Різноманітність рослин в природі

Про матеріал
Матеріал допомагає розвивати вміння презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників; розвиває навички співпраці під час роботи в парах та групах; розвивати пізнавальний інтерес;
Перегляд файлу

Тема: Тварини. Різноманітність тварин.

Мета: формувати предметні компетентності; поняття «тварини – живі організми»; уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин;

розвивати: спостережливість, критичне мислення, вміння працювати із різними джерелами, перевіряти отриману інформацію, відрізняти правдиву інформацію від фейків,

виховувати бережливе ставлення до тварин, комунікативність, толерантне відношення до чужих думок, вміння відстоювати власну думку.

Обладнання: презентація «Різноманітність тварин», малюнки тварин, довідники про тварин, інтернету, комп’ютер, проектор, телефони, кольорові олівці, маркери, фломастери, аркуші паперу А-4.

І. Підсумок фенологічних спостережень.

Яка пора року господарює? Які ознаки цієї пори ви знаєте?

Гра. «Дикторів телебачення».  Прогноз погоди.

«Диктори» вдома  готують розповідь про погоду, користуючись  сайтами GISMETEO  або SINOPTIK. Завдання для всіх дітей-підтвердити або спростувати інформацію. Вчитель підводить до висновку, що будь-яку інформацію треба перевіряти – вийти на вулицю, подивитися на термометр, визирнути у вікно. Що може бути, якщо синоптики помиляться? (В кращому разі-намокнемо, в гіршому – якщо не попередять про снігопади, цунамі, різке погіршення погоди-можуть загинути люди, тварини. Тому потрібно синоптикам завжди ретельно перевіряти всі дані).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Проблемне питання. На дошці прикріплені малюнки різних тварин.

– Що спільного між цими малюнками?

Діти відповідають, що всі вони живі істоти, відносяться до живої природи і їх можна назвати одним словом «Тварини».

2. Вправа «Прогнозування».

– Про кого ми будемо говорити сьогодні на уроці? Що підказало тему уроку?

3. Інформаційне повідомлення вчителя.

Сьогодні ми детальніше познайомимося із царством тварин, знайдемо їх спільні ознаки, створимо хештеки та рекламу для захисту тварин.

З давніх-давен люди вірили в богів – покровителів всього живого на Землі. Покровителькою рослин була   Флора, покровителькою тварин – Фауна. Тому і стали називати рослинний світ – флорою, а тваринний – фауною. На земній кулі відомо близько двох мільйонів видів, а в Україні поширено близько п’ятдесяти тисяч видів. Тварини одного виду подібні, а тварини різних видів зовсім не схожі між собою або різняться.

4. Перегляд відео «Різноманітність тварин»: https://www.youtube.com/watch?v=8uxBxfyhxcM

Вчитель пропонує переглянути відео і записати на листках – «Знав», «Здивувало», «Сумніваюсь».

5. Вправа «Пошук».

Обговорення відео:

  • Що вже було відомо? Звідки? Що нового дізналися? Що здивувало і захотілося перевірити? Як це можна зробити?

Якщо у дітей не виникло запитань, вчитель може сам поставити питання:

  • Чи справді укус павука тарантула смертельно отруйний?

Вчитель роздає довідники, якщо є можливість перевіряють достовірність інформацію у Вікіпедії. Відповідь діти шукають самостійно за допомогою телефонів, комп’ютерів або разом із вчителем.

Інформація для вчителя: (джерело: науково – пізнавальний журнал Пізнавайка):

«Сам тарантул навряд нападає на людину. Але до цього його можуть змусити дії самої людини, наприклад, якщо та випадково зачепить павука, останній в якості самозахисту може вкусити.

Укус тарантула для здорової людини не є небезпечним, винятком можуть бути діти і люди з алергічними реакціями, в таких випадках обов’язково необхідно звертатися за професійною медичною допомогою.

Симптоми укусу тарантула та їх наслідки можуть виглядати таким чином:

  • локальним болем у місці укусу, почервонінням та набряканням.
  • сонливістю, млявістю, загальним поганим самопочуттям.
  • різким, але короткочасним підвищенням температури.
  • у деяких випадках може бути нудота і блювота.

В першу чергу необхідно промити ранку антибактеріальним милом та обробити антисептиком. Потім охолодити місце укусу з допомогою грілки з льодом і прийняти антигістамінні засоби. Пити багато рідини, але ні в якому разі не алкоголь, і звичайно ж звернутися за професійною медичною допомогою»

ІІІ Закріплення матеріалу.

1. Вправа «Хештеги»

Діти об’єднуються у групи за назвами тварин: звірі, комахи, плазуни, земноводні, риби. Вчитель дає завдання створити хештеги до головних ознак груп тварин, використовуючи для цього інформацію з підручника або довідників.

Інформація для вчителя.  Хештег або гештеґ (англ. hashtag, від hash — «символ ґратки», «октоторп»)  слово або фраза, яким передує символ «#» (октоторп). Користувачі можуть об’єднувати групу повідомлень за темою або типом з використанням хештегів — слів або фраз, (але без пробілів). які починаються з #.

Хештеги дають можливість групувати подібні повідомлення, таким чином можна знайти хештег і отримати набір повідомлень, які його містять.

Приклад відповідей дітей:

Звірі #шерсть #вигодовують #молоком

Риби #луска #головатулубхвіст #живутьвода #зябри #ікра

Птахи #пір’я #крила #яйця #зимуючіперелітні

Плазуни #рухплазуючи #тілолусочки #панцир #знищуютьшкідників

Земноводні #вологатонкашкіра #суша+вода #знищуютьшкідників

Комахи #шістьніжок #ноги #крильцяголовагрудичеревце

2. Вправа «Прогнозування».

 Чи можуть тварини зникнути на Землі і з якої причини? Які будуть наслідки? Як попередити негативні зміни?

Учні розмірковують, аргументують свої думки, прогнозують.

Вчитель підводить дітей до висновків про необхідність збереження тварин, їх користь, бажання захистити від катастрофічних наслідків людської діяльності.

3. Вправа «Рекламна агенція».

Працюють групах, самостійно обирають про яку тварину буде йти мова в рекламі. Завдання – створити соціальну рекламу на захист тварин, вказати їх цінність, користь і небезпеки від їх зникнення. Нагадати про емоційність такої реклами.

ІV. Рефлексія. Гра «Правда – неправда».

Якщо чують правдиву інформацію-піднімають палець вгору, неправду-палець вниз.

  • Лини живуть у лісі (ні)
  • Дельфіни-це риби (ні, ссавці)
  • Павуки –це земноводні (ні, окремий клас-павукоподібні)
  • Кінь спить стоячи (так)
  • Риби усе життя проводять у воді (так, але є риба ананас, яка може виходити на сушу і навіть лазити по деревах)
  • Більшість плазунів – хижаки (так)
  • Жаби-корисні земноводні (так)
  • Кури не відносяться до птахів, бо не літають (ні, вони птахи).

Які твердження викликали у вас сумніви в достовірності? Як можна це перевірити? (звернутися до джерел-довідників, пізнавальних журналів, інтернету)

V. Підсумок уроку.

– Чи правдиве твердження, що півень не може себе назвати птахом? (Запитання на логіку і увагу). Сам не може,  бо не говорить, а ми можемо – бо тіло вкрите пір’ям і має крила.

– Чи зможемо ми жити без тварин? Чому? Аргументуйте свою думку.

Нехай любов до тварин, спілкування з ними – стане вашою природною потребою!

 

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку