У наш час при абсолютній доступності будь-якої інформації дуже важко зрозуміти справжній рівень знань деяких здобувачів освіти. Тому на допомогу вчителю математики приходять звичайні картки-завдання .
Знайти в інтернеті компактні матеріали досить складно . Готові завдання у дидактичних матеріалах дорогі , неекономні та громіздкі.
Пропоную кілька карток-завдань , які дозволяють швидко і якісно оцінити рівень навчальних досягнень здобувачів знань , указати на їхні помилки й виконати необхідну корекцію знань.
Алгебра , 7 клас
Тема: Розкладання на множники:
Картка І Картка ІІ
Розкладіть на множники: Розкладіть на множники:
А) 11а-11, А) 31а-31,
Б) -8х2 + 8х3 -16х4; Б) -9х4 + 9х3 -18х;
В) 7а2в2 – 42а3; В) 5а2в3 – 40а4;
Г) х3 - х2у + х5; Г) х5 - х3у + х; Д) х3у – х2у2+ 2ху; Д) х4у – ху2+ 4ху;
Е) -5а5в – 10а4в2 . Е) -8а5в2 – 24а4в2 .
Відповіді :
Картка І а) 11(а-1) б) -8х2( 1-х +2х2) в) 7а2 (в2 – 6а) г) х2 (х-у+х3 ) д) ху (х2 -х у+2) е) -5а4в (а+2в)
Картка ІІ а) 31(а-1) б) -9х(х3 –х2 +2) в) 5а2 (в3 – 8а2) г) х (х4-х2 у+1) д) ху (х3 - у+4) е) -8а4в2 (а+3).
Математика 6 клас
Картка І Картка ІІ
Виконайте додавання: Виконайте додавання:
А) -9,4 + 6,4 а) -7,6 + 8,9
Б) 24,5 + (-15,7) б) 14,6 + (-9,5)
В) -1,28 + (-5,8) в) -1,25 + (-8,4)
Г) 5,6 + (-5,6) г) 8,9 +(-8,9)
Д) - 58+(-512) д )- 59+(-712) Відповіді: Картка І а) -3 б) 8,8 в) – 7,08 г) 0 д) -1124 .
Картка ІІ а) – 1,3 б) 5,1 в) – 9,65 г) 0 д) -1536 .
Робота з картками відбувається під час уроку. Реально охопити можна одночасно не більше 6 учнів. Для перевірки можна залучати дітей – консультантів, які вже виконали свої завдання. Залежно від складності завдань , виконання роботи можна оцінити десятьма або дванадцятьма балами. / Кожне завдання по 2 бали/.
Сучасні діти люблять отримувати особисті завдання й бачити миттєву оцінку власних навчальних досягнень. Учні-консультанти інтерпретувати та оцінювати результати своїх товаришів та власні.
Також можливе використання карток – завдань , складених відповідно до рівня навчальних досягнень. Наприклад 6клас . Тема : Розв`язування рівнянь.
Картка І /репродуктивний рівень/ Картка ІІ /продуктивний рівень/
Розв`яжіть рівняння: / 7 балів/ Розв`яжіть рівняння: / 10 балів/
А) 10х-7 = 7х+14, а) 11х-9 = 4х+15,
Б) 7-2х = 3х – 3. б) 7х – 5(2х+1) = 5х+15.
Картка ІІІ / творчий рівень/ Розв`яжіть рівняння: / 12 балів/
х
а) (х − ) = 3х − 11; б) − =
Здобувач освіти сам обирає рівень складності картки і отримує відповідний бал. Відбувається формування компетентності аналізувати, прогнозувати і оцінювати результати своєї навчальної діяльності.
Вважаю, що застосування карток-завдань є важливим елементом формування математичної компетентності здобувачів освіти.