Різновиди вправ з математики "Використання кубиків LEGO на уроках математики"

Про матеріал
Вправи з математики з використанням кубиків LEGO допоможуть проявити дитині творчі здібності, фантазію, навчитися працювати з однолітками, взаємодопомагати, обмінюватися інформацією, вчитися умінню приймати рішення, розвивати комунікативні навички. Такий вид роботи дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до знань.
Перегляд файлу

Авторська розробка

на тему « ВИКОРИСТАННЯ  КУБИКІВ  LEGO  НА  УРОКАХ  МАТЕМАТИКИ»

ВСТУП

У століття новітніх комп’ютерних розробок і цифрового обладнання учитель отримав можливість використовувати величезну різноманітність технічних засобів і технологій в процесі навчання і зробити процес пізнання для дитини захоплюючим.

Стандарти нового покоління орієнтують учителів на гуманізацію процесу освіти і створення умов для різнобічного розвитку особистості дитини. Формування базових знань, умінь і навичок повинно поєднуватися з творчою діяльністю, пов’язаною з розвитком у дитини пізнавальних інтересів. Дитині легше вчитися, засвоювати матеріал, коли їй вчитися цікаво. Такий пізнавальний інтерес формується різними способами на уроках і позаурочній діяльності, одним із яких є гра і елементи цікавого. Успіх навчання залежить від бажання дитини вчитися, пізнавати. Значить, наша мета – прищеплювати інтерес до знань, спираючись на цікавий і в той же час змістовний матеріал.

Використання LEGO технологій на уроках в початковій школі – це важливий елемент освітнього процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам’ять, мову, дрібну моторику рук.

Ігри LEGO виступають способом дослідження й орієнтації дитини в реальному світі, просторі й часу.

 

 

 

 

 

 

1.РОЗВ’ЯЗОК ЗАДАЧ ЗА ДОПОМОГОЮ  ЛЕГО.

 

Задача 1

Перед початком уроку роздати кубики 2 на 2 різного кольору, по 10 штук.

На лісовій галявині росло 5 грибочків. Їжачки вирішили поласувати ними і зібрали по одному. Двом їжачкам не вистачило грибочків. Скільки було їжачків? Чого більше їжачків чи грибочків? На скільки більше?

  • Про що йде мова у задачі? (Про їжачків та грибочки.)
  • Скільки грибочків? 5 (Викладаємо ці грибочки, використовуючи кубики Лего жовтого кольору.)
  • Що відомо про їжачків? (Зібрали по одному грибочку.)
  • Нашпилюємо на кожного їжачка по грибочку.(Взявши кубики Лего синього кольору.)
  • Що ще сказано про їжачків? (Двом їжачкам не вистачило грибочків.)
  • Викладаємо ще двох їжачків, але без грибочків.
  • Яке питання до задачі? (Скільки було їжачків? Чого більше їжачків чи грибочків? На скільки більше?)
  • Відповідь.

При даному короткому записі видно, скільки грибочків, скільки їжачків, чого більше.

 

Задача 2

На гілці ліщини росло 7 горішків. Прискакали білочки і зірвали по 1 горішку. 3 горішки залишилося. Скільки було білочок? Чого менше горішків чи білочок? На скільки менше?

 

  • Про що йдеться мова у задачі? (Про горішки та білочок.)
  • Скільки горішків? 7 (Викладаємо ці горішки, використовуючи кубики Лего зеленого кольору.)
  • Що відомо про білочок? (Зірвали по одному горішку.)
  • Надаємо кожній білочці по горішку.(Взявши кубики Лего червоного кольору.)
  • Що ще сказано про горішки? ( 3 горішки залишилося .)
  • Викладаємо ще 3 горішки, але не білочкам.
  • Яке питання до задачі? (Скільки було білочок? Чого менше горішків чи білочок? На скільки менше?)
  • Відповідь.

При даному короткому записі видно, скільки горішків, скільки білочок, чого менше.

 

 

  1. ВИКОРИСТАННЯ ЛЕГО ПРИ ВИВЧЕННІ СКЛАДУ ЧИСЛА

 

У дітей цеглинки 2 на 2 різного кольору.

Отримати число 5 різними способами.

Зліва покладіть 1 цеглинку білого кольору.

Справа по прямій покладіть 4 цеглинки синього кольору.

  • Скільки цеглинок вишикувалися у рядочку.
  • Яке число отримали? (5)
  • З чого складається число 5?

 

Зліва покладіть 2 цеглинки білого кольору.

Справа по прямій покладіть 3 цеглинки синього кольору.

  • Скільки цеглинок вишикувалися у рядочку.
  • Яке число отримали? (5)
  • З чого складається число 5?

 

За аналогією знаходимо всі варіанти складу числа 5.

 

 

  1. ВЧИМО ДІТЕЙ ДОДАВАТЬ І ВІДНІМАТЬ ЗА ДОПОМОГОЮ LEGO

4.1 Сьогодні мій дідусь дав мені завдання . Полагодити паркан так, щоб було красиво. Хочу, щоб всім було приємно споглядати у двір.

  • Допоможіть мені, будь ласка.

Візьміть і покладіть по прямій 5 цеглинок синього кольору. Зверху поставте ще 5 цеглинок зеленого кольору.

  • Скільки цеглинок вам знадобилося, щоб полагодити паркан?
  • Яку дію виконали? (Додавання.)
  • Який приклад можемо скласти?

 

  1. Покладіть по прямій 8 цеглинок червоного кольору. Візьміть 3 цеглинки і перемістіть по прямій вліво.
  • Що ми зробили? (Відняли.)
  • Скільки цеглинок залишилося?
  • Який приклад можемо скласти?

 

 

  1. ПОЯСНЮЄМО  «БІЛЬШЕ», «МЕНШЕ»  ЗА ДОПОМОГОЮ LEGO

 

 

5.1 Покладіть зліва по прямій вертикально 7 жовтих цеглинок , справа по прямій покладіть 5 червоних цеглинок.

- Яких цеглинок більше, справа чи зліва ? Жовтих чи червоних? 

 

  6. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ .

Завдання 1.

“Будуємо будинок»

Допоможіть Хрюші збудувати будиночок:

1 поверх – 5 цеглинок жовтого кольору

2 поверх - на 1 цеглинку менше, ніж 1 поверх, але зеленого кольору

3 поверх  - на 1 менше, ніж 2 поверх, але червоного кольору

4 поверх  - на 1 менше, ніж 3 поверх, але синього кольору

  • Скільки цеглинок використали для другого поверху?
  • Скільки цеглинок використали для третього поверху?
  • Скільки цеглинок використали для четвертого поверху?
  • Скільки цеглинок жовтого кольору?
  • Скільки цеглинок зеленого кольору?
  • Скільки цеглинок червоного кольору?
  • Скільки цеглинок синього кольору?
  • Скільки всього цеглинок?

 

7. ГЕОМЕТРИЧНИЙ МАТЕРІАЛ  .

    7.1 Побудуємо геометричну фігуру.

Покладіть цеглинку червоного кольору в правому нижньому куточку паралельно до парти. Вверх від лівого  верхнього куточка цеглинки перпендикулярно поставте цеглинку зеленого кольору. Вверх від правого  верхнього куточка цеглинки перпендикулярно поставте цеглинку білого кольору. Накрийте зверху отриману фігуру цеглинкою жовтого кольору.

Аналіз фігури:

  • Скільки цеглинок використали?
  • Скільки сторін у нашої фігури?
  • Яку геометричну фігуру отримали? (Прямокутник)
  • Чому ми називаємо її прямокутником? (Це чотирикутник, усі кути якого прямі. Протилежні сторони прямокутника рівні. )

 

 

8. МАТЕМАТИЧНИЙ ЛАНЦЮЖОК. ПРЯМІ, КРИВІ, ЛАМАНІ ЛІНІЇ

 

- Згадуємо, що ми знаємо про точку, лінію, які бувають лінії: прямі (горизонтальні, вертикальні, похилі), криві та ламані.

- Де ми в житті зустрічаємо точку? (Відбиток олівця, крейди.)

- Чи можна намалювати лінію без точок?

- Скільки прямих можна провести через одну точку?

- За допомогою чого можна намалювати пряму лінію?

- Де в житті ми «зустрічаємо» пряму лінію?

-  Чому лінія називається ламаною? ( Зв'язна послідовність відрізків.)

- Де «зустрічаємо» ламану лінію?

- Чи можна з цеглинок викласти пряму? Вертикальну, горизонтальну, криву, ламану лінію.

   Діти самостійно викладають за допомогою цеглинок прямі (горизонтальні, вертикальні) та криві лінії.

 

  1. РАХУЄМО ЛЕГКО

Завдання.  Цеглинки ЛЕГО (6). Педагог ознайомлює дітей із схемою розміщення цеглинок – чисел у стовбчиках, де І ряд – це сотні,

                                                            ІІ ряд – це десятки

                                                            ІІІ ряд – це одиниці

  1. Вчитель називає дітям числа, а діти викладають їх із цеглинок, відповідно до схеми.
  2. Діти викладають за допомогою цеглинок власні числа й записують їх.

 

  1.  РОЗВИВАЄМО УЯВУ ТА ФАНТАЗІЮ

 

  1. Побудуйте фігуру, яка б трималася на одній цеглинці та 12 штирях.
  2. Побудуйте східці, які розходяться вліво та вправо, тримаються на одній цеглинці й восьми штирях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Отже, використання LEGO на уроках в початковій школі – це важливий і корисний елемент освітнього процесу, адже це допомагає дитині проявляти свої творчі здібності, фантазії, навчитися працювати з однолітками, взаємодопомагати, обмінюватися інформацією, вчитися умінню приймати рішення, розвивати комунікативні навички. Такий вид роботи дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

docx
Додав(-ла)
Ралко Олена
Додано
9 жовтня 2019
Переглядів
1893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку