Тема. Різницеве порівняння чисел. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання 5.
Мета: ознайомити с задачею на різницеве порівняння, закріпити навички лічби у межах 10, розвивати просторову уяву, порівнювати числа за допомогою складання пар; виховувати охайність, старанність, любов до природи.
Хід урока
-Порахувати від 4 до 12, від 15 до 7, від 5 до 17, від 14 до 6
-Назвати сусідів чисел 14, 11,18,16
-Які числа знаходяться ліворуч від чисел 6,10,18
-Праворуч від чисел 12, 7, 19
-Як змінюється число на числовому ряді при переміщенні праворуч? Ліворуч? ( збільшується, зменшується)
-На скільки більше кожне наступне число від попереднього? На скільки менше попереднє від наступного?
2. «Ланцюжок»
9-1-6-1-1+7-5+4-3
9-8+5-4+7-5+3-2
8, 4,9,2,7
6+2 2+6
10-5 10-8
а-2 а-6
7-2 9-2
5+4 5-4
в в+2
Будем зараз ми писати
Дуже гарну цифру – п’ять.
Цифра кругла, ще й з хвостом,
Наче яблуко з листком.
З яблуні на землю скік
І об землю збило в бік.
Висновок: щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше іншого, потрібно від більшого числа відняти менше.
6+…=10 4+5-…=8
8-…=3 7-5+…=9
…-5=4 4+5-…=6
БІЛОЧКИ
Раз, два! Пострибали!
Три,чотири! Назад стали.
Лапки вліво, лапки вправо,
Лапки вгору підняли.
Всі тихесенько присіли,
Потім знову підвелись.
І кружились, веселились,
Усміхнулись,
Й за науку знов взялись.
1). Білочка 10 горішків знайшла,
5 горішків у кладову принесла.
Скільки залишилось, як полічить?
Білці, будь ласка, допоможіть.
2). Шишок 5 у білки Лесі
І у Люсі також 5.
Скільки шишок буде разом,
Будем зараз рахувать.
3). Гляньте: білочка одна визирає із дупла,
А ще п’ять стрибнули з гілки.
Просимо вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.