЗАЦІЙНА ТА КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Ознайомлення з документацією дитини з ООП |
Листопад 2024 |
|
2. |
Заповнювати щоденник спостережень та індивідуальну картку розвитку дитини з особливими освітніми потребами |
Протягом навчального року |
|
3. |
Участь в організації навчально - виховного процесу в інклюзивній групі |
Протягом навчального року |
|
4. |
Підбір адаптацій та модифікацій навчального матеріалу для дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
5. |
Виготовлення дидактичних ігор для роботи з дитиною з ООП |
Протягом навчального року |
|
6. |
Підготовка індивідуальних завдань для дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
7. |
Забезпечити залучення дитини з ООП до різних форм навчання відповідно до стану здоров’я, її можливостей і здібностей |
Протягом навчального року |
|
8. |
Аналіз досягнень та поведінки дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
9. |
Оформити документацію для направлення дитини з особливими освітніми потребами на консультацію до ІРЦ
|
За необхідності в квітні-травні |
|
3. ОСВІТНЯ РОБОТА
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Поповнювати куточок розвивальними іграми, дидактичними матеріалами для проведення занять в ігровій формі |
Протягом навчального року |
|
2. |
Разом із вихователем групи здійснювати соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами |
Протягом навчального року |
|
3. |
Використовувати різноманітний дидактичний матеріал на заняттях |
Протягом навчального року |
|
4. |
Проводити роботу за такими напрямами:
|
Протягом навчального року |
|
5. |
Формувати словник дитини з:
|
Протягом навчального року |
|
4. СПІВПРАЦЯ З ФАХІВЦЯМИ ГРУПИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ООП
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Обговорення з педагогами рівня розвитку та результатів набутих вмінь та навичок дитини з ООП протягом 2024-2025 н.р. |
Листопад 2024 |
|
2. |
Участь в засіданнях команди супроводу дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
3. |
Співпраця з вихователями групи, щодо адаптації навчальних матеріалів для дитини з ООП |
Протягом навчального року |
|
4. |
Проводити спільно з вихователем групові батьківські збори |
Протягом навчального року |
|
5. |
Співпрацювати з учителем-логопедом для встановлення наступності в корекційній роботі з дитиною з особливими освітніми потребами |
Протягом навчального року |
|
6. |
Співпрацювати з практичним психологом для встановлення наступності в корекційній роботі з дітьми з дитиною з особливими освітніми потребами |
Протягом навчального року |
|
5. РОБОТА З БАТЬКАМИ
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Отримання інформації про дитину від батьків, щодо особливостей розвитку |
Листопад 2024 |
|
2. |
Ознайомлення батьків з індивідуальною програмою розвитку |
Листопад 2024 |
|
3. |
Анкетування батьків |
Грудень 2024 |
|
4. |
Співпраця з батьками, інформування про успішність дитини з ООП, індивідуальні бесіди. Заохочення батьків до щоденного закріплення отриманих знань.
|
Протягом навчального року |
|
5. |
Ознайомити батьків з результатами моніторингу |
Травень |
|
6. |
Проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо способів реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту через інклюзивне навчання |
Протягом навчального року |
|
6. ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОГО РІВНЯ
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Примітка |
1. |
Використовувати інноваційні технології та програми в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами |
Протягом навчального року |
|
2. |
Опрацювати новинки методичної та спеціальної літератури, статті фахових журналів: «Вчитель-дефектолог», «Дошкільне виховання», « Практичний психолог» тощо |
Протягом навчального року |
|
3. |
Підвищувати власний фаховий рівень шляхом перегляду вебінарів, семінарів та онлайн-курсів |
Протягом навчального року |
|
4. |
Співпраця з методичним центром відділу освіти з питань впровадження інклюзивних цінностей в освітній процес |
Протягом навчального року |
|