Річний план роботи асистента вихователя

Про матеріал
приклад річного плану роботи асистента вихователя на 2024-2025, початий з листопаду місяця
Перегляд файлу

                                                                        «ЗАТВЕРДЖУЮ»

                                                                          Директор ЗДО № ___

                                                                              ____________ Директор

 

 

 

 

 

Річний план роботи асистента вихователя

середньої групи «_____»

з інклюзивним навчанням

Богатової Катерини Сергіївни

на 2024-2025 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Львів

Вступ

 

До нормативних документів, на яких  ґрунтується діяльність асистента вихователя, належить:

- Конституція України;

- Конвенція ООН про права дитини;

- Закони України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про дошкільну освіту» (із змінами та доповненнями);

- Постанова МОН України від 26.04.2022 № 483 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти» (зі змінами);

- Постанова МОН України від 27.01.2021 № 86 «Про затвердження положення про заклад дошкільної освіти» (зі змінами);

- Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»;

- Лист МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22  «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році»;

-  Лист МОН України від 06.09.2022 № 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»;

- Посадова інструкція.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Аналітична частина

 

 Інклюзивне навчання в закладі дошкільної освіти № 139 забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

В інклюзивних групах діти з особливими потребами включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення. Головним аспектом інклюзивної освіти в закладі дошкільної освіти є зосередженість уваги на соціалізації дітей та якості їх навчання. 

Для дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від визначеного рівня підтримки, команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку та індивідуальний навчальний план, для тих дітей з особливими освітніми потребами, які цього потребують. Діти з особливими освітніми потребами здобувають дошкільну освіту в закладі відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти як і всі діти, проте за допомогою найбільш прийнятних методів, що враховують їхні потреби та можливості.

Особливості дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами зумовлені специфікою структури дефекту, яка характерна для зазначеної аномалії розвитку (зниження інтелекту, недостатність пізнавальних процесів, незрілість емоційно-вольової сфери). За умови раннього корекційного впливу спостерігається суттєве підвищення рівня розвитку особистості дитини.

 

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

 

Метою спеціальної освіти й виховання дитини з особливими освітніми потребами є: корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової, когнітивної сфер, переваг особистості, що дало б можливість значній частині з них після виховання й навчання в закладах дошкільної освіти навчатися в звичайних умовах початкової школи, а іншим продовжити навчання в школі інтенсивної педагогічної корекції або в умовах інклюзивного чи інтегрованого класу закладу загальної середньої освіти та здобути базовий рівень освіти.

Асистентом вихователя інклюзивної групи було сплановано річний план роботи на 2024/2025 навчальний рік.

Пріоритетні завдання асистента вихователя на 2024/2025 навчальний рік:

  •      Працювати з дитиною над адаптацією в соціальній, освітній і побутовій сферах життєдіяльності; формуванням і розвитком словника зв’язного мовлення, моторних функцій, елементарних психічних процесів, елементарних математичних уявлень, сенсорних еталонів.
  •      Співпрацювати з фахівцями, які безпосередньо працюють із дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
  •      Забезпечувати разом з іншими працівниками закладу освіти здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.
  •      Допомагати в організації освітнього процесу в інклюзивній групі.
  •      Спостерігати за дитиною з особливими освітніми потребами для вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб.
  •      Створити єдиний корекційно-освітній простір для дитини з особливими освітніми потребами.
  •      Надавати консультативну допомогу батькам і педагогам.
  •      Підвищувати власний професійний рівень.

Освітні завдання педагогічного колективу на 2024/2025 навчальний рік:

  •      Забезпечити систематизацію змісту та засобів навчання, виховання й розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти; чинних комплексних, парціальних, освітніх програм і програм для дітей, які мають особливі освітні потреби.
  •      Продовжувати створювати сприятливі умови для організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами через надання їм якісної корекційно-розвиткової допомоги.
  •      Удосконалювати роботу з мовленнєво-комунікативної компетентності дітей дошкільного віку, які мають особливі освітні потреби.

 

 

ІІІ. Змістова частина

 

1. РОБОТА З ДОКУМЕНТАЦІЄЮ 

№ п/п

      Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Опрацювання нормативно - правових документів з питань організації дошкільної  освіти  на 2024/2025 н.р.

Листопад

2024

 

2.

Ознайомлення з наказами про організацію інклюзивного навчання в дошкільному закладі

Листопад 2024

 

3.

Щоденник із підвищення професійного рівня

Протягом  року

 

4.

План роботи асистента вихователя на рік

 

Листопад

2024

 

5.

Графік роботи асистента вихователя на рік

Листопад

2024

 

6.

Портфоліо асистента вихователя

Протягом навчального року

 

7.

Щоденник спостережень за дитиною з ООП

Протягом навчального року

 

8.

Портфоліо робіт дитини з ООП

Протягом навчального року

 

9.

Складання звітів за рік 

Травень

 

 

 2. ОРГАНІЗАЦІЙНА ТА КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Ознайомлення з документацією дитини з ООП

Листопад 2024

 

2.

Заповнювати щоденник спостережень та індивідуальну картку розвитку дитини з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

3.

Участь в організації навчально - виховного процесу в інклюзивній групі

Протягом навчального року

 

4.

Підбір адаптацій та модифікацій навчального матеріалу  для дитини з ООП

Протягом навчального року

 

5.

Виготовлення дидактичних ігор для роботи  з дитиною з ООП

Протягом навчального року

 

6.

Підготовка індивідуальних завдань для дитини з ООП

Протягом навчального року

 

7.

Забезпечити залучення дитини з ООП до різних форм навчання відповідно до стану здоров’я, її можливостей і здібностей

Протягом навчального року

 

8.

Аналіз досягнень та поведінки дитини з ООП

Протягом навчального року

 

9.

Оформити документацію для направлення дитини з особливими освітніми потребами на консультацію до ІРЦ

 

За необхідності в квітні-травні

 

 

3. ОСВІТНЯ РОБОТА

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Поповнювати куточок розвивальними іграми, дидактичними матеріалами для проведення занять в ігровій формі

Протягом навчального року

 

2.

Разом із вихователем групи здійснювати соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

3.

Використовувати різноманітний дидактичний матеріал на заняттях

Протягом навчального року

 

4.

Проводити роботу за такими напрямами:

  • розвивати зв’язне мовлення;
  • розвивати часові та просторові орієнтири;
  • розвивати трудову та ігрову діяльність

Протягом навчального року

 

5.

Формувати словник дитини з:

  • активізувати та збагачувати, уточнювати відповідно до лексичних тем, передбачених програмою;
  • розвивати інтерес дитини до незнайомих і малознайомих слів;
  • сприяти розвитку активного словника дитини

Протягом навчального року

 

 

4. СПІВПРАЦЯ З ФАХІВЦЯМИ ГРУПИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ООП

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Обговорення з педагогами рівня розвитку та результатів набутих вмінь та навичок дитини з ООП протягом 2024-2025 н.р.

Листопад

2024

 

2.

Участь в засіданнях команди супроводу дитини з ООП

Протягом навчального року

 

3.

Співпраця з вихователями групи, щодо адаптації навчальних матеріалів для дитини з ООП

Протягом навчального року

 

4.

Проводити спільно з вихователем групові батьківські збори

Протягом навчального року

 

5.

Співпрацювати з учителем-логопедом для встановлення наступності в корекційній роботі з дитиною з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

6.

Співпрацювати з практичним психологом для встановлення наступності в корекційній роботі з дітьми з дитиною з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

 

5. РОБОТА З БАТЬКАМИ

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Отримання інформації про дитину від батьків, щодо особливостей розвитку

Листопад

2024

 

2.

Ознайомлення батьків з індивідуальною програмою розвитку

Листопад 2024

 

3.

Анкетування батьків

Грудень

2024

 

4.

Співпраця з батьками, інформування про успішність дитини з ООП, індивідуальні бесіди. Заохочення батьків до щоденного закріплення отриманих знань.

 

Протягом навчального року

 

5.

Ознайомити батьків з результатами моніторингу

Травень

 

6.

Проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо способів реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту через інклюзивне навчання

Протягом навчального року

 

 

6. ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОГО РІВНЯ

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка

1.

Використовувати інноваційні технології та програми в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

2.

Опрацювати новинки методичної та спеціальної літератури, статті фахових журналів: «Вчитель-дефектолог», «Дошкільне виховання»,                 « Практичний психолог» тощо

Протягом навчального року

 

3.

Підвищувати власний фаховий рівень шляхом перегляду вебінарів, семінарів та онлайн-курсів

Протягом навчального року

 

4.

Співпраця з методичним центром відділу освіти з питань впровадження інклюзивних цінностей в освітній процес

Протягом навчального року

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Планування
Інкл
Додано
8 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку